Headlines



















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Tineke op 29-12-2017 20:44

Graag gedaan Anna, jij ook bedankt.

groet, Tineke

koloth op 29-12-2017 21:50

Qromwel  ik ken de bijbel eigenlijk niet, ik verzamel alleen maar leuke stukjes uit de bijbel die door een ander vertelt worden.  Ik ben er ooit aan begonnen maar heb het niet afgemaakt, ik vond het geen leuk spannend boek maar een zwaar om te lezen boek.  Misschien komt het er ooit nog eens van, maar met dat internet betwijfel ik dat.  De Jehova getuigen willen me ook altijd naar hun (kerk) uitnodigen, maar ik heb er geen zin in, ze mogen wel altijd bij me binnenkomen om te neuzelen. Zo langzamerhand ken ik al hun verhalen al, ach die mensen bedoelen het goed. Ik heb van die golven dan geloof ik weer wel dan weer niet, maar uiteindelijk kom je er toch wel uit.  Ik geloof in de schepper maar of de Bijbel 100% waar is, daar heb ik mijn twijfels over. Het gaat jullie goed,later.

Wardje op 29-12-2017 23:36

@Ikweer op 26-12-2017 19:42. Weinig tegen in te brengen, lijkt me. Hoewel het vrij zjn op de de tweede Kerst-, Paas- en Pinksterdagen nog weinig lijkt overeen te komen met een breed gedragen  religieuze beleving van deze dagen in onze samenleving  .

Tom Hendrix op 31-12-2017 07:51

@Michaël: 21.12. uur, op 24/12. Geweldig mooie reactie van U.

Door vakantie, had ik deze nog niet eerder gelezen.

Ik wens, Anna,Michaël, Esther,Tineke, Rode Wouw en de andere reageerders, alsook Xander met zijn team, Gods Rijkste Zegen voor 2018.

Raimond V. op 31-12-2017 13:37

Een zeker persoon toverde uit zijn klavier :   ik ken de bijbel eigenlijk niet, ik verzamel alleen maar leuke stukjes uit de bijbel die door een ander vertelt worden.

De bijbel is een gelaagd en gecodeerd boek , het is zodanig geschreven , dat het niet de bedoeling is dat elk willekeurige persoon begrijpt wat daar staat , het is niet bedoeld voor profane oogjes , en zij die weten wat er staat , vertellen het jou niet.

Zij noemen zich soms " illuminaten " , en hebben vreugd aan jouw ontwetendheid , en misbruiken hun weten , en zorgen ervoor dat de gemiddelde " shithead " , juist die richting neemt , welke hij geacht word te nemen.

PS. Uw paus weet , maar hij verteld het simpelweg niet .....zulks een goede herder .

Michaël ;-{> op 31-12-2017 14:01

@ koloth op 29-12-2017 21:50

De wil is er Koloth, als je alvast de intentie maar begrijpt. Is een goed begin : )

Ik heb gisteren - alsnog - de film 'Exodus: Gods and Kings' bekeken op:

https://solarmoviez.ru/movie/exodus-gods-and-kings-2055/742855-7/watching.html

Ik had net als Qromwel op 29-12-2017 ook mijn twijfels over hoe het splijten van de Rode Zee in beeld gebracht werd. Of over dat jongentje dat verscheen bij de brandende struik. Maar dat is dan weer de visie van de schrijver(s) en/of regisseur. De 10 plagen waren wel indrukwekkend: 1 Water verandert in bloed, 2 Kikkers, 3 Luizen, 4 Steekvliegen, 5 Veepest, 6 Zweren, 7 Hagel, 8 Sprinkhanen, 9 Duisternis, 10 De dood van eerstgeborenen.

p.s.

De bijbel heeft meer actie momenten dan een hedendaagse film.  Alle ingrediënten zijn er: liefde, wonderen, afgunst, list, leugen, bedrog, doodslag, veldslagen, incest, onschuld, verraad, massahysterie, moord etc.

Dus niet echt saai. Plus dat het op 'de waarheid' gebaseerd is, en ook heel veel profetieën bevat, die zelfs op dit moment (nog) aan het uitkomen zijn. Houd moed en je geloof.

Prettige jaarwisseling!

Hartelijke groet, Michaël

Michaël ;-{> op 31-12-2017 14:49

@ Tom Hendrix op 31-12-2017 07:51

Dank u. Hoop dat u een fijne vakantie had.

Ook voor u Gods Rijkste Zegen voor 2018

Tineke op 31-12-2017 15:32

Iedereen een gezellige oudjaar en een heel zegenrijk ........... 2018

liefs en groetjes

Tineke

Michaël ;-{> op 31-12-2017 18:45

@ Tineke op 31-12-2017 15:32

Dank u. Ook voor u, en

@ Iedereen een gezellige oudjaar en een heel zegenrijk ........... 2018

Michaël

koloth op 31-12-2017 19:24
Michaël ;-{> op 31-12-2017 14:01    Bedankt voor je optimistische reactie  En jij en een ieder hier prettig uiteinde en veel geluk in 2018

Michaël ;-{> op 31-12-2017 19:43

@ koloth op 31-12-2017 19:24

Dank je. Graag gedaan! Ik hoop meer van je te horen...

''En jij en een ieder hier prettig uiteinde en veel geluk in 2018''

Idem dito.

Michaël ;-{> op 31-12-2017 20:17

@ Raimond V. op 31-12-2017 13:37

Veel van geleerd. Dank u.

koloth op 31-12-2017 21:58

Ik zag het nu pas Raimond, nou dat zie ik iets anders. Dit willen ze ons inderdaad wijsmaken: dat je bijbelstudies moet volgen om het te begrijpen.  Ik snap wel dat het belangrijkste deel bij Paus tovernaar in de catacomben ligt en dat het overige geneuzel nog wat aangepast is voor het gewone volk.  Dat de Illuminatie er meer van weten inderdaad maar dat staat niet in onze bijbel, dat risico is te groot.

koloth op 31-12-2017 22:20

O ja nog even dan: Ik denk niet dat onze almachtige schepper ons een boek geeft wat het eenvoudige volk niet zou begrijpen.

Qromwel op 01-01-2018 12:24

Michaël ;-{> op 31-12-2017 14:01: Ik vermoed dat die tien plagen een soort voorafbeelding zijn van wat het mensdom in z'n totaliteit nog te wachten staat. Geldt trouwens ook voor de geschiedenis van het oude volk Israël.

Michaël ;-{> op 01-01-2018 16:38

 

@ Qromwel op 01-01-2018 12:24

Ja, daar zegt u zoiets. Daar lijkt het wel op. Wat in het 'klein' kan, kan ook in het 'groot', als de 7 engelen de 7 offerschalen één voor één uitgieten... ''

(Openbaring 16:17) Toen klonk er uit de tempel een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Het is voorbij!’

Michaël ;-{> op 02-01-2018 23:13

@ koloth op 31-12-2017 22:20

''O ja nog even dan: Ik denk niet dat onze almachtige schepper ons een boek geeft wat het eenvoudige volk niet zou begrijpen.''

Bravo !

Cheerz M8 !

ennu, gelukkig nieuw jaar!

Esther op 04-01-2018 13:57

Hallo allen, Ja, God heeft een Boek, de Bijbel samengesteld... en met hulp van Zijn H. Geest, gaan wij steeds meer begrijpen wat wij lezen. Wat mogen wij daar dankbaar voor zijn... dat de Heere ons leid en leert in dat wat we lezen.

Nog een kort filmpje, iets om over na te denken. Voddie Baucham, brengt kort en duidelijk naar voren, waar het aan mist in vele kerken/gemeenten.  https://www.youtube.com/watch?v=aim92oJYMaE   duurt maar een paar minuten.

Soms wel goed om te beseffen wat er veel mist, waardoor het leegloopt. Sommige moderne gemeenten, groeien weer als kool... Heel goed om het besef te hebben waar we op moeten letten... groei wil niet altijd zeggen dat het goede gezonde groei is....

Maar, we hebben een Vader en Christus Jezus onze Heere die ons ook er mee helpt. Staat Christus op de voorgrond?? Wordt het evangelie nog wel verteld... en wijst men op Christus Jezus, Zijn dood en opstanding. Of... gaat het allemaal om leringen van een andere geest... Of zoals Paulus schrijft, leringen van demonen. Of staat de mens centraal...

Ook in het nieuwe jaar... er gebeurd van alles... we volgen van alles, laten we, lieve mensen, niet verdwalen in het struikgewas. Blijf gericht op de Heere Jezus Christus.

Vaders zegen... en hartelijke groeten, Esther

Tom Hendrix op 04-01-2018 15:16

@Esther: 13.57. uur. Amen! Geheel met U eens Esther.

Esther op 05-01-2018 14:41

Dank u, Tom H.  Alles wat er ook gebeurd, wat nieuw is... of juist verdwijnt, in deze maatschappij. Gods woorden en beloften blijven voor eeuwig... Onze hemelse Vader heeft alles verzegeld in Zijn Zoon, al Zijn beloften en al Zijn waarheden vinden hun vervulling in Christus Jezus onze Heere en Heiland... vandaar uit alleen komt ons Heil, Redding, onze Kracht en Sterkte.

Fijne dag, en Vaders zegen... en hartelijke groeten, Esther.

Tineke op 05-01-2018 17:22

N. a.v Ezechiel 37 : 3 - 12 te hebben gelezen wat toch een groot wonder is.

Begraven is ook echt wel bijbels, maar hoe is dat dan wanneer een gelovige

gecremeerd word. Weet iemand van jullie daar misschien iets over te vertellen!

En m.b.t de komende  antichrist  wil ik doorgeven Daniel 7:25-28 .

Ik hoop dat er hier iemand op deze onderwerpen wil of kan reageren!

Fijne avond gewenst aan allen.

Hart. groet, Tineke

Tineke op 05-01-2018 18:56

N. a.v Ezechiel 37 : 3 - 12 te hebben gelezen wat toch een groot wonder is.

Begraven is ook echt wel bijbels, maar hoe is dat dan wanneer een gelovige

gecremeerd word. Weet iemand van jullie daar misschien iets over te vertellen!

En m.b.t de komende  antichrist  wil ik doorgeven Daniel 7:25-28 .

Ik hoop dat er hier iemand op deze onderwerpen wil of kan reageren!

Fijne avond gewenst aan allen.

Hart. groet, Tineke

Esther op 05-01-2018 19:15

Hallo Tineke... twee Bijbelteksten uit het oude Testament. Ezechiël en Daniël, daar zijn zo veel visies over, welke is dan de goede?? Men wil veel van zulke teksten allemaal transformeren naar de toekomst.

Over de antichrist, best wel moeilijk... het woord komt niet meer als 5 maal voor...alleen in de kleine brieven van Johannes... Dan lees je ook steeds weer dat er vele anticristenen zijn. Zij komen uit ons midden... en we lezen over de geest van de antichrist. We lezen ook dat ze toen óók daar al waren, bijna 2000 jaar geleden... maar men wil het alleen steeds maar hebben over één of andere anticrist in de toekomst.

Ik heb nooit helemaal begrepen waarom men het woord anticrist alleen maar vanuit Daniël 7:25-28, wil invullen...

Over de beenderen in Ezechiël... is niet letterlijk, dat is geestelijk. Het was een visioen van Ezechiël. Dat was in die tijds-periode... In die ballingschaps periode... zij waren zonder God... gelijk als 'doods beenderen'. God keek niet meer naar hun om... alleen die enkeling, Ezechiël, Daniël sommige kleine profeten. Maar niet als volk.  Maar het is God Zelf op Zijn tijd, dat er een ommekeer komt.

Net zo als dat we steeds weer lezen... zonder God en Christus is iemand geestelijk dood. Ook nu in deze tijd... veel doodsbeenderen... pas met de Geest van Christus, komen mensen tot leven.

Maar... zo zie ik het hoor Tineke... anderen zullen misschien wel weer anders het zien of lezen.

We kunnen het ook brengen bij de Heere, Hij weet het wel, hoe alles precies bedoeld wordt.

Succes Tineke, veel sterkte met dit onderwerp. Liefs, Esther.

koloth op 05-01-2018 21:15

Weet iemand misschien of er ook rijke gelovigen zijn ? Dan bedoel ik mensen met meer dan 1 miljoen aan geld en dan misschien nog een huis of meer.  Volgens mij zijn de meeste echt gelovige in Jezus /God allemaal arm/niet financieel rijk.   Sterker het lijkt wel of de meeste/alle hele rijke mensen niet gelovig zijn, groet koloth

Tineke op 05-01-2018 22:09

Dankjewel Esther voor je uitleg, het is soms moeilijk ........ is het nou

geestelijk of letterlijk.

We kunnen het dan wat jij ook bedoeld wat wij zelf niet goed kunnen begrijpen,

het dan bij de Heer brengen!

Fijne avond verder

Liefs Tineke.

evangelie van de toekomst op 06-01-2018 11:00

aan Koloth; bijbelse tekst; het is voor een kameeel makkelijker om door het oog van een naald te gaan als een rijke. 

evangelie van de toekomst op 06-01-2018 15:12

Hij/zei is pas werkelijk rijk als die onafhankelijk van wie dan ook zich zowel spiritueel als maatschappelijk heeft kunnen ontwikkelen. Zo gauw als een mens onder invloed is van derden zoals  een politicus of iemand die bij de media werkt, maar ook managers van grote beursgenoteerde bedrijven  is hij of zei gewend te zeggen wat anderen van hem of haar verwachten dat er gezegd wordt. Daar komen meestal verwrongen ideeën uit voort.

Als een mens de vrijheid die hij of zei  heeft gebruikt om zich te verdiepen in beide kanten van het verhaal zal uiteindelijk altijd de waarheid boven komen drijven. 

evangelie van de toekomst op 06-01-2018 15:42

De paus is waarschijnlijk de grootste antichrist die er ooit bestaan heeft. Hij en mevrouw Merkel zorgen er wel voor dat het schuldgevoel van de Duitsers n.a.v. de nazipraktijken die de Duitsers uitgevoerd hebben in de 2ewereldoorlog uitgebuit worden en de Hollanders lopen er wel achterna. Onder het mom van medemenselijkheid worden er onder leiding van die twee  miljoenen moslims hierheen gehaald. Als je hier iets over zegt ben je dus niet christelijk in hun ogen. Zei spreken niet met hun hart maar met hun verstand. Want als je je hart zou laten spreken dan weet je dat die moslims ca. 1400 jaar gehersenspoeld zijn en bijna iedereen haten die anders is. je hart verstaat een aantal zaken waaronder liefde en angst.

Het is dus juist andersom dat het niet christelijk is om je eigen mensen op te zadelen hiermee en daarmee onnodig in verlegenheid brengt . Moslims en andere mensen die nooit geleerd hebben respect te hebben voor andersdenkenden  moeten geholpen worden in gebieden waar ze zich thuis voelen dat zou pas christelijk zijn.

koloth op 06-01-2018 19:21

evangelie van de toekomst op 06-01-2018 15:42   zowel de Paus als mutti merkel staan onder invloed van de satan. Die tsunami van asielzoekers is bewust geplant door verschillende oorlogen in het M.O. aan te wakkeren om daar ook satanische westers georienteerde leiders te plaatsen en om de vluchtelingen stroom op gang te brengen om in europa een puinbak te scheppen. Dit om als het overal chaos is uiteindelijk de NWO wereldregering te plaatsen.   Het is allemaal voor de show en poppenkast.  De satan wil geld en macht en de ganzen helpen hem daarmee.

Qromwel op 06-01-2018 20:08

Tineke op 05-01-2018 17:22: Google dit: Begrafenis of Crematie? Maar wat dan met mensen verscheurd door roofdieren, bijv. krokodillen of haaien?

Esther op 06-01-2018 20:12

Hallo allemaal... gewoon een kleine bemoediging. De wereld woedt... er gebeurd zoveel... hoe snel kan het gebeuren dat we soms wel eens het niet zien zitten. Er is er Eén... die alles weet en ziet. Hij gaf Zichzelf... voor ons, wij mogen volledig schuilen bij Hem, het Lam Gods Jezus Christus.

Alleen in Hem... staan we sterk. Alleen in Hem... kunnen we iets betekenen voor een ander mens...

http://mijnvriendenenik.com/site/blogs/160   bemoedigend stukje om te lezen. De Heere is er voor iedere verloren ziel.

Fijne avond allen, en Vaders sterkte om jullie heen... en hartelijke groeten, Esther.

Muggenzifter op 07-01-2018 13:53

Hallo Esther,

Kende deze site "mijnvrienden en ik"in het geheel niet, maar heb onderhand veel mooie stukjes gelezen

Groet

Muggenzifter

Tom Hendrix op 07-01-2018 19:07

@Esther: 20.12. uur, op 6/1. Dank voor het stukje van: " mijnvriendenenik". Hoe groot is de liefde, die de Here Jezus ons betoont. We mogen leven van genade en uit geloof. Dank U Jezus, voor uw grote liefdeoffer aan het kruis, waardoor we mogen weten, dat we behouden zijn, door Jezus als onze verlosser aan te nemen. Fijn Esther, dat U ons hiervan deelgenoot heeft gemaakt. Christus Koning is onze Redder en Heiland, en dat voor ieder persoonlijk van ons.

Sterre op 07-01-2018 19:24

Ik zit met een probleem, ik heb een lieve jongeman leren kennen in mijn Gemeente, er zijn wel bepaalde gevoelens van beide kanten, maar ik schrok van wat hij me laatst vertelde....hij hangt de Alverzoeningsleer aan. Ik schrok daar erg van..ik zie het als een dwaling, en leugen leer. Heb hem wel bepaalde sit,s geadviseerd om te lezen , waar deze leer ook ontmaskert wordt met goed onderbouwde Bijbelse argumenten. Maar hij blijft overtuigd van de leer der Alverzoening. Ik kom hier toch mee in de knoei te zitten. ik durf eigenlijk niet meer met hem om te gaan, omdat ik bang ben, als er liefde zal groeien tussen ons , dit tussen ons in zal gaan staan.Ook zal de Gemeente (volle Evangelisch) niet achter deze leer staan , maar is niet op de hoogte van wat deze jongeman gelooft....ik zit in een spagaat...wat mijn eigen gevoelens betreft en wat ik naar de Gemeente moet? communiceren.....ik vraag advies aan derden hier..wijze raad...dit kan toch niet samengaan in een relatie?   

 

Anna op 07-01-2018 19:37

Koloth. 

Uit uw reakties merk ik dat u meer wilt weten over de Bijbel en het evangelie.

In uw reaktie van 29/ 12 om 21.50 uur geeft u aan dat u de Bijbel eigenlijk niet kent. Ik ken u niet,en weet niet waar u woont,  maar misschien heeft u iets aan een zogenaamde Alpha cursus. Er is vast in de buurt waar u woont wel een gemeente waar z’ on cursus gegeven wordt. U kunt het googelen op Alpha Nederland .nl Het gaat uit van de PKN dus het is geen schimmig groepje of zoiets. Dit zijn bijeenkomsten die meestal met een maaltijd beginnen en waar je samen met anderen die ook op zoek zijn naar de zin van het leven....en andere levensvragen, en al samen pratend ontdek je wat de inhoud is van het Christelijk geloof. Je ontmoet er ook vaak gelijk gestemden, leuke mensen en je denkt samen na over inspirerende onderwerpen.... het is interactief en laagdrempelig. Het  is bovendien helemaal gratis..... 

Zeker de moeit waard om er eens een keertje langs te gaan.... Hartelijke groeten.... en Gods zegen bij uw zoektocht....

Tineke op 07-01-2018 20:04

Qromwel bedankt, zal het eens lezen,

groetjes Tineke.

Muggenzifter op 07-01-2018 20:04

Hallo Sterre,

Ik begrijp Uw probleem en dat dit in Uw relatie moeilijkheden kan geven. Dhr. Jaap Fijnvandraat  heeft op zijn site in 2 uitgebreide artikelen betreffend de Alverzoeningsleer, duidelijk onderbouwd weergegeven waarom deze leer een ernstige dwaling is.

Ik zou U deze raad graag willen meegeven om dit aan een van de oudsten van Uw gemeente in een vertrouwelijk gesprek voor te leggen.

P.S. Dhr Fijnvandraat is helaas overleden maar de site is nog steeds in te zien. 

Ik wens U veel wijsheid en sterkte toe.

Groet.

Muggenzifter

Anna op 07-01-2018 23:27

Koloth 21.15 uur op 5 Jan. 

U stelt een reële vraag: of er ook rijke gelovigen zijn.....en “ evangelie van de toekomst” op 6 Jan 11.00 uur  geeft u een antwoord..... En dit antwoord is kort en bondig en gaat over de rijke jongeling die aan Jezus vroeg wat hij moest doen om het eeuwige leven te hebben...... maar het ligt toch iets genuanceerder.

De rijke jongeling waar het hier over gaat wilde het eeuwige leven wel krijgen, ( eigenlijk het liefste “ kopen “ want hij was rijk en had veel goederen ) en Jezus  somt in Math 19:  16/ 30 ( lees het hoofdstuk maar eens ) op wat hij moet doen om dit eeuwige leven te kunnen verkrijgen: “ gij zult niet doden, u zult geen overspel plegen, zult niet stelen, u zult geen vals getuigenis af leggen; eert uw vader en uw moeder; en u zult uw naaste liefhebben als  uzelf. “ En dan antwoord de jongeman aan Jezus : Deze dingen heb ik van mijn jeugd af gedaan wat ontbreekt mij nog? En dan antwoord Jezus “ ga heen verkoop alles wat u hebt en geef het aan de armen,en u zult een schat  in de hemel hebben, en volg dan mij.” ...........Toen de jongeman dit gehoord had ging hij bedroefd heen want hij had veel bezittingen....... En dan zegt Jezus tegen zijn discipelen nadat de jongeman is weggegaan: Voorwaar ik zeg u dat een rijke moeilijk het koningkrijk der hemelen zal ingaan...... en dan in Matheus 19: 24 komt de tekst van de kameel..........

Dit wil eigenlijk zeggen, als je je geld en goederen boven  Jezus stelt dan is dit fout.... Jezus zal de eerste plaats in ons leven moeten hebben....... Maar  er zijn ook vele voorbeelden in de Bijbel waarin rijke mensen Jezus wel de eerste plaats geven en waardoor ze wel gezegend werden.... Denk aan Philippus.... en de Moorman van Candacee...... .... ..... dat was een Kamerling van de koning,  een rijk man, een man van aanzien in zijn land..... En  de hoofdman over honderd in Kapernaum die de hulp van Jezus inriep voor zijn zieke knecht............ Ook hij was een vermogend man..........En Jaïrus met zijn dochter in Kapernaum........ En niet te vergeten de eerste Christen Cornelius...... was een Romeinse hoofdman...... In Joppe ..... .... in Handelingen 10.... het is dus een onjuiste stelling dat alleen  eenvoudigen en armen het koninkrijk zullen beërven....... Maar rijkdom kan een belemmering zijn. Zeker  als je je geld en goederen niet ziet als een gave van God....en je bezittingen en geld meer liefhebt dan Jezus zelf.........

Er zijn nog vele voorbeelden te geven ook vanuit de eerste Christelijke gemeenten zo ze in handelingen beschreven zijn..... Zij onderhielden de armen.... , de rijken deelden met de armen.... enz enz. .... Ook later toen er hongersnood was in Jeruzalem kreeg Paulus geld mee voor de gemeente in Jeruzalem.... Toets deze reaktie  a.u.b.zelf aan de Bijbel en zoek meer voorbeelden;  niet geloven omdat ik dit zo zeg..... veel zegen bij de zoektocht.. Shalom Anna 

Sterre op 08-01-2018 08:31

Beste muggenzifter, dank voor je reaktie,,,,ik ken de artikelen van Jaap Fijnvandraad, ik heb deze niet aan mijn vriend voorglegd, maar die van St.Promise, Alverzoening, geraffineerde misleiding, en ook van St Promise Alverzoeningleugens ontmaskert (of zoiets) je kunt ze googelen. Maar deze mensen die dit zijn gaan geloven zijn zo verblind door deze leer.Het is net als met J.Getuigen...niet meer door heen te komen. 

Ik neem je raad mee in mijn beslissing, en overwegingen wat te doen...nogmaals dank voor je raad....

evangelie van de toekomst op 08-01-2018 11:22

 

Hallo Koloth,

Betreft antwoord aan Anna.

Was er even vanuit gegaan dat een ieder dit verhaal m.b.t. een kameel door een naald  automatisch wel zou begrijpen. Goed dat u dit nog zo heb wil uit leggen aan Anna. Echter ik heb nog iets om over na te denken. In het algemeen zijn mensen gauw geneigd om zich te verschuilen achter de bijbel en deze dan te gebruiken als het hun goed uitkomt. Pas op dat je je eigen geschapen wereld niet altijd als werkelijkheid gaat zien . Die mensen menen met hun verhaal alles te kunnen verklaren, alles te begrijpen. Maar dat veronderstelde begrip is niet meer als een illusie. Een illusie die een spirituele gevangenis kan worden. De enigste werkelijkheid is als we met ons hart (en de bijbel) gaan leren denken i.p.v. met ons verstand. Dan komt de liefde als vanzelf. 

Muggenzifter op 08-01-2018 14:47

Hallo Sterre,

Bedankt voor Uw antwoord en ik wens U veel wijsheid om de juiste beslissing te nemen in deze moeilijke zaak.

Vetrouw op de Heere, Hij wijst U de weg.

Groet

Muggenzifter

evangelie van de toekomst op 08-01-2018 16:55

hallo Sterre en Muggenzifter, Laat je hart denken en voelen dan komt het antwoord als vanzelf. zie ook mijn reactie geschreven aan Koloth op 08-01-2018

Lino op 09-01-2018 01:55

Hoi Sterre, God zegt duidelijk in de Bijbel tegen ons om geen ongelijk span aan te gaan met een ander, omdat dit altijd problemen zal veroorzaken. Jij zegt nu al: er is niet doorheen te komen. Dus ik zou zeggen: Niet doen, bescherm jezelf! Juiste beslissingen worden vroeg of laat altijd beloond. Sterkte ermee, want ik begrijp dat het niet makkelijk is om afscheid te nemen van de gebieden waarop het wel klikt. Groetjes!

Vlinder op 09-01-2018 18:50

Sterre 07-01-2018 19.24

Als je die.....lieve jongeman..... weer eens spreekt, lees dan samen eens 2Korinthe 12:7-10.

Als jullie dat begrijpen, wens ik jullie beiden Gods rijke zegen toe.

Vr gr Vlinder

Sterre op 10-01-2018 15:29

Bedankt , aan de gene die gereageerd hebben op mijn posting.....!

Piet 1 op 11-01-2018 14:28

Tineke op 05-01-2018 17:22,

Als Hitler 'n antichrist was was hij niet dé -eigenlijke- antichrist in persoon, want daarvan weten wij dat hij in de eindtijd komt kort voor het laatste Oordeel en het allergrootste kwaad in persoon zal vertegenwoordigen, vandaar dat hij ook -niet- zal optreden voor het "kleine" oordeel van het 6e zegel in Openb.6, dat ook een oordeel is van zuivering en loutering... in het laatste Oordeel bestaat die mogelijkheid van genadevolle zuivering en loutering niet meer.

Het oordeel in Matt.24:29-31 betreft dan ook niet de de komst van de Mensenzoon bij het laatste Oordeel, zoals zovelen veronderstellen, maar zijn tijdelijke komst als Mensenzoon in het 6e zegel...Matt.24:19-31 kun je dan ook zo inpassen in de gegevens over het 6e zegel.  Daarbij komt ook nog eens dat het in Openb.6:16-17 duidelijk over de grote Dag van Hun toorn gaat en dat is in oude Testament de Dag van Jahweh en in het nieuwe Testament de Dag des Heren in 2Tess.2:2. ...

De Apostel Paulus heeft in daar vers 2, met de Dag des Heren, dus niet de Wederkomst voor ogen ten tijde van het laatste Oordeel maar het "kleine" oordeel van het 6e zegel dat de Dag des Heren is.

2Tess.2:3-7 leert ons dan dat de mens van wetteloosheid wél voor het 6e zegel komt en dat is dan de valse profeet en het is die die in vers 7 zal verdwijnen door de "eerste" wederkomst van de Heer in het 6e zegel.. waar Openb.19:11-20 een ander tafereel van is.   Vers 20 benoemd hier ook alvast de latere dood van de antichrist ten tijde voor het laatste Oordeel, waardoor beide oordelen in eenheid staan, maar dan wel onderscheiden in de tijd.

Zo zie je dat bijvoorbeeld in Jesaja 13:6- de Dag van Jahweh of van de Heer naar de toekomst wijst in het einde der tijden.. alle andere overeenkomstige beschrijvingen wijzen dan naar die toekomst in de eindtijd.

De hoedanigheid van het laatste Oordeel staat in Openb.20:11-16....in vers 10 wordt opnieuw het beest en de valse profeet genoemd.  ..maar in 2Tess.2:8 zien we dat de goddeloze als de antichrist zal sterven bij zijn "tweede" komst.

Het kan dan ook niet anders dat het 6e zegel het keerpunt is op de helft van de 70e jaarweek in Daniël 9:27 en het startpunt is van het Vrede-rijk.. al te samen het middelpunt van die week en op het einde van die "1000"jaar de antichrist verschijnt.

Dit is een aanvullende toelichting op wat ik hierover eerder schreef.

Tom Hendrix op 11-01-2018 19:03

@evangelie van de toekomst: 16.55. uur, op 8/1. Dat heeft U mooi verwoord. Inderdaad, laat ons hart spreken. Door schade en schande, ervaar ik nu, dat dat de ware weg is. De liefde overwint alles.

Tineke op 11-01-2018 20:07

Dankje Piet 1 voor jouw visie, en uitleg uit de bijbel over de eindtijd

het laatste Oordeel bij de tweede komst van Jezus ( voor de goddeloze de Antichrist)

begrijp ik dat zo goed, en dat hij pas verschijnt op het eind van het 1000 jarig

vrederijk. Dan heeft waarschijnlijk de Opname al plaats gevonden!

Misschien heeft iemand van jullie hier ook iets aan toe te voegen of misschien iets

te veranderen of te verbeteren aan de hand van de bijbel.

Ik hoor het graag!

Vriendelijke groeten aan iedereen en een fijne avond voor allen,

Tineke.

Piet 1 op 12-01-2018 00:10

Tineke op 11-01-2018 20:07,

Jezus kwam eerst in het vlees dat bij zijn kruisdood werd verheerlijkt tot een lichtlichaam als opstandingslichaam, dus Hij komt nooit meer in het vlees terug, dit moet duidelijk gezegd zijn.

Zijn komst in het 6e zegel is een zichtbaar kortstondig zich vertonen alleen voor de duur van dat oordeel en is daarom geen wederkomst in de eigenlijke zin want dat gebeurt pas bij het laatste Oordeel.

Daarom is er ook een onderscheid in de nieuwe hemel en nieuwe aarde in Jesaja 65:20 waar de dood nog niet is overwonnen maar waar wel het gebeente groeien zal als het jonge groen 66:14.. (ten tijde van het Vrede-rijk, het "1000"jarig rijk dat zal zijn tot aan de komst van de antichrist) ..en de voleinding in Openb.21:4, als 2e fase.

Het 6e zegel is door zijn reinigende werking (Jesaja 66:16) ook de geboorte van die eerste fase van de Nieuwe Hemel en Nieuwe Aarde.

Wat nu staat te gebeuren loopt dus tot aan het 6e zegel.

Tineke op 12-01-2018 15:28

Mijn verwachting ligt toch even anders, nl. ""alles wat wij nu reeds geloven en zien

met een Geestelijk oog zal in de toekomst heerlijke Zichtbare en Voelbare

Werkelijkheid worden. Deze aarde zal niet h e l e m a a l verdwijnen maar De Heer

zal deze herscheppen!

Dan zal er geen zonde en tranen meer zijn!

De Heer is niet zomaar opgelost in het niets. Zie Hand. 1:11 "Deze Jezus, Die van u

opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze terugkomen, als u Hem naar de

hemel hebt zien gaan""

Ik wens jullie allen de rijke zegen van de Here Jezus Christus.

En zie vol verwachting uit naar zijn wederkomst!

 

Hart. groet, Tineke.

 

 

Als het zover is zal die belofte letterlijk worden vervuld!

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld