Headlines



-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


05-09-17

-  Nieuwste leugen Europese elite: AZC's vergelijken met Nazi concentratiekampen
 


03-09-17

- Minister Defensie VS dreigt Noord Korea met totale vernietiging

-  Flashback 1994: President Clinton kondigde trots einde kernwapens Noord Korea aan
 


02-09-17

- Petitie tegen 'terrorist' George Soros, partner van de EU, al 100.000 x ondertekend
 


01-09-17

-  Analisten vrezen nog deze maand uitbreken oorlog met Noord Korea
 


31-08-17

- Strategic Culture Foundation: Uiteenvallen EU is niet meer te stoppen
 


30-08-17

-  Honderden migranten verstoren Duits volksfeest met aanrandingen en geweld - media zwijgen
 


29-08-17

- National Defense Magazine: VS en EU houden rekening met beperkte kernoorlog in Europa

-  Paus eist zelfde rechten illegalen als Europeanen; Merkel haalt nog eens 1,5 miljoen migranten op
 


28-08-17

- Migrantencriminaliteit: Duitse politie adviseert burgers geen verzet te bieden
 


27-08-17

-  Rusland roept in september 100.000 soldaten en reservisten op, NAVO zeer bezorgd
 


26-08-17

- ISIS lanceert succesvol tegenoffensief in Syrië en Europa
 


25-08-17

-  'Westen op rand financiële instorting en uitbreken terreuroorlog'
 


24-08-17

- Duitse media vergelijken Trump met Hitler; Charlie Hebdo haalt opnieuw hard uit naar islam
 


23-08-17

-  Arabische filmmaker: 'Als Europa niet snel handelt, zal islamisering 300 jaar lang jullie toekomst vernietigen'
 


22-08-17

- Absurd maar waar: Regering Merkel test hormonale neusspray om mensen politiek-correct te maken
 


21-08-17

-  NASA komt meer zeer riskant plan tegen uitbarsting Yellowstone supervulkaan
 


20-08-17

- Marokkaans ISIS terroristen netwerk ook in Nederland actief
 


19-08-17

-  Roemenië wil 2000 migranten opnemen, maar die willen naar rijkere EU-landen
 


18-08-17

- Inlichtingendiensten: Zeker 50 door ISIS getrainde Europese moslims staan klaar voor nieuwe aanslagen

-  Aanslag Barcelona: Europeanen steeds bozer over huichelachtige reacties politiek
 


17-08-17

- Bevestigd: Geweld Charlottesville was geplande agitprop voor burgeroorlog
 


16-08-17

-  Politieagent: Wij hebben streng bevel criminaliteit migranten te negeren - UPDATE 16.40 - 18.40
 


15-08-17

- Zweden op drempel van eerste land waar contant geld is verboden
 


14-08-17

-  Werknemers arbeidsbureau: Maximaal 1 op de 1000 migranten geschikt voor werk
 


13-08-17

- 'Rellen Charlottesville door links op touw gezet om rassenoorlog tegen blanken te starten'

-  'Een seconde later': Wat te doen na een aanval met een EMP bom
 


12-08-17

- WO-3 angst in VS: Stormloop op survival winkels
 


11-08-17

-  China waarschuwt VS: Wij zullen aanval op Noord Korea tegenhouden

- Vrije pers? Journalist die niet positief over migranten schrijft keihard aangepakt
 


10-08-17

-  Grootste Britse kranten waarschuwen burgers voor kernoorlog
 


09-08-17

- VN-sancties omzeild: Noord Korea en Iran sluiten militair samenwerkingsverdrag
 


08-08-17

-  Putin: 'Paus Franciscus is geen man van God'
 


07-08-17

- Ex hoofd Turkse nationale politie: Erdogan steunt en bewapent ISIS
 


06-08-17

-  Duitse Politie Vakbond: We hebben de controle over het land verloren
 


05-08-17

- 'Trump effectief gesaboteerd als vredespresident, wordt nu oorlogspresident'
 


 
















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

anora op 14-06-2017 17:24

Laatst kwam ik een gelovig iemand tegen en we hadden het over dat het veel droger is allemaal en sims met bakken uit de hemel komt vallen, waarna de zon weer gaat schijnen, waardoor alle bloeiers naar de filistijnen gaan. Ze zei : God zegt; ik zal verderven wie de aarde verderven. Had er zo een raar gevoel van achteraf, staat dat wel op die manier id Bijbel? Plus dat het eigenlijk niet koppelde aan ons gesprek. Die planten kunnen er niks aan doen en ik bv verderf de aarde niet. ( ben niet id minderheid). Op zylke momenten baal ik een beetje van mezelf dat ik dat niet direct zeg. Het voelt vervelend als iemand een tekst noemt die niet helemaal klopt. En we moeten ons er ook niet aan verlekkeren dat het de zgh " goddelozen" slecht zal gaan. Nouja dit bericht slaat mss nergens op, ik wou het gewoon even kwijt.

Dewevoga op 14-06-2017 23:53

#anora op 14-06-2017 17:24

Die uitspraak klopt wel. Er staat zo veel in het Oude Verbond waar men gemakkelijk overheen leest. De zondvloed kwam niet alleen over de mensen. Op 8 mensen en de dieren in de ark na werd alles vernietigd. En de planten en dieren konden er ook niets aan doen, maar zouden wel genetisch gemanipuleerd kunnen zijn (Monsato/Bayer). Nog een paar geveurtenissen: Sodom en Gomorra, vernietiging van kostbare grond bij de vernietiging van Jeruzalem 70 na Chr.  Het lag er zo'n 1900 jaar desolaat bij.

Esther op 15-06-2017 02:31

Dank je wel Michaël, en over de lappenmand, echt ziek ben ik niet gelukkig... hele zware verkoudheid. Mijn longen zaten vol... gelukkig liggen de dakpannen nog op het dak, van al die hoestbuien. Je wordt er doodmoe van... en totaal geen energie...Maar, ik denk dat velen wel weten wat het is. Maar het ergste ligt gelukkig achter mij.

Wel heel bijzonder over je moeder. Wat past zo'n lied er dan heel mooi bij. Trouwens ook heel mooi gezongen, Simone Kleinsma heeft een hele mooie stem. Heel lieflijk bij zo'n nummer. Sterkte hé, Michaël.

Aaah, leuk Anora... Trouwens wel een ietwat vreemde uitspraak van die vrouw. Wat heeft dat nou te maken met dat de planten/bloemen geschroeid worden door de hete zon na een beste regenbui... Uuh, nou ik snap ook niet veel van zo'n uitspraak. Dus, je bent niet de enigste hoor.

Dat andere wat je zei...En we moeten ons er ook niet aan verlekkeren dat het de zgh " goddelozen" slecht zal gaan. Dat zeg je heel goed, Anora, niet verlekkeren...ook zo iemand heeft de Heere Jezus nodig. Hij kwam toch juist voor een wereld in zonde en schuld. Velen van ons waren toch ook goddeloos, eigenlijk.

Best wel bijzonder, nu horen wij, ieder die bij Jezus hoort, hoort ook bij de ware levende enige echte God de Vader.

Deze wereld heeft Christus nodig... en de deur van Genade naar Jezus staat nog steeds open. Laten we maar bidden dat nog genoeg 'goddeloze', mensen de Heere Jezus leren kennen en aannemen.

Nog twee mooie nummers, heb deze al ooit eens eerder geplaatst. Maar zo bemoedigend.

https://www.youtube.com/watch?v=ssKVlGIrUJs  

https://www.youtube.com/watch?v=PZhLY8jN_Kk 

Vaders liefde om jullie heen, en liefs van mij, Esther.

Rebellio op 15-06-2017 08:47

Openbaring 11:(17-)18: "wij danken u, Heer God, albeheerser, die is en die was, dat gij uw grote kracht hebt opgenomen en uw koningschap begonnen zijt; de volken waren in toorn ontstoken, maar uw toorn is gekomen én het tijdstip om de doden te oordelen,- om het loon te geven aan uw dienaren de profeten en aan de heiligen en wie uw naam vrezen, de kleinen en de groten, en om te verderven die de aarde verderven!" Dus ja, het staat er, en het staat er niet....

anora op 15-06-2017 16:30

@dewevoga @Rebellio,

Ja het staat er. Ook toevallig, ik kwam haar net tegen en sprak haar aan. We komen elkaar regelmatig tegen met het uitlaten van de honden. Zij noemde openb 18:11, maar was dus in de war. Maakt niet uit.

@Esther, ja, klopt het linkte niet echt. Je 'moet' weten, ze is jehova getuige, ik heb wel vaker een gesprekje met haar, waarna ik soms ook zo'n gevoel heb. Komt, ze memoriseert alleen maar wat ze ingeprent heeft gekregen, en dat klopt niet altijd em benadrukt met verve het jehovageloof. Vandaar dat ik dacht: staat dat er wel letterlijk zo (wat dus zo is). Ik heb het niet altijd met haar over de Bijbel hoor, ze is ook oud, en dat brengt me een beetje in een dilemna, wat mij betreft laat ik haar in haar waarde. Maar wat is wijsheid he? Klopt dit dilemna, wat zou jij doen? Het is een oude vrouw, en er is ook nog zoiets als respect hebben voor ouderen. Dus soms gebeurt het wel zo, en vandaag ging ik het ook niet uit de weg (ze kwam op mijn pad, en met die vraag in mijn hoofd....) Gisteren bracht zij het naar voren (met wat ik bespeurde, wel een beetje een soort van verlekkering over de 'goddelozen': maar ik hou toch van hen, al zie ik heus wel hoe en wat, )

Esther op 15-06-2017 23:10

Hallo Anora... nee, dat is niet makkelijk. Het is erg moeilijk om met een Jehovah's getuige een gesprek te hebben. Die leer zit zo ingebrand in hun ziel... dat alleen Gods Geest die muren kan laten afbrokkelen.

Wat je wel kan doen, wijs altijd op de Heere Jezus en Zijn kostbare offer. Zowel voor haar als ook voor jou zelf. Maar vraag het ook aan de Heer, of Hij jou wil helpen voor de goede woorden. Want het is waar... ieder mens die niet bij die organisatie zit... is in hun ogen een verloren ziel, een goddeloze. En ergens voel je dat aan... vandaar ook dat het vaak niet goed voelt in de gesprekken.

Vandaar ook vermoedelijk zulke uitspraken. En soms kan je beter niets zeggen... moeilijk is dat hoor... Zij clamen zo de waarheid te bezitten... Zij denken niet zelf, zij denken dat zij het weten... maar beseffen totaal niet dat zij allen gehersenspoeld zijn.

Zo'n vrouwtje, misschien kun je voor haar bidden... en soms is het beter om het over koetjes en kalfjes te praten. En gewoon respect voor haar hebben... wat je trouwens ook al doet. Wij mogen liefde en vriendelijkheid laten zien. Want ook bij Jehovah's getuigen zitten veel verloren zielen. En ja, zij geloven ook in Jezus en Zijn offer aan de paal... maar niet op de manier zoals God de Vader het wil zien...

Sterkte Anora... en laat je maar leiden door de Heer, als dat vrouwtje steeds op jou pad komt.

Liefs van mij, Esther.

Wardje op 16-06-2017 04:31

'Opname' @Maria .         

Er zijn verschillende protestante stellingnames over de opname .  Maar het is iets wat pas een rol speelt sinds 1850 ongeveer .  Dat is een belangrijkgegeven . Het is onwaarschijnlijk dat een bijzondere opvatting de ware zou zijn , die pas , beperkt , heeft postgevat na 1850 .  Laten we eerst het  katholieke standpunt hierover bekijken :    Christus is gestorven , Christus is verrezen , Christus zal wederkomen in heerlijkheid ; De KKerk leert dat aan het eind der tijden  : Christus zal wederkomen om de levenden en de doden te oordelen .  Het vagevuur zal ohouden te bestaan . Zij die daar nog in zijn , zullen daar uit worden bevrijd en tesamen met de dan nog levenden  , zullen zij met God leven voor altijd . Op die tijd zal ieder die dood is , de lichamelijke opstanding beleven , en zij die levend zijn zullen meemaken dat hun lichaam zal worden omgevormd ten eeuwigen leven . De onrechtvaardigen zullen dan verder leven zonder God . Het zal een eenmalig gebeuren zijn . En dit alles zal plaathebben op de laatste dag .                                   

Wat betreft de protestantse opvattingen over de opname , zijn er grofweg genomen drie opvattingen . Helaas heb ik ze niet in mijn documentatie opgenomen . 

In 1940 heeft het heilig Officie (de tegenwoordige Congregatie voor de Geloofsleer) geoordeeld dat : "het premilliaranisme niet veilig kan onderwezen worden ", hoewel de kerk zich  nog niet definitief over het onderwerp heeft uitgesproken .

http://www.catholic.com/tracts/the-rapture

Wardje op 16-06-2017 04:43

@anora. De volgende gedachte nav je bijdrage . Ik had een tante , die , tegen de de raad van de familie in , perse de Rabo-bank wilde aanhouden .  Haar reden was : de mensen die dicht  staan  bij Onze Lieve Heers*  natuur , die zich meer met hun voeten op Zijn aarde voelen  staan , zullen ook dichter staan bij Onze Lieve Heer zelf .   Ik moest toen , net als mijn familieleden , wat meewarig om die redenen lachen . Toch bleek ze bij de kredietcrisis het ex post bij het rechte eind te hebben gehad . De Rabo kwam er heel wat beter van af dan de ander zg. systeembanken . 

*(dat moet zonder apostrof , die dicht staan bij Onzes Lieven Herens natuur , voor de fijnproevers van de nederlandse taal, maar dat had mijn lieve tante niet gezegd ) 

Wardje op 16-06-2017 04:55

Esther jeh.get. 15-06-2017 23:10.  Bezig in het werk over de zg.  jeh. getuigen van  Robin de Ruiter, het boek dat hem  als auteur  op de kaart heeft gezet .  Begonnen met nogal wat verwachtingen ,viel het me het nogal tegen ; bij tweede lezing waardeer ik de documentatie toch wel .                        In mijn contacten met JG'en probeer ik me te laten leiden door en geest die je ook laat blijken ; respect , vriendelijkheid en liefde . Het doet me nu denken aan de tweestrijd die ik voel bij mijn contacten met moslims . Die contacten laat ik meest ook leiden door hetzelfde principe . Hoewel ik mordicus tegen de Islam ben , zowel als tegen de zg. getuigen van jehova. Ik ben het eens met wat je zegt , en met de geest ervan . 

Wardje op 16-06-2017 05:03

@Esther.   Soms kan een shocktherapie toch helpen . ik herinner me als de dag vang siteren dat een grieks-orhodoxe ondernemer , me verklaarde dat hij tot de moslims onomwonden verklaarde : Christus is GOD .  Ik gaf hem redelijk , ook strategisch redelijk , onmiddellijk gelijk . Maar gevoelsmatg niet .  Nu doe ik dat laatste wel .      Laat je leiden door een dappere intuïtie . En door je verbinding met de Allerhoogste .  

anora op 16-06-2017 11:47

Hai Esther, ja, heb haar ook verteld over het Bloed van Jezus, dan raakt ze 'out of speach' (uit het gerepeteerde) zeg maar. Doe ik ook als jh-mensen aan de deur komen. (Ze komen bij mij, moeten ze naar mij luisteren ipv andersom, ja toch) Ik zal het blijven aftasten, met haar, ik vind het ook zielig. Het gevoel wat bij mij nablijft na een geprek haar vind ik zo opvallend, niet fijn. Wat je zegt: muren afbrokkelen. Inderdaad de ingestudeerde kennis werpt zet er direct een muur tussen, dat wilde ik gisteren nog zeggen. Grappig, dat je dat ook zo zegt.

Nou fijne dag Esther en anderen....!

Michaël ;-{> op 16-06-2017 16:03

@ Esther op 15-06-2017 02:31

Ik ben blij dat de dakpannen nog op het dak liggen :-)

Dat zijn bijzonder mooie teksten van Don Francisco, bedankt.

Ik wens je alvast een prettig weekend, en Vaders liefde om je heen.

Hartelijke groeten, Michaël

Lynx op 16-06-2017 20:44

Verleden week zag ik ze staan 2 vrouwen,met een stand bijbelcursus.Dus er heen gelopen met in mijn gedachten,als je een bijbelcursus aanbied? Vroeg wanneer de Here Jezus gekruisigd was,ze moesten me het antwoord schuldig blijven.Legde hun uit dat als je gaat getuigen er wel een klien beetje bijbelkennis mag hebben.

Ze zijn niet de enige bij het leger des heils lopen mensen met de strijdkreet,die zelf niet geloven,klopt dat ja,was er zelf bij.money-money.

vr groet allen.

Qromwel op 17-06-2017 09:36

Dewevoga op 14-06-2017 23:53: De laatste vernietiging van Jeruzalem vond plaats in het jaar 135, aan het eind van de laatste en grootste Joodse opstand onder leiding van Simon Bar Kochba (de Sterrenzoon) Toen werd ten tijde van keizer Hadrianus Jeruzalem met de grond gelijk gemaakt. Ter herinnering daarvan gaven de Romeinen een gedenkpenning uit. Zij bouwden daarna een nieuwe stad Aelia Capitolina..

Qromwel op 17-06-2017 16:18

Wardje op 16-06-2017 04:31: Christus komt niet aan het einde der tijden, maar 1000 jaar daarvoor.

anora op 17-06-2017 16:53

@Lynx

Twee meisjes komen evangeliserende mensen tegen. Ze worden ergens voor uitgenodigd, wat op een avond plaats vindt. Eén vd meisjes zegt: ik mag niet van mijn ouders. Zegt één van die vrouwen: dan zeg je toch gewoon dat je bij een vriendin bent? Het meusje zegt: maar dan moet ik liegen tegen mijn ouders!

Echt zo gebeurd en een grote miskleum van de evangeliserende vrouw. De meisjes waren beide "flabbergasted" zoals dat tegenwoordig heet. 

Lynx op 17-06-2017 18:03

Ja Anora heel verdrietig,denk dat we allemaal zondig zijn,maar het aanzetten tot zondigen is weer wat anders.En daar hebben we het al eens over gehad,we hoeven niet heel mooi vroom te zijn.Maar wel rechtschapen zoals Koning David.Hij vaste,en treurde om zijn zonden,met een oprecht hart.

Anora groetjes-ben blij dat we weer babbelen.

Lynx op 17-06-2017 18:13

O Esther beterschap gewenst voor jou,misschien moet je eens door het enge bos wandelen voor wat frisse lucht.

Heb zelf hooikoorst gehad,het ene moment heb je een loopneus,en effe later is alles zo droog,dat het lijkt of je tyslymziekte heb.Nu gelukkig weer beter.

vr groet naar het noorden.

Dewevoga op 18-06-2017 00:17

@Qromwel op 17-06-2017 09:36

U heeft helemaal gelijk, ik had helemaal niet meer aan Simon en Massada gedacht, maar mijn reactie ging er meer om dat er meerdere waarschuwingen gegeven zijn. Ik ben niet zo bijbelvast dat ik d verzen uit mijn mouw schud. Ik heb wel goed begrepen dat het oude verbond uitsluitend voor het volk Israel bedoeld was en dat met het vernieuwde verbond alle volken er aan toegevoegd werden zonder dat de oude beloften aan Jacob/Israel vervielen. Ik heb ook gelezen het land Israel is de bruid, maar vraag me niet naar verzen, waarschijnlijk Jesaja of Jeremia.

Esther op 18-06-2017 01:45

Hallo allemaal...

@ Wardje, schoktherapie, ja misschien help het. En we laten ons leiden door de Allerhoogste... Dat is voor ons gelovigen in de Heere toch het belangrijkste. En ook voor jou Wardje, sterkte hoor met jou contacten met moslims. Het zijn mensen net zo als jij en ik. Net zo als J.G. En je hoeft het nooit alleen te doen, vraag maar om de goede woorden... Hij weet zo goed wat in een mensenhart leeft. Ook van moslims, gaf HIJ Zijn leven.

@ Michaël, gelukkig wel hoor, de dakpannen hebben mijn hoestbuien overleeft, hihi. Maar ze hebben nu hun langste tijd wel gehad, volgende maand gaat men een begin maken met nieuwe dakbedekking. Dakpannen van meer als 110 jaar oud... ze zijn zo broos, ze breken haast af in je handen. Er onstaat ook lekkage... en allerlei ongemak.

Ook voor jou een fijne zondag Michaël.

@ Ha, Lynx, ja zulke mensen zullen wel overal rondlopen. Maar komt soms wel een beetje vreemd over.

En met de verkoudheid gaat het de goede kant op... nou ja, het verdwijnt, dat is veel beter. Even door het enge bos een frisse neus halen, wel een goed idee Lynx, mischien kom ik Bor nog wel tegen, huhuuhuu. Hooikoorst heb ik niet... maar heb het wel gezien mensen die het ook hadden, dat is echt geen pretje. Fijn dat het weer een stuk beter is, dan voel je je ook meteen weer een stuk beter.

@ Anora, wat appart, om zoiets tegen zo'n jong meisje dat te zeggen... Ja dat vind ik ook wel een miskleun van zo'n vrouw. En helemaal omdat het ook nog om een ... ja wat eigenlijk, is dat het begin van evangelie??? Trouwens wel heel mooi van dat jonge wichtje... ze haalt het wel mooi en eerlijk aan... maar dan moet ik liegen tegen mijn ouders! Ik hoop dat ze niet is meegegaan...

Lieve allemaal... slaap wel, Vaders zegen en liefde om jullie allemaal heen, en lieve groetjes uit het Noorden, Esther.

Piet 1 op 18-06-2017 21:48

Wardje op 16-06-2017 04:31,  ....     Er is onderscheid tussen einde der tijden en einde van de wereld.. dat dus ten tijde van het Laatste Oordeel te situeren is.

Het einde der tijden gaat vooraf aan een ander ("klein") oordeel te weten dat van het 6e zegel en dat ook alle vlees betreft, Jesaja 66:16.

De RK " "dwaalt" " wat het einde der tijden betreft, want ze hadden kunnen weten dat het genoemde nieuwe verbond in Hebreën 8:8-13 daar wel in Jezus als gefundeerd wordt verklaard naar aanleiding van Jeremia 31:31, maar dan moeten we ons tevens afvragen of Jer.33:16-18 dan al is vervuld en dat is het niet.

Jeremia 30,31,32 en 33 impliceren de toestand van Jesaja 66:7-24 en het overeenkomstige bij andere profeten.      Ik weet niet of jullie laatste Petrussen gedwongen  -op een of andere wijze- werden om de NWO goed te praten, als "ter goeder trouw", maar zijn dan toch ter kwader trouw aan de NWO van de nieuwe hemel en nieuwe aarde van onze Heer en waar de gelovigen de dupe van worden...de leiders zijn mis-leid of zijn wolven in schaapstenu.

Maar aan de andere kant zijn er ook mis-leiders of die zelf worden misleid en die al 500 honderd jaren niet willen -toe- erkennen dat in vers 34: hoe zal dat geschieden, in Lucas1,  het -dat- verwijst naar de voorafgaande verzen vanaf vers 31..dat is gewoon een taalkundig feit.  Maria heeft dan ook daarom op natuurlijke wijze begrepen dat een man bekennen daartoe noodzakelijk is ..en het is juist dat wat Ze niet wil als wilsbeschikking uit ware vrijheid.

Google zelf: de Statenvertaling Lukas 1:30-38 met kanttekeningen en je ziet dat aan de Menswording een draai wordt gegeven en dat dus al 500 jaar.

Maar gelukkig ben ik niet alleen want 15.00 jaar daarvoor hebben zelfs de simpelste mensen het zo begrepen..maar die waren helaas ??!! katholiek..en die paapsen zullen wij nog geen gelijk geven ...dan liever de boerka en de baard ..is het verhaal. 

Dolphin op 19-06-2017 05:54

@Wardje : je raakt wat mij betreft een punt wanneer het gaat om bijbel(vertalingen) en katholieken en wel om het volgende :

de voor velen beruchte profeet mohammed zag net als de apostel Paulus (plotseling) , na de uitstorting van de Heilige Geest , een gedaante die met regelmaat (in geval van mohammed) die met hen sprak.

Zelf ben ik steeds meer van de overtuiging dat beiden een rol speelden voor zichzelf of voor het (latere) rooms katholieke (en dus destijds het romeinse) imperium , om als soort middelaar de boel te sussen , of in geval van mohammed een eigen stroming te starten met zichzelf als grote "paap".

NOOIT zijn de hemelpoorten sinds de hemelvaart en vervolgens de uitstorting van de Heilige Geest nog opengegaan (nou ja in de afgoderijkant van het RK huilt zowat elk maria beeld wel eens en dat soort taferelen) en heeft geen enkel Hemels wezen nog direct de mens aangesproken , behalve in het geval van deze , voor mij , dubieuze knapen die een gezamelijk doel hadden in mijn visie nl : de aloude babelonische afgoderij in het zadel te houden nu vermengd met christelijke praat om ook deze stroming aan zich te binden (dit was immers een gevaarlijke stroming voor de afgoderij) , iets wat je in de RK hedentendage weer veel ziet gebeuren (de zgn samensmelting van alle religies).

het meeste moeite heb ik dan ook met de wetten die na de  tien geboden, door God via Mozes aan ons gegeven , alsof God nog een honderdtal wetten was vergeten en jawel , ook nog op straffe van stenigingen en weet ik veel wat, iets wat we juist vandaag weer veelvuldig terug zien , terwijl God juist de mensheid had bevolen : Gij zult NIET doden ! Gij zult uw naaste liefhebben als u zelve en later : niet u maar MIJ komt de  wrake toe ! en geloof me als ik zeg :als God nee zegt dan bedoelt Hij nee , en niet later , jaaaaa maar in dit geval ........

in dit alles stinkt het dan voor mij ook naar de zwavel dat het zo wat doet , en daarbij opgeteld dat ook een mohammed uit de koker van het vaticaan is ontsprongen (opgegroeid bij de jezuieten nonnen) en zag ik persoonlijk graag de boeken van Henoch verschijnen in de bijbel en de brieven van paulus verdwijnen met zn wettistische gezever evenals die (naar farizeeerachtige geurverspreidende) honderden wetjes die in leviticus als een soort appendix door "vrome" leiders (later de farizeers wat mij betreft) zijn toegevoegd om het volk te onderdrukken en zichzelf als "god"  neer te zetten ! , iets waar de hudige jezuietenpaus ook weer druk mee bezig is om wereldwijd voor elkaar te krijgen en geloof me , dat beest is aan het groeien onder de valse praatjes van liefde en eenwording , maar het is slechts opgelegde "liefde en vrede" en derhalve 180 graden andersom !

doe er mee wat je wilt

Dolphin

Qromwel op 19-06-2017 10:25

Wardje op 16-06-2017 04:31: Verwoerd van "Weg uit Babylon" heeft een boekje uitgegeven, getiteld " Wat als de opname niet komt?"  De opnametheorie getoetst aan de Bijbel. Sommigen hier reageerden kennelijk boos; "Alleen het stellen van de vraag al" 

MaartenB op 19-06-2017 10:58

Er wordt deze dagen opnieuw een verhitte discussie gevoerd over het klimaatbeleid in de wereld. Voor- en tegenstanders van menselijk ingrijpen staan gewoonlijk lijnrecht tegenover elkaar.

Wat evenwel met betrekking tot het ‘klimaatprobleem’ door vrijwel allen over het hoofd wordt gezien is de Hand van God. Als de Schepper van onze planeet met zijn atmosfeer, vegetatie en enorme waterbekkens (Genesis 1), is het onvoorstelbaar dat Hij geen hand zou hebben in de huidige ontwikkelingen die op de Noord- en Zuidpool geconstateerd worden, (wellicht) in relatie tot de atmosferische omstandigheden.

 

Daarbij moet bedacht worden dat de bestemming van de mensheid van meet af aards is geweest. Maar door de zonde en de overheersing van Satan is het mensdom in een miserabele toestand geraakt. YHWH God toonde echter aan Abraham dat in zijn zaad (nageslacht) het mensdom niettemin grote weldaden ten deel zullen vallen (Genesis 22). Met inbegrip van een hersteld paradijs (Gan Eden).

 

Op grond daarvan kon Jezus aan één van de rovers die mede met hem terechtgesteld werden, de belofte uiten:

“Heden zal jij met mij in het paradijs zijn”.

Tot de gelovige rover die tot inkeer kwam sprak Jezus binnen een joodse omlijsting. Bijgevolg moet hij gedoeld hebben op het herstelde paradijs tijdens het Millennium; een verwachting die ook bij de Joden leefde.

En Jezus zal in die zin met die voormalige misdadiger ‘in het paradijs zijn’ dat hij hem tot leven zal opwekken en erop zal toezien dat er in zowel zijn fysieke als geestelijke behoeften wordt voorzien.

Jezus en ook de rover stierven beide nog op diezelfde dag. Jezus werd al vlug opgewekt, maar de opstanding van de rover laat nog altijd op zich wachten, precies als die van koning David en alle andere ontslapenen (Hn 2:29).

 

Tot de tijd van zijn opstanding zou de rover dood liggen [of: slapen] in het graf (Jh 11:11-13); de tijd zou ongemerkt aan hem voorbijgaan. Voor zijn beleving zal het daarom zijn dat zijn opstanding als het ware plaats vindt op dezelfde dag als die waarop hij stierf.

Gezien de nabijheid van de Eindtijd en bijgevolg de overgang naar de Millenniumheerschappij van de Messias, hoeft het ons geenszins te verwonderen indien God zelf thans al begonnen zou zijn die situatie voor te bereiden! 

Hoe kijken jullie daar tegen aan? 

Voor uitgebreider commentaar op deze kwestie zie mijn behandeling van Lukas 23.

Esther op 20-06-2017 01:12

Hallo Dolphin en MaartenB, welkom hier.

Alleen ik begrijp niet echt veel van jullie uitleg. Dat zal wel aan mij liggen.

En Dolphin... als Henoch niet in de Bijbel staat als Bijbelboek... dan kwam het ook niet van God zelf af. Alle Bijbelboeken zijn door Gods Geest geinspireerd.

De brieven van Paulus... tja, die kunnen wel eens zeer doen... daar gaat het vooral om de nieuwe levensstijl voor een gelovige in Christus. Niets geen 'wettistische gezever'. Wij moeten minder worden en de Heere Jezus moet steeds meer worden. En Paulus wijst altijd naar Christus Jezus.

Maar goed, zo zie ik het.

Vriendelijke groet, Esther.

Cees op 20-06-2017 02:43

@Maarten B die o.a. schreef:

Lukas 2343 En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.

Natuurlijk bedoelde Jezus met die belofte niet dat deze rover nog diezelfde dag met Jezus in de hemel zou zijn. Jezus zelf werd immers pas op de derde dag opgewekt en zijn terugkeer naar de hemel vond weer 40 dagen later plaats (Hn 1:3). Hier is zelfs in het geheel geen sprake van de hemel.

Mijn bescheiden mening hierover:

Vóór Jezus' hemelvaart gingen allen die stierven naar het dodenrijk.

Dat dodenrijk had 2 afdelingen tegenover elkaar, onderling gescheiden door een onoverkomelijke kloof (lees wat Jezus leerde aangaande de rijke man en de arme Lazarus).De afdeling waar de gestorven arme Lazarus terecht kwam heette 'de schoot van Abraham' en de rijke man sloeg na zijn sterven zijn ogen op in de andere afdeling, de hel.Zij die rechtvaardig waren, gingen dus na hun sterven naar de afdeling genaamd 'de schoot van Abraham', het paradijs.

Direct nadat Jezus stierf en een volmaakte verzoening teweeg had gebracht, is Hij nedergedaald in het dodenrijk om daar Zijn overwinning te proclameren.

1 Petrus 318 Want Christus heeft ook eens voor de zonden geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen; Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt door den Geest;19 In Denwelken Hij ook, henengegaan zijnde, den geesten, die in de gevangenis zijn, gepredikt heeft,

De geredde misdadiger kwam na zijn sterven, net als de arme Lazarus, terecht in de afdeling genaamd 'de schoot van Abraham'. Het paradijs bevond zich immers toen nog in het dodenrijk.Jezus was daar en de gestorven geredde misdadiger was daar. Het was dus gelijk Jezus aan hem had beloofd.

Jezus' ontzielde lichaam hing weliswaar nog aan het kruis en zou nog in een graf worden gelegd tot het moment van Zijn opstanding, maar dat hield geen enkele beperking in voor Jezus' handelen direct na Zijn sterven.

Bij Zijn hemelvaart heeft Jezus het paradijs meegenomen naar de hemel.Het paradijs bevindt zich na Jezus' hemelvaart dus in de hemel.En het dodenrijk kent daarna dus maar 1 afdeling, de plaats waar de onrechtvaardigen, de verlorenen, terecht komen.

Efeze 48 Daarom zegt Hij: Als Hij opgevaren is in de hoogte, heeft Hij de gevangenis gevangen genomen, en heeft den mensen gaven gegeven.9 Nu dit: Hij is opgevaren; wat is het, dan dat Hij ook eerst is nedergedaald in de nederste delen der aarde?

Shalom!Cees.

Piet 1 op 20-06-2017 08:11

MaartenB op 19-06-2017 10:58

Naar Hebr.9:27 is met de dood direct het (persoonlijk) oordeel, dat is ook wat de kerken veronderstelden en zeker de Roomse, je lijkt wel een Jehova getuige..

Piet 1 op 20-06-2017 10:13

Dolphin op 19-06-2017 05:54,

Jouw citaat: ..Nooit zijn de hemelpoorten sinds de hemelvaart en vervolgens de uitstorting van de Heilige Geest nog opengegaan..is een forse dwaling, de Bijbel leert dat niet.

Doe er mee wat je wilt..zo sluit je af, inderdaad je hebt de Bijbel mis-gebruikt naar je eigen willen.

Jij speelt de illuminati-vrijmetselaars in de kaart want zij willen de vernietiging van de Roomse kerk en de rest van de christenheid, de huidige paus is al een uit hun gelederen.

Al die christenen die de rk verketteren zijn de 'nuttige idioten' (uitspraak van de communisten) van de vrijmetselaars..en spelen hun in de kaart.

De ware en zuivere leer over de Menswording kan niet gevoerd worden zonder wat de positie was van Maria, Zijn Moeder, die het het zaad van David was en is.

En wat als de Roomschen dan toch gelijk hebben met hun Bijbelse leer over de Menswording???  ..de Joden hebben alvast de Menswording van de Zoon van God verworpen.

Ik baseer mij op het letterlijke woord van de Schrift in Lucas 1:34 en dan zwijgt men hier "wijselijk" ..heeft men dan geen weerwoord??.. of wil men onze waarheid over de Schrift niet ter discussie stellen en is de andere daarom buiten de Waarheid? ..en dit terwijl het letterlijk woord ons de Waarheid taalkundig openbaart.    De waarheid in deze is dan ook gezagsvol en doet dan wellicht ontstellen over een pijnlijke traditie, een vast klampen en is men als in stomheid geslagen..wie kan het zeggen? ??

 

Piet 1 op 20-06-2017 11:20

@Lynx op 17-06-2017 18:03,

Stel dat die vrouw die aanzette te zonde, was gestorven in die dagen en zich niet bewust was van die zonde ..want Jezus kennen is een zaak van behoud, dan had ze daarvan dan ook geen berouw en de vraag om vergeving zou er dan ook niet zijn ..komt ze dan toch in de hemel? ..of is ze dan verdoemd, want om in de hemel te komen moet men zijn vergeven van de zonden om weer Rein te kunnen zijn en daardoor deelachtig aan eeuwig behoud.

Hoe zie jij dat ??

anora op 20-06-2017 15:51

Wat ik interessant vind is, is heel Johannes, die bol staat van de zinnen als:

Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.

Als jullie in mij blijven en mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren.

Zelf merk ik dat ook, dat dit waar is. Het 'in Hem blijven' is geen automatisme. Als het minder zo is, merk ik het aan hoe ik bid. Als het wel zo is, dan klopt het echt, dat je alles kan vragen. Sommigen vinden dat laatste gedeelte van mijn zin "vies' (mag niet. welvaartevangelie. strict verboden).

Maar behalve dat het er staat, merk ik het heel duidelijk. Ook hoe het is als je gedachten wél de verkeerde (zondige) kant op sijpelen en dit al dagen suddert.  Echt een verschil. Ik ben nl geen heilig mens, en soms een beetje gevoelig voor mannelijk schoon. Als dat niet ook gevoelig was, dan was er niks aan de hand. Dat speelt soms helemaal niet, gewoon totaal niet. Maar soms steekt het de kop op en ben ik niet 'flirtvrij'.  Maar ik hou het altijd netjes, zodra het ergens op zou gaan lijken ben ik al weg. Evengoed, dus in die zin ben ik wat ze noemen een zondig mens. Maar ik zie zeer, zeer het belang ervan om dit te overwinnen. Want ik ga voor zeggenschap in een andere wereld, niet hier. Ondertussen ben ik écht oprecht in mijn geloof, en God mag alles van mij weten, dit ook. Maar het vlees is soms zwak. Hij weet het wel. Maar zou ik nu de enige zijn met zulke gebreken?

Rebellio op 20-06-2017 17:26

@Piet 1, je kunt mijn reactie negeren als je wilt, ik begrijp de exacte context misschien niet. Maar ik vroeg mij af: moeten wij ons uberhaupt druk maken over de hemel? Wat is het doel van het leven op aarde? Hebben we Jezus nodig om naar de hemel te gaan? Of om gered te worden, hier op aarde? Een juiste relatie hier krijgen met God. Een mens te worden naar zijn hart. En dan laten we de rest aan God over....

MaartenB op 20-06-2017 17:29

@ Hallo Cees,

Jij scheef ondermeer: “De geredde misdadiger kwam na zijn sterven, net als de arme Lazarus, terecht in de afdeling genaamd 'de schoot van Abraham'. Het paradijs bevond zich immers toen nog in het dodenrijk. Jezus was daar en de gestorven geredde misdadiger was daar. Het was dus gelijk Jezus aan hem had beloofd”.

1. Hoe het paradijs zich ooit eens in het dodenrijk bevond, plaatst mij voor een (tot nu toe) nooit gehoord raadsel. Hoe onderbouw jij dat Schriftuurlijk?

2. Zorgvuldige lezing van Lazarus en de Rijke man in Lukas 16, moet ons wel tot de conclusie leiden dat we aldaar met een parabel te maken hebben. Zie aub hier mijn commentaar.

@ Hi Piet 1. 

Jij wijst op Hebr 9:27.

Mijn weergave van die tekst, met de logische aanvulling van vers 28. luidt:

En voor zover het voor de mensen is weggelegd eens voor altijd te sterven maar daarna een beoordeling, zo zal ook de Masjiach, die eens voor altijd [ten offer] werd opgedragen om de zonden van velen op zich te nemen, de tweede keer zonder zonde gezien worden tot redding voor hen die hem vurig verwachten.

Onder het kopje De voleinding der eeuwen (9:24-28) schreef ik als commentaar o.a.:

 

“De apostel geeft nu definitief te kennen dat de effecten van het superieure offer van de Masjiach eerst tenvolle zullen worden aangewend in een tijd die nog altijd voor ons ligt, namelijk wanneer hij voor de tweede keer zal worden gezien, dus bij zijn paroesie wanneer hij tegenwoordig zal zijn”. 

Hoe JG dit uitleggen is mij onbekend. 

@ Allen.

Ik merk dat men zich gemakkelijk verliest in bijkomstigheden. Mijn vraag was (met betrekking tot klimaatverandering): 

 

"Gezien de nabijheid van de Eindtijd en bijgevolg de overgang naar de Millenniumheerschappij van de Messias, hoeft het ons geenszins te verwonderen indien God zelf thans al begonnen zou zijn die situatie voor te bereiden! Hoe kijken jullie daar tegen aan?" 

Groet,

Maarten

 

Beste Maarten B, gelieve eerst de siteregels onder het artikel te lezen alvorens u post. Uw tekst aangepast. Mod.

 

Rebellio op 20-06-2017 19:10

Pastor Steve leert over de profetie van de 58 herders, zoals gegeven door Henoch. Dit gaat over de 58 leiders van Israël sinds Salomo. Ook dit is weer een heel duidelijk teken dat we echt in de allerlaatste dagen leven. Jezus komt! Wees klaar! Nederlands ondertiteld.

https://www.youtube.com/watch?v=n8jiktkEdDI&feature=em-subs_digest Iemand verwees er eerder naar, maar ik wil het herhalen!

Lynx op 20-06-2017 19:22

Piet 1 men vroeg toch aan de Here Jezus wie er gered konden worden.De Here Jezus zei:menselijk gezien haast niemand,maar bij God is alles mogelijk.In Jesaja staat dat we een druppel in een emmer zijn,zo Heilig,en groot is God.

vr groet allen.

Cees op 21-06-2017 03:02

@Maarten B die vraagt:

1. Hoe het paradijs zich ooit eens in het dodenrijk bevond, plaatst mij voor een (tot nu toe) nooit gehoord raadsel. Hoe onderbouw jij dat Schriftuurlijk?2. Zorgvuldige lezing van Lazarus en de Rijke man in Lukas 16, moet ons wel tot de conclusie leiden dat we aldaar met een parabel te maken hebben.

Antw:In de tijd van het O.T. gingen alle gestorvenen naar het dodenrijk.Dat gold zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.Naar de hemel kon niet want Jezus had nog geen verzoening aangebracht.Naar de hel kon ook niet want het oordeel voor de grote witte troon had nog niet plaatsgevonden (dat gebeurt pas na het 1000-jarig Koninkrijk).De hel is nu dus nog leeg!!Hetgeen de Heere Jezus vertelt over de rijke man en de arme Lazarus is behalve een verslag over een gebeurtenis waar de toehoorders van op de hoogte waren, ook een onderwijzing over de plaats waar de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen naartoe gingen na hun sterven.Het doderijk, dat toen nog 2 afdelingen kende, bevindt zich in het hart van de aarde (lees hierover ook over Korach, Dathan en Abiram in Numeri 16).Nadat Jezus opgestaan was en Maria Magdalena gebood om Hem vooral (nog) niet aan te raken, is Hij opgevaren naar Zijn Vader en heeft Zijn overwinningsbuit (de ene afdeling van het dodenrijk, genaamd 'de schoot van Abraham', met Zich meegenomen.Dit bijzondere gebeuren betrof dus niet Zijn hemelvaart !!Hierna ging elke rechtvaardige na zijn sterven naar de hemel, naar het paradijs.De apostel Paulus vertelt dat hij is opgetrokken geweest tot in de derde hemel, het paradijs.De eerste hemel is de lucht met de wolken, het hemelblauw, waar wij tegenaan kijken.De tweede hemel is het uitspansel, het heelal.Daar voorbij is de derde hemel, daar waar de Heere God woont.De onrechtvaardigen komen nu nog steeds in het dodenrijk terecht en blijven daar tot het oordeel voor de grote witte troon.De gestorven rechtvaardigen onder het O.T. zowel als de gestorven rechtvaardigen van het N.T., zijn nu dus allen in de hemel, in het paradijs.Wanneer nu een rechtvaardige, iemand die dus wederomgeboren is, sterft, gaat deze persoon naar de hemel, naar het het paradijs.Bij de opname van de gemeente krijgen de gestorven rechtvaardigen van het O.T. en de in Christus ontslapenen, hun opstandingslichaam.En wij, wanneer we Christus toebehoren en bij de opname nog in leven zijn, zullen in een ondeelbaar ogenblik ons opstandingslichaam krijgen en weggenomen worden van de aarde.Het dodenrijk is dus een soort huis van bewaring waarin enkel tijdens het O.T. de gestorven rechtvaardigen tijdelijk verbleven tot Jezus' verzoenend lijden en sterven.Nadat Jezus na Zijn sterven tesamen met de geredde misdadiger in het paradijs was (Jezus noemt zelf 'de schoot van Abraham', het paradijs), dus in de ene afdeling van de twee afdelingen van het dodenrijk, de afdeling genaamd 'de schoot van Abraham', is Hij gegaan naar een andere plek in de aarde waar de engelen, die eertijds in Noachs dagen in opstand kwamen, nu nog steeds in absolute afzondering bewaard worden tot de dag des oordeels, en heeft Hij daar Zijn overwinning over de duistere overheden en machten geproclameerd.Het is dus niet zo dat Hij aan deze gevallen engelen het Evangelie predikte opdat ze hun oordeel zouden kunnen ontlopen (sommigen leren dat en dat klopt dus niet).Judas 6: En de engelen, die hun beginsel niet bewaard hebben, maar hun eigen woonstede verlaten hebben, heeft Hij tot het oordeel des groten dags met eeuwige banden onder de duisternis bewaard.1 Petrus 319 In Denwelken Hij ook, henengegaan zijnde, den geesten, die in de gevangenis zijn, gepredikt heeft,Kolossensen 215 En de overheden en de machten uitgetogen hebbende, heeft Hij die in het openbaar tentoongesteld, en heeft door hetzelve over hen getriomfeerd.

Met een vriendelijke groet van Cees.

Dolphin op 21-06-2017 07:52

@piet1 : ik blijf bij het statement dat na de uitstorting van de heilige geest geen direct contact meer is geweest tussen hemel en aarde (iets wat de afgoderij kerken maar slecht van pas komt uiteraard) , of de bijbel dat nu leert of niet (uiteraard niet want hij eindigt er zo'n beetje) doet niet ter zake , voor mij is het een feit , immers waartoe diende anders de uitstorting van de Heilige Geest ? justum , om de volgelingen niet als wezen achter te laten omdat in het vervolg de poorten gesloten blijven tot de wederkomst van de Heiland !

En dat ik de illuminatie-vrijmetselaars in de kaart zou spelen is al helemaal een lachwekkende aantijging , laat dat maar aan de katholieke kliek over , die weten zelfs maria nog heiliger te maken dan Yashua zelf en die hele maria-verering is niets anders dan de verwijzing naar isthar.En dan heb ik het nog niet eens over de relikwieen-verering , iets wat regelrecht indruist tegen : Gij zult u geen gesneden beelden maken.

en dan nog ......... ach laat ook maar , wat mij betreft kan die roomse kliek niet snel genoeg gesloten worden al was het enkel ter bescherming van hen die er maar niet los van kunnen komen en zich inderdaad aan de bijbel gaan houden zoals je zo mooi stelde.

misschien is onder andere walter veith een eyeopener voor je (ook al is daar ook vast wel een stok te vinden om de hond te slaan , maar laat je leiden door de geest zou ik zeggen ipv de paap) , te vinden op youtube

i rest my case

Doe er mee wat je wilt..zo sluit je af, inderdaad je hebt de Bijbel mis-gebruikt naar je eigen willen.

Jij speelt de illuminati-vrijmetselaars in de kaart want zij willen de vernietiging van de Roomse kerk en de rest van de christenheid, de huidige paus is al een uit hun gelederen.

Al die christenen die de rk verketteren zijn de 'nuttige idioten' (uitspraak van de communisten) van de vrijmetselaars..en spelen hun in de kaart.

MaartenB op 21-06-2017 14:58

@Rebellio

Inderdaad is het getal 58 binnen het beginsel van gematria zeer belangrijk, en idd vanaf Noach met die GW (getalswaarde). 

In mijn studie Wanneer werd Adam geschapen en begon de Anno Mundi tijdrekening? heb ik al enige tijd geleden die speciale GW (getalswaarde) uitgewerkt, in zijn betekenis naar de toekomst toe.

Zie svp in die studie het onderkopje De factor 3½.

Piet 1 op 21-06-2017 15:29

Lynx op 20-06-2017 19:22,

Je impliceerde oa. Matth.19:26..te begrijpen in zijn context, jouw verhaal krijgt meer zijn betekenis in Mattheüs 18:34-35 daar zie je dat een schuld bewust gemaakt wordt door tuchtiging.. zo zal ook mijn hemelse Vader met u doen en dat doet Hij in zo 'iets' wat de rk het vage-vuur noemen, schuld wordt daardoor weg-geveegd, het gaat om de mindere vergrijpen, zonden.

De rk wijst feitelijk naar 1kor.13-17 inzake het vagevuur, ánderen zeggen.. het is de dag des Heren Jesaja 66:16 en als het 6e zegel.

Vers 16 en 17 doet aanvullen dat het het geheel van de mens betreft, zijn doen en laten, zijn hoedanigheid van zijn levenswandel.

In Hand.2:38 wordt verkondigd dat het dopen in de naam van Jezus Christus tot vergiffenis van zonden schenkt.

Het doopsel in de naam van Jezus Christus is dan sacramenteel en de rk verklaard het doopsel bij niet katholieken evengoed sacramenteel.

In het doopsel is volgens hun je behoudenis verzekerd mits je daarna leeft en je heiligt met de hulp van o.a. de sacramenten en andere aangereikte genaden in een persoonlijke relatie met Jezus, als bv.hun heiligen, bekend of in het verborgene en in het alledaagse, met inspraak visioenen of op welke wijze dan ook.

Is men lauw in de sacramentele zonde belijdenis dan wordt je, volgens hun, wel vergeven maar het gebrek krijgt zijn herstel mogelijkheid in vagevuur of uitboeting hier op aarde en dat "verdienstelijker" zou zijn daar het vagevuur langer en heftiger is en dat je kunt vermijden door heiliging en een persoonlijke relatie met God in drie personen en natuurlijk hun sacramenten.  In brood en wijn ontvangen zij en hebben deel aan Zijn lichaam en bloed, 1Kor.10:15-17...11:19-34.

Het Joodse offeren werd en wordt volgens hun voortgezet in hun reine offerande.

De persoonlijke relatie met onze Here Jezus wordt daar niet vervangen door het sacramentele, wat door sommigen wordt beweerd, het zich meer te verdiepen in de ander voorkomt vooroordelen en complottheorieën, het kwaad zoekt om te infiltreren.

Esther op 21-06-2017 16:12

Anora, 20-06-2017 15:51... hallo meidje... Prachtige teksten heb je aangehaald, Johannes 15, over de Wijnstok. En wat ben je eerlijk om dat zo te schrijven over je zelf.

Ook je laatste zinnetje, Maar zou ik nu de enige zijn met zulke gebreken? Absoluut ben je niet de enigste. Er zijn genoeg die vaak in de stilte van de nacht kijken naar van alles om het vlees te prikkelen of te bevredigen. Of andere vleselijke problemen. Hoogmoed, roddelen, liefdeloosheid... ook dat gebeurd tussen gelovigen... ach en vul het rijtje maar aan. Het geheim zit toch juist dat de Heere Jezus kwam voor de inktzwarte zonde... van ieder mens.

Dan moet ik denken aan Romeinen 3 : 9-18... daar wordt de voltallige mensheid mee bedoeld. Ook ik. Het is juist de Heere Jezus, die wij zo nodig hebben.

Ook ik heb soms genoeg aan mijzelf... of zoals Paulus zegt...'Ik ellendig mens...". Eén van mijn problemen is en was mijn scherpe mond. Ik was werkelijk een ellendeling... heb ook mensen echt wel bezeerd met mijn uitspraken. Totdat ik dat ook bracht bij de Heer... en dat is een hele strijd geweest. En soms nog hoor... soms borrelt het weer naar boven, als ik soms dingen hoor en wil ik er compleet verkeerd op reageren. Of scherpe en pijnlijke uitspraken doen.

Nee Anora, je bent niet de enigste hoor... Er zijn genoeg voorbeelden in de Bijbel van mensen, net als ons... die dicht bij God stonden en toch bij tijd en wijlen vreselijk onderuit gingen. Door hun berouw werden ze steeds weer aangenomen door God... en later door de Heere Jezus.

HIJ kwam voor zondaren... wat ben ik blij dat de Heer ook voor jou en voor mij en ieder die beseft een zondaar te zijn, en het besef dat men een Verlosser nodig heeft. Voor zulke mensen kwam Jezus. Niet verdient... maar pure genade. Dank de Heere...

Fijne dag Anora, en natuurlijk voor allen... en liefs van mij, Esther.

anora op 21-06-2017 16:46

Interessante discussie. En toch ook weer niet(!).

Waar het om gaat is dat wij in Hem blijven, of op zijn minst hiernaar streven.

Op je sterfbed.......is dat uiteindelijk waar het om gaat. Dan kun je niet zeggen: maar ik wist hoe het zat hoor met (....... vul maar in......).

Het is hier, nu en in de praktijk. Dat doet er toe. Minder interessant misschien, maar dat is het enige dat ertoe doet.

anora op 21-06-2017 16:49

Toevoeging:

Want op je sterfbed heb je misschien niet eens de kans om nog uit te leggen wat je wist. En 1) Ik denk niet dat Hij daar naar zal luisteren, naar de theoretische kennis (en wie kan Hem doorgronden??) en 2) soms had je niet eens een sterfbed, en is het pats boem gebeurd.

Op dat moment surpreme, dan gaat het er alleen om dat je in Hem was.

Dewevoga op 21-06-2017 18:02

@Esther op 20-06-2017 01:12

Beste Esther

Ik wil ingaan op het niet in de Bijbel voorkomende boek Henoch. Voor mij is het O.T. (Oude verbond) en N.T. (Vernieuwde Verbond) geschreven voor het volk Israël. De Heere God heeft dit volk uitverkoren om zijn wetten en geboden over de aarde te verspreiden. Bij ongehoorzaamheid aan zijn wet en geboden zou Hij ze dubbel straffen en indien men nog steeds ongehoorzaam was zevenvoudig. Maar de Heer heeft nooit zijn beloften aan zijn volk verbroken. En dit is allemaal vastgelegd in de Joodse geschriften. Het instituut kerk heeft bepaald dat deze nu hun boek vormen en er een paar geschriften uitgelaten. Het boek Henoch is er een van en daarin werd het dodenrijk beschreven. Net als de uittocht uit Egypte er al beschreven werd. In een van de apocriefe boeken van Ezra werd geschreven dat het verdreven volk van het Huis Israël zich weer massaal bekeerde tot de God van Israël. Dit is echter wel belangrijk om te weten, daar het belangrijk is bij de latere evangelisatie door de apostelen.

Dit wil echter niet zeggen dat het niet het door God geïnspireerde Boek is. Maar het neemt niet weg dat Gods beloften het volk Israël betreffen. De Joden brachten het evangelie en de heidenen = onbesneden worden geënt op de olijfboom. En heeft Messias Yeshua niet gezegd ik ben niet gekomen om de wet en de profeten te ontbinden maar te vervullen? Paulus heeft in Romeinen 9, 10 en 11 ook gewaarschuwd voor het belang van de Joden.

Aan wie moest het evangelie het eerst verkondigd worden? Aan de Joden en de verloren schapen (Huis Israël). Op twaalf jarige leeftijd discussieerde Yeshua al met de Schriftgeleerden en daarna hoorde men achttien jaar niets over hem en toen hij terugkwam in Nazareth herkende men hem niet. Zou hij niet veel voorwerk gedaan kunnen hebben onder de “verdwenen stammen”? http://www.sacred-destinations.com/england/glastonbury-abbey

Paulus ging naar de Joden en daarna naar de heidenen en van de meeste weten we ook niet waar ze heen gingen. Naar de stammen misschien? Johannes schreef over al de wonderen die Yeshua gedaan heeft dat de wereld te klein zou zijn voor het aantal boeken. Mocht dat zo gegaan zijn dan heeft het volk Israël Gods meesterlijke plan voor de verspreiding van het geloof ten koste van uitzonderlijke opofferingen uitgevoerd en zij zullen daarvoor beloond worden.

Heel veel informatie over de verdwenen stammen is te vinden in het boek “Onbekend Israël van David tot vandaag” van S,M. Collins, hierin wordt Genesis 49 duidelijk, of in het boek “De geschiedenis van het Kelto-Saksisch Israël” van W.H. Bennet. Dit boek gaat zelfs terug tot de uittocht uit Egypte. Een “eyeopener” is het boek “Jeruzalem de verbondsstad” van H Kitson.

Cees op 22-06-2017 02:57

Beste Maarten,

Je schotelt aardig wat leesvoer :-) voor dat duidelijk door noeste arbeid moet zijn samengesteld.

Ik heb het vanwege tijdsdruk snel doorgenomen maar zal het met wat meer geduld nog een aantal malen goed tot me nemen.

Wat ik kan zeggen is dat je het inderdaad juist hebt dat het laatste jaar van Daniels 70e jaarweek het 6030e jaar is, gerekend vanaf de schepping.En dat het 6031e jaar, gerekend vanaf de schepping, het eerste jaar betreft van het 1000-jarig Koninkrijk.Dat 6031e jaar is dan tevens het 70e Jubeljaar.De jaren waar we het hier over hebben zijn 'Joodse' jaren en duren van sept/okt tot sept/okt (jij weet dat wel maar dit even voor de 'meelezers').

De 'tijden der heidenen' laat je halverwege de jaarweek eindigen.

Ik ben, jaren geleden alweer, tot een andere conclusie gekomen: de 'tijden der heidenen' vingen aan met de verwoesting van de 2e tempel in ons kalenderjaar 67 (40 jaar nadat de Joden Jezus rond sept/okt van ons kalenderjaar 27 verwierpen als de Messias, toen Hij zich (voor de 1e maal) openbaarde als de Messias, tijdens Zijn doop in de Jordaan.Het Joodse jaar dat daaropvolgend aanving (sept/okt 27 tot sept/okt 28), betrof niet enkel het 1e jaar van Jezus' bediening, maar was óók een Jubeljaar.Jezus proclameerde dit toen aanbrekende Jubeljaar toen hij in de Synagoge voorlas uit de Jesaja-boekrol.

Van Jubeljaar tot Jubeljaar tellen we een periode van 50 jaren (en niet zoals sommigen beweren, 49 jaren).Het eerstvolgende Jubeljaar gaat dus in, sept/okt 2027.De zeven jaren van de jaarweek zijn daarmee dan voorbij en de 6000 jaren, gerekend vanaf de zondeval (!!), zijn dan ook 'vol'.Dat, zoals velen elkaar napraten, 2015, 2017 of 2018 een jubeljaar zou zijn is allemaal nergens op gebaseerd en moeten we dus beschouwen als geleuter in de ruimte :-)

Ik vind het knap van je, dat je weliswaar op een andere wijze dan ik, de duur van het paradijs stelt op 30 jaren.Die aanname is geheel in overeenstemming met de wijze waarop de jaren van Adam in het Hebreeuws worden vermeld.Er staat: "Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf".Adams 930 jaren worden vermeld als 2 apart benoemde perioden: 900 jaren en 30 jaren.Dat staat niet voor niets zo in Gods Woord opgetekend en dat hadden de vertalers op moeten merken en ongewijzigd over moeten zetten.Maar nee, ze vonden het nodig om die 900 jaren en die 30 jaren bij elkaar op te tellen en te 'vertalen' naar 930 jaren.Alsof we dat zelf niet kunnen concluderen!

Bijbelstudie levert veel meer op wanneer daarbij de grondtekst (het Hebreeuws en het Grieks) wordt geraadpleegd.En er zijn nogal wat vertaalfouten gemaakt vanwege een onjuiste interpretatie!Met name te vinden in de recente vertalingen. Je moet maar durven als vertaler!Sorry voor deze uitstap, maar hierover kan ik me aardig druk maken :-)

In ieder geval vond ik de 30 jaren als duur van het Paradijs, nadat ik ontdekte dat belangrijke markeringen in Gods tijdlijn veelvouden betreffen van 37 jaren.Nu las ik hoe jij, op een andere wijze tot dezelfde conclusie bent gekomen.En ....... onlangs ontdekte ik dat de Hebreeuwse tekst (Genesis 5:5) ook daarnaar verwijst!

De 'tijden der heidenen' duren naar mijn inzicht vanaf de verwoesting van de 2e tempel, hetgeen plaatsgreep zo rond sept/okt 67, tot aan het einde van de jaarweek (sept/okt 2027).Dat wil zeggen: een periode gelijk aan 1960 jaren.

We weten dat, wanneer we de 7 jaren van de laatste jaarweek meetellen, de Heere God in totaal 4x een periode gelijk aan 490 jaren handelt met Zijn volk Israel.Welnu, 4x 490 jaren geeft als totaal 1960 jaren.

Het lijkt mij geen toeval dat Gods handelen met de heidenen een geljke periode van 1960 jaren zal duren (sept/okt 67 tot sept/okt 2027).

Ik wil je later graag mijn inzichten, nadat ik je uitvoerige studies (een prestatie van formaat!) met aandacht heb gelezen, nog bekend maken.

Misschien wel interessant om je mede te delen: de 'Dome of the Rock' oftewel de 'Gruwel der verwoesting' zoals Gods Woord dit Islamitisch bouwsel op het Tempelplein noemt, is opgericht 7x 666 jaren, gerekend vanaf de zondeval (Adam zondigde na 30 jaren, gerekend vanaf de schepping).

In het eerste jaar van de nog komende jaarweek van 7 jaren, het jaar dus dat loopt van sept/okt 2020 tot sept/okt 2021, staat die 'Gruwel der verwoesting' er precies 1332 jaren, 2x 666 jaren dus.

Vanaf de zondeval gerekend, na het Paradijs dus, is het met 9x 666 jaren ('9' staat voor: final (Eng.), einde) naar mijn idee over en uit met dat gebouw en kan de 3e Joodse tempel, precies op dezelfde plek waar Abraham Isaac zou offeren, worden gebouwd.

Dat eerst 7 perioden en daarop volgend nog 2 perioden van 666 jaren hiermee verbonden blijken, verwondert mij geenszins.

De bouw van de 3e Joodse tempel maken wij net niet mee want wij zijn dan al opgenomen (rond Pentecost 2020, 13x 153 jaren na het ontstaan (de geboorte) van de gemeente, ten tijde van de viering van Pentecost van ons kalenderjaar 31).

met een broederlijke groet van Cees.

MaartenB op 22-06-2017 12:58

@Dewevoga

en (eventueel) anderen die menen dat het boek Henoch tot de Tanakh gerekend zou moeten worden.

Voor jullie allen verwijs ik naar de studie De Staat Israël in gevaar? en met name naar het onderkopje De goddelijke Bibliotheek.

Piet 1 op 22-06-2017 13:06

Dolphin op 21-06-2017 07:52,

Wat jammer nu dat je een virus hebt opgelopen op een van complottheorieën sites over Maria en haar betekenis in de rk vanuit Bijbels oogpunt.      Je toont aan dat je geen neutraal standpunt kunt innemen door van buitenaf hun exegese te overdenken, wat ik wel doe.

Van de moeder van Boeddha -en van sommige andere personen- wordt ook verteld dat ze hem als maagd zijnde heeft ontvangen, of dat zo was laat ik maar in het midden.          Maar als maagd en ook nog zonder erfzonde, zoals de RK begrijpt in haar exegese op Bijbelse informatie, is geheel wat nieuws te begrijpen, namelijk de noodzaak dat de menselijke natuur van Jezus gerelateerd cq. Uit Davids zaad moest zijn om als Mensenzoon onder de mensheid geboren te (kunnen) worden.

Om Maria te doen geboren worden zonder erfzonde moest de lijn van de erfzonde doorbroken worden en dat is niet bij Maria gebeurt zoals Rome veronderstelt maar bij haar ouders, vandaar het verhaal in de apocriefe geschriften over hun ontmoeting onder de goudenpoort in de tempel.   Daar is door Gods genade en zegen die lijn doorbroken en het is "theoretisch" daarom dat de moeder van Maria zelf ook nooit Jezus kon ontvangen nu ze ontzondigd is ..ook van de gevolgen van de erfzonde en dat omdat ze de erfzonde wel een keer heeft gehad en omdat die genade bedeling/orde maar tot zo ver reikte.

Alleen zo kon Maria wel !!! in de natuurlijke orde zonder erfzonde geboren worden, het is God zelf die dit alles bewerkt, tot stand brengt en zo kon de menselijke natuur in Jezus op een waardige wijze ontvangen worden als Mensenzoon in de mensheid.

Veronderstellen dat Jezus in zijn menselijke natuur alleen het vlees en bloed van Maria erfde zoals als geleerd door de Statenvertaling en de reformatie kunnen we dan ook beschouwen "als een slag in het gezicht van God" ..

Zoals Jezus Christus de enige Middelaar tussen God en mensen is, zo is Maria als de Bijbelse vrouw op die bruiloft te Kanaän is voor Israël in eerste instantie en voor de gehele mensheid de pleitbezorger bij Jezus of zoals de RK dogmatiseert als Voorspreekster..Middelares (Haar volmaakte ja ...in de naam-mondigheid van de gevallen mensheid.... zonder de last van de gevolgen van de erfzonde) in en met de enige Middelaar, Jezus Christus.    

Waarschijnlijk staat er zo weinig in de Bijbel over Maria om die "overeenkomstige" isthar vereringen te voorkomen.

Dat ze in Amsterdam veronderstellen dat Maria ver-eert (Lucas 1:46-49) dient te worden als de Vrouw-e van alle volkeren is dat geen isthar verering en is Zij geen koningin des hemels, ofschoon wel gekroond in de hemel, de titel Vrouwe van alle volkeren is dus Bijbels gelimiteerd. 

Een ander verhaal is of Maria ook de titel Mede-verlosseres mag, kan krijgen...het mede..is dus alleen te verstaan als -in- Christus...als een medewerken in het behartige van het heil in en door de Zoon van God, als een spreken namens de mensheid die verlossing en heil behoeft.      In Johannes 2:4...Vrouw wat heb ik met U van node? ..of wat is er tussen Mij en U? ("Samen bezitten ..of wat ons gezamenlijk, gemeenschappelijk eigendom is en dat onderling overleg billijkt.

"Doet !! wat Hij u zeggen zal" ..is daarop Haar antwoord en dat is juist wat de rk leert uitgaande van de Schrift.

Dat is Haar "ding", bij-drage, haar aan-deel aan het Zijne en dit beide is het geheel en daar-mede gemeenschappelijk ..zoals Adam en Eva hun opdracht.

Beider Harten zijn dan ook één in een gezamenlijke inspanning tot heil en verlossing verlossing van de mensheid.

Het juiste verstaan van de Menswording in Maria doet heil en verlossing beter te verstaan.      Het is van node dat de reformatie zich hierin werk-elijk in bekeert.. omwille van de waarheid hiervan...opdat allen een zijn.

Nadere informatie vind je in eerdere reacties.                      

Esther op 22-06-2017 13:54

Dewevoga op 21-06-2017 18:02

Hallo Dewevoga... het boek Henoch... is dat dezelfde Henoch die we tegen komen in Genesis, de man die opgenomen is??

Dan begrijp ik niet waarom dat met Israël te maken heeft... Israël bestond nog niet eens. Pas veel verder lezen we over de belofte die God aan Abraham deed. Pas met Jacob kwam de naam Israël voor de eerste keer naar voren, Jacob kreeg de naam Israël.

Het boek Henoch... ook veel andere boeken... zó gericht op Israël... maar niet op Jezus Christus. De Heere Jezus heeft niet de eerste plaats.... maar Israël heeft de eerste plaats. Dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.

Ik begrijp een beetje zoals ik jou stukje lees... dat je vooral gericht bent op Israël. Bij God gaat het en is Hij alleen gericht op Zijn Zoon de Messias/Christus die komen zou... en Hij kwam en overwon.

Ik lees ook veel onbeantwoorde theorieén. In de Bijbel lees ik juist dat de heidenen, door geloof in Christus Jezus, volledig toegevoegt worden aan het trouwe en gelovige deel van Israël... het wordt één in Christus Jezus... dan geloof ik dat en is het mij genoeg.

En zeker gaat God verder met het trouwe gelovige deel van Israël... maar wel onder het nieuwe verbond... niet het oude verbond. Dat kunnen we lezen in Hebr. 8. Het verschil zit hierin, dat nu óók de niet Joden door Christus erbij horen.

Ik persoonlijk ben gericht op de Heere Jezus, die mijn zonden en mijn straf droeg. Als ik Openb. lees over die grote schare ... waarom staan zij daar??? Staan zij daar omdat ze goed zijn in theologie... of staan zij daar omdat ze het goed weten over Israël, of misschien omdat ze bij de goede gemeente/kerk horen... misschien staan ze daar omdat ze veel antwoorden hebben over het 1000jarig rijk....

Nee, nee, en nog eens nee... de grote schare staan daar maar om één reden... door het kostbare bloed van het Lam.

En zo is dat ook voor mij... de Heere Jezus, het Lam Gods... dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik heb niet alleen een Boek... maar ik heb ook de Heere Jezus in mijn hart, en Hij weet als geen ander wat het beste is voor mij... en voor ieder die bij Hem horen. En al die andere theorieën, gaan er bij mij niet in...

Dat is niet om jou aan te vallen Dewevoga, maar zo zie en geloof ik dat.

Dan wens ik je nog een fijne dag, en voorzichtig met de warmte, allemaal. En vriendelijke groeten, Esther.

anora op 22-06-2017 14:29

"Ik persoonlijk ben gericht op de Heere Jezus, die mijn zonden en mijn straf droeg. Als ik Openb. lees over die grote schare ... waarom staan zij daar??? Staan zij daar omdat ze goed zijn in theologie... of staan zij daar omdat ze het goed weten over Israël, of misschien omdat ze bij de goede gemeente/kerk horen... misschien staan ze daar omdat ze veel antwoorden hebben over het 1000jarig rijk...."

Zei Esther.

Zo denk ik er ook over.

Esther op 22-06-2017 14:45

Dewevoga , hallo... nog even ik.

Je haalde ook aan over de onbesneden heidenen. De Joden brachten het evangelie en de heidenen = onbesneden worden geënt op de olijfboom. Dan moeten we wel beseffen welke vorm die besnijdenis is. Het gaat juist om de besnijdenis van het hart... en niet om de besnijdenis van het vlees. Dus door het hart kan door geloof in Christus Jezus een 'heiden', toegevoegt worden.

De vleselijke besnijdenis was onder het oude verbond... de besnijdenis van het hart staat onder het Nieuwe Verbond. Onder het Nieuwe Verbond... heeft het met Jezus kostbare bloed te maken. Het Nieuwe Verbond in de geest.

Ook het trouwe deel van Israël... hadden en kregen een besnijdenis van het hart. Omdat zij geloofden in hun Messias/Christus.

Kolossenzen 2:11 In Hem zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van Christus...

Er zijn meerdere teksten over de besnijdenis van het hart.

Ik had zo'n stuk tekst... dat ik een deel niet eens had gereageerd. Dewevoga, blijf dicht bij de Heere Jezus... daar ligt ons leven. Hij alleen is de weg, de waarheid en het leven...'.

Vriendelijke groeten, Esther.

MaartenB op 22-06-2017 15:07

Nog wat verheldering: Over het Boek Henoch schreef Albert Barnes het volgende toen hij commentaar gaf op Judas, vers 14.

"The source from which Jude derived this passage respecting the prophecy of Enoch is unknown.

Amidst the multitude of traditions, however, handed down by the Jews from a remote antiquity, though many of them were false, and many of a trifling character, it is reasonable to presume that some of them were true and were of importance.

 

No man can prove that the one before us is not of that character; no one can show that an inspired writer might not be led to make the selection of a true prophecy from a mass of traditions; and as the prophecy before us is one that would be every way worthy of a prophet, and worthy to be preserved, its quotation furnishes no argument against the inspiration of Jude.

 

There is no clear evidence that he quoted it from any book extant in his time. There is, indeed, now an apocryphal writing called "the Book of Enoch," containing a prediction strongly resembling this, but there is no certain proof that it existed so early as the time of Jude, nor, if it did, is it absolutely certain that he quoted from it.

Both Jude and the author of that book may have quoted a common tradition of their time, for there can be no doubt that the passage referred to was handed down by tradition.

 

The passage as found in "the Book of Enoch" is in these words: "Behold he comes with ten thousand of his saints, to execute judgment upon them, and destroy the wicked, and reprove all the carnal, for everything which the sinful and ungodly have done and committed against him," chap. ii. Bib. Repository, vol. xv. p. 86.

 

If the Book of Enoch was written after the time of Jude, it is natural to suppose that the prophecy referred to by him, and handed down by tradition, would be inserted in it.

This book was discovered in an Ethiopic version, and was published with a translation by Dr. Laurence of Oxford, in 1821, and republished in 1832. A full account of it and its contents may be seen in an article by Prof. Stuart in the Bib. Repository for January 1840, pp. 86-137."

MaartenB op 22-06-2017 17:57

Hi Cees, Idd is Gn 5:5 interessant doordat daarin wordt vermeld dat Adam "leefde 900 jaren en 30 jaren". 

Gevoegd bij de vermelding dat Yeshua - de laatste Adam - ongeveer 30 jaar was toen hij met zijn openbare bediening een begin maakte, hebben we een krachtige reden om aan te nemen dat Adam 30 jaar alleen heeft geleefd in het Paradijs (LK 3;23). 

Overigens wordt in Gn 5 hetzelfde patroon gevolgd bij de vermelding van de leeftijden van zijn nakomelingen. 

Groet,

MrtB

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld