Headlines




13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


05-09-17

-  Nieuwste leugen Europese elite: AZC's vergelijken met Nazi concentratiekampen
 


03-09-17

- Minister Defensie VS dreigt Noord Korea met totale vernietiging

-  Flashback 1994: President Clinton kondigde trots einde kernwapens Noord Korea aan
 


02-09-17

- Petitie tegen 'terrorist' George Soros, partner van de EU, al 100.000 x ondertekend
 


01-09-17

-  Analisten vrezen nog deze maand uitbreken oorlog met Noord Korea
 


31-08-17

- Strategic Culture Foundation: Uiteenvallen EU is niet meer te stoppen
 


30-08-17

-  Honderden migranten verstoren Duits volksfeest met aanrandingen en geweld - media zwijgen
 


29-08-17

- National Defense Magazine: VS en EU houden rekening met beperkte kernoorlog in Europa

-  Paus eist zelfde rechten illegalen als Europeanen; Merkel haalt nog eens 1,5 miljoen migranten op
 


28-08-17

- Migrantencriminaliteit: Duitse politie adviseert burgers geen verzet te bieden
 


27-08-17

-  Rusland roept in september 100.000 soldaten en reservisten op, NAVO zeer bezorgd
 


26-08-17

- ISIS lanceert succesvol tegenoffensief in Syrië en Europa
 


25-08-17

-  'Westen op rand financiële instorting en uitbreken terreuroorlog'
 


24-08-17

- Duitse media vergelijken Trump met Hitler; Charlie Hebdo haalt opnieuw hard uit naar islam
 


23-08-17

-  Arabische filmmaker: 'Als Europa niet snel handelt, zal islamisering 300 jaar lang jullie toekomst vernietigen'
 


22-08-17

- Absurd maar waar: Regering Merkel test hormonale neusspray om mensen politiek-correct te maken
 


21-08-17

-  NASA komt meer zeer riskant plan tegen uitbarsting Yellowstone supervulkaan
 


20-08-17

- Marokkaans ISIS terroristen netwerk ook in Nederland actief
 


19-08-17

-  Roemenië wil 2000 migranten opnemen, maar die willen naar rijkere EU-landen
 


18-08-17

- Inlichtingendiensten: Zeker 50 door ISIS getrainde Europese moslims staan klaar voor nieuwe aanslagen

-  Aanslag Barcelona: Europeanen steeds bozer over huichelachtige reacties politiek
 


17-08-17

- Bevestigd: Geweld Charlottesville was geplande agitprop voor burgeroorlog
 


16-08-17

-  Politieagent: Wij hebben streng bevel criminaliteit migranten te negeren - UPDATE 16.40 - 18.40
 


15-08-17

- Zweden op drempel van eerste land waar contant geld is verboden
 


14-08-17

-  Werknemers arbeidsbureau: Maximaal 1 op de 1000 migranten geschikt voor werk
 


13-08-17

- 'Rellen Charlottesville door links op touw gezet om rassenoorlog tegen blanken te starten'

-  'Een seconde later': Wat te doen na een aanval met een EMP bom
 


12-08-17

- WO-3 angst in VS: Stormloop op survival winkels
 


11-08-17

-  China waarschuwt VS: Wij zullen aanval op Noord Korea tegenhouden

- Vrije pers? Journalist die niet positief over migranten schrijft keihard aangepakt
 


10-08-17

-  Grootste Britse kranten waarschuwen burgers voor kernoorlog
 


09-08-17

- VN-sancties omzeild: Noord Korea en Iran sluiten militair samenwerkingsverdrag
 


08-08-17

-  Putin: 'Paus Franciscus is geen man van God'
 


07-08-17

- Ex hoofd Turkse nationale politie: Erdogan steunt en bewapent ISIS
 


06-08-17

-  Duitse Politie Vakbond: We hebben de controle over het land verloren
 


05-08-17

- 'Trump effectief gesaboteerd als vredespresident, wordt nu oorlogspresident'
 


04-08-17

-  Justin Bieber, Katy Perry, Brad Pitt: Entertainment industrie gecontroleerd door ergste pedofielen
 


 
















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Dewevoga op 19-05-2017 11:08

@Michaël ;-{> op 19-05-2017 01:11

Alvast van harte gefeliciteerd met uw verjaardag

Esther op 19-05-2017 11:57

Hallo Lynx, oh, oh...dan zag ik dat een beetje verkeerd. Ik reageerde op 17-05-2017 17:48 'Maar tegerlijketijd roept Paulus op om dienaren der overheid te gehoorzamen.  En vandaar uit kwam mijn lange reactie. Ik had het beeld van de overheid, de regering, e.d. dat wij niet met alles hoeven te gehoorzamen. 

Maar het is juist heel belangrijk als gelovige in de Heer om de juitste keuzes te maken. En ook dat laten weten in je omgeving. Dat ben ik volledig met je eens Lynx. Is ook niet altijd makkelijk... moet ik eerlijk zeggen, soms moet je eigen vrees aan de kant zetten... maar toch laten weten dat niet alles gepast is voor een gelovige in de Heere.

Michaël... Jarig??? Dan wens ik je een fijne verjaardag, Gefeliciteerd, en Vaders zegen om je heen.  

Hier een korte verjaardags wens, Michaël hihihi.   https://www.youtube.com/watch?v=CbvWreMMvG4   

Fijne dag allemaal, lieve groet van mij, Esther.

Dewevoga op 19-05-2017 12:09

@Spyfromthesky op 15-05-2017 23:19

- Huis van Israël Wat ik begrepen heb, waren dit de "verdwenen" stammen die in het land der Meden gevoerd zijn. Nadat zij weggevoerd waren wilden zij Gods wetten wel weer onderhouden (4 Ezra 13:40-45). Het huis van Juda is later naar Babylon gevoerd en is maar gedeeltelijk teruggekeerd. Het huis Israel leefde in het gebied dat door Alexander de Grote veroverd en werden daardoor ook Grieken genoemd. Dus toen Jezus in Mattheus zei dat het evangelie onder het Huis Israel gepredikt moest worden, wist hij waar het zich bevond. In Israël, het Huis Juda, onder de Joden had hij wel vele volgelingen . En die werden vervolgd door de "orthodoxe" Joden. En kan het niet zo zijn dat de prediking in Israel ophield doordat de Romeinen Israel verwoestten en de Joden verstrooiden? Is het niet de bedoeling geweest om zo het geloof over de wereld te verspreiden? Zou de westerse wereld niet uit vele stamleden van beide huizen kunnen bestaan waar men zich niet bewust van is? Veel profetieën hebben gezegd dat beide huizen zich weer in Israël zullen verzamelen. Zou dat niet zijn omdat het evangelie over de wereld gepredikt is? Uiteindelijk worden de ogen van de “orthodoxe” Joden ook geopend en dit alles volgens Gods grote plan.

anora op 19-05-2017 16:45

@Goodmorning, denk dat het wel zo is dat mensen zich geaccepteerd mogen voelen ondanks wat ze doen. Zijn wij toch ook? Vandaar uit kan het verder. Maar een begin van " gruwelijk" etc doet de deur toch al dicht? I

@Rebellio dat zeg je mooi. Wel lastig, evengoed. (Als de deur maar niet bij voorbaat dicht is.)

Lynx op 19-05-2017 16:56

Anora kinderen opvoeden daar hoort ook bij vertellen van de mind control van mtv,de illuminatie,het draait om vloeken seks,en godlasterlijke taal.Misschien moet je een een nummer van vanity aan je kinderen laten horen,en dan in het nederlands uitleggen wat ze zingt.Trouwens geschreven door prince-naugty girl.Als we kinderen alles zelf laten ontdekken,hoeven we niet op te voeden,en kunnen we lekker achterover leunen.

anora op 19-05-2017 17:20

Dat weten ze dondersgoed, Lynx. Soms nog beter dan ik. 

Ik zeg niet wat jij ervan maakt Lynx. Ik leun geenszins achterover. Het is juist hard werken en gebed, en makkelijker om het te doen zoals jij stelt.

Ik ben ontzettend flauw van kortzichtigheid, en het domme oordelen. Want Lynx wat "erbij hoort" dat bepaalt iedere ouder nog altijd zelf. 

En ik zet een rem op illuminatieverhalen. Want dat hoort er niet bij. Niet in dit huis. Het weten, daar gaat het im en dan geven we God weer de eer. En niet de illuminatie. We zijn niet van deze wereld idd, en het is dus niet onze fixatie en belangrijkste gespreksstof. 

Ik wil juist beter voor mijn kroost.Als ik ze hoor praten ben ik trots op ze. Tenminste verder denkend dan hun neus lang is en niet kortzichtig.👍En wetend wie de eer toekomt.

Reneetje op 19-05-2017 17:51

Ik Geloof...  in karma en reïncarnatie. En Jezus was een helderziende.

Lynx op 19-05-2017 17:58

Anora de Here Jezus zei,Ik ben de weg,en de waarheid,als we onderscheiden als oordelen gaan zien-krijgen we humanisme.

goodmorning op 19-05-2017 18:27

Anora@

Het gaat zo ver terug, in de beginne was het Woord en God zag na wat Hij geschapen had., dat het goed was.

De zondeval en er na, gevallen engelen....enz...verwoesting van de menselijke genen.

Bij de geboorte van een kind, na de zondeval kan het gezond zijn. Maar evenzo gehandicapt. Het goede van voor de zondeval is als het ware beëindigd.

Met dit gegeven, wil ik nog niet alles onder de noemer plaatsen van ..b.v..homoseksualiteit is een ziekte. Want er worden meer gezonde mensen/kinderen geboren dan met een handicap. Natuurlijk accepteer ik ieder mens en wil er niet aan denken om te veroordelen. Mijn antwoord zal zijn aan iedereen, " ik heb meer gruwelijkheden gedaan en waarschijnlijk doe ik dit nog" het enige is wel zo dat ik mij hiervan bewust ben  omdat de Schrift het antwoord geeft.

Pak de laatste 50 jaar eens en vergelijk het Orthodoxe geloof met de tijd van nu. Dan zien wij, dat het Orthodoxe op sterven na dood is. We worden gedwongen om anders te denken. Er is geen plek meer voor God, laat staan voor Jezus. Daar mee de opvoeding het aantal scheidingen, het opgroeiend kind, het gemis en de keuze/gevoelens  voor het andere geslacht. Heel complex allemaal. Het wordt nog meer opgevoerd als zijnde de echte waarheid....knap personage die satan ...toch!

Het gekke en beangstige vind ik persoonlijk dat de keuze van een kind ontnomen word in deze tijd. Ze leven in een wereld die totaal virtueel is, zeker als het zonder geloof opgevoed word. Ze hoeven geen persoonlijke keuze meer te maken omdat de technologie het verstand opslokt  hen inwezen brainwashed. 

God zal zeker voor deze grote groep mensen een duidelijk teken moeten geven,  voor dat zijn Zoon Jezus Christus terug komt op onze aarde.

Maar wat "Ik ben benieuwd hoe Hij de wereld wakker schud en wat nog geopenbaard moet worden voor de wederkomst van zijn Zoon Jezus Christus"

Groet

anora op 19-05-2017 22:25

 Lynx, als je oordelen verwart met het wat chiquer en beter klinkende onderscheiden gebeurt er weer wat anders .

anora op 19-05-2017 23:19

@Goodmorning

Ik snap je hoor. We hebben allemaal te dealen met dingen, vanaf onze geboorte. Ik zeg ook niet: het is goed zo. Maarja goed het ligt soms wat ingewikkelder dan wat mensen er van maken. Ga er maar eens voor kiezen, om anders te zijn dan je bent, daar moet God echt aan het werk. Er zijn mensen die van hun homoseksualiteit zijn afgekomen, dat kan dan alleen met God. Buitensluiten of elke keer hameren in een preek hoe groot de zonde van homoseksualiteit is, staat Gods doel wel in de weg (zo worden ze niet bereikt). Soms gaat het gewoon over zonden, alle zonden, dat is wel heel goed. Maar soms lijkt er wel een fixatie op één type zonde, en zit iedereen te knikken. ('dank u God dat ik niet zo ben als hij of zij', lucas 18:10, een beetje in die trant)

Zo durft geen homo meer de kerk in, het is ook en plek voor hun, om het evangelie te horen. Iedereen moet het evangelie kunnen horen, naar een plek kunnen waar het verkondigd wordt. Dat is toch zo? Een kerk zou toch een plek voor alle zondaars moeten zijn? Waar ze over het evangelie kunnen horen? Juist voor hen. Ik verbaas me best wel vaak hoeveel een kerk of andersoortige samenkomst een plek geworden is waar juist gelovige mensen zich verzamelen omdat ze in nood verkeren, hulp nodig hebben, aandacht willen e.d. Waar zijn alle anderen? Eruit-geoordeeld? Vreemd.

Verschil is er tussen het wijzen op wat mensen doen, of wijzen op wat mensen 'zijn' (zo kan dat namelijk opgevat worden als je zelf de homoseksueel bent, en dat begrijp ik). Iedereen vind het pijnlijk om te horen: jij bent niet goed. Daar faalt de kerk en daar falen kerkmensen toch wel. Het schept een grote kloof.

Stel je bent homoseksueel en je zoekt naar God, en je weet hoe kerkelijk mensen over je praten, en hoe er over je gedacht wordt.  "Onrein!" Pijnlijk. Het is al lastig genoeg in veel gevallen. Hoe kunnen "we" er zo over praten, die pijn negerend? Ik vind dat best wel erg, dat "ik ben beter dan jij en ik heb ook het recht om zo te spreken"

Ik vraag me af of dat niet ook een zonde/ een grote(re) zonde is of net zo groot: zó praten over mensen dat ze niet meer naar een kerk durven/of willen en geen relatie met God willen/durven hebben (te 'onrein'). Dus hun doel mislopen, dankzij de oordelen van anderen? Wie wil daar schuld aan hebben?

(Ik zeg niet dat jij dat doet, maar ik praat in zijn algemeenheid hoor,)

anora op 19-05-2017 23:28

Even iets anders--  Ik zag een vreemd spotje op tv. Ineens komt er iets over oekraïners, dat ze in nederland gesneuveld zijn tijdens WOII. Het waren er een stuk of 148. Ze kwamen uit Canada. De afkomst van het spotje is (me) niet duidelijk. Het eindigt met een 3 vlaggen, ik ging er vanuit, naast de nederlandse vlag, een oekraiense en een canadese. Het sloeg nergens op. Het lijkt wel propaganda. (mogen alle getallen van alle gesneuvelde mensen/nationaliteiten genoemd worden, dat is eerlijke informatie, dus ook de polen en de russen, hoewel die niet op Nederlandse grond gesneuveld zijn) En die mensen waren toch gewoon Canadezen, want onder Canada gingen ze de oorlog in. Maar nu zijn het oekraIners die voor ons gesneuveld zijn. Raar zeg. Ligt dit nu aan mij?

goodmorning op 20-05-2017 00:28

Heel mooi,...jouw schrijven @ Anora....

En je hebt gelijk, als een mens een oordeel uitspreekt over een ander. Maakt hij zich schuldig en komt aan iets waarin God zelf de bewindvoerder is. Elk mens is namelijk uniek en een stukje van Hem. Met andere woorden, Hij kent een ieder en heeft hem gekent voordat hij of zij geboren is uit de moederschoot. Al onze haren zijn geteld, dat wil wel wat zeggen toch! 

Persoonlijk zal ik het nooit een mens vertellen wat God eigenlijk bedoeld te zeggen over zijn Gruwel, tenzij mij het persoonlijk  gevraagd word. Als je dan door de ogen van Jezus die persoon een antwoord wil geven,....hoe zou je dit dan doen en bedenk dan goed dat je door de ogen van Jezus kijkt...!!!

Dan kan je eigenlijk niets meer overbrengen, dan alleen Zijn liefde......doe of kan je dit niet, dan heeft die gene Jezus nooit begrepen. Hij houd namelijk van ieder mens ook al gruwelen wij van zonden. Want of je nu zichtbaar steelt, of misschien wel vreselijke gedachten hebt je bent nooit meer of beter dan die ander. 

Zo wil ik het zien, op die manier probeer ik te leven. Met nadruk op "proberen" want haal graag de balk uit eigen oog voordat ik ook maar de gedachte krijg om bij die ander een splinter te zien!

Groet

Esther op 20-05-2017 00:43

Hallo allen... dank je Michaël, voor je korte maar kostbare reactie, op 19-05-2017 02:22. Toen ik je woorden zo las komt meteen de bekende woorden in mij op, "Zo lief had God de wereld..." en Hij gaf uit liefde Zijn Zoon.

Heel erg mooi Anora, en heel diep wat je schreef, op 23:19. Zo helemaal uit je hart... geweldig om zoiets te lezen. En wat ik zo lees, tja, het is zo, zo gaat het vaak wel, het wijzende vingertje...

Jezus kwam voor alle mensen... niet alleen voor ons... maar voor ieder verloren mens.

Dank je wel meidje, kostbare woorden voor kostbare mensen.

Weltrusten, en lieve groet van mij, Esther.

Lynx op 20-05-2017 01:04

Anora God aan het werk?-bedoel je de Heilige Geest?

vr groet.

Rode Wouw op 20-05-2017 01:06

Zo mooi...   Amazing Grace flash mob :

https://www.youtube.com/watch?v=SXh7JR9oKVE

Esther op 20-05-2017 14:09

Deze is geweldig Rode Wouw... ik heb het al vaker gezien... maar kan er steeds weer naar kijken. Wat een bemoediging, zo iets zou ook wel eens in Nederland mogen gebeuren. Dat lijkt mij nou helemaal geweldig.

Dank je wel, dat je dit hebt geplaatst... het blijft indrukwekkend. God wordt op een hele bijzondere manier groot gemaakt.

Hartelijke groeten, Esther.

Piet 1 op 20-05-2017 15:01

@ Lynx op 19-05-2017 17:58,

Je hebt gelijk onderscheid-en is van wezenlijk belang, man en vrouw..daar is objectiviteit direct manifest, daar is onderscheid direct zichtbaar, er is dan ook een zekere kloof, scheiding tussen beide.  Ook in de wetenschap is objectiviteit van wezenlijk belang, rekening te houden met je eigen "voor"-oordelen, te snel tot een uitkomst komen.

Die scheiding overbruggen is relationeel, de kwaliteit impliceert een groeiproces, man en vrouw zijn elkaars reëele objectiviteit.

Het gericht zijn op de "ander" van je eigen geslacht is dan ook te kwalificeren als een ontwikkelingsstoornis en in de praktijk is het een valse een-heid, een verwrongen evenwicht, deze be-oordeling houdt dus geen oordeel in, maar in de context valt het onder de categorie zonde.

De objectiviteit in de wetenschap heeft dus een zekere parallel met de man vrouw relatie.

Ook wat Europa betreft,  als je daar het onderscheid van de landen probeert af te zwakken (middels misleidende verdragen die machtsposities verleggen) creëer je een valse eenheid in onderlinge verhoudingen.    Europa en zijn streven is als de verlovingstijd op het huwelijk met als staat van zijn: .. het ongeoorloofd bevlekt  zijn van vóór dat "huwelijk".  Het is de Bijbel die ons leert dat te voorkomen op alle niveaus van het leven in zijn samenhang.

Ook het absurde van het van geslacht willen veranderen zijn tekenen van onvermogen tot relatie in verhouding tot het andere geslacht, men wilt compenseren zonder zijn gebrokenheid/verdeeldheid in zichzelf te erkennen.

Door dat wel ! te erkennen zet je de eerste stap om je dan niet te identificeren in die andere (geslacht)persoon.

Wil ik mijzelf zijn, dan is een kloof onvermijdelijk als grondslag en voorwaarde dat die ander ook zichzelf kan en mag zijn, opdat het niet leidt tot projectie, maar tot relationele over-brug-ging.

De verwijzing in Jesaja 24:5-6 naar het eeuwig verbond is de verwijzing naar het oerbeeld van vóór de zondeval, wij zondigen niet alleen tegen de Schepper maar ook dus tegen dat oerbeeld dat nog steeds in ons is als een rode draad.   Oordelen zijn referenties aan dat oermodel in ons, vandaar weer die verwijzingen in vers 6 naar die gloed, het is die gloed van de Heilige Geest die ijkt en die dus op meerdere plaatsen wordt aangezegd..inzake de eindtijd.

Lynx op 21-05-2017 00:16

Anora wel humor-dacht uit je vorige postings dat je geen tv keek?

anora op 21-05-2017 01:47

Dacht je dat @Lynx, waar heb ik dat gezegd?

Dat heb ik nl. niet gezegd. Wat ik wel eens gezegd heb is dat ik naar Netflix kijk. Precies het tegenovergestelde dus.

Ik hou van Amazing Grace,  en zo'n flashmob is echt heel leuk @Rode Wouw!

Dit is ook heel mooi, dat meisje doet het prachtig, en de mensen die naar voren komen, naar  de 'mercy seat'.  https://www.youtube.com/watch?v=vGHkWasELRM

 

Harm op 21-05-2017 09:38

Mailen beheer: modxnieuws@gmail.com.

Rebellio op 21-05-2017 15:11

@Moderator, ter info voor u:

Ik heb ruim een week lang geen mailberichtgeving van deze site ontvangen, zowel als bij aanmelding bij nieuwe berichten of bij die van het geloofsforum. Vandaag kwamen recente berichten wel weer binnen, maar niet met terugwerkende kracht...

Het zou iets kunnen zijn bij mijn provider, de KPN, ofzo maar ik heb zelf niks vreemds kunnen ontdekken.

 

Het kan ook aan Mijndomein liggen die regelmatig bugs in het systeem heeft. Mod.

anora op 21-05-2017 17:18

@Rebellio

Ik krijg dat soms wel en soms niet. Soms als mosterd na de maaltijd. Dat soort dingen werken niet altijd goed.

Rebellio op 21-05-2017 17:49

Het Verenigd Koninkrijk is in verval, en deze daling is rechtstreeks volgens Andrew Bieszad op Shoebat.com verbonden met de achteruitgang van het christendom in het land. Volgens een nieuwe studie, is bijna 50% van de volledige Britse bevolking niet-religieus terwijl het Christendom in alle denominaties blijft dalen tot het laagste niveau. Terwijl op hetzelfde moment het mohammedanisme en andere heidense godsdiensten zoals Hindoeïsme stijgen. “Een nieuwe studie heeft geconstateerd dat het Verenigd Koninkrijk’s seculiere bevolking nu groter is dan de gehele gecombineerde christelijke bevolking samen. Voor elke 26 mensen die het christendom verlaten komt er slechtsa één atheïst of agnost tot geloof….”

“…Kijk maar naar hoe diep de haat tegen de kerk in het Verenigd Koninkrijk is. De meeste mensen in het Verenigd Koninkrijk zijn niet "Christenen", en 95% van hen die zich Christenen noemen komt de wekelijke dienst niet bijwonen (!). Met andere woorden, deze mensen zijn gedoopte heidenen die religie als een nationale vereniging in plaats van een samenkomst zoals Christus dit opdroeg…”

“…Wat er gebeurt in het Verenigd Koninkrijk gebeurd ook elders. Immigranten komen naar deze landen, zij praktiseren hun geloof, en geleidelijk nemen ze de seculiere cultuur over…, en dit proces kan gemakkelijk gebeuren in een tijdsbestek van drie of minder generaties…”

http://shoebat.com/2017/05/20/massive-apostasy-under-way-in-uk-as-26-people-abandon-christ-for-every-one-convert/

Piet 1 op 22-05-2017 10:19

Rebellio op 21-05-2017 17:49,

2Tess.2:3 het is de grote afval ..die conclusie van jouw inzending is niets nieuw dus, maar begrijp natuurlijk het alarmerende van die gegevens die je vermeldt.   Maar waren we vroeger dan zo'n goede navolgers van Christus, onze Here?     En is het niet zoals met koning Alexander, eerst zich verzetten (of woorden in die strekking) tegen zijn eigen toekomstig koningschap als een soort groeistuipen?  De wijze van brengen, het ook vaak afdwingen, het moeten voldoen aan van alles en nog wat, roept dat geen weerstand, rebellio op?

Het intellect en de talenten kregen nu de eerste aandacht, God kwam meer en meer op de achtergrond en daarmee ook het zorgen voor de eeuwigheid, een zeer wezen-lijke opdracht.. en uiteindelijk waren en zijn "we" ons zelf genoeg.

De ware mens in Christus Jezus is uit het zicht geraakt.  De seculiere humaniteit is nu het ijkmodel geworden.   

Daarom maken "wij" ons ook geen zorgen over de zielen, ondertussen meer dan 1000.000 Neder-landens.. van "wat" men afslacht bij hun eigen veelal humanitaire instemmende moeders, maar die daden zijn nu zichtbaar, openbaar bij de afslachtende terror van isis.

Daarom vindt "Meneer" pechtold het ook niet wenselijk in een kabinet te gaan tezamen oa. met de ChristenUnie, want deze verworvenheid van genocide als hoge beschavingsstandaard mag niet verloren gaan.

Maar als ook hij deze humanitaire hemel op aarde moet verlaten en dat als "sociaal rechtvaardig" gütmensch, zal hij tot ontsteltenis beseffen dat de hel toch bestaat en die andere hemel buiten zijn bereik is. ..mits hij zich bedenkt. Maar ook dat is oud nieuws, het beschreven onderscheid tussen goed en kwaad.

Rode Wouw op 22-05-2017 12:46

@Esther en anora : ja, ik vind die flash mob ook erg mooi. Het lied heet eigenlijk " Hallelujah" .  Lof zij God, die ook voor de Amazing Grace (ook een mooi lied) heeft gezorgd door de Here Jezus Christus, die vergeving voor onze zonden heeft gebracht en verzoening met God. En hoop, opstanding uit de doden en leven in een nieuwe hemel en aarde.

Mooi aan het lied in de flash mob vind ik ook dat mannen (ben zelf man) en vrouwen samen God de eer geven. Een mooie aanvulling, die lichte en zwaardere stemmen.

In NS stations waar piano's staan kan je ook een beetje een flash mob doen met een gospel groepje, wat ik pas een keer zag en hoorde in Amsterdam. Een paar liederen en dan weer stoppen, zodat anderen weer piano kunnen spelen wanneer ze dat willen. Anders kunnen de toezicht-en handhaving medewerkers zenuwachtig worden.

Qromwel op 22-05-2017 13:17

Yom Yerushalayim valt dit jaar op 24 mei. 50 Jaar geleden vond de bevrijding van Jeruzalem plaats bij de Zesdaagse Oorlog. Voor het eerst sinds zo'n 2000 jaar onder Joodse soevereiniteit.

Qromwel op 23-05-2017 15:44

Dewevoga op 19-05-2017 12:09: Bent u lid geweest van de Bond Nederlands Israël? Bij de BIWF (British Israel World Federation) is men zich wel bewust. Men heeft het daar echter voornamelijk over "de tien stammen". Echter, er zijn dertien stammen in Assyrische ballingschap gevoerd door een aantal opeenvolgende Asyrische potentaten, met als laatste Sanherib (Sennacherib).Alleen de inwoners van Jeruzalem ontsprongen die dans, maar werden door de Chaldeeën in Babylonische ballingschap gevoerd. Zij, hun nazaten, bekeerlingen na de overwinning van Esther en Mordechaï op Haman c.s. en bekeerlingen onder de Edomieten na de overwinning van de Maccabeeën op de Seleuciden gaven het Judaïsme vorm. Staat allemaal gewoon in de Bijbel, kan iedereen lezen, maar wordt weinig over gerept. 

anora op 23-05-2017 16:19

@Rode Wouw, ja je wordt er ook echt vrolijk van zo'n flashmob, zo'n leuke creatieve invulling. Ik zou het niet durven trouwens!!

Lynx op 23-05-2017 18:11

Atina en Petreree goed onderzoek naar de illuminatiebende op ander topic.

Esther op 23-05-2017 18:42

Hallo allen...

@ Rode Wouw en Anora... hihi, hoe zo durf je dat niet?? Nou ik ook niet echt hoor... mijn zang lijkt een beetje op de kras van een kraai, of zo iets. Ik heb echt geen zang talent. Maar... luisteraars moeten er ook zijn. Oké, in de gemeente zing ik wel mee... dan verstop ik mij tussen de andere stemmen... hihi... en hoef ik niet bang te zijn dat het kerkdak naar beneden komt ofzo.

Ik vind het zelf ook erg mooi, Rode Wouw, de mannen en de vrouwen, de lichtere en zwaarde stemmen. En dat maakt het zo mooi... alles vult elkaar aan. Heel soms hebben wij in de gemeente wel eens een zangkoortje... dat is echt mooi, dan hoor je het zo mooi duidelijk. Als dan de liederen ook nog echt een diepe boodschap hebben... prachtig.

Russchische koren vind ik ook mooi... weet alleen nooit waar ze over zingen. Dat vind ik wel jammer.

Hartelijke groeten aan allen, van mij, Esther.

Dewevoga op 23-05-2017 19:08

@peteree444 op 23-05-2017 12:15

Lijkt me inderdaad leuk om wat gedachten over dit onderwerp uit te wisselen

Dewevoga op 23-05-2017 19:23

@Qromwel op 23-05-2017 15:44

Ik moet u teleur stellen maar ik ben geen lid of lid geweest van BNI en door u las ik ook voor het eerst over BIWF. En wat ikuit de Bijbel weet gingen er niet zo veel Joden uit ballingschap terug naar Judea. Maar het is leuk om er uit "onderzoek" achter te komen dat de Grieks-Romeinse cultuur eigenlijk een fabeltje is en de Joods-Christelijke cultuur eigenlijk gewoon de Joodse cultuur is. Door de door God gegeven Wet en geboden. De eerste christenen waren Joden en de in Azie levende Isralieten van het huis Israel en de met hen samen levende bevolking hier ook wel "heidenen"genoemd.

Piet 1 op 24-05-2017 12:35

Dewevoga op 23-05-2017 19:23,

Wat ik ook maar eens gelezen heb is dat de teruggekeerden Judeërs Joden werden genoemd omdat er bij waren die zich "gemengd" hadden met niet-Judeërs.

Als Jezus dus van de stam Juda is, dan is Hij geen Jood.

En dat was o.a. wat ze oorspronkelijk ook niet mochten 

Piet 1 op 24-05-2017 12:46

Dewevoga,

Ge-mengd moet natuurlijk vermengd zijn.

Dewevoga op 25-05-2017 17:14

Piet 1 op 24-05-2017 12:35

Als Jezus dus van de stam Juda is, dan is Hij geen Jood.

Ik ga er nog steeds van uit dat de Bijbel de waarheid vertelt.

Esther op 25-05-2017 19:01

Hallo allemaal... rustig hier, ja, soms gebeurd dat.

Piet 1 en Dewevoga... las net jullie schrijven... Onze Heere Jezus komt van de stam Juda... en daar zitten inderdaad heidense voormoeders bij in. Héél bijzonder, met het oude volk Israël, ging het altijd om de mannelijke nakomelingen.

Veel geslachtsregisters staan er in het oude Testament... altijd mannen. Maar... bij de laatste geslachtsregister, die van de Heere Jezus, Matth. 1, daar zitten óók 4 heidense vrouwen tussen. Tamar, Rachab, Ruth en Batseba, de vrouw van David.

Maar héél bijzonder... daar staat Jozef, de man van Maria als laatste vermeld... en toch is Jozef niet de vleselijke vader van Jezus. Jozef was de pleegvader, zoals wij het noemen. Bij die lijn houd het op. Maria komt als vrouw ook uit de stam Juda... zo bijzonder... zodat Gods belofte volledig uitkomt.

Het gaat volgens mij ook niet meteen over die letterlijke bloedlijn... maar gaat het om de belofte die God gaf. Het zou ook niet eens mogelijk zijn... want dan zou de Heere Jezus óók zonde in zichzelf hebben... door die hele geslachtslijn, en door Maria. De Heere Jezus was helemaal zondeloos.

Zoals al in Hebreeën staat, "... U heeft voor Mij een Lichaam gereedgemaakt". En dat Lichaam, héél klein, is door de Heilige Geest bij Maria in haar lichaam geplaatst. Zo onvoorstelbaar wonderlijk. Dan komt die profetie, een maagd zal zwanger worden... vervuld.

Tja... bij God is niets onmogelijk... Hij die het leven heeft gemaakt... is ook in staat om door de heilige Geest het Woord, iets van God zelf te plaatsen bij Maria.

Soms moeten we proberen om niet alles te menselijk te maken. De wegen van God en Christus... zijn zoveel groter als onze wegen. Al Gods beloften komen uit... en velen zijn al uitgekomen. De Heere Jezus is het Zaad van Abraham en de Wortel en Nageslacht van David. Niet letterlijk, of vleselijk... maar als belofte, geestelijk.

Maar... zo zie en lees en geloof ik dat.

Allemaal een beetje genoten van het heerlijke weer? Fijne avond nog... en hartelijke groeten van mij, Esther.

Lynx op 25-05-2017 21:39

Esther prachtige bijdrage,effe uit mn hoofd-Ruth raapte koren,en de Here Jezus plukte ze op Sabbat.

vr groet allen.

Esther denk om de was met de velle zon,kan verkleuren-hmmmmmmmmmmm.Uh breng mn was naar het enge bos.tuuup.

Cees op 25-05-2017 23:22

1.Johannes 4:9Zo zeide dan de Samaritaanse vrouw tot Hem: Hoe begeert Gij, Die een Jood zijt, van mij te drinken, die een Samaritaanse vrouw ben? Want de Joden houden geen gemeenschap met de Samaritanen.

2.Mattheüs 2:6En gij Bethlehem, gij land Juda! zijt geenszins de minste onder de vorsten van Juda; want uit u zal de Leidsman voortkomen, Die Mijn volk Israël weiden zal.

3.Mattheüs 2:6En gij Bethlehem, gij land Juda! zijt geenszins de minste onder de vorsten van Juda; want uit u zal de Leidsman voortkomen, Die Mijn volk Israël weiden zal.

8.Johannes 7:42Zegt de Schrift niet, dat de Christus komen zal uit den zade Davids, en van het vlek Bethlehem, waar David was?

33.Micha 5:1En gij, Bethlehem Efratha! zijt gij klein om te wezen onder de duizenden van Juda? Uit u zal Mij voortkomen, Die een Heerser zal zijn in Israël, en Wiens uitgangen zijn van ouds, van de dagen der eeuwigheid.

Esther op 26-05-2017 13:24

Hallo Lynx, ja, prachtige geschiedenis hé, over Ruth de Moabitische. Het aren rapen bij het veld van Moab. En dat zij de grootmoeder van David was/werd... en zo ook van Jezus. Ja er zit zoveel moois in de Bijbel, prachtige geschiedenissen.

hihihi, ja is misschien wel beter de was naar het enge bos te brengen, ook nog heerlijk koel... samen met Bor de wolf, haha. Uuhhuuhh.

@ Cees... ja, dat zijn geweldige mooie teksten... ik zie de Heere toen Hij nog als mens op aarde was, ook als Jood. Jezus stond onder de wet, om die wet met de geboden te vervullen.

Maar... ik besef ook, dat het nooit vleselijk gaat... De Heere Jezus komt uit de stam Juda, maar niet door het vlees. Maar wél door de belofte. Ik besef dat sommigen daar moeite mee hebben... Ook ik zag het heel lang, allemaal te menselijk en te vleselijk.

Maar bij God gaat het zo totaal anders... en toch houd Hij vast aan die belofte. Ach, het gaat mij ook niet om mijn gelijk... maar vond het zo wonderlijk en zo groot, zoals God de Allerhoogste alles zo geweldig voorbereid heeft en door de lange geschiedenis heen... zovele beloften al heeft vervuld, in Christus.

Geniet van de dag... misschien bij sommigen erg warm, maar probeer rustig aan doen, vele groeten aan allen, Esther.

Esther op 26-05-2017 22:12

Goedenavond allemaal... ik zat nog een moment na te denken over Jezus wondere geboorte... Voor mij is het belangrijkste dat Hij ooit geboren is, dat de Heere stierf en weer opgestaan is uit de dood. Hij nam mijn straf op Zich... niet omdat ik het verdient hebt, maar het is pure genade en liefde van onze God de Vader en Jezus onze Heer.

En dat lieve mensen vind ik eigenlijk wel het allerbelangrijkste... Om vandaar uit te mogen leven en groeien en altijd dicht bij de Heere Jezus blijven. Dat is mijn/ons rustpunt, ons schild, of zoals de Psalmist schrijft, 'Laat mij schuilen Heer onder Uw vleugels...". Zo dankbaar dat ook wij mogen schuilen bij de Heer.

Liefs, Esther.

anora op 26-05-2017 23:19

Juda betekent toch lofprijs? En ging Juda niet (altijd) voorop, als eerste in de strijd?

Heel betekenisvol.

Piet 1 op 28-05-2017 00:41

Esther op 26-05-2017 13:24,

Romeinen 9:3:13: > de Heere Jezus komt uit de stam Juda, maar niet door het vlees..Maar wél door de belofte.  Jezus komt juist wél door het vlees, vers 5 ..van hen (Israëlieten stamt Christus af naar het vlees..ofschoon Hij koning der Joden is.   In vers 3 -het vlees- is 'ruim' op te vatten namelijk, dat het vlees op te vatten is als geheel de mens.

Naar het 'vlees'  (erfelijkheid, begrijp Rom.9:3) moest Jezus dus in zijn Mensheid erven van Zijn Moeder naar Zijn hoe-danigheid van zijn Menselijke Natuur.

Oplettendheid is hier de sleutel tot inzicht..want zo Jezus in zijn Menswording in de orde van de natuurlijke (lees: 'vlees' als zijn gehele Menselijke Natuur)  erfelijkheid staat, we dan ook het bijzondere kunnen zien in Lucas 1:30-38, dat daar een andere Eva spreekt, als zijnde de dienst-maagd des Heeren, die vrij-elijk kon antwoorden dat Eva niet (meer) kon.

Dan heeft de roomse kerk het wel degelijk goed begrepen, want in Genesis 3:15 is Eva overwonnen, haar (Maria) zaad/kroost is Jezus en in Jezus is Zijn kroost op het kruis tot adoptie ( als rest van "haar" zaad) van Zijn Moeder geworden.

In Openb.12:1 zijn Israël en Maria beide het teken van heil.

Hoe dan ook en op welke wijze, Rome kon niet anders, is Jezus vlees van David, maar dan niet van Eva, want het kroost van Eva was juist object van redding.  

Het ja van Maria is dan ook een beeld en teken van de oorspronkelijke vrij-e wil van vóór de zondeval, vrij van de ongeregelde hartstochten, van na de val..en zijn schaamte daarvoor, Genesis 3:8.

Maria van Jacobus, zo wordt Maria ook nooit als de moeder van Jezus in de evangeliën benoemd en begrepen,  die andere Maria (ten opzichte van de moeder van de Heer) is dus Maria van Jacobus.

Er staat ook nergens de moeder van Jezus Én Jacobus maar wel broers.

Zo we oprecht zijn moeten we erkennen dat Rome op dit punt gelijk heeft, alleen dat zicht te her-kennen in Zijn woord kan tot de de moed van Her-kennen brengen.

Het ja-woord van Maria is geen formaliteit van welke vrouw dan ook, hoe heilig of zondig, of wie dan ook, maar dat ja moet begrepen worden naar zijn betekenis en natuurlijk met de Schrift in de hand, je hoeft geen theoloog te zijn maar met goed lezen kom je een heel eind.

Qromwel op 28-05-2017 09:49

Dewevoga op 25-05-2017 17:14: Volgens mij moet er onderscheid gemaakt tussen de volkenkundige en religieuze inhoud van de benaming "Jood". 

Piet 1 op 28-05-2017 14:28

Cees op 25-05-2017 23:22

http://edeleolijf.punt.nl/content/2007/02/waar-komt-de-naam-jood-vandaan

Esther op 28-05-2017 16:06

Hallo Piet 1, de Heer is gewoon mens geworden, dus menselijk vlees... dat ben ik met je eens. Voor mij persoonlijk, bedoel ik hier mee... dat Jezus niet bevrucht is door een mens. Daar zit denk ik ons verschil in denken.

Maria mocht de Heer ontvangen door de Heilige Geest... en zo kon Jezus groeien in haar lichaam. En kon geboren worden als een mensenbaby. Misschien wel simpel neergezet door mij... ik weet anders ook niet helemaal hoe ik zo iets kan uitleggen.

Als ik Lukas 1:35 lees, wat wonderlijk groot. Het is maar één enkele tekst... maar daar zit zo onvoorstelbaar veel in.

En ja, toen de Heere geboren werd... was Maria toch Zijn moeder... zij heeft Hem wel gedragen.

Nu in onze moderne tijd gebeurd het ook... hoe vaak gebeurd het wel niet dat een eitje en een zaadje van een echtpaar/stel... in een laboratorium bevrucht worden... omdat bvb. het lichaam van zo'n vrouw het niet kan vasthouden. Een andere vrouw krijgt het in het lichaam zodat het kan groeien en geboren worden. Zo'n vrouw draagt het... maar het is niet van haar zelf. Ik neem aan dat ieder daar al wel van weet, dat zulke dingen mogelijk zijn.

Dit is wel heel simpel neergezet... maar bij de Heere Jezus gebeurde het door de Heilige Geest. Het is zo wonderlijk... als je Lukas 1 : 35 leest... de laatste zin, "Daarom ook zal het Heilige Dat uit u geboren worden, Gods Zoon genoemd worden".

Maria mocht het dragen, en samen met Jozef mochten zij Jezus opvoeden... en ja, Jezus kreeg ook broers en zusters. En zo kwam de Heere in een menselijk gezin.

Ik persoonlijk vind het soms moeilijk om zoiets groots uit te leggen. Ik hou het maar bij de teksten uit Hebr. 11 : 1-3. ik geloof in die wondere dingen van God en Christus, niet wat ik zie of begrijp... maar ik geloof het.

Piet 1, fijne dag nog gewenst... en soms hebben wij mensen wel eens verschillende visies... maar voor mij is het niet om jou of wie dan ook... dat op te dringen. Zo lees en geloof ik dat.

Hartelijke groeten aan allen... en Vaders zegen om jullie heen, Esther.

Lynx op 28-05-2017 21:03

Esther is niet zo moeilijk uit te leggen hoor.De Heer is schepper,Hij bouwde de mens.Dus Maria zonder menselijke tussenkomst zwanger maken-was ook een eitje.Alleen de Here Jezus kwam niet uit het stof,maar door de Heilige Geest.

vr groet-tuut tuut-gelukkig niet zo koud als gisteren.

goodmorning op 28-05-2017 21:25

Hallo allen,

Jezus is voor mij persoonlijk het Vlees geworden Woord. Dus geboren als Jood. De Joden zijn of stammen af uit de stam/Naam Juda, Benjamin en een deel van de Levieten.

Graag lees ik de bijbel letterlijk, probeer daarin te begrijpen dat het plan van God word uitgestippeld., is uitgestippeld!

Met andere woorden Hij maakt ons echt duidelijk dat wat nog moet geschieden in profetsie een" maatstaf"word van hoever wij zijn in Zijn geschreven Woord.

Duidelijker kan het niet.,volgens mij.

Groet

Spyfromthesky op 28-05-2017 21:54

Ik zou natuurlijk hier eens de reacties kunnen vragen van gelovigen mensen die ook in wonderen geloven in die zin dat ze naast de genade, het grootste wonder van Jezus voor ons dat we de geestelijke dood niet zijn gestorven, dat er ook wonderen zijn zoals in de tijd van Jezus en het begin van de apostelen nog aanwezig was. Dit alles was in de context dat het Koninkrijk van God dan nog mogelijk waren geweest als Israël zich zou bekeren.

Ongetwijfeld zullen er velen naar Opwekking gaan. Ook ik ben in het verleden wel eens een dag langs geweest, zij het dat er soms jaren tussen zaten. Ik zal echter niet zo gauw meer langs gaan denk ik. Een Martin Koornstra brengt hoe heel toevallig dan juist een boekje uit over de wonderen van het Koninkrijk en hij is ook spreker tijdens een opwekkingsdienst waar voor zieken dan gebeden zal worden.

https://www.youtube.com/watch?v=P8ai5cBTy4k

Vanaf 12:34 minuten wordt Hebreeen 1 aangehaald.

De uitleg lijkt nog wel houdbaar te zijn, ware het niet dat Hebreeen vooral de genade in het geheel benadrukt. Dat Jezus het antwoord is op alles, dat wordt verder in de preekt benadrukt. En dan aan het einde van de preek, dan komt de link met de werken van het Koninkrijk die Jezus deed en dus ook nu nog steeds gedaan moeten worden.

Onderwerg zegt hij nog terloops dat we beter een relatietheologie moeten hebben dan een antwoordtheologie. Waarom die begrippen plotseling worden aangehaald dat is mij niet duidelijk.

En dit alle onder de noemer van de perfecte theologie.

Jezus deed de werken van de wet eigenlijk. Hij liet de werken van het Koninkrijk zien, alleen op de wijze zoals het nu geopenbaard is door de Zoon. Maar Jezus was nog niet gestorven en er was nog geen evangelie van de genade op dat moment. Pas toen alles ter schrift kwam toen was het de blijde boodschap, het evangelie en zo heeft God laten zien dat in het laatst der dagen gesproken is door zijn Zoon.

In feite wordt ook nu nog steeds de Wet en in feite en dus niet de genade door Martin Koornstra gepreekt. Hetzij dat het deze keer wat beter verpakt zat en een langere aanloop heeft, is duidelijk dat uiteindelijk het doel waar het heen zou gaan al te voren bekend was.

We leven in een boze wereld daar de gelovigen door genade een lichtpuntje mogen zijn. En eigenlijk als het goed is, opereren ze wel ergens de werken van het nog niet zichtbare Koninkrijk. En Jezus liet zien waaruit dat Koninkrijk van God uit zou bestaan. Zie de parabels die Jezus deed over het Koninkrijk.

Maar nu snijdt Martin Koornstra ook in zijn eigen vingers. Nu hij zo spreekt over Hebreeen, dan kan hij toch niet meer terugvallen op de profeten :>).

 

Spyfromthesky

Piet 1 op 28-05-2017 23:12

Esther op 28-05-2017 16:06,

Verder ook een fijne dag gewenst, voor de rest van de mooie dag (tot middernacht).

Ja, die enkele tekst van Lucas 1:35 veronderstelt die onvoorstelbare maagdelijke ontvangenis, die maagdelijkheid die geëerbiedigd is gebleven bij de geboorte van Zijn Zoon, een geboorte parallel aan die wonderbaarlijke ontvangenis.

In vers 31 heeft de Engel het over ontvangen én baren, dus de gehele duur hiervan en waar Zij vrij-elijk pertinent op reageerde.    Haar maagdelijkheid is dan niet het probleem om een zoon, ..die Zoon van God te krijgen, maar dat ze die..haar maagdelijkheid.. in stand wilde houden en ook al is Hij, die Zoon dan, met zijn Koningschap zonder einde in vers 32 en 33, de Zoon van God (de Vader).

Wat uit Haar wordt geboren getuigt dan ook van Haar die niet geschonden is door Zijn geboorte.

Maagd was Ze bij zijn ontvangenis dan ook bij Zijn geboorte, bij Zijn geboorte is Ze dan ook opnieuw overschaduwd, (die conclusie moet !! je dan ook trekken) om niet te schenden wat ongeschonden was en zo getuigt de Zoon van zijn Moeder als de Zoon zijnde van God...dit is de juiste exegese en niet de visie van deze of gene.

Die andere visie als een exegese.. veronderstelt dan dat alleen al door de geboorte Zijn Moeder geen maagd meer zou zijn .....en dat is een absurditeit..en een voornemen gebroken als dienst-maagd des Heeren.

Conclusie..de reformatie moet zich bezinnen en daar reformeren, alleen de Scriptura tot inzage, visie-onair.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld