Headlines




18-05-17

-  EU sponsort deze propaganda video die moslims oproept naar Europa te komen
 


17-05-17

- Deep State en massamedia gaan vol voor staatsgreep tegen Trump
 


16-05-17

-  Rusland: 'Absolute onzin' dat Trump geheime Israëlische info naar ons gelekt heeft

- 'Amerikanen verantwoordelijk voor verspreiding WannaCry gijzelvirus'
 


15-05-17

-  Facebook begonnen met blokkeren kritische berichten over islam
 


14-05-17

- EU wil dit jaar grenzen openen voor nog eens 10 miljoen immigranten
 


13-05-17

-  'Rusland en China overtuigd dat VS kernaanval voorbereidt'
 


12-05-17

- Top psychiater: Macron is gevaarlijkse psychopaat die Frankrijk zal ruïneren
 


11-05-17

-  Massale stroomstoringen en tientallen doden bij 40% duurzame energie in Australië
 


10-05-17

- Macron wil eurozone regering en Franse schulden afschuiven op Duitsland en Nederland
 


09-05-17

-  Erdogan dreigt Israël opnieuw met moslim invasie van Jeruzalem
 


08-05-17

- Gelekte emails: Macron betrokken bij wapens voor ISIS, drugs en belastingontduiking
 


07-05-17

-  'Macrons partij grotendeels geïnfiltreerd door Moslim Broederschap'

- Paniek in VS over nieuwe drug die dodelijk kan zijn bij aanraking met de huid
 


06-05-17

-  'Duizenden wapens onderschept voor nieuwe Balkanoorlog tegen Servië'
 


05-05-17

- Macron zegt dat Franse cultuur niet bestaat en wil meer moskeeën laten bouwen
 


04-05-17

-  'Zwarte leiders Zuid Afrika willen blanke bevolking binnen 5 jaar uitroeien'
 


03-05-17

- Nederlandse ex-bankier: Elite nodigde mij uit voor satanische kinderoffers
 


02-05-17

-  Nieuw handvest Hamas streeft exact hetzelfde doel na: de vernietiging van Israël
 


01-05-17

- Welt journalist: Beleid Angela Merkel is late wraak DDR op West Duitsland
 


30-04-17

Boek van priester-theoloog: 'Helft van alle katholieke geestelijken is homo'
 


28-04-17

- Israël waarschuwt Rusland en Iran met bommen op luchthaven Damascus
 


26-04-17

- Minstens 5 EU-landen kiezen Saudi Arabië in VN Vrouwenrechten Commissie
 


24-04-17

- Fransen stemmen over toekomst van Europese Unie
 


22-04-17

- Operatie Gotham Shield: Nieuwe geruchten over nucleaire false-flag aanslag VS
 


20-04-17

- Moslim aanslag op christelijke conferentie met 500 deelnemers net voorkomen
 


18-04-17

- Pasen 2017: Afgelopen jaar 90.000 christenen vermoord om hun geloof
 


16-04-17

Noord Korea dreigt kernbom op Amerikaanse vlooteenheid te gooien
 


 












































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Dewevoga op 19-05-2017 11:08

@Michaël ;-{> op 19-05-2017 01:11

Alvast van harte gefeliciteerd met uw verjaardag

Esther op 19-05-2017 11:57

Hallo Lynx, oh, oh...dan zag ik dat een beetje verkeerd. Ik reageerde op 17-05-2017 17:48 'Maar tegerlijketijd roept Paulus op om dienaren der overheid te gehoorzamen.  En vandaar uit kwam mijn lange reactie. Ik had het beeld van de overheid, de regering, e.d. dat wij niet met alles hoeven te gehoorzamen. 

Maar het is juist heel belangrijk als gelovige in de Heer om de juitste keuzes te maken. En ook dat laten weten in je omgeving. Dat ben ik volledig met je eens Lynx. Is ook niet altijd makkelijk... moet ik eerlijk zeggen, soms moet je eigen vrees aan de kant zetten... maar toch laten weten dat niet alles gepast is voor een gelovige in de Heere.

Michaël... Jarig??? Dan wens ik je een fijne verjaardag, Gefeliciteerd, en Vaders zegen om je heen.  

Hier een korte verjaardags wens, Michaël hihihi.   https://www.youtube.com/watch?v=CbvWreMMvG4   

Fijne dag allemaal, lieve groet van mij, Esther.

Dewevoga op 19-05-2017 12:09

@Spyfromthesky op 15-05-2017 23:19

- Huis van Israël Wat ik begrepen heb, waren dit de "verdwenen" stammen die in het land der Meden gevoerd zijn. Nadat zij weggevoerd waren wilden zij Gods wetten wel weer onderhouden (4 Ezra 13:40-45). Het huis van Juda is later naar Babylon gevoerd en is maar gedeeltelijk teruggekeerd. Het huis Israel leefde in het gebied dat door Alexander de Grote veroverd en werden daardoor ook Grieken genoemd. Dus toen Jezus in Mattheus zei dat het evangelie onder het Huis Israel gepredikt moest worden, wist hij waar het zich bevond. In Israël, het Huis Juda, onder de Joden had hij wel vele volgelingen . En die werden vervolgd door de "orthodoxe" Joden. En kan het niet zo zijn dat de prediking in Israel ophield doordat de Romeinen Israel verwoestten en de Joden verstrooiden? Is het niet de bedoeling geweest om zo het geloof over de wereld te verspreiden? Zou de westerse wereld niet uit vele stamleden van beide huizen kunnen bestaan waar men zich niet bewust van is? Veel profetieën hebben gezegd dat beide huizen zich weer in Israël zullen verzamelen. Zou dat niet zijn omdat het evangelie over de wereld gepredikt is? Uiteindelijk worden de ogen van de “orthodoxe” Joden ook geopend en dit alles volgens Gods grote plan.

anora op 19-05-2017 16:45

@Goodmorning, denk dat het wel zo is dat mensen zich geaccepteerd mogen voelen ondanks wat ze doen. Zijn wij toch ook? Vandaar uit kan het verder. Maar een begin van " gruwelijk" etc doet de deur toch al dicht? I

@Rebellio dat zeg je mooi. Wel lastig, evengoed. (Als de deur maar niet bij voorbaat dicht is.)

Lynx op 19-05-2017 16:56

Anora kinderen opvoeden daar hoort ook bij vertellen van de mind control van mtv,de illuminatie,het draait om vloeken seks,en godlasterlijke taal.Misschien moet je een een nummer van vanity aan je kinderen laten horen,en dan in het nederlands uitleggen wat ze zingt.Trouwens geschreven door prince-naugty girl.Als we kinderen alles zelf laten ontdekken,hoeven we niet op te voeden,en kunnen we lekker achterover leunen.

anora op 19-05-2017 17:20

Dat weten ze dondersgoed, Lynx. Soms nog beter dan ik. 

Ik zeg niet wat jij ervan maakt Lynx. Ik leun geenszins achterover. Het is juist hard werken en gebed, en makkelijker om het te doen zoals jij stelt.

Ik ben ontzettend flauw van kortzichtigheid, en het domme oordelen. Want Lynx wat "erbij hoort" dat bepaalt iedere ouder nog altijd zelf. 

En ik zet een rem op illuminatieverhalen. Want dat hoort er niet bij. Niet in dit huis. Het weten, daar gaat het im en dan geven we God weer de eer. En niet de illuminatie. We zijn niet van deze wereld idd, en het is dus niet onze fixatie en belangrijkste gespreksstof. 

Ik wil juist beter voor mijn kroost.Als ik ze hoor praten ben ik trots op ze. Tenminste verder denkend dan hun neus lang is en niet kortzichtig.👍En wetend wie de eer toekomt.

Reneetje op 19-05-2017 17:51

Ik Geloof...  in karma en reïncarnatie. En Jezus was een helderziende.

Lynx op 19-05-2017 17:58

Anora de Here Jezus zei,Ik ben de weg,en de waarheid,als we onderscheiden als oordelen gaan zien-krijgen we humanisme.

goodmorning op 19-05-2017 18:27

Anora@

Het gaat zo ver terug, in de beginne was het Woord en God zag na wat Hij geschapen had., dat het goed was.

De zondeval en er na, gevallen engelen....enz...verwoesting van de menselijke genen.

Bij de geboorte van een kind, na de zondeval kan het gezond zijn. Maar evenzo gehandicapt. Het goede van voor de zondeval is als het ware beëindigd.

Met dit gegeven, wil ik nog niet alles onder de noemer plaatsen van ..b.v..homoseksualiteit is een ziekte. Want er worden meer gezonde mensen/kinderen geboren dan met een handicap. Natuurlijk accepteer ik ieder mens en wil er niet aan denken om te veroordelen. Mijn antwoord zal zijn aan iedereen, " ik heb meer gruwelijkheden gedaan en waarschijnlijk doe ik dit nog" het enige is wel zo dat ik mij hiervan bewust ben  omdat de Schrift het antwoord geeft.

Pak de laatste 50 jaar eens en vergelijk het Orthodoxe geloof met de tijd van nu. Dan zien wij, dat het Orthodoxe op sterven na dood is. We worden gedwongen om anders te denken. Er is geen plek meer voor God, laat staan voor Jezus. Daar mee de opvoeding het aantal scheidingen, het opgroeiend kind, het gemis en de keuze/gevoelens  voor het andere geslacht. Heel complex allemaal. Het wordt nog meer opgevoerd als zijnde de echte waarheid....knap personage die satan ...toch!

Het gekke en beangstige vind ik persoonlijk dat de keuze van een kind ontnomen word in deze tijd. Ze leven in een wereld die totaal virtueel is, zeker als het zonder geloof opgevoed word. Ze hoeven geen persoonlijke keuze meer te maken omdat de technologie het verstand opslokt  hen inwezen brainwashed. 

God zal zeker voor deze grote groep mensen een duidelijk teken moeten geven,  voor dat zijn Zoon Jezus Christus terug komt op onze aarde.

Maar wat "Ik ben benieuwd hoe Hij de wereld wakker schud en wat nog geopenbaard moet worden voor de wederkomst van zijn Zoon Jezus Christus"

Groet

anora op 19-05-2017 22:25

 Lynx, als je oordelen verwart met het wat chiquer en beter klinkende onderscheiden gebeurt er weer wat anders .

anora op 19-05-2017 23:19

@Goodmorning

Ik snap je hoor. We hebben allemaal te dealen met dingen, vanaf onze geboorte. Ik zeg ook niet: het is goed zo. Maarja goed het ligt soms wat ingewikkelder dan wat mensen er van maken. Ga er maar eens voor kiezen, om anders te zijn dan je bent, daar moet God echt aan het werk. Er zijn mensen die van hun homoseksualiteit zijn afgekomen, dat kan dan alleen met God. Buitensluiten of elke keer hameren in een preek hoe groot de zonde van homoseksualiteit is, staat Gods doel wel in de weg (zo worden ze niet bereikt). Soms gaat het gewoon over zonden, alle zonden, dat is wel heel goed. Maar soms lijkt er wel een fixatie op één type zonde, en zit iedereen te knikken. ('dank u God dat ik niet zo ben als hij of zij', lucas 18:10, een beetje in die trant)

Zo durft geen homo meer de kerk in, het is ook en plek voor hun, om het evangelie te horen. Iedereen moet het evangelie kunnen horen, naar een plek kunnen waar het verkondigd wordt. Dat is toch zo? Een kerk zou toch een plek voor alle zondaars moeten zijn? Waar ze over het evangelie kunnen horen? Juist voor hen. Ik verbaas me best wel vaak hoeveel een kerk of andersoortige samenkomst een plek geworden is waar juist gelovige mensen zich verzamelen omdat ze in nood verkeren, hulp nodig hebben, aandacht willen e.d. Waar zijn alle anderen? Eruit-geoordeeld? Vreemd.

Verschil is er tussen het wijzen op wat mensen doen, of wijzen op wat mensen 'zijn' (zo kan dat namelijk opgevat worden als je zelf de homoseksueel bent, en dat begrijp ik). Iedereen vind het pijnlijk om te horen: jij bent niet goed. Daar faalt de kerk en daar falen kerkmensen toch wel. Het schept een grote kloof.

Stel je bent homoseksueel en je zoekt naar God, en je weet hoe kerkelijk mensen over je praten, en hoe er over je gedacht wordt.  "Onrein!" Pijnlijk. Het is al lastig genoeg in veel gevallen. Hoe kunnen "we" er zo over praten, die pijn negerend? Ik vind dat best wel erg, dat "ik ben beter dan jij en ik heb ook het recht om zo te spreken"

Ik vraag me af of dat niet ook een zonde/ een grote(re) zonde is of net zo groot: zó praten over mensen dat ze niet meer naar een kerk durven/of willen en geen relatie met God willen/durven hebben (te 'onrein'). Dus hun doel mislopen, dankzij de oordelen van anderen? Wie wil daar schuld aan hebben?

(Ik zeg niet dat jij dat doet, maar ik praat in zijn algemeenheid hoor,)

anora op 19-05-2017 23:28

Even iets anders--  Ik zag een vreemd spotje op tv. Ineens komt er iets over oekraïners, dat ze in nederland gesneuveld zijn tijdens WOII. Het waren er een stuk of 148. Ze kwamen uit Canada. De afkomst van het spotje is (me) niet duidelijk. Het eindigt met een 3 vlaggen, ik ging er vanuit, naast de nederlandse vlag, een oekraiense en een canadese. Het sloeg nergens op. Het lijkt wel propaganda. (mogen alle getallen van alle gesneuvelde mensen/nationaliteiten genoemd worden, dat is eerlijke informatie, dus ook de polen en de russen, hoewel die niet op Nederlandse grond gesneuveld zijn) En die mensen waren toch gewoon Canadezen, want onder Canada gingen ze de oorlog in. Maar nu zijn het oekraIners die voor ons gesneuveld zijn. Raar zeg. Ligt dit nu aan mij?

goodmorning op 20-05-2017 00:28

Heel mooi,...jouw schrijven @ Anora....

En je hebt gelijk, als een mens een oordeel uitspreekt over een ander. Maakt hij zich schuldig en komt aan iets waarin God zelf de bewindvoerder is. Elk mens is namelijk uniek en een stukje van Hem. Met andere woorden, Hij kent een ieder en heeft hem gekent voordat hij of zij geboren is uit de moederschoot. Al onze haren zijn geteld, dat wil wel wat zeggen toch! 

Persoonlijk zal ik het nooit een mens vertellen wat God eigenlijk bedoeld te zeggen over zijn Gruwel, tenzij mij het persoonlijk  gevraagd word. Als je dan door de ogen van Jezus die persoon een antwoord wil geven,....hoe zou je dit dan doen en bedenk dan goed dat je door de ogen van Jezus kijkt...!!!

Dan kan je eigenlijk niets meer overbrengen, dan alleen Zijn liefde......doe of kan je dit niet, dan heeft die gene Jezus nooit begrepen. Hij houd namelijk van ieder mens ook al gruwelen wij van zonden. Want of je nu zichtbaar steelt, of misschien wel vreselijke gedachten hebt je bent nooit meer of beter dan die ander. 

Zo wil ik het zien, op die manier probeer ik te leven. Met nadruk op "proberen" want haal graag de balk uit eigen oog voordat ik ook maar de gedachte krijg om bij die ander een splinter te zien!

Groet

Esther op 20-05-2017 00:43

Hallo allen... dank je Michaël, voor je korte maar kostbare reactie, op 19-05-2017 02:22. Toen ik je woorden zo las komt meteen de bekende woorden in mij op, "Zo lief had God de wereld..." en Hij gaf uit liefde Zijn Zoon.

Heel erg mooi Anora, en heel diep wat je schreef, op 23:19. Zo helemaal uit je hart... geweldig om zoiets te lezen. En wat ik zo lees, tja, het is zo, zo gaat het vaak wel, het wijzende vingertje...

Jezus kwam voor alle mensen... niet alleen voor ons... maar voor ieder verloren mens.

Dank je wel meidje, kostbare woorden voor kostbare mensen.

Weltrusten, en lieve groet van mij, Esther.

Lynx op 20-05-2017 01:04

Anora God aan het werk?-bedoel je de Heilige Geest?

vr groet.

Rode Wouw op 20-05-2017 01:06

Zo mooi...   Amazing Grace flash mob :

https://www.youtube.com/watch?v=SXh7JR9oKVE

Esther op 20-05-2017 14:09

Deze is geweldig Rode Wouw... ik heb het al vaker gezien... maar kan er steeds weer naar kijken. Wat een bemoediging, zo iets zou ook wel eens in Nederland mogen gebeuren. Dat lijkt mij nou helemaal geweldig.

Dank je wel, dat je dit hebt geplaatst... het blijft indrukwekkend. God wordt op een hele bijzondere manier groot gemaakt.

Hartelijke groeten, Esther.

Piet 1 op 20-05-2017 15:01

@ Lynx op 19-05-2017 17:58,

Je hebt gelijk onderscheid-en is van wezenlijk belang, man en vrouw..daar is objectiviteit direct manifest, daar is onderscheid direct zichtbaar, er is dan ook een zekere kloof, scheiding tussen beide.  Ook in de wetenschap is objectiviteit van wezenlijk belang, rekening te houden met je eigen "voor"-oordelen, te snel tot een uitkomst komen.

Die scheiding overbruggen is relationeel, de kwaliteit impliceert een groeiproces, man en vrouw zijn elkaars reëele objectiviteit.

Het gericht zijn op de "ander" van je eigen geslacht is dan ook te kwalificeren als een ontwikkelingsstoornis en in de praktijk is het een valse een-heid, een verwrongen evenwicht, deze be-oordeling houdt dus geen oordeel in, maar in de context valt het onder de categorie zonde.

De objectiviteit in de wetenschap heeft dus een zekere parallel met de man vrouw relatie.

Ook wat Europa betreft,  als je daar het onderscheid van de landen probeert af te zwakken (middels misleidende verdragen die machtsposities verleggen) creëer je een valse eenheid in onderlinge verhoudingen.    Europa en zijn streven is als de verlovingstijd op het huwelijk met als staat van zijn: .. het ongeoorloofd bevlekt  zijn van vóór dat "huwelijk".  Het is de Bijbel die ons leert dat te voorkomen op alle niveaus van het leven in zijn samenhang.

Ook het absurde van het van geslacht willen veranderen zijn tekenen van onvermogen tot relatie in verhouding tot het andere geslacht, men wilt compenseren zonder zijn gebrokenheid/verdeeldheid in zichzelf te erkennen.

Door dat wel ! te erkennen zet je de eerste stap om je dan niet te identificeren in die andere (geslacht)persoon.

Wil ik mijzelf zijn, dan is een kloof onvermijdelijk als grondslag en voorwaarde dat die ander ook zichzelf kan en mag zijn, opdat het niet leidt tot projectie, maar tot relationele over-brug-ging.

De verwijzing in Jesaja 24:5-6 naar het eeuwig verbond is de verwijzing naar het oerbeeld van vóór de zondeval, wij zondigen niet alleen tegen de Schepper maar ook dus tegen dat oerbeeld dat nog steeds in ons is als een rode draad.   Oordelen zijn referenties aan dat oermodel in ons, vandaar weer die verwijzingen in vers 6 naar die gloed, het is die gloed van de Heilige Geest die ijkt en die dus op meerdere plaatsen wordt aangezegd..inzake de eindtijd.

Lynx op 21-05-2017 00:16

Anora wel humor-dacht uit je vorige postings dat je geen tv keek?

anora op 21-05-2017 01:47

Dacht je dat @Lynx, waar heb ik dat gezegd?

Dat heb ik nl. niet gezegd. Wat ik wel eens gezegd heb is dat ik naar Netflix kijk. Precies het tegenovergestelde dus.

Ik hou van Amazing Grace,  en zo'n flashmob is echt heel leuk @Rode Wouw!

Dit is ook heel mooi, dat meisje doet het prachtig, en de mensen die naar voren komen, naar  de 'mercy seat'.  https://www.youtube.com/watch?v=vGHkWasELRM

 

Harm op 21-05-2017 09:38

Mailen beheer: modxnieuws@gmail.com.

Rebellio op 21-05-2017 15:11

@Moderator, ter info voor u:

Ik heb ruim een week lang geen mailberichtgeving van deze site ontvangen, zowel als bij aanmelding bij nieuwe berichten of bij die van het geloofsforum. Vandaag kwamen recente berichten wel weer binnen, maar niet met terugwerkende kracht...

Het zou iets kunnen zijn bij mijn provider, de KPN, ofzo maar ik heb zelf niks vreemds kunnen ontdekken.

 

Het kan ook aan Mijndomein liggen die regelmatig bugs in het systeem heeft. Mod.

anora op 21-05-2017 17:18

@Rebellio

Ik krijg dat soms wel en soms niet. Soms als mosterd na de maaltijd. Dat soort dingen werken niet altijd goed.

Rebellio op 21-05-2017 17:49

Het Verenigd Koninkrijk is in verval, en deze daling is rechtstreeks volgens Andrew Bieszad op Shoebat.com verbonden met de achteruitgang van het christendom in het land. Volgens een nieuwe studie, is bijna 50% van de volledige Britse bevolking niet-religieus terwijl het Christendom in alle denominaties blijft dalen tot het laagste niveau. Terwijl op hetzelfde moment het mohammedanisme en andere heidense godsdiensten zoals Hindoeïsme stijgen. “Een nieuwe studie heeft geconstateerd dat het Verenigd Koninkrijk’s seculiere bevolking nu groter is dan de gehele gecombineerde christelijke bevolking samen. Voor elke 26 mensen die het christendom verlaten komt er slechtsa één atheïst of agnost tot geloof….”

“…Kijk maar naar hoe diep de haat tegen de kerk in het Verenigd Koninkrijk is. De meeste mensen in het Verenigd Koninkrijk zijn niet "Christenen", en 95% van hen die zich Christenen noemen komt de wekelijke dienst niet bijwonen (!). Met andere woorden, deze mensen zijn gedoopte heidenen die religie als een nationale vereniging in plaats van een samenkomst zoals Christus dit opdroeg…”

“…Wat er gebeurt in het Verenigd Koninkrijk gebeurd ook elders. Immigranten komen naar deze landen, zij praktiseren hun geloof, en geleidelijk nemen ze de seculiere cultuur over…, en dit proces kan gemakkelijk gebeuren in een tijdsbestek van drie of minder generaties…”

http://shoebat.com/2017/05/20/massive-apostasy-under-way-in-uk-as-26-people-abandon-christ-for-every-one-convert/

Piet 1 op 22-05-2017 10:19

Rebellio op 21-05-2017 17:49,

2Tess.2:3 het is de grote afval ..die conclusie van jouw inzending is niets nieuw dus, maar begrijp natuurlijk het alarmerende van die gegevens die je vermeldt.   Maar waren we vroeger dan zo'n goede navolgers van Christus, onze Here?     En is het niet zoals met koning Alexander, eerst zich verzetten (of woorden in die strekking) tegen zijn eigen toekomstig koningschap als een soort groeistuipen?  De wijze van brengen, het ook vaak afdwingen, het moeten voldoen aan van alles en nog wat, roept dat geen weerstand, rebellio op?

Het intellect en de talenten kregen nu de eerste aandacht, God kwam meer en meer op de achtergrond en daarmee ook het zorgen voor de eeuwigheid, een zeer wezen-lijke opdracht.. en uiteindelijk waren en zijn "we" ons zelf genoeg.

De ware mens in Christus Jezus is uit het zicht geraakt.  De seculiere humaniteit is nu het ijkmodel geworden.   

Daarom maken "wij" ons ook geen zorgen over de zielen, ondertussen meer dan 1000.000 Neder-landens.. van "wat" men afslacht bij hun eigen veelal humanitaire instemmende moeders, maar die daden zijn nu zichtbaar, openbaar bij de afslachtende terror van isis.

Daarom vindt "Meneer" pechtold het ook niet wenselijk in een kabinet te gaan tezamen oa. met de ChristenUnie, want deze verworvenheid van genocide als hoge beschavingsstandaard mag niet verloren gaan.

Maar als ook hij deze humanitaire hemel op aarde moet verlaten en dat als "sociaal rechtvaardig" gütmensch, zal hij tot ontsteltenis beseffen dat de hel toch bestaat en die andere hemel buiten zijn bereik is. ..mits hij zich bedenkt. Maar ook dat is oud nieuws, het beschreven onderscheid tussen goed en kwaad.

Rode Wouw op 22-05-2017 12:46

@Esther en anora : ja, ik vind die flash mob ook erg mooi. Het lied heet eigenlijk " Hallelujah" .  Lof zij God, die ook voor de Amazing Grace (ook een mooi lied) heeft gezorgd door de Here Jezus Christus, die vergeving voor onze zonden heeft gebracht en verzoening met God. En hoop, opstanding uit de doden en leven in een nieuwe hemel en aarde.

Mooi aan het lied in de flash mob vind ik ook dat mannen (ben zelf man) en vrouwen samen God de eer geven. Een mooie aanvulling, die lichte en zwaardere stemmen.

In NS stations waar piano's staan kan je ook een beetje een flash mob doen met een gospel groepje, wat ik pas een keer zag en hoorde in Amsterdam. Een paar liederen en dan weer stoppen, zodat anderen weer piano kunnen spelen wanneer ze dat willen. Anders kunnen de toezicht-en handhaving medewerkers zenuwachtig worden.

Qromwel op 22-05-2017 13:17

Yom Yerushalayim valt dit jaar op 24 mei. 50 Jaar geleden vond de bevrijding van Jeruzalem plaats bij de Zesdaagse Oorlog. Voor het eerst sinds zo'n 2000 jaar onder Joodse soevereiniteit.

Qromwel op 23-05-2017 15:44

Dewevoga op 19-05-2017 12:09: Bent u lid geweest van de Bond Nederlands Israël? Bij de BIWF (British Israel World Federation) is men zich wel bewust. Men heeft het daar echter voornamelijk over "de tien stammen". Echter, er zijn dertien stammen in Assyrische ballingschap gevoerd door een aantal opeenvolgende Asyrische potentaten, met als laatste Sanherib (Sennacherib).Alleen de inwoners van Jeruzalem ontsprongen die dans, maar werden door de Chaldeeën in Babylonische ballingschap gevoerd. Zij, hun nazaten, bekeerlingen na de overwinning van Esther en Mordechaï op Haman c.s. en bekeerlingen onder de Edomieten na de overwinning van de Maccabeeën op de Seleuciden gaven het Judaïsme vorm. Staat allemaal gewoon in de Bijbel, kan iedereen lezen, maar wordt weinig over gerept. 

anora op 23-05-2017 16:19

@Rode Wouw, ja je wordt er ook echt vrolijk van zo'n flashmob, zo'n leuke creatieve invulling. Ik zou het niet durven trouwens!!

Lynx op 23-05-2017 18:11

Atina en Petreree goed onderzoek naar de illuminatiebende op ander topic.

Esther op 23-05-2017 18:42

Hallo allen...

@ Rode Wouw en Anora... hihi, hoe zo durf je dat niet?? Nou ik ook niet echt hoor... mijn zang lijkt een beetje op de kras van een kraai, of zo iets. Ik heb echt geen zang talent. Maar... luisteraars moeten er ook zijn. Oké, in de gemeente zing ik wel mee... dan verstop ik mij tussen de andere stemmen... hihi... en hoef ik niet bang te zijn dat het kerkdak naar beneden komt ofzo.

Ik vind het zelf ook erg mooi, Rode Wouw, de mannen en de vrouwen, de lichtere en zwaarde stemmen. En dat maakt het zo mooi... alles vult elkaar aan. Heel soms hebben wij in de gemeente wel eens een zangkoortje... dat is echt mooi, dan hoor je het zo mooi duidelijk. Als dan de liederen ook nog echt een diepe boodschap hebben... prachtig.

Russchische koren vind ik ook mooi... weet alleen nooit waar ze over zingen. Dat vind ik wel jammer.

Hartelijke groeten aan allen, van mij, Esther.

Dewevoga op 23-05-2017 19:08

@peteree444 op 23-05-2017 12:15

Lijkt me inderdaad leuk om wat gedachten over dit onderwerp uit te wisselen

Dewevoga op 23-05-2017 19:23

@Qromwel op 23-05-2017 15:44

Ik moet u teleur stellen maar ik ben geen lid of lid geweest van BNI en door u las ik ook voor het eerst over BIWF. En wat ikuit de Bijbel weet gingen er niet zo veel Joden uit ballingschap terug naar Judea. Maar het is leuk om er uit "onderzoek" achter te komen dat de Grieks-Romeinse cultuur eigenlijk een fabeltje is en de Joods-Christelijke cultuur eigenlijk gewoon de Joodse cultuur is. Door de door God gegeven Wet en geboden. De eerste christenen waren Joden en de in Azie levende Isralieten van het huis Israel en de met hen samen levende bevolking hier ook wel "heidenen"genoemd.

Piet 1 op 24-05-2017 12:35

Dewevoga op 23-05-2017 19:23,

Wat ik ook maar eens gelezen heb is dat de teruggekeerden Judeërs Joden werden genoemd omdat er bij waren die zich "gemengd" hadden met niet-Judeërs.

Als Jezus dus van de stam Juda is, dan is Hij geen Jood.

En dat was o.a. wat ze oorspronkelijk ook niet mochten 

Piet 1 op 24-05-2017 12:46

Dewevoga,

Ge-mengd moet natuurlijk vermengd zijn.

Dewevoga op 25-05-2017 17:14

Piet 1 op 24-05-2017 12:35

Als Jezus dus van de stam Juda is, dan is Hij geen Jood.

Ik ga er nog steeds van uit dat de Bijbel de waarheid vertelt.

Esther op 25-05-2017 19:01

Hallo allemaal... rustig hier, ja, soms gebeurd dat.

Piet 1 en Dewevoga... las net jullie schrijven... Onze Heere Jezus komt van de stam Juda... en daar zitten inderdaad heidense voormoeders bij in. Héél bijzonder, met het oude volk Israël, ging het altijd om de mannelijke nakomelingen.

Veel geslachtsregisters staan er in het oude Testament... altijd mannen. Maar... bij de laatste geslachtsregister, die van de Heere Jezus, Matth. 1, daar zitten óók 4 heidense vrouwen tussen. Tamar, Rachab, Ruth en Batseba, de vrouw van David.

Maar héél bijzonder... daar staat Jozef, de man van Maria als laatste vermeld... en toch is Jozef niet de vleselijke vader van Jezus. Jozef was de pleegvader, zoals wij het noemen. Bij die lijn houd het op. Maria komt als vrouw ook uit de stam Juda... zo bijzonder... zodat Gods belofte volledig uitkomt.

Het gaat volgens mij ook niet meteen over die letterlijke bloedlijn... maar gaat het om de belofte die God gaf. Het zou ook niet eens mogelijk zijn... want dan zou de Heere Jezus óók zonde in zichzelf hebben... door die hele geslachtslijn, en door Maria. De Heere Jezus was helemaal zondeloos.

Zoals al in Hebreeën staat, "... U heeft voor Mij een Lichaam gereedgemaakt". En dat Lichaam, héél klein, is door de Heilige Geest bij Maria in haar lichaam geplaatst. Zo onvoorstelbaar wonderlijk. Dan komt die profetie, een maagd zal zwanger worden... vervuld.

Tja... bij God is niets onmogelijk... Hij die het leven heeft gemaakt... is ook in staat om door de heilige Geest het Woord, iets van God zelf te plaatsen bij Maria.

Soms moeten we proberen om niet alles te menselijk te maken. De wegen van God en Christus... zijn zoveel groter als onze wegen. Al Gods beloften komen uit... en velen zijn al uitgekomen. De Heere Jezus is het Zaad van Abraham en de Wortel en Nageslacht van David. Niet letterlijk, of vleselijk... maar als belofte, geestelijk.

Maar... zo zie en lees en geloof ik dat.

Allemaal een beetje genoten van het heerlijke weer? Fijne avond nog... en hartelijke groeten van mij, Esther.

Lynx op 25-05-2017 21:39

Esther prachtige bijdrage,effe uit mn hoofd-Ruth raapte koren,en de Here Jezus plukte ze op Sabbat.

vr groet allen.

Esther denk om de was met de velle zon,kan verkleuren-hmmmmmmmmmmm.Uh breng mn was naar het enge bos.tuuup.

Cees op 25-05-2017 23:22

1.Johannes 4:9Zo zeide dan de Samaritaanse vrouw tot Hem: Hoe begeert Gij, Die een Jood zijt, van mij te drinken, die een Samaritaanse vrouw ben? Want de Joden houden geen gemeenschap met de Samaritanen.

2.Mattheüs 2:6En gij Bethlehem, gij land Juda! zijt geenszins de minste onder de vorsten van Juda; want uit u zal de Leidsman voortkomen, Die Mijn volk Israël weiden zal.

3.Mattheüs 2:6En gij Bethlehem, gij land Juda! zijt geenszins de minste onder de vorsten van Juda; want uit u zal de Leidsman voortkomen, Die Mijn volk Israël weiden zal.

8.Johannes 7:42Zegt de Schrift niet, dat de Christus komen zal uit den zade Davids, en van het vlek Bethlehem, waar David was?

33.Micha 5:1En gij, Bethlehem Efratha! zijt gij klein om te wezen onder de duizenden van Juda? Uit u zal Mij voortkomen, Die een Heerser zal zijn in Israël, en Wiens uitgangen zijn van ouds, van de dagen der eeuwigheid.

Esther op 26-05-2017 13:24

Hallo Lynx, ja, prachtige geschiedenis hé, over Ruth de Moabitische. Het aren rapen bij het veld van Moab. En dat zij de grootmoeder van David was/werd... en zo ook van Jezus. Ja er zit zoveel moois in de Bijbel, prachtige geschiedenissen.

hihihi, ja is misschien wel beter de was naar het enge bos te brengen, ook nog heerlijk koel... samen met Bor de wolf, haha. Uuhhuuhh.

@ Cees... ja, dat zijn geweldige mooie teksten... ik zie de Heere toen Hij nog als mens op aarde was, ook als Jood. Jezus stond onder de wet, om die wet met de geboden te vervullen.

Maar... ik besef ook, dat het nooit vleselijk gaat... De Heere Jezus komt uit de stam Juda, maar niet door het vlees. Maar wél door de belofte. Ik besef dat sommigen daar moeite mee hebben... Ook ik zag het heel lang, allemaal te menselijk en te vleselijk.

Maar bij God gaat het zo totaal anders... en toch houd Hij vast aan die belofte. Ach, het gaat mij ook niet om mijn gelijk... maar vond het zo wonderlijk en zo groot, zoals God de Allerhoogste alles zo geweldig voorbereid heeft en door de lange geschiedenis heen... zovele beloften al heeft vervuld, in Christus.

Geniet van de dag... misschien bij sommigen erg warm, maar probeer rustig aan doen, vele groeten aan allen, Esther.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld