Headlines



- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17

- Dodelijkste schietpartij in VS ooit eist meer dan 50 mensenlevens - UPDATE 13.50 - 15.00 - 17.30
 


01-10-17

- Gevaarlijk precedent: Eerste Afrikaan krijgt wegens klimaat asiel in Europa
 


29-09-17

-  Migranten verwelkomd met soms tienduizenden euro's - per maand
 


20-09-17

-  Multimiljonair Abramowitz na VN toespraak Trump: Derde Wereldoorlog feitelijk al uitgebroken
 


19-09-17

-  Vrijheid bijna verdwenen in oprukkende digitale politiestaten Europa en Amerika
 


18-09-17

-  Grensmuur Hongarije dringt illegale immigratie met 99% terug - (21.10 uur aangepast)
 


17-09-17

-  Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
 


16-09-17

-  Honderden Amerikaanse tanks en houwitsers in Polen gearriveerd
 


15-09-17

-  Frankrijk: Enkele zwaargewonden na drie moslim aanslagen op straat

- Britse generaal: Aanslag metro Londen was 'absoluut 100% islamistisch'
 


14-09-17

-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


 














































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Anora op 20-04-2017 21:16

Ai wat vervelend !! Laatste zin: okidoki👍

Xander: veel sterkte!🌹

anora op 20-04-2017 21:21

Maar ze is geestelijk wakker.

Zei ik spiegels overbodig? Nodig zijn ze. Ik bedoelde natuurlijk: ah eind der tijden gooien veel mensen hun spiegel in de prullenbak, hebben ze niet nodig denken ze.

Xander nogmaals: hou je taai!

anora op 20-04-2017 21:27

Jeetje wat slecht geschreven van mij op 18..26, ik was haastig.

Pier op 20-04-2017 21:59

Xander, dat is afschuwelijk. Goed dat het bekend is gemaakt. Heel veel sterkte!

Nikola op 20-04-2017 22:33

Leuk zo'n discussie. Maar waar gaat het uiteindelijk om?! Alles heeft 3 betekenissen. Een letterlijke (natuurlijke), een figuurlijke (geestelijke) en een goddelijke (hemelse) betekenis. De meest belangrijkste gelijkenis is die van de Verloren Zoon. De letterlijke betekenis is duidelijk; de figuurlijke is, dat wij allemaal verloren zonen en dochters zijn die uiteindelijk terugkeren naar onze Vader; de goddelijke betekenis betreft de terugkeer van de eerst geschapen - en gevallen - lichtengel Lucifer. Jeweetwel, die van het spreekwoord 'Hoogmoed komt voor de val'.

Pier op 20-04-2017 22:58

El.... Ik zal mijn lidmaatschap moeten heroverwegen. Het uit volle borst meezingen van het clublied waar de keus nu op gevallen is, is teveel gevraagd. Een lied dat zelfs Erdogan met enige moeite mee zou zingen gaat me te ver. Overigens, wie gaat er over het kiezen van het clublied? Is dat de voorzitter? Die moet in therapie. Waarschijnlijk is er sprake van een bipolaire stoornis. Dat is dan meteen het volgende agendapunt. 

Lynx op 21-04-2017 00:19

Xander heftige pijn in je gezicht is het ergste wat er is,mag hopen dat het snel over is voor jou.

El op 21-04-2017 10:42

Pier , ik zal het haar vragen als ze terug komt of het niet beter is om in therapie te gaan , ik vind het ook zo raar, gisteren is ze plots op vliegtuig gestapt naar Papoea Nieuw Genea, 😳

vader Jakob op 21-04-2017 10:49

Xander, als je meeleest: heel veel sterkte, Je komt er doorheen. Als tip voor je lichamelijke weerstand kan ik Cats Claw aanbevelen. Google het maar eens.

Piet 1 op 21-04-2017 23:26

vader Jacob op 21-04-2017 10:49, 

Zelf heb ik ook gordelroos op mijn buik gehad, de pijn in het gezicht is waarschijnlijk nog erger dan op de buik.

Wietolie blijkt ook goed te zijn, info kan via google.

Misschien is de straling van het scherm van de laptop of andere schermen straks ook van invloed op zijn gelaat, je kunt dan bv. aansluiten op tv, dan kun op enkele meters afstand werken.

Akka fietje op 22-04-2017 05:39

Pier op 20-04-2017 19:50

Ondanks dat ik zo uiterst voorzichtig moet zijn hier,  betwijfel ik  of u op de hoogte bent met de rapture of wel de opname der gemeente' en het vrederijk

Als Jesus terug keert op de olijf berg , neemt hij alle saints , heilge , de gemeente met zich mee (boeren en pinkster mensen uit Nunspeet). Het nieuwe Jerusalem daalt 1007 jaar later neer inclusief het bekeerde Israel, Zijn bruid.

Bedenk wel dat de grote verdrukking is georganiseert om Israel op de knieen te krijgen, daarom ook wel " week van Jacob's benauwdheid" genoemd. Daarom wordt de gemeente net voor die tijd "opgenomen" om voor deze ellende gespaard te blijven. Openb. 21 begint met "En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan.    Dat is na het 1000 jarig rijk, de gemeente is dan al lang op aarde terug.

Rom 11:26  En alzo zal geheel Israel zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.    ((Als resutaat van Jacobs benauwdheid)

Jud 1:14  En van dezen heeft ook Enoch, de zevende van Adam, geprofeteerd, zeggende: Ziet, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen;   ((om te oordelen))

Zec 14:5 .... zal de Heere, mijn God, komen, en al de heiligen met U, o Heere!       ((voor het 1000 j rijk)

1Co 6:2  Weet gij niet, dat de heiligen de wereld oordelen zullen?

Graag uw reactie

Akka

Lynx op 22-04-2017 07:28

Anora je snapt er weinig van,de romeinen hadden een feestweek in December waar ze sunna aanbaden.En vierden dat de zon opnieuw geboren werd.En het woord vervelend gebruik je,als je de trein mist.

anora op 22-04-2017 16:28

Ja @lynx? Ik gebruik het wanneer ik het gebruiken wil. Of maak anders even een protico (wet)

vader Jakob op 22-04-2017 17:06

@Lynx, mooi dat je de Bijbelse feesten wilt vieren. Daar ben je vrij in. Net zo vrij als anderen zijn om met Pasen de opstanding van de Here Jezus te vieren, met Pinksteren de uitstorting van de Heilige Geest, met Kerst Zijn geboorte etc. We zouden elkaar niet oordelen in het stuk des feestdags, of in spijs en drank (Kol 2:16) Doe je dat wel is het gevaar  levensgroot aanwezig dat je vervalt in Wetticisme. De gelovigen uit de heidenen is niet, en nergens opgedragen welk feest dan ook te vieren of welke dag dan ook te houden, incl. de Sabbat. Christenen komen doorgaans op zondag samen omdat dat de eerste dag van de week is, waarop Christus opstond. 

Lynx op 22-04-2017 18:26

Vader Jakop de Here Jezus is helemaal niet opgestaan op zondagmorgen,is niet gekruisigd op goede vrijdag(hoe verzint men zo een naam,voor iemand die door het diepste lijden ging)Passover is een naam met meer eerbied,Eerst met Pascha door de Jordaan naar het heilige land.En weer later met Pascha het Offerlam midden in de week,onze opgestane Heer.Hij zei,Ik ben Heer en Meester over de Sabbat.Het christenvolk zit grotendeels nog in Egypte,slaven van satan,de god van deze wereld.

vr groet.

Lynx, uw woordkeus en houding naar uw mede gelovigen zijn onacceptabel. Waarschuwing. Mod.

anora op 22-04-2017 22:22

Dank je wel @lynx en lees hebr 4 eens; voor wie de sabbat is. 

Succes

 

Beste gasten: zie siteregels aan de rechterzijde - boven disclaimer- aangaande dit onderwerp. Mod.

Pier op 22-04-2017 23:03

Akka, ik wil niet verder gaan met deze discussie omdat ik al dit soort onderwerpen van ondergeschikt belang vind. Pre-trib, mid-trib, post-trib, al die overtuigingen hebben hun eigen aanhangers en al die aanhangers van al die overtuigingen weten het allemaal zeker. 

In de middeleeuwen ging de discussie onder de theologen over de vraag hoeveel engelen er passen op de punt van een naald. Serieus. De kerk is door dit soort gebeuzel verdeeld geraakt tot op het bot. 

Voor mij gaat het hierom: door Zijn liefde die ik ervaar en door mijn liefde voor Hem, weet ik dat ik tot de bruid behoor. Want dat is een vergelijking en die gaat over de meest intieme verhouding mogelijk, de eenheid tussen man en vrouw. Daarmee wordt de liefde tussen Jezus en de Zijnen vergeleken en dat klopt. Dus het Hooglied klopt. En het Nieuwe Jeruzalem klopt. Alles klopt, het Woord is werkelijkheid geworden in mij. Geen theorie meer. Dus ik discussieer daar niet meer over want dat is zoiets als discussieren over de vraag of ik wel of niet een mens ben. Onzin dus.

El op 22-04-2017 23:47

Lynx, trouwens ik meen dat het vandaag sabbat is ,je hebt vanmorgen een bericht getypt aan Anora   Je weet wat dat betekent he?

Lynx op 23-04-2017 00:29

Ja dat betekent koren plukken.

Lynx op 23-04-2017 00:42

EL lieve schat het was een speciale Sabbat tijdens het Pascha midden in de week.

vr groet.

El op 23-04-2017 08:38

Lynx, 00:42, in de eerste drie woorden moet ik je wel gelijk ingeven 😊👍

anora op 23-04-2017 13:49

Maar op die speciale dag was @lynx ook al bezig.

Lynx op 23-04-2017 15:19

EL Anora heeft je mand over genomen,je krijgt van mij een nieuwe-lieve schat.

Spyfromthesky op 23-04-2017 15:49

http://www.munknee.com/imf-plan-to-force-a-cashless-society-on-world-unfolding-heres-how/

De site is wel Engels, maar het IMF verwacht een toekomst zonder geld. De helft van de transacties wereldwijd bestaat al uit cashless geld.

Het plan zal gefaseerd uitgevoerd gaan worden. Eerst worden de groote geldbiljetten weggenomen. Een maximum bedrag dat nog contant betaald mag worden. Het bankssysteem vereenvoudigen en dat het makkelijk wordt om een banrekening te openen.

In de jaren 80 van de vorige eeuw waren best nog meer dan een handvol christenen die "letterlijk" in de vervulling van de profetie geloofden. Openbaringen 13:18 enz was eigenlijk geen discussie.

Tegelijkertijd was er ook (helaas) te veel overtuigende bewijs op basis van sprekersm boeken en degene die gezichten zien dat de Here spoedig zou wederkomen. Maar dat is eigenlijk min of meer weggeebd bij de meeste christenen en eigenlijk daarna is er ook eigenlijk ook een soort van "lauwheid" onder de christenen gekomen omdat zij eigenlijk minder de Bijbel zelf en Jezus hebben gevolgd, maar meer de boeken, mensen (christelijk ?!) en de manifistaties van uit de charismatische hoek.

En toch, de weerstand van veelal heel veel christenen was gegenomen en hebben alle gemakken omarmd zoaks pinnen, de mobiel, automatisch betalen, internetbankieren, cashles betalen en nu vooral de smartphones waarmee al zeker door de jeugd massaal van gebruikt worde gemaakt om te betalen.

Nu is het zo dat de acceptatie van iets dicht bij je moet hebben om te kunnen betalen. Maar ja, die smartphone moet wel altijd opgeladen zijn.

Daarom denk ik dat in mijn ogen de sleuteljaren tot en met het jaar 2023 bepalend zullen worden om aan de ene kant veel meer cashless te betalen en aan de andere kant de subtiele verder invoering van automatisch betalen door middel van de kleinste nano chip die automatisch via je lichaam opgeladen wordt en waar een gigantisch gedeelte aan informatie zit.

Velen weten niet (meer) dat we al bijna 20 jaar geleden zijn overgegaan op het IBAN systeem, maar mogelijk nog belangrijker is het SWIFT systeem dat ook in die tijd actief was. Een ander en beter bekende afkorting voor SWIFT is BIC.

Bic verwijst meer naar Banken en IBAN meer naar de individuele bankrekening! Het zijn nu nog 18 tekens in Nederlnad. Duitsland gebruikt meer tekens. De ruimte is tot en met 34 tekens.

De vervanger van IBAN is SEPA. SEPA is een Europese standaard. En hoewel SEPA gebaseerd is op IBAN is tevens SEPA eigenlijk dan de europese standaard. Een standaard die her en der ook verder in de wereld wordt gebruikt. Maar SWIFT, dat blijft nog het systeem waarin BIC en IBAN en SEPA enz. eigenlijk ingebakken zit.

En laat nu net Christine Lagarde het hoofd zijn van het IMF. Zij die in haar speeches vaak een dubbele boodschap doorgeeft aan de illuminaten.

En Christine Lagarde heeft haar missie nu gegeven aan landen om de bevolking die niet mee willen werken, dus tegen hun wil in de regeringen van die landen te adviseren.

Het IMF is gevestigd in DC en heeft internationale bestuurders zoals de Rus Alexei Kireyev. Zweden is al bijna helemaal cashloos en dus al vergevorderd. Ook Turkeije zit in het Europese systeem van betalingsverkeer.

 

https://www.nfcworld.com/2016/05/03/344372/turkey-aims-cashless-2023/

Ook Turkije zegt dat ze in 2023 cashless zullen wezen!

India en China willen in 2020 Cashless zijn. Dat zijn miljarden mensen.

Er lijkt wel een soort van race te onstaand met Zweden als koploper. Zweden heeft geen EURO, maar wordt wel zo meegezogen naar een toekomstige digitale wereldmunt.

http://destillewaarheid.nl/2016/12/04/zuid-korea-schaft-contant-geld-af-in-2020/ Zuid-Korea.

De komende jaren zal het in een versnelling gaan qua berichtgevingen van landen die geheel casless zijn geworden.

Openbaringen 13:18, een systeem dat niemand kan kopen of verkopen dan allen die het getal van het beest aannemen, dat is geen verre profetie meer, nee dat is vervullende profetie die in onze generatie voor onze ogen tot stand komt.

Spyfromthesky

Esther op 23-04-2017 16:47

Hallo allen... wat lees ik, allemaal lieve schatten hier, hihihi. Lynx, je bent zelf ook een lieve schat hoor.

In de Heere Jezus hebben wij de allergrootste schat, geweldig hé.

Kijk, hier een kort filmpje, bij ons thuis gemaakt. Onze stiefkinderen... ze waren helemaal kaal en verfrommeld toen wij ze bij moesten voeren. Ze woonden eerst in een bloempot, ahum. Mijn dochter heeft ze namen gegeven, Goliath en Attila.  Hier zijn ze al een stuk groter, ze zien er al weer een beetje eng uit, hahaha. En let niet op de rommel die ze maken met eten. Die boefjes krijgen vanzelf nog wel de rekening.

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=cK1-eTE46wI   ik hoop dat het er een beetje goed opstaat.

Groeten aan allen, Esther.

Lynx op 23-04-2017 17:23

Esther ik kan de link niet openen,moet eerst allerlei prive gegevens aanbieden,heb je een andere link?

groetjes lieverd(schat durf ik bij jou niet te zeggen-Ha Ha.

El op 23-04-2017 18:01

Esther , ik denk dat ze gevlogen  zijn want ik zie niks , lol

Esther op 23-04-2017 19:02

Ohoh... even kijken... via de site van Xander krijg ik het filmpje wel open... eerst hebben we zwart beeld, ik zie het, even wachten, toen kwam het beeld... dan maar hopen dat het te zien is. Wel de linkerknop indrukken via de muis... soms in mijn haast, druk ik rechts in... kom niet goed, hihi.

Het is opgenomen via zo'n tablet.

 Lynx, ik een lieverd, dan voel ik mij al heel vereerd hoor, hihi.

El, ik probeer meidje... anders moet ik ze toch even onder handen nemen, een beetje wegvliegen, lol.

anora op 23-04-2017 23:40

Heb voor jou een nwe @lynx, of je moet nog steeds liever aan de riem liggen.

@pier je hebt gelijk en ik volg je voorbeeld. Zooo voorspelbaar die discussies altijd weer 😝 en zonde vd tijd. 

Ojjo op 24-04-2017 17:31

Op 24 april herdenken we de Armeense genocide, de islamitische Turken toonden toen hun ware aard en vermoordden 1,5 miljoen Christelijke Armeniers. Binnenkort (15 juni) komt deze film over de Armeense genocide uit: http://thepromise.movie

anora op 24-04-2017 17:37

Sinds dit hier zit alleen nog amazing grace in mijn hoofd. Weet niet hoe een link te plaatsen via mn mobiel. Anders had ik m van mahalia jackson geplaatst; een vd beste gospelzangeressen ever 

Amazing grace; afgezaagd? Wat mij betreft niet, het blijft prachtig.

anora op 24-04-2017 17:41

Er zijn trouwens vele kippenvelversies van amazing grace. Wat is jouw favoriete?

anora op 24-04-2017 17:47

Heel goed @ojjo. 

Esther op 24-04-2017 18:32

Mahalia Jackson, met Amazing Grace... hier isie Anora... wel lange versie hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=ZJg5Op5W7yw 

Groetjes, Es.

Michaël ;-{> op 24-04-2017 20:03

Voor anora op 24-04-2017 17:37 Je favo Gospel zangeres Mahalia Jackson

John Newton (1725-1807) was de schrijver van Amazing Grace. Een slavenhandelaar die op zee, tijdens een heftige storm, tot 'geloof' kwam.

Michaël ;-{> op 24-04-2017 21:11

Bedankt aan Esther, mijn link werkte niet zie ik.

anora op 24-04-2017 21:50

Dank je wel @esther! Mooi he! The first noel is ook zo mooi - eigenlijk een kerstlied. Maar hoewel er veel mooie versies zijn zingt ella fitzgerald dat het mooist; teder, invoelend en met respect.

@ michaël; wat een prachtig verhaal, schitterend !

anora op 24-04-2017 23:04

Je link geeft wss iets anders @ester, ik kom uit bij sid roth

Michaël ;-{> op 25-04-2017 00:37

;-{>

Pier op 25-04-2017 08:44

Ik kan de link niet doorgeven, maar je kunt het opzoeken op You Tube: 'interview Ronald Bernard'

De versie van 39.29 min is het beste, zonder bijvoegsels. Dit is uiterst belangrijke informatie. 

Esther op 25-04-2017 11:10

Anora, hallo... oh nee, volgens mij zit het niet helemaal goed met het linkje. Er staan tamme zebravinkjes op, die we groot gebracht hebben... en niet Sid Roth... dat is toch wel heel iets anders. Dan weet ik niet hoe dat kan... Oké nog één poging... anders weet ik niet waarom het niet wil, https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=cK1-eTE46wI

Ik heb trouwens wel iets anders... een link,  heel bemoedigend en indrukwekkend. Ik had het al eens eerder gezien... misschien ook hier bij Xander... maar weet het niet zeker meer.

"Het verboden hoofdstuk in de tenach"... erg mooi, maar wat een geweldig getuigenis naar al die Joodse mensen.

https://www.youtube.com/watch?v=y8nbIC1qnYU&feature=youtu.be   

Voor ieder een geweldige dag, tussen de regen en de zonneschijn door... en groetjes van mij, Esther.

anora op 25-04-2017 18:40

Geen tam zebravinkje die sid roth toch @esther 😁 

Leuk! Ik ga vanavind even kijken, schattig zoiets!

Ook dat van jou @pier.

vlokje op 26-04-2017 10:35

kijk eens aan wie artsen  (aan wie wij onze gezondheid toevertrouwen) hun trouw zweren

De eed van Hippocrates is een eed waarin artsen zichzelf verplichten bepaalde beroepsregels te zullen handhaven. De eed is opgesteld in het Oudgrieks (moeilijk leesbaar, moest dat nou?) en is vernoemd naar de Griekse arts Hippocrates.

de nieuwe eed is in een tijd van het christendom onstaan, dan is het raar.....

"Ik zweer bij Apollon de genezer, bij Asclepius, Hygieia en Panacea en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hen een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen. (in naam van een leugenaar Apollon ???)

oja, officeel een mens open snijden is een onreine aktie, in de vroeg middeleeuwen was dit ook nog zeer verboden

anora op 26-04-2017 16:30

Zeggen ze dat 3cht zo @vlokje? Moeilijke situatie als je een chr arts bent. Hoewel hippocr goede inzichten had - dat alle ziekten id de darmen beginnen bv wat ze nu iok steeds weer bevestigen - zal er ook wel kwakzalverij bijzitten. En geneeskunde is wetenachap, dan zweren bij goden is erg vreemd. Weet je het zeker? Het zou absurd zijn, alles mag behalve Jezus.

anora op 26-04-2017 16:39

Maar....we mogen blij zijn dat ze de kundigheid hebben om mensen open te snijden. Ken er heel wat die anders niet meer geleefd zouden hebben. En wat zou jij doen vlokje bij bijv een tumor? Laten zitten? In de vroege middeleeuwen waren ze natuurlijk niet goed snik en inzichten ala hippocrates, daar kwam men natuurlijk bij lange na niet op. Ja schat mijn auto heeft ook iets met iets occults te maken ( de naam) zei iemand me, wat moet ik doen? Een andere auto kopen? Ik ben bedekt met het Bloed van Jezus. Niet de wereld beïnvloeft mijn leven daden en keuzes, maar Jezus. Hoezo zijn wij anders overwunnaars.

 

Trouwens nog iets, puur ih algemeen. Kwam laatst zo bij me op he, over vervangingstheologie en de plek van het Joodse volk in willen nemen.

 

Enig idee Wie dit in werkelijkheid proberen te doen???!!!

We lezen het (ze) hier ook regelmatig.

 

Met alle omdraaiingen die er nu meer dan ooit zijn, wat recht is wordt kromgepraat, is dat een slinks ding. "Niet ' wij' maar zij"

anora op 26-04-2017 17:46

Wij zijn immers heidenen geënt op de olijfstok. Dat is onze plek.En alle inspanningen ten spijt, heidenen worden geen Joden. 

Zou de tekst over de binnensluipende wolf daar mss ook niet aan referen?

Esther op 26-04-2017 23:42

Anora, dat is waar... wij worden geen Joden. Maar... aan de andere kant is niet iedere Jood bij bij de olijfstok hoort. Juist door ongeloof zijn zij afgebroken... maar, komen ze tot geloof in Jezus, worden ze weer toegevoegd. Net zo als de heidenen.

Wij zijn geënt op de olijfstok... door geloof in Christus... zowel Jood als heiden hebben de sappen van de wortel, Jezus. Hij draagt alles.

Het zijn ook gewoon vergelijkingen die Paulus doet... juist om het duidelijk te maken. Tenslotte was toch eerder, in het oude testament, vóór dat Jezus er was... waren er 'heidenen' die bij het volk Israël hoorden. Niet om het volk, maar om de God van Israël.

Over die vervangingsleer... ik vind het verschrikkelijk, één brok gif... of zoals men het ook wel benoemd, 'zuurdeeg', zodat het hele deeg verzuurd/aangetast wordt.

Wij zijn toegevoegd door ons geloof, en hebben de zelfde beloften als Israël. Ook wij zijn nageslacht van Abraham, niet via onze bloedlijn, maar door ons geloof in Jezus. God ziet ons óók als nageslacht van Abraham... Hij is de vader van de gelovigen. Romeinen 4 is een geweldig hoofdstuk om te lezen, vooral de versen 9-14, heel duidelijk. Prachtige uitleg.

Het gaat niet om de Joden of Israël... en ook niet om ons heidenen, het gaat om Jezus Christus. Dáár alleen gaat het om. Wat Hij heeft gedaan om ieder mens te redden van het oordeel.

Wij zijn door ons geloof in Christus Jezus, zowel de Jood als de Griek. Een mooiere plaats is er niet.

De Gemeente bestaat uit Joden en Grieken, en zo vormen wij met elkaar Jezus Lichaam.

Ik zie het... weer lange tekst, van mij... volgens mij leer ik het nooit.

Groetjes Anora, en allen, Esther.

 

anora op 27-04-2017 00:35

Dat is mooi gesproken @ Esther en zo waar. Altijd goed om iets te verduidelijken hoor, doe vooral zoals je dat wilt doen Ester. Laat die opmerking van mij een pr wk geleden maar voor wat die is. Was op dat moment, even de kriegeligheid over het onderwerp waar het toen om ging en dan krijg je dat op een gegeven moment even ( ik spreek nu voor mezelf)

Spyfromthesky op 27-04-2017 00:49

http://investmentwatchblog.com/german-economist-bill-gates-george-soros-are-promoting-the-cashless-society-agenda-everywhere/

http://norberthaering.de/en/32-english/news/784-gates-india-demonetization

Bill Gates richte in 2012 zijn Foundation op. Het grote doel was om de burger met een id te kunnen inleiden in een wereld zonder geld. Bill Gates heeft vooral India en Afrika op het oog en er zijn genoeg links te vinden over dat onderwerp. Maar Soros is net zo hard bezig.

http://www.imf.org/en/News/Seminars/Conferences/2017/03/29/2017-fiscal-forum-digital-revolutions-in-public-finance

Mckinsey een bekend Amerikaans bureau over slagvaardigheid in het financiële circuit, geeft aan dat het een besparing is om cashless over te gaan van een gigantisch bedrag, zie bovenstaande link.

We horen Christine Lagarde over de digitale revoultie en vaker "one man" herhalen en daarmee bedoelend op Bill Gates. Het lijkt dat Microsoft een grote speler gaat worden hierin. Dat zal dan om de veiligheid gaan. Het IMF onder leiding van Christine Lagarde gaat met Bill Gates dit project inleiden. Overigens een project dat al vanaf de jaren 80 de vorige eeuw goed van start was gegaan.

Want het is de zgn "kikkermethode" (het is bewezen dat dit onzin overigens is), maar dat langzaam de wereldburger werd ingeleid van papier en fysiek geld, dus "baar geld" naar digitaal geld.

90% van alle data is de laatste 2 jaar pas gerealiseerd. Zo hard gaat dit. Let op wat ze zegt over de smartphone. Ze zegt eerst dat je je sleutels nog wel kunt vergeten, maar niet je smartphone. Kortom, het lijkt nu al dat de smartphone als een "sleutel" functiobeert of zal functioneren.

Efficiënte, veiligheid, biometrie, voordelen voor de landen die al meedoen en de kennis delen komen onder andere voorbij.

Christine Lagarde zei ook nog of voor de komende generatie? Is dat 12 jaar dan of 10 jaar?

Het moge duidelijk zijn dat de Bill Gates organisatie in Afrika al via een afleiding eigenlijk vele landen op een hoger niveau heeft gebracht en die zijn gelegd aan het IMF infuus op fiscaal, economisch gebied!

Spyfromthesky

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld