Headlines



- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


05-10-17

- 'Aanslag Las Vegas kan onmogelijk door één man zijn gepleegd'
 


03-10-17

- Dodelijkste schietpartij in VS ooit eist meer dan 50 mensenlevens - UPDATE 13.50 - 15.00 - 17.30
 


01-10-17

- Gevaarlijk precedent: Eerste Afrikaan krijgt wegens klimaat asiel in Europa
 


29-09-17

-  Migranten verwelkomd met soms tienduizenden euro's - per maand
 


20-09-17

-  Multimiljonair Abramowitz na VN toespraak Trump: Derde Wereldoorlog feitelijk al uitgebroken
 


19-09-17

-  Vrijheid bijna verdwenen in oprukkende digitale politiestaten Europa en Amerika
 


18-09-17

-  Grensmuur Hongarije dringt illegale immigratie met 99% terug - (21.10 uur aangepast)
 


17-09-17

-  Wetenschappers bang voor uitbarsting supervulkaan door kernproef Noord Korea
 


16-09-17

-  Honderden Amerikaanse tanks en houwitsers in Polen gearriveerd
 


15-09-17

-  Frankrijk: Enkele zwaargewonden na drie moslim aanslagen op straat

- Britse generaal: Aanslag metro Londen was 'absoluut 100% islamistisch'
 


14-09-17

-  'Plan Juncker voor EU-superstaat betekent komst miljoenen Afrikanen en Arabieren'
 


13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


 














































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

anora op 02-04-2017 23:52

@Davita, en anderen die waarde hechten aan die illuminatiekaarten

Wie heeft die kaarten bedacht, de vader der leugen of de God van de Waarheid.

Juist ja. Geen waarde aan hechten dus, want zou daar wel waarheid in zitten en hoezo wordt je juist niet daardoor op verkeerde benen gezet. Ik zou echt adviseren afstand te doen van die dingen, want je vind er echt geen waarheid in. Solo scriptura. Toch? Daar vind je de Waarheid de rest is zo onbetrouwbaar en leugenachtig als de neten. Je gaat toch niet naar toekomstdiingen zoeken in dingen die afkomstig zijn van de leugenaar der leugenaars? Denk je dat die  dat bedacht heeft om ons heldere waarheidsgetrouwe profetieën te geven, denk dan nog maar eens.

Dit gaat niet goed met al die filmpjes en dingen bekijken. Waar komt die onrust vandaan? Waar komt al dat zoeken vandaan? Sommige sites en youtubes zitten vol van dat soort onzin, en a)brengen ook echt geen waarheid of b) hier en daar wat waarheid en hier en daar leugens.

Heb hier vaker voor gewaarschuwd. Let goed op jezelf!!!

Hoopvol op 02-04-2017 23:57

Hier de beloofde links  .. verwijderd.

Hoopvol, u bent er al vaker op gewezen dat u aardig wat vuilnis met uw links op de XN forums brengt aangezien u geen enkel onderscheid heeft en onrust veroorzaakt.

U neemt een week vrijaf van XN ,d.w.z geen postings meer. Mod.

Allen die in de platte aarde geloven:

Wij zeggen ook 'de zon gaat onder', omdat wij ons Op een draaiende bol bevinden en wij dus vanuit onze waarneming alles om ons heen zien bewegen. Heeft u al bedacht hoe het kan dat het op de ene helft v.d. Aarde nacht is, en op de andere dag? Want als de Aarde plat is, en de zon gaat letterlijk onder, dan zou het overal op de Aarde toch tegelijkertijd dag en tegelijkertijd nacht moeten zijn?

Neem het tijdverschil  in het vliegtuig naar Amerika? 12 uur 's middags vertrekken uit Amsterdam, en 12 uur 's middags aankomen in Los Angeles? Hoe kan dat als de Aarde plat is? dat kan Niet!  Dit feit alleen al zegt dat we op een bol leven. 

Op de Dom in Utrecht gaan staan, en met een flinke verrekijker of camera met forse zoom naar de skyline  kijken. En wat ziet u dan? Raar hè dat de achterste torens die Hoger zijn dan de voorste torens, dan Lager lijken.  Want ook dit is bewijs dat we op een bol leven. En waarom kunt u dan niet helemaal naar Antwerpen kijken? Omdat die stad zich achter de horizon bevindt.
Op een platte aarde zou het  mogelijk moeten zijn om met een goede verrekijker met gemak honderden kilometers ver te kunnen kijken. Maar helaas, dat gaat niet. Want we leven op een Bol.

De bijbel is geen wetenschappelijk boek en pretendeert dat ook niet te zijn, het vertelt vanuit de toenmalige kennis en de cultuur hoe men toen dacht over de vorm van de aarde.
Hoe men toen dacht dat de aarde in 7 dagen geschapen is. Het verhaal heeft geen enkele intentie in deze om wetenschappelijk te zijn, het vertelt hoe God bemoeienis had met de Schepping van aarde en het heelal. Hoeveel dagen, jaren of eeuwen daarvoor nodig waren is totaal niet relevant. Mod.
Esther op 03-04-2017 00:53

Hallo allen... terwijl ik lees, beginnen mijn oren te klapperen... wat een ontzettend geleuter over een platte aarde. Laten we dan voortaan maar beter uitkijken... dat we niet ineens over de rand vallen. Aaaaaaaaarrgghh... ik val....

Sorry mensen... dit heeft mijns inzien niets meer te maken met geloof. Ja, misschien meer in zinloze discussies. Mensen die geloven in een platte aarde... moet ieder voor zichzelf uitmaken.

De boze weet ook overal zijn lange neus in te steken... laten we hem maar niet te veel eer geven... over al die praats over een platte aarde ... dan hebben we het niet meer over onze hemelse Vader en Christus Jezus. Want... lieve mensen, dát is ook zijn hele opzet.

Wij zouden beter moeten weten.

Vriendelijke groeten aan allen... Esther.

Qromwel op 03-04-2017 08:32

anora op 02-04-2017 23:52: Ik neem er kennis van maar wantrouw alle video filmpjes op youtube en zo. Ook die op limks die ik soms hier doorgeef. Alles verifiëren,? Wie heeft daar tijd voor? Dit houdt in dat mijn mening over wat dan ook, behalve God de Schepper, altijd onvolledig is. 

zoeker op 03-04-2017 08:54

Inderdaad, wat doet het er nu echt toe ? Weer een truc om af te leiden waar het echt om gaat zoals Esther ook zegt.

En eh- voor wat betreft het meten en berekenen van de dagen, seizoenen en de gezette Feesttijden (Mo'adim) van de Eeuwige hebben we de zon, maan en sterren nodig. Niet de aarde. Wat een 'meesterlijke' afleidingstruc weer.

Hoeveel tijd besteed je om het een te onderzoeken of aan het ander ?

Wie geef je je aandacht, je tijd en daarmee de grootste eer ?

'En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden (Mo'adim, samenkomsten, gezette Feesttijden, afspraken), en tot dagen en jaren!'

Genesis 1: 14; zie ook Leviticus 23

shalom aan allen

anora op 03-04-2017 09:48

@Hoopvol, satan wil de mensen weghouden bij God, zeg je, en zo te zien slaagt hij daar toch redelijk regelmatig prima in.

Dit zijn allemaal afleidingsmanoeuvres. Het een spreekt het ander tegen, van de dingen die je in de loop der tijd gezegd heb, en ook hierboven. Kan het wel noemen, maar besluit het niet te doen. Kan alleen maar hopen dat je je verre houdt van bepaalde sites, want ik zie ook wel waar veel ervan vandaan komt.

Je hebt het ergens opgepikt en voor waar aangenomen. Daar rust allemaal echt geen zegen op. Kan je vertellen, heb genoeg gezien hoe mensen steeds dieper meegetrokken werden, via bepaalde sites, en op een gegeven moment zelf een verkondiger van het een of ander worden.

Een discipelschap, maar dan anders. Dat zijn de vruchten van zulke sites Hoopvol, dat is zeker niet bewust zo opgezet, maar zo verloopt het wel. En voor je het weet ben je een heraut van de duivel.

Respecteer zijn Scheppingswerk en lees het begin van genesis ook eens.

vader Jakob op 03-04-2017 12:43

Ik heb de laatste tijd ook aardig wat informatie bekeken betreffende de platte aarde theorie, want ik zie het op verschillende plaatsen opduiken.  Probleem is dat wij te weinig overzicht hebben om een goed oordeel te kunnen vormen. Aan de andere kant ben ik ook verbaasd dat gelovigen de gevestigde wetenschap doorgaans serieuzer nemen dan wat de Bijbel wél zegt over hoe de schepping in elkaar steekt.

Eén ding weet ik in elk geval zeker;  dat mijn ogen me bedriegen. En ik ben er tevens van overtuigd dat de aarde geen planeet is zoals ons geleerd is. Zo heeft de aarde fundamenten. (1 Sam2:8, Ps. 82:5, Jes 24:18, Jer. 31:37) De aarde is gegrond (Ps.102:26, 104;5, Spr. 8;29, Hebr. 1:10) De aarde is vast gemaakt (Ps. 119:10) heeft pilaren (Job 26:11) De aarde is een voetbank (Hand. 7:49) heeft 4 hoeken (Opb. 7:1, 20:8 ) De zon beweegt (Jozua 10:12 en 13)

Allemaal zaken die de schetenwap niet onderschrijft. Dan kan ik ervoor kiezen om het Bijbels getuigenis hierover weg te redeneren met de gedachte dat de Bijbel geen kosmologieles geeft, en dat e.e.a destijds met zgn. "gebrekkige kennis" is opgeschreven.

Maar dan zal ik tegelijk moeten ontkennen dat de hele Schrift door God geinspireerd is, en een andere uitleg moeten geven aan funderen, gronden en vast maken.

Waarmee ik maar gezegd wil hebben dat er echt wel vraagtekens gezet kunnen worden bij ons huidige wereldbeeld zonder te verdwalen in fantasieeen.

ps: Onlangs een nieuwe camera gekocht met een mega zoom bereik. (83x optisch, vergelijkbaar met 24-2000mm) Toen ik op zoek was naar informatie over dit toestel kwam ik dit filmpje tegen van een andere eigenaar. https://youtu.be/XkeZ5d_hKWM En er zijn er zo meer te vinden. Gedachtenvoer.....

tante Betje op 03-04-2017 12:43

Zo Moderator...ook weer opgelost!  :-)    een hoopvol onzin verwijderd.....

Qromwel op 03-04-2017 16:39

@vader Jakob op 03-04-2017 12:43: Ik geloof dat de Bijbel vol symboliek staat. Veel daarvan begrijpen we (ik althans) (nog) niet. De wetenschap zeer zeker niet. Die zal zeggen dat de Bijbel geen wetenschappelijk handboek is. Is ook niet als zodanig bedoeld, denk ik. Wat ik wel leuk vind is dat het getal pi er bij benadering in staat (1Kon.7:23)

Qromwel op 03-04-2017 16:44

"Discussie op Jordaanse TV over machtsovername Europa door islam"

Hopelijk is vóór die tijd Zacharia 12:2 e.v. vervuld. Vol verwachting klopt mijn hart.

Qromwel op 03-04-2017 17:03

@Mod (Hoopvol op 02-04-2017 23:57) Zinnige bewijsvoering. Men zegt dat ieder jaar de wetenschappelijke kennis vertienvoudigt. De Schepping 100% doorgronden zal vóór Zijn Wederkomst niet lukken. Daarna doet het er misschien niet meer toe. En aan of na het einde der tijden(!) maakt God alle dingen nieuw.

Elro op 03-04-2017 17:43

Goeie reactie die ik vond op internet over de platte aarde

-----

Stop this flat earth nonsens. These were all written by men, mortal men. Back then, some people probably assumed the earth was flat because, as many people have pointed out, it looks flat. So the men who wrote these passages were merely glorifying God using what they thought to be true. Even though they thought the earth was flat, it doesn't necessarily mean that it is. The point of these verses was Not to prove to future generations that the world is flat, it was used to praise God.Now, you are probably thinking something along the lines of, "but the Bible was divinely inspired, and everything has to be true word-for-word." Now, if you are using This argument to Prove the earth is flat, you have to remember that there are even More verses that Contradict the flat earth model.

There are many verses about Sunsets, here are a few:Psalm 65:8, They who dwell in the ends of the earth stand in awe of Your signs; You make the dawn and the sunset shout for joy.Psalm 113:3, From the rising of the sun to its setting The name of the Lord is to be praised.Genesis 15:12, Now when the sun was going down, a deep sleep fell upon Abram; and behold, terror and great darkness fell upon him.Genesis 15:17, it came about when the sun had set, that it was very dark, and behold, there appeared a smoking oven and a flaming torch which passed between these pieces.Genesis 28:11,

He came to a certain place and spent the night there, because the sun had set; and he took one of the stones of the place and put it under his head, and lay down in that place.Deuteronomy 16:6, but at the place where the Lord your God chooses to establish His name, you shall sacrifice the Passover in the evening at sunset, at the time that you came out of Egypt.Exodus 22:26, "If you ever take your neighbor's cloak as a pledge, you are to return it to him before the sun sets,Deuteronomy 24:13, "When the sun goes down you shall surely return the pledge to him, that he may sleep in his cloak and bless you;

and it will be righteousness for you before the Lord your God.If you are going to use the argument that whatever the bible says has to be taken at face value, then you are going to have to explain how people see sunsets, since in the FE model, the sun Never sets. You cannot pick and choose which verses to believe completely just so that they can fit your theory. Either both the sunsets, and the immovable earth verses have to be taken at face value (and thus, the FE theory needs a serious re-write.) Or you are going to have to know that both sunsets and flat earth is merely what the author saw. (In which case, the bible cannot be undeniable proof of a flat earth.)End of flat earth distraction!!! Now lets move on with important things and reach for the lost souls out there and tell them about Jesus!!Maranatha


Plaats Nederlandse vertaling erbij, zie siteregels. Mod.

Pier op 03-04-2017 18:00

Vader Jacob, als de aarde niet was vastgemaakt, fundamenten had en pilaren en was gegrondvest, dan zweefden we losjes door het heelal, was leven op de aarde niet mogelijk, verbrandden of bevroren we. De aarde staat vast. Maar niet op een ondergrond van steen of iets dergelijks. De aarde staat op de Rots die Christus is, Die de schepping in stand houdt, Die de hemelen uitspande en Die alles in Zijn handen houdt. Vader Jacob, uzelf bent ook gegrondvest op Jezus en als u dat blijft en overwint, zal Hij u een pilaar maken in Zijn tempel.

Als uw huis gebouwd is op de rots. Als u de goede vruchten gedragen hebt. Als Jezus in u woont. Als u de balk uit uw eigen ogen hebt verwijderd. Als u uw hand hebt afgehouwen en uw oog hebt uitgerukt. Als u uw hart van steen hebt ingeruild voor een hart van vlees. Als uw hart besneden is. 

Kom op! Laten we als christenen ons verstand gebruiken! We wonen op een fantastische bol! Vast als een huis!

Anora op 03-04-2017 18:05

@vaderjakob wat mij betreft die andere bijbelteksten maar komen er daar niet uit dan ja natuurlijk gezond verstand.

Ik denk altijd, de wetenschap huppelt weer achter de feiten aan  plus, het een sluit het ander niet uit. Wetenschap is niet altijd anti- god en of wetenschappers zich daar bewust van zijn geen idee. 

@qromwel, ik neem er ook kennis van, tot zover, want heb ook geen tijd om te verifieren; ja wel even beknopt, want andere dingen gaan voor. Is mijn conclusie na me wel in allerlei theorieen begeven te hebben, dus ik ben ook niet heel anders dan bv hoopvol; alleen ligt het achter me. En hoop ik dat de ander sneller ' wijzer' is dan ikzelf!!💙

Elro op 03-04-2017 18:14

Ik ben nieuw ik weet niet hoe ik mn bestaande bericht kan wijzigen. Maar hierbij een poging tot vertaling in NL

Dank Elro en welkom. Mvg. Mod. 

Stop met deze platte aarde nonsens. Dit werd allemaal geschreven door sterfelijke mensen. Destijds namen sommige aan dat de aarde plat was. Want zoals zovelen hebben opgemerkt. Het ziet er plat uit. De mensen die deze passages schreven verheerlijkte God met behulp van wat ze zagen en dachten. Dus hoewel sommige dachten dat de aarde plat was betekent dit niet dat dit ook echt zo is. Het punt van deze verhalen was ook niet om toekomstige generaties aan te tonen dat de wereld plat is., maar om God te loven en te prijzen. Nu denkt u vast iets in de trant van, maar de bijbel is het goddelijk geinspireerd woord. Alles moet waar zijn woord voor woord. Als dit je argument is om aan te tonen dat de wereld plat is, dan moet je niet vergeten dat er nog meer verzen zijn die de platte aarde model tegen spreken.

Er zijn veel verzen over de zonsondergang. Psalm 65:8, Psalm 113:3, Genesis 15:12, Genesis 15:17, Genesis 28:11. Exodus 22:26, Deutronomium 24:13

Dus als je claimt dat alles woord voor woord waar is, dan moet je uitleggen hoe het kan dat deze mensen een zonsondergang zagen, omdat in de platte aarde model de zon nooit ondergaat. (dus heeft het huidige platte aarde model een serieuze herschrijving nodig) Je kunt niet verzen bij elkaar zoeken om je theorie kloppend te maken. Einde van de platte aarde afleiding. Laten we verder gaan met belangrijke zaken, zoals het bereiken van verloren zielen en hun vertellen over Jezus. Maranatha

Davita op 03-04-2017 18:27

Niet te geloven.. Moderator, ik begrijp dat u het hier voor het zeggen heeft, maar ik vind dat Hoopvol nu echt onrecht word aangedaan. Omdat haar ziens- en denkwijze mensen hier niet bevallen, word haar nu de mond gesnoerd? Met alle respect, maar waar ken ik dit ook alweer van?

Bovendien word ze beticht van gebrek aan onderscheid en onrust stoken.. Ik ken haar niet persoonlijk, maar ik weet 100% zeker dat het tegenovergestelde waar is. Dit blijkt voor mij uit al haar berichten.

@Hoopvol: George Orwell zei het al: In times of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (In tijden van universeel bedrog, is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad). 

@Vader Jakob: Wijze reactie, Bedankt! (Ik begrijp ook werkelijk niet hoe gelovigen wetenschap kunnen verkiezen boven het Woord van God Himself).

vader Jakob op 03-04-2017 19:02
Qromwel op 03-04-2017 16:39
Het mag zo zijn dat er veel symboliek in de Bijbel staat, maar ik vind het te makkelijk om daar dan maar een punt te zetten. Dat wordt ook wel over het boek Openbaring gezegd: vol symboliek, dus moeilijk, dus afblijven.. symboliek impliceert in elk geval een (overdrachtelijke) betekenis. 
tante Betje op 03-04-2017 19:12

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjCyerJ44jTAhXBvBoKHUQGBIgQFghFMAc&url=http%3A%2F%2Fzaplog.nl%2Fzaplog%2Farticle%2Fdebunked_10_waarnemingen_die_bewijzen_dat_de_aarde_rond_is&usg=AFQjCNF-lBA4cm0qzQxSaDalD1RAsMV6GQ

Link aangepast:Mod.

http://zaplog.nl/zaplog/article/debunked_10_waarnemingen_die_bewijzen_dat_de_aarde_rond_is

tante Betje op 03-04-2017 19:16

Top secret: de aarde is plat - KIJK

16 mrt. 2016 - Citaten uit de bijbel, ok dat is het ultieme bewijs dat de aarde plat .... Als de aarde plat was zou je nooit een ronde schaduw op de maan zien, ...
Noorderlicht op 03-04-2017 20:10

He bah mod, voelt dat nou fijn om voor God te spelen? Fijne vakantie Hoopvol ;-)

El op 03-04-2017 21:20

Zoeker, ja mooi he? Vandaar dat het openbaring 12 teken wat 23/092017  in de hemel te zien zal zijn ook zo belangrijk is 👍

El op 03-04-2017 23:23

Davita, 18:27, of de aarde nu rond of plat is, ik vind ook dat hoopvol onrecht is aangedaan👍

Degenen die vinden dat het onterecht is dat Hoopvol een weekje vakantie heeft.

Een vakantie is geen block,  het is eeen mogelijkheid om even afstand te nemen. Mod.

 

tante Betje op 03-04-2017 23:32

Pier. je posting doet me plezier  :-)

Anora op 03-04-2017 23:45

@Davita, het vertellen vd waarheid? 

zoeker op 04-04-2017 00:01

@ El

Teken van 23/7 wordt geïnterpreteerd als opname voor de verdrukking ? Denk zelf niet dat het zo zal gaan, weet ook niet of er een speciaal iets staat te gebeuren. Yom Teruah/dag van de bazuinen is de 21e sept.

Zie het zelf meer als een bevestiging van de beloftes van de Eeuwige, als bemoediging voor ons dat Hij doet wat Hij belooft. Wat daar op volgt zien we wel- wat Abba doet is goed, Hij zal wel laten weten wat Hij wil dat wij doen.

Allereerst komt de eerstvolgende volle maan (15e 14e nisan) Pesach/Ongezuurde broden, de viering van de uittocht uit Egypte waarbij herdacht wordt dat het bloed van het Lam naar Yeshua/Jezus heenwees.

Prijs Yah voor Zijn grote genade en liefde !

Qromwel op 04-04-2017 05:42

vader Jakob op 03-04-2017 19:02: Daarom zijn er theologen. Waar je het al of niet mee eens kunt zijn. Daarom zijn er zoveel protestantse kerkgenootschappen. Kennelijk is er (ook) in het Christendom voor elk wat wils. Overigens wil ik niet beweren dat de Bijbel alleen maar symboliek is.

vader Jakob op 04-04-2017 10:35

@Pier op 03-04-2017 18:00 Dát is ongeveer dus ook wat de schetenwap leert: dat de aarde "zweeft".En bovendien draait om een denkbeeldige(?) as met een blioedgang. In een oneindig en toch immer uitdijend heelal, waarin zich ontelbare stelsels met aarde-achtige planeten bevinden. Nog even en er wordt bekend dat er ook leven is. Dan hebben we precies een mooie misleiding te pakken. Oké, met de Bijbel dicht mag je dit allemaal verdedigen. Ik ben geen flat-earther voor de goede orde. Heb een hekel aan al die vakjes waar men mensen graag in stopt.

Maar ik ben evenmin een gelovige die de schetenwap op dit punt napraat, dat we aan de buitenkant van een bal leven. Dat is namelijk met dezelfde gang mensenwerk, of zal ik zeggen 'van den duivel', zoals sommigen de flat-earth theorie bestempelen...

Als je een beetje nazoekwerk doet, kun je in elk geval tot de conclusie komen dat de kromming van de aarde niet is wat men zegt dat ze is. Vanaf de Afsluitdijk de vuurturen van Vlieland waarnemen (lichthoogte 54m boven zeeniveau) zoals in dit filmpje is volgens de kromme rekenmodellen*  niet mogelijk. https://www.youtube.com/watch?v=XkeZ5d_hKWM 

"Onzin" roepen en oogkleppen op is altijd de  makkelijkste weg. Ik blijf graag nadenken. En laat me graag corrigeren/overtuigen op basis van goede uitganspunten.

Leuk onderwerp, ik ben niet begonnen ;-)

*kromming van de aarde volgens de boeken in afstand 

1km 7,85cm

2km 0,31m

3km 0,70m

4km 1,25m

5km 1,96m

10km 7,85m

20km 31,39m

32km  80,8m

50km 196,19m

100km 784,75m

200km 3,14km

Luuk op 04-04-2017 10:51

Qromwel, π wordt (mogelijk) al in het oude testament beschreven in 1 Koningen 7:23 http://info.gsf.nl/cdb/ddb/Onderbouw/Wiskunde/toetsen/H1lj2/pi/pigeschiedenis.htm en https://nl.wikipedia.org/wiki/Pi_(wiskunde), maar de Egyptenaren en Babyloniërs hadden al veel nauwkeurigere benaderingen van π. Vele mensen denken dat cirkels en bollen volmaakte geometrische vormen zijn en dat maakt π extra bijzonder.

Overigens hebben mensen die denken dat de Aarde plat is, een héél klein beetje gelijk: de Aarde is geen volmaakte bol doordat de Aarde (relatief snel) om de Aardas draait en daardoor wordt de Aarde een héél klein beetje afgeplat, de diameter is daardoor niet overal exact gelijk https://www.astroforum.nl/forum/media/nieuws-boeken-tijdschriften-en-artikelen/25695-is-de-aarde-ronder-dan-een-biljarbal-wikipedia De Zon is overigens wel vrijwel volmaakt bol. De afstand van het oppervlak tot de kern van de Aarde (de straal dus) is gemiddeld 6.730 km https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarde_(planeet)

Luuk op 04-04-2017 11:03

Kleine correctie : de de Aardstraal is 6.370 km. 

Daarnaast de Aardomtrek is dus 6.370 km x 2 x π (3,14..) = ietsje meer dan  40.000 km https://www.leukeweetjes.nl/De-omtrek-van-de-aarde-is-tussen-de-40008-en-40075-km

El op 04-04-2017 12:20

zoeker  ja ik  weet dat Pasen er aan komt maar daar hadden we het niet over, tuurlijk doet God wat hij belooft en we weten dat de verdrukking voor de deur staat.Hij heeft al laten weten wat Hij gaat doen In zijn Woord.

jeremia 30:7

O wee! want die dag is zo groot, dat zijns gelijke niet geweest is; en het is een tijd van benauwdheid voor Jakob; nog zal hij daaruit verlost worden.

hij laat zijn kinderen zeker niet in het ongewisse, vandaar het openbaring 12 teken, zou kunnen wijzen naar de opname en daar op volgend de verdrukking, zodat we mensen kunnen waarschuwen.

Openbaring 12:5

En zij baarde een mannelijken zoon, die al de heidenen zou hoeden met een ijzeren roede; en haar kind werd weggerukt tot God en Zijn troon.

( en nee dit gaat niet over Jezus, punt 1 : Jezus werd niet weggerukt tot God) punt 2 : openbaring gaat over de toekomst,niet wat al gebeurd is )

Openbaring 2:26

En die overwint, en die Mijn werken tot het einde toe bewaart, Ik zal hem macht geven over de heidenen;

 2:27En hij zal ze hoeden met een ijzeren staf; zij zullen als pottenbakkersvaten vermorzeld worden; gelijk ook Ik van Mijn Vader ontvangen heb.

Openbaring 3:10Omdat gij het woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen.

en mensen die licht denken over die verzoeking   , 1/3 van de mensheid gaat het niet overleven,(minimaal)  mensen die dood willen zullen de dood niet kunnen vinden e.t.c ( oftewel de hel op aarde breekt los) vol met duisternis.

Word het niet eens tijd dat de " kerk" wakker word uit hun diepe winterslaap

El op 04-04-2017 15:12

Even ter aanvulling, waar ik zei "( en nee dit gaat niet over Jezus, punt 1 : Jezus werd niet weggerukt tot God) punt 2 : openbaring gaat over de toekomst,niet wat al gebeurd is )

Alles gaat natuurlijk over Jezus ,maar in dit geval over de geboorte en wegrukking van het lichaam van Jezus 

Pier op 04-04-2017 17:50

Vader Jacob, we weten niet alles, daar ben ik het mee eens. Maar wat betreft de vorm van de aarde: wat is er mis met een bol? Laat de wetenschap even buIten beschouwing. Als God de aarde als bol geschapen heeft, in een voor mensen onpeilbare ruimte, wat is daar nou mis mee? Ik begrijp dat niet. Waarom zou je nou moeilijk gaan doen? Het heelal is fantastisch! De hemelen vertellen Gods eer! En wat betreft die teksten over de fundamenten: natuurlijk is de aarde gefundeerd! Anders rolde hij bij wijze van spreken om. Alleen liggen die fundamenten niet in de materie, maar in Jezus Christus.

Anora op 04-04-2017 18:07

Xander; u had eerder  meerdere malen gevraagd of het anders kon. Daar werd geen rekening mee gehouden, gewoon genegeerd. Vind ik nog  wel even zo eerlijk om te vermelden Heeft niks te maken met ' het vertellen vd waarheid en daarom de mond gesnoerd worden'. Dat is echt onjuist. Modereren nou ga er maar (zelf) aanstaan. 

Zo, sorry  had eerder geen tijd anders had ik het eerder gezegd. ( toen het nog relevant en vers was). En bedoel dit niet ten nadele van hoopvol omdat zij het ook wss niet zo bedoelt.

Beste Anora: Hoopvol is met een zekere regelmaat gewezen op haar links maar bleef desondanks doorgaan. 

Waar is zij meer bij gebaat? even de rem erop zetten of haar alle ruimte geven in het kader van" vrije meningsuiting". Mvg. Mod.

zoeker op 04-04-2017 19:34

El

'En het is de tijd van de benauwdheid van Jakob; nog zal hij daaruit verlost worden'

Als je weet wie 'Jakob' is en waar Jakob is dan weet je dat er geen opname voor de verdrukking kan zijn.

Dat suggereert nl. dat de 'Joden'/Juda achter zullen blijven, maar zij zijn slechts één van de stammen.

El op 04-04-2017 21:48

 zoeker ( de opname gaat over het lichaam van christus)

 Galaten 3:27Want zovelen als gij in Christus gedoopt zijt, hebt gij Christus aangedaan.

Galaten 3:28Daarin is noch Jood noch Griek; daarin is noch dienstbare noch vrije; daarin is geen man en vrouw; want gij allen zijt een in Christus Jezus.

na de opname, gaat God zich richtten op herstel van  Israel, maar eerst zullen ze nog een valse Messiah aannemen ( de eerste helft van de verdrukking)

Er zijn twee verschillende koningrijken , koningkrijk van god( spiritueel)

Johannes 3:3Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.

en het koningkrijk der hemelen ( de mensen die de verdrukking overleeft hebben en het beloofde land binnen gaan  )

goodmorning op 04-04-2017 21:56

Damascus mogelijk de oudste nog bestaande stad ter wereld, staat aan de vooravond om vernietigd te worden. Dit is toch wel een vaststaand feit, dus duidelijk zichtbaar voor elk oog.

Niet elk mens ziet dit, alleen voor ons heeft het grote betekenis omdat een profetsie uit gaat komen. Wanneer durf ik niet te zeggen, maar je ruikt de kruitdampen eigenlijk al. Wat staat er dan of tijdens deze verwoesting Israël te wachten. Zijn alle stammen Israël al terug want dat is nog de vraag. God kijkt alleen verder dan het huidige grensgebied van het beloofde land, die strekt zich veel verder uit en tot de laatste centimeter zal Hij dit terugvorderen., het is immers aan Zijn Volk toebedeeld.

Mocht het zo zijn dat deze verwoesting van Damascus binnenkort gaat plaatvinden, dan maken wij toch allemaal een bijbels voorzegde uitspraak mee. Als je hierover nadenkt, dan word het woord van God de bijbel dus wel erg waar. Maar niet alleen dat, je weet gelijk dat het einde nabij is, voor deze wereld altans! 

Het uur weten wij niet, tekenen van zon en maan zijn al gepasseerd, hoewel er staat nog iets dit jaar in Gods agenda als zichtbaar teken aan de hemel.

Nogmaals we mogen rekenen wat wij willen, lijkt mij ook niet slecht., maar zijn wederkomst is onvoorspelbaar.

Maar je voelt zijn aanwezigheid, met andere woorden u bent behouden Hij zorgt voor u.

Goodmorning 

zoeker op 04-04-2017 22:49

El

Dat is het nu juist: er is geen onderscheid tussen het lichaam van Christus en Israël.

Er is maar één Bruid.

En wat voor verschil is er tussen het koninkrijk van God en het koninkrijk der hemelen ?

Voor mij is dat hetzelfde.

Pier op 05-04-2017 09:24

Zoeker op 22.49: geen verschil tussen het lichaam van Christus, de gemeente, en Israël? Je bedoelt de huidige staat Israël?

Ayla op 05-04-2017 10:10

De aarde is niet plat, er is geen mens op de maan geweest, weet wel dat er op andere zonnestelsels leven is en misschien wel dichterbij dan we denken..

Dewevoga op 05-04-2017 12:32

@goodmorning op 04-04-2017 21:56

De stammen van het huis Juda en het huis Israel zijn al terug gevonden. Veel Joden zijn al terug in Israel en miljoenen Joden leven te midden van hun familie van het hui Israel, die tot aan de uiteinde van de aarde vespreid zijn. Velen beseffen niet dat zij waarschijnlijk van het huis Israel afstammen. U zou dit kunnen nalezen in het boek De geschiedenis van Kelto-Saksisch Israel van W.H. Bennet. Het zet onze Grieks-Romeinse cultuur in een heel ander daglicht. En ook de reden, waar ik zelf nooit bij stil heb gestaan, waarom Israel 40 jaar door de woestijn moest. En waarom er voor die tocht en na die tocht het volk per stam geteld moest worden. Ik ben daardoor de bijbel echt aan het besturen geslagen ipv lezen.

El op 05-04-2017 13:40

Zoeker, en of er een onderscheid is tussen het lichaam van Christus, en Israel

Aan israel is belooft dat ze het beloofde land binnen gaan, maar zij zullen nog steeds sterfelijk zijn, het is een fysiek koningkrijk ( koningkrijk der hemelen) dat is wat Jezus predikte, maar ze hebben de Koning afgewezen,

vandaaruit is het nieuwe testament ingegaan , ( koningkrijk van God) spiritueel , door de Heilige geest.

romeinen 14/17 want het koningkrijk Gods , is niet spijs en drank,maar rechtvaardigheid, vrede en blijdschap door de Heilige Geest ( dit is het lichaam van Christus.)

Vandaar ook  , dat na de opname, God zich gaat richten op het  herstel van Israel en zullen zij alsnog het beloofde land binnen gaan. ( fysiek)

vandaar ook dat de opname , en de Christenen  die na de opname gelovig worden en onthoofd wordeni .iets heel anders is als de tweede komst van Jezus, dan komt Jezus met de heilige,openbaring 19:14 en de heirlegers (lichaam van Christus) volgden Hem op witte paarden,gekleed met wit en rein fein lijnwaad 

Openbaring 20:6 Zalig en heilig Is hij die Deel heeft in de eerste opstandig over deze heeft de tweede dood geen macht Maar zij zullen priesters van God en Christus zijn ,en ze zullen met Hem regeren als koningen duizend jaren.

zoeker op 05-04-2017 14:38

Pier

de huidige staat 'Israël' is een seculiere staat- en is niet zoals het onder de regering van Mashiach zijn zal.

De naam 'Israël' is gegeven aan Jakob/Yaacov en daarmee aan de nakomelingen (12 stammen) van Abraham.

De Eeuwige sloot een verbond met hen en ook het Nieuwe Verbond is voor hen- zie oa. Jeremia 31:31/Hebr. 8: 10/Hebr. 10:16 en omliggende teksten.

De verbonden der beloftes zijn voor Israël- ieder die gelooft in Jezus/Yeshua haMashiach wordt geënt op de olijfboom (= Israël, waarvan Yeshua de wortel is- zie oa. Efeze 2: 12/Rom. 11: 17) en mag delen in de beloftes.

Je mag dan ook horen bij Israël.

Yeshua kwam voor de verloren stammen voor het huis Israëls (Matth. 15:24/Matth. 10:6)- zij zijn de verloren schapen.

Ook Jacobus en Petrus richten hun brieven aan de verstrooiden/de 12 stammen in de verstrooiïng.

Velen wisten en weten niet eens dat ze daar bij horen en velen ervan zitten in de kerken :-)

Zie ook wat Dewevoga zegt.

zoeker op 05-04-2017 14:48

@ Dewevoga

Veel van de nakomelingen zijn nog niet 'officieel' teruggevonden- wel weet de Eeuwige al die tijd waar ze zijn-

op dit moment zijn er velen aan het terugkeren naar hun herkomst.

Tot verwondering van Juda/de Joden.

Het boek dat jij noemt ken ik niet.

Wel van Batya Wootten 'Who is Israël' en het boek van Yair Davidiy.

zoeker op 05-04-2017 14:57

El

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg- ik herken en begrijp wat je bedoelt, dacht er eerst ook zo over, maar ben het de laatste jaren toch anders gaan zien.

Komt ook doordat ik op zoek ben gegaan naar de oorsprong, naar de Hebreeuwse wortels van het geloof.

El op 05-04-2017 15:10

Zoeker, dan ben je misleid, en dat is exact het gevaar van de jewisch roots movement.👍

Pier op 05-04-2017 15:45

Oké Zoeker, ik dacht even dat je de huidige staat Israel bedoelde. Ik begrijp nu dat jij spreekt over het Israel waar Paulus over spreekt in Romeinen 9 e.v. 

Nog één ding: Jezus kwam voor de hele wereld, maar dat zul je ongetwijfeld met me eens zijn. 

Dewevoga op 05-04-2017 16:27

@zoeker op 05-04-2017 14:48

Dank u voor uw reactie. De boeken die u noemt ken jammer genoeg niet ik niet. Officieel terrugevonden is een relatief begrip. Ze zijn nooit weggeweest. De Israelieten en een aantal joden werden weggevoerd door Assyrie en achter het land en in de steden van de Meden geplaatst. Dat was achter de Eufraat. Een deel van die Israelieten schijnt naar het Zwarte Zee gebied te zijn gevlucht en werden bekend onder de naam Scyhen. Het andere deel van de verplaatste Israelieten kwam in opstand tegen de Meden en werden onafhankelijk. Zij werden bekend onder de naam Parthen. Deze werden een superrijk en tegenhanger van de Romeinen. De Assyriers noemden hen SAKA. In de naam ziet u het al afstammelingen van Isaac. Gedurende Jezus leven waas er een periode van 100 jaar vrede tussen die 2 partijen. Dit in opdracht van Caesar Augustus. Daarom had Pontius Pilatus er moeite mee om Jezus te veroordelen, want er had gemakkelijk een oorlog kunnen uitbreken. Want normaliter gaven Romeinen niets om een mensenleven.

Deze informatie vind u in bovengenoemd boek, maar nog veel meer in het boek Onbekend Israel van David tot Vandaag, van S.M. Collins. Het laatste boek is op wetenschappelijke basis geschreven door een archivaris ipv een historicus die veel aannames maakt. Bennet en Collins komen onafhankelijk van elkaar toch op hetzelfde uit.

Anora op 05-04-2017 17:23

De  Bruid bestaat toch uit mensen die Jezus hebben aangenomen? Ik dacht ook dat er verschil is. De Bruid is toch niet hetzelfde als wie Hem nog niet hebben aangenomen. De "behandeling" was al anders: mensen, ook heidenenen die Jezus aannamen, en voor Wie Hij oorspronkelijk kwam maar wie Hem nog niet hebben aangenomen. Niet hetzelfde mi. Ongeacht nationaliteit of ras gaat het toch om het gevuld hebben vd olielamp op het moment surpreme: is die gevuld, dan gaan we ( omhoog). 

zoeker op 05-04-2017 17:36

 

@ Dewevoga

Mooi is dat als de Bijbelse geschiedenis onderbouwd en bevestigd wordt door de wetenschap.

En als er inzicht is in deze zaken lees je de Bijbel ook heel anders.

Na koning Salomo werd het koninkrijk van David in tweeën gedeeld (2 Kron. 10) en ging het noordelijke rijk (ook wel 'Israël/Efraïm of Yosef genoemd) in ballingschap vanwege hun ongehoorzaamheid en afgoderij.

Aan haar gaf de Eeuwige een scheidbrief (oa Jeremia 3:8) en werd ze 'niet Mijn volk' (Lo- Ammi) en 'niet-ontfermd' (Lo-Ruchama) genoemd (Hosea 1).

Zoals voorzegd is ze haar identiteit vergeten, maar zoals Hosea profeteerde zou ze weer in genade worden aangenomen (Hosea 2- zie ook Romeinen 9: 25) door geloof in Yeshua haMashiach/Jezus (teruggeënt in de olijfboom).

 

Ook Petrus bevestigt dit in zijn eerste brief (1 Petr. 2: 10):

 

'Gij, die eertijds geen volk (Lo- Ammi) waart, maar nu Gods volk zijt; die eertijds niet ontfermd (Lo- Ruchama) waart, maar nu ontfermd zijt geworden' 

De eerste gelovigen wisten zeker van deze beloftes dat het vervallen huis van David weer hersteld zou worden (Amos 9:11), want de apostelen noemen dit in Handelingen 15:16

Het Evangelie is zo rijk, we weten nog zoveel niet wat de eerste gemeentes wel wisten.

Maar de Eeuwige geeft vermeerdering van kennis en inzicht. Prijs Yah !

zoeker op 05-04-2017 17:40

El

ik begrijp dat je dat denkt- geeft niet, zou ik ook gezegd hebben :-)

Onderzoek alle dingen en behoud het goede. Toets alles aan het Woord.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld