Headlines




18-05-17

-  EU sponsort deze propaganda video die moslims oproept naar Europa te komen
 


17-05-17

- Deep State en massamedia gaan vol voor staatsgreep tegen Trump
 


16-05-17

-  Rusland: 'Absolute onzin' dat Trump geheime Israëlische info naar ons gelekt heeft

- 'Amerikanen verantwoordelijk voor verspreiding WannaCry gijzelvirus'
 


15-05-17

-  Facebook begonnen met blokkeren kritische berichten over islam
 


14-05-17

- EU wil dit jaar grenzen openen voor nog eens 10 miljoen immigranten
 


13-05-17

-  'Rusland en China overtuigd dat VS kernaanval voorbereidt'
 


12-05-17

- Top psychiater: Macron is gevaarlijkse psychopaat die Frankrijk zal ruïneren
 


11-05-17

-  Massale stroomstoringen en tientallen doden bij 40% duurzame energie in Australië
 


10-05-17

- Macron wil eurozone regering en Franse schulden afschuiven op Duitsland en Nederland
 


09-05-17

-  Erdogan dreigt Israël opnieuw met moslim invasie van Jeruzalem
 


08-05-17

- Gelekte emails: Macron betrokken bij wapens voor ISIS, drugs en belastingontduiking
 


07-05-17

-  'Macrons partij grotendeels geïnfiltreerd door Moslim Broederschap'

- Paniek in VS over nieuwe drug die dodelijk kan zijn bij aanraking met de huid
 


06-05-17

-  'Duizenden wapens onderschept voor nieuwe Balkanoorlog tegen Servië'
 


05-05-17

- Macron zegt dat Franse cultuur niet bestaat en wil meer moskeeën laten bouwen
 


04-05-17

-  'Zwarte leiders Zuid Afrika willen blanke bevolking binnen 5 jaar uitroeien'
 


03-05-17

- Nederlandse ex-bankier: Elite nodigde mij uit voor satanische kinderoffers
 


02-05-17

-  Nieuw handvest Hamas streeft exact hetzelfde doel na: de vernietiging van Israël
 


01-05-17

- Welt journalist: Beleid Angela Merkel is late wraak DDR op West Duitsland
 


30-04-17

Boek van priester-theoloog: 'Helft van alle katholieke geestelijken is homo'
 


28-04-17

- Israël waarschuwt Rusland en Iran met bommen op luchthaven Damascus
 


26-04-17

- Minstens 5 EU-landen kiezen Saudi Arabië in VN Vrouwenrechten Commissie
 


24-04-17

- Fransen stemmen over toekomst van Europese Unie
 


22-04-17

- Operatie Gotham Shield: Nieuwe geruchten over nucleaire false-flag aanslag VS
 


20-04-17

- Moslim aanslag op christelijke conferentie met 500 deelnemers net voorkomen
 


18-04-17

- Pasen 2017: Afgelopen jaar 90.000 christenen vermoord om hun geloof
 


16-04-17

Noord Korea dreigt kernbom op Amerikaanse vlooteenheid te gooien
 


 












































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Michaël ;-{> op 13-03-2017 01:05

@ Hoopvol op 12-03-2017 21:45

Daar kan ik alleen maar Amen op zeggen.

Hoopvol op 13-03-2017 08:05

hallo crash bandicoot : ik wil je even zeggen dat ik het zelfde probleem heb. Ik communiceer altijd via mijn gsm en ik kan via mijn IP account ( mijn wifi ) ook nooit een berichtje sturen zonder dat mijn berichtje in de spamfilter komt. Je kunt zien onderaan of je berichtje is ontvangen of in de spamfilter. 

Daarom als ik n berichtje wil verzenden is dat altijd via de 3G of 4 G ( voor de nieuwere gsm toestellen ). Dan zet ik op mijn gsm altijd mijn wifi uit.

Volgens mij ligt het niet aan ons, maar zit er mss een stoorzender ergens hiergentwho ... 😕😖. Want velen hebben hier problemen mee, als ik het hier zo lees. 

Maar superlief dat je zo aan ons denkt, dank je super voor je gebeden. Ik zal ook aan jouw denken als ik me terug trek in mijn kamertje... 

ik heb een deel van je filmphje gezien. We weten dat Perry een woorden waterval is, maar hij verteld hier getuigenissen, welke voor mij in mijn leven overeenkomen. Ik heb het nog niet helemaal kunnen afzien. Maar ik heb een vergelijkbare strijd gehad. Maar weet je crash, ik heb overwonnen, overwonneN in zijn naam Jezus Christus . En niets wat mij nog in een hoekje drukt. 

ik hoop dat je blijft reageren, want ik vind jouw n lieve broeder in Christus ....

lieve groeten en ik kijk naar je liedje... Maar eerst weer werk aan de winkel 

anora op 13-03-2017 17:01

Perry is iig een normale man. Met een normale vrouw. Ik bedoel dit niet als kritiek: maar hij praat veel en ik heb hem ook weleens in zijn waterval iets horen zeggen waarvan ik dacht wat zeg je nou?? (wat écht niet klopte, beetje link, ook weer iets over een engel, ik weet het helaas niet meer.) Ik ga er maar vanuit dat het zijn enthousiasme is, en dat hij graag onderzoekt en ook wel theorieën bouwt.

Maar igg is het een normale man, met een normale vrouw. En daar is echt wel wat voor te zeggen. Wat heeft een vrouw daarmee te maken? Nou soms zie je christelijke vrouwen die bij een predikerman horen of vrouwelijke predikers die toch ook niet aan de injectables en ducklips voorbij zijn gegaan. Bejaard, maar toch ducklips en erbij lopend alsof men nog de verleidelijkheid zelve wil zijn. Een predikerman is soms ook niet ontkomen aan het verlangen om de zwaartekracht te ontlopen. Plastic faces. "Gij geheel anders" ? Dan denk ik, hm. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we er steeds meer als jolly jokers gaan bijlopen naarmate we ouder worden, dat je denkt wat is er met die gebeurd? 

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk dat er makeup, leuk haar en kleding worden gedragen, en een filler of wat dan ook op zich niks op tegen, stel je bent 40 en je lijkt 55, ook niet leuk. Dan ben ik blij voor vrouwen en mannen dat er een mogelijkheid is om dingen weg te kunnen werken. Het is fijn om je lekker over jezelf te voelen. En ook een klein beetje hypocriet om het af te keuren, want zowat iedereen haalt wel een potje antirimpelcreme vanaf een bep leeftijd.

Maar waar is de grens he. Waarom renovaties? En wat is de motivatie: gewoon zonder zeg maar 'dikke wallen' of een rimpel waar je je zo aan ergert willen leven of wil je nog verleidelijk zijn op je oude dag. Dat is niet reëel. En ook niet in de lijn van 'gij geheel anders.' En wat laat je zien als vrouw van een prediker of prediker zelf op die manier, als je als een (bejaarde) ken of barbie wil zijn.....(dit speelt niet hier, gelukkig, maar in de USA)

Dat vind ik in de 'normale' wereld al zo, maar zeker in de christelijke.

Maar ik persoonlijk kijk er wel naar bij predikers en consorten: bescheidenheid, benaderbaarheid en een beetje normaliteit en nuchterheid. Als ik dan zie wat ik ook in shows en op tv zie dan haak ik echt af.

Dit is een totaaaaal irrelevant en oninteressantverhaal, waarvoor mijn excuses maar ik wou het even kwijt, zomaar even.

El op 13-03-2017 18:22

Anora, kijk hier maar eens naar, de vader van perry stone,    

https://m.youtube.com/watch?v=cE_t0cWooXg#

Je hebt wel gelijk

El op 13-03-2017 18:26

Anora , ik bedoel deze, dat andere is iets anders lol

https://m.youtube.com/watch?v=avoCC9S_sfs#

Vrede op 13-03-2017 19:23

Beste Hoopvol,

na een suggestie van de moderator lijkt het erop dat het mischien aan mijn nickname zou kunnen liggen.

De spamfilter lijkt het op mij te hebben voorzien op basis van mijn nickname.

Dus ik zal nu van nickname veranderen die hopelijk spamfiltervriendelijk is.

Aan Anora,

wat Perry Stone betreft,ik ga niet beweren dat hij perfect is.

Maar ik denk dat wij als christenen soms ook wel eens een klein beetje door de dingen heen mogen leren prikken.

Het heeft ook met traditie te maken en met waar je bent opgegroeid.

Hij is wel een typisch Zuidelijke Amerikaan met de bijbehorende charactereigenschappen.

Soms mogen wij ook wel leren om over de fouten heen te kijken en gewoon de Heilige Geest op te pikken.

Dat is ook precies wat ik in een persoonelijk profetisch woord heb gehad.

Een profeet zei dat ik niet langer naar de fouten in doctrines zou kijken,maar de Geest van Waarheid eruit zou oppikken.

Het grappige is dat ik precies dat,op precies op diezelfde profetie toepaste.

Deze profetie van deze profeet heeft mij echt heel veel geholpen,

maar tegelijkertijd sprak hij op een bepaald moment toch een beetje met een veroordelend toontje,

en sprak hij toch iets teveel vanuit zijn eigen denken,vanuit het vlees.

Ik was vroeger echt genadeloos met zulke mensen,met zulke fouten.

Maar ik heb ondertussen geleerd om toch niet het kind weg te gooien samen met het badwater.

En datzelfde geld voor Perry Stone.

Soms is ie aan het prediken en dat ineens zegt ie dat ie iets voorbij voelde komen,

dat ie ineenkeer een sterke zalving voelde.

En een andere keer is ie aan het prediken en begint ie ineens half te zingen,zingend te prediken.

Ik moet daar gewoon een beetje om lachen,daar kijk ik gewoon overheen.

Dat zijn gewoon van die typische Zuidelijke trekjes.

De predikanten waar hij mee is opgeroeid doen dat ook allemaal,

dus dat is bij Perry ook een beetje blijven hangen.

Enfin,ik heb nu al weer heel wat geschreven,

nu eens hopen of het er ook echt doorkomt.

Vrede op 13-03-2017 19:25

Nou mijn reactie is dus niet in de spamfilter beland,

ik heb nu dus een spamfiltervriendelijke nickname gekozen.

Dat betekent dat ik nu niet meer als 'crash bandicoot' post.

maar als 'Vrede'.

Hoopvol op 13-03-2017 22:44

Tjonge El, er valt er weer eentje door de mand... Wil je wel geloven :  grrrrrr.... wat blijft er eigenlijk nog over aan waarheidsgetrouwe evangelisten... word er kriegelig van...

vrede :  Perry zal wel dingen vertellen die dicht bij de waarheid zitten, maar ik adviseer toch even El haar ( tip ) filmpje te bekijken. jammer vond Perry wel interessant om te luisteren, maar hij ( z'n vader )  zit hier behoorlijk fout in filmpje ... Dank je Ellen wederom voor je waarschuwing !!! 

Anora ik let er ook altijd op hoor, is niet zo vreemd wat je schrijft. Eenvoud en bescheidenheid is ook een graat meter voor mij ... 

En vrede / moderator zou ik dan ook mijn naam moeten veranderen ???? Want ik kom er normaal gezien ook niet door ?!?! 

Dat heeft u geheel aan uzelf te danken, waar u al diverse malen op gewezen bent , 3 dubbele posting maken dat het spamfilter u als spam aanmerkt. Mod.

Hoopvol op 13-03-2017 23:41

Oei moderator,  wat bedoeld u met drie dubbele postings ??? U bedoeld in het verleden misschien ???

Het komt nog steeds, weliswaar minder frequent, voor. Mod.

Ik kom er bij elk berichtje wat ik stuur via mijn IP account niet door. Maar ik stuur alles via 3G, dan komt t wel door ... Geen probleem . 

Lynx op 14-03-2017 23:06

Anora prachtige bijdrage,je denk geestelijk en dan heb je in de wereld vaak een probleem.Want kritiek horen voorgangers niet graag.Abraham was een tentbewoner,en liet sodom links liggen.We zijn hier maar tijdelijk,onze echte huis is bij de Heer.

anora op 15-03-2017 10:13

El, het zou kunnen dat het dat geweest is. Maar ik vermoed dat hij vaker zulke dingen heeft, dus het kan ook wat anders zijn. Wat is dat voor programma trouwens, waar hij podium krijgt om dit te vertellen?

Het is erg om op te passen. Iemand die ik ken -gewoon een heel nuchter iemand- kreeg bezoek van iemand die net overleden was. Wou bij hem in bed kruipen notabene!! Wat is dat bizar. Wetende wat het in werkelijkheid is, werd er direct en adequaat op gereageerd moest het natuurlijk direct opdonderen, al was het ooit een goede en welkome vriend. Stel dat je denkt: gezellig, daar is ie weer.  Dan heb je een probleem.

Vrede, Je zegt: "Soms mogen wij ook wel leren om over de fouten heen te kijken en gewoon de Heilige Geest op te pikken.Dat is ook precies wat ik in een persoonelijk profetisch woord heb gehad.Een profeet zei dat ik niet langer naar de fouten in doctrines zou kijken,maar de Geest van Waarheid eruit zou oppikken." 

Daar ben ik het wel mee eens, ik denk er ook wel zo over. Ik heb in bepaalde periodes van mijn leven ook veel gehad aan bepaalde dingen, waarvan ik dan later wel dacht: nouja laat maar. Maar in een fase, bemoedigde het en spoorde het aan en gaf het wat ik nodig had. Ik denk dat de Heer dat ook zo gebruikt.  En dat we ook niet te veel moeten afkraken. Zelfs in een dienst van laten we zeggen een man met een wit engelpak aan zou Hij nog kunnen aanraken, bij wie oprecht zoekt. Maar zie: ik kan het mis hebben, dus...En daar zitten misschien meer haken en ogen aan. Stel dat je niet oprecht zoekt en je zit daar, of je hebt op dat moment je hart verkeerd staan, wat ons allemaal weleens overkomt natuurlijk.

Als mensen van die rare dingen over engelen gaan zeggen, en niet duidelijk hebben wat van God is en wat uit het rijk der duisternis dan trek ik daar wel een resolute streep, hoor. Want dat zijn geen fouten meer, zeg maar. Met fouten heb ik ook niet zoveel moeite, zeker niet gezien wie en hoe ik zelf ben.

Van Perry -het is lang geleden dat ik hem gehoord heb, dus ik weet niet 100% zeker meer- denk ik dat hij heel graag onderzoekt, maar ook op de kleine jongetjes manier soms (als een avonturenzoeker) en dan loop de kans dat je je (spannende) theorieën gaat bouwen. Hij kent het woord heel goed, maar zoekt er iets extra's bij. Allemaal in enthousiasme, dat geloof ik wel.

goodmorning op 15-03-2017 22:12

Perry,...

Eigenlijk te kort het filmpje bekeken over Perry door Crach@ verzonden op deze site.

Om eerlijk te zeggen heb ik niets met deze man, het komt mij gewoon te zweverig over. Dat is mijn persoonlijke mening, die van andere gasten op deze site mag totaal anders zijn. Werd een nerveus spel hoe deze prediker over het podium wandelde, het gaat maar heen en weer en soms "toch wel vaak " sprak hij richting muur, waarschijnlijk door beroering in iets van wat hij ervaart als de " heilige geest". ..maar persoonlijk boeid mij niets in zijn preek.

Het is niet als aanval bedoeld en heb dus met sprongen in doorspoelen deze film bekeken. Nu kom ik misschien wel op een teer punt en dat is spreken in tongen. Waar gebeurde dit in de bijbel en wat was vooral het nut hierin . De uitstorting van de heilge geest gaf dat vele mensen uit alle streken het evangelie konden verstaan in eigen taal., dat is doelbewust en leerzaam. Je hebt ook gelovigen die denken in engelentaal " een totaal ander soort van tongen" 

Kom ik terug op de vraag., van wat voor nut heeft dit! Als dit verkeerd word gebruikt door mensen komt u op een dwaalspoor. Dit lijkt mij dus niet de bedoeling. Want wie waarschuwd ons hiervoor in de bijbel!!!

Wat beweegt een groep om in een soort van trance te geraken en de gedachte te kweken van volmaaktheid. Vergeet niet dat wij volmaakt worden en hier op aarde mogen groeien, maar wel met beide benen op de grond.

Moeilijke materie,...alleen ik zoek wel het nut hierin, is dit niet het geval dan totaal nutteloos. 

Groet,...

Hoopvol op 15-03-2017 22:30

Hee goodmorning... Ff n snelle reactie want ik wil eigenlijk naar mijn bed. Maar ik dacht ook dat Perry tegen n muur praatte. Maar achteraf zag ik dat er mensen boven zaten ! 

wst de tongentaal betreft : helemaal eens !! Het was om het evangelie in n andere taal te kunnen doorgeven, zonder dat jij die taal beheerst !! 

Grtjes 

goodmorning op 16-03-2017 00:00

Een stukje van het zoeklicht,....

las het net en wil dit delen

Efeziërs 1:8b-10 (NBV) ‘Hij (God) heeft ons in al zijn wijsheid en inzicht dit mysterie onthuld: zijn voornemen om met Christus de voltooiing van de tijd te verwezenlijken en zijn besluit om alles in de hemel en op aarde onder één hoofd bijeen te brengen, onder Christus.’ In Christus wordt dus alle profetie vervuld. Dat gebeurt als Hij Zijn Gemeente ophaalt en naar de hemel brengt. Op aarde wordt Hij dan koning van het Messiaanse Rijk. 

Profeten waren geen robots

Elke profeet droeg zijn eigen persoonlijkheid met zich mee. Dat ‘eigene’ is herkenbaar in hun boeken. Toch spreken al Gods profeten met ‘één mond’, want de bron van de profetische boodschap is altijd gelijk: Dat is God. Aangezien de Almachtige Zichzelf niet kán tegenspreken, moet die eenheid in spreken ook uit de manier van uitleg van profetie blijken. Die kan dus nooit tot tegenstrijdigheden leiden, want dat zou het goddelijk gezag ervan ondermijnen. 

Schrift met Schrift vergelijken

Als er bij de bestudering van Bijbelse profetie vragen ontstaan, dan moeten we de antwoorden in de Bijbel zelf zoeken. We noemen die methode van studie ‘Schrift met Schrift vergelijken’. Die studiezin is niet aan een ieder gegeven. Vandaar dat de Bijbel spreekt van leraren, die de taak hebben onderwijs te geven (Ef. 4:11-13). 

De Profetie komt tot leven

Vóór 1900 werd er weinig onderzoek gedaan naar eindtijdprofetie. Natuurlijk was er wel kennis, maar zij die dat hadden, waren als roependen in de woestijn. Echter, zo rond 1900 begonnen Joden terug te keren naar het beloofde land. Dat trok de aandacht van die christenen, die de tekenen van de tijd verstonden. 

In 1948 werd de Joodse staat opgericht. Dat vormde een sleutelmoment, want velen kwamen tot het besef, dat zo oude profetieën vervuld werden. Het gevolg was een enorme toename van Bijbelstudie over de Eindtijd. En zie wat er gebeurde. Profetieën die eens duister leken, kwamen tot leven. Dat is geen toeval; het is door God voorzegd; Daniël 12:4 (NBV) ‘Maar houd deze woorden geheim, Daniël, en verzegel het boek tot de eindtijd. Velen zullen op zoek gaan en de kennis zal toenemen.’ 

Een opwindende tijd!

Daniël spreekt dus over een bedekking van de profetie. Dat is onmacht om het te begrijpen. Maar ook, dat die bedekking zal verdwijnen in de Eindtijd en dat dan de kennis zal vermeerderen. Dat is heden het geval! 

Wij leven dus in een opwindende tijd, waarin de Raad Gods snel naar zijn totale vervulling toegaat. Wie goed luistert, hoort reeds de voetstappen van de komende Messias! Daarin dienen we het oog op het volk Israël te richten en op Jeruzalem. Daar gaat het allemaal gebeuren. 

Gunstgenoten van God

Kan iedereen die de Bijbel opslaat profetie begrijpen? Beslist niet. De sleutel tot die kennis ligt in de geaardheid van de student. Ook hier biedt de Bijbel duidelijkheid; Daniël 12:8-10 (NBV) ‘Ik hoorde het (= de profetie), maar begreep het niet en zei: ‘Mijn heer, hoe zal dit alles aflopen?’ Maar hij zei: ‘Ga heen, Daniël, want deze dingen blijven verborgen en verzegeld tot de eindtijd. Velen zullen zich laten reinigen, zuiveren en louteren, maar de wettelozen zullen wetteloos handelen; en geen van de wettelozen zal het begrijpen, maar de verlichten zullen het wel begrijpen.’ 

Deze tekst maakt duidelijk, dat inzicht in eindtijdprofetie pas zal optreden als die Eindtijd nabij is. Maar ook dan zullen slechts de verlichten het begrijpen. Dat zijn Gunstgenoten van God, mensen die Hij dat inzicht geeft. Over die goddelijke wijsheid spreekt Openbaring 13:18 (NBV) ‘Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.’ En Openbaring 17:9 (NBV) ‘Hier komt het aan op wijsheid en inzicht. De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen.’ 

Wijsheid voor de verstandigen

Er is veel gespeculeerd over de betekenis van deze verzen. Dat is vergeefs, totdat de Heilige Geest wijsheid geeft de profetie te verstaan. Echter, ook dan blijkt dat inzicht voorbehouden te zijn aan een beperkte groep. Dat zijn de verlichten; Zij die geloven én de profetie bestuderen. Die bijzondere status van de gelovige om eindtijdprofetie te kunnen verstaan vinden we bevestigd in Openbaring 1:3 (NBV)‘Gelukkig is wie dit voorleest, en gelukkig zijn zij die deze profetie horen en zich houden aan wat hier gezegd wordt.’ En Openbaring 22:6 (NBV) ‘De Heer, de God die profeten bezielt, heeft zijn engel gestuurd om aan zijn dienaren te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet.’ 

Wie dit voorleest… Dat is een ieder die profetie onderwijst. Die deze profetie horen…Dat zijn de gelovigen die de profetie verstaan. Zij worden Zijn dienaren genoemd; Gunstgenoten van God. 

Vergelijkbare uitdrukkingen vinden we in Mattheüs 24:15 en Marcus 13:14 (NBG), waar geschreven staat: ‘Wie het leest (de wijze), geve er acht op.’ Maar ook in Openbaring 2 en 3 (NBG), waar de zeven brieven aan de Gemeenten aldus eindigen:‘Wie een oor heeft, die hore wat de Geest tot de gemeenten zegt.’ 

God spreekt door Zijn Woord tot alle gelovigen. Jammer genoeg luisteren velen niet goed. Zij hebben dus een oor dat niet op luisteren is ingesteld. De wijze heeft dat wel. Daarom ontvangt hij inzicht. Die verlichting uit de Heilige Geest blijkt ook uit 1 Thessalonicenzen 5:4-5a (NBV) ‘Maar u, broeders en zusters, u leeft niet in de duisternis, zodat de dag van de Heer u zou kunnen overvallen als een dief, want u bent allen kinderen van het licht en van de dag.’ 

De opname van de Gemeente bewaart de gelovige voor de duisternis (de Grote Verdrukking). De wijze kent zijn Bijbel. Bijbelvaste christenen zullen Jezus Christus verwachten en niet worden overvallen, zoals dat ongelovigen zal overkomen (1Tess. 5:2-3). 

Het Oude Testament kent vergelijkbare uitdrukkingen. Bijvoorbeeld Zacharia 9:1 (grondtekst) ‘Bestemd voor hen, die het oog houden op de HERE en op alle stammen van Israël.’ En Micha 6:9 (grondtekst) ‘dan is het wijsheid als men uw Naam daarin ziet.’ 

Wie onrecht doet, hij doe nog meer onrecht…

In al de geciteerde teksten gaat het om gelovigen die op Gods tijd inzicht en wijsheid verwerven om profetie over de Eindtijd te verstaan. Dit proces loopt parallel aan de toename van het kwaad in de wereld. Nog een kenmerk waaraan kan worden afgemeten of de Eindtijd aanstaande is. Net als aan een toenemende staat van heiligheid, die de ware gelovige in die laatste periode zal kenmerken. Daniël 12:10 (NBV) ‘Velen zullen zich laten reinigen, zuiveren en louteren, maar de wettelozen zullen wetteloos handelen; en geen van de wettelozen zal het begrijpen, maar de verlichten zullen het wel begrijpen.’ 

De ware gelovige wordt dus heiliger in de Eindtijd en meer afkerig van het kwaad. Parallel daaraan neemt de intentie van het kwaad toe. Openbaring 22:11 (NBV) ‘Wie onheil aanricht zal nog meer onheil aanrichten, en wie onrein is zal nog onreiner worden. Wie goeddoet zal nog meer goeddoen, en wie heilig is zal nog heiliger worden.’ 

Wel, dit proces, waarin wijsheid, dus inzicht, wordt verkregen, maar ook goed en kwaad scherper tot contrast komen, is heden in werking! 

Gert A. van de Weerd

Uit: God bepaalt de tijd; uitgave Zoeklicht.

Groet...

Esther op 16-03-2017 12:45

Hallo Goodmorning... ik zou al eerder even reageren op het artikel wat je laatste op 26-02-2017 21:27... naar aanleiding op mijn vraag, 'Wat is nu die bedekking'?

Het bijzondere is, dat die vraag, wat is nu die bedekking?... gewoon in de Bijbel staat. Het gaat vooral om het Oude verbond en het Nieuwe Verbond. Daar heb ik ook lang over heen gekeken.

We kunnen het lezen in 2 Korinthiërs 3. Daar wordt beschreven over het Oude en het Nieuwe Verbond. In de versen 14 tot 16, lezen we het antwoord. Zolang men alleen maar leest en leert van uit het Oude Verbond, de brieven van Mozes, wordt het ook wel genoemd... heeft men die bedekking op hun hart.

Wat is dan die bedekking??? Het Oude Verbond is die bedekking... wat op het hart ligt. En pas in Christus Jezus gaat die bedekking weg.

Dan vallen er veel puzzelstukjes op hun plaats. Zolang men leefde en leerde onder het Oude Verbond... was er géén plaats voor Christus Jezus.

We kunnen het ook zien en lezen in de evangelische boeken, het leven van Jezus op aarde. Dáárom was er geen plaats voor de Heer in hun hart.... en steeds weer kun je het lezen, hoe veel Joden steeds weer teruggrepen naar de boeken van Mozes, onder het Oude verbond. Dáárom hadden velen een haat tegen Jezus. Hoe vaak lezen we niet dat zij HEM steeds probeerden te doden. Hoe vaak had de Heer aanvaringen met hen... als zij steeds weer teruggrepen alles wat onder het Oude Verbond stond.

Hun hart was zo vet en hun ogen zo dicht en hun oren zo gesloten... terwijl juist het Oude Verbond doordrenkt was met Zijn komst. En velen zagen het niet.

Het Nieuwe Verbond is Geest... Mooier nog... vers 17, "De Heere nu is de Geest; en waar de Geest van de Heere is, daar is vrijheid". Zo wonderlijk...

Jezus was de vervulling van het Oude Verbond... en van héél veel profetieën.

Zo geweldig... zodra men zich bekeerde tot Jezus Christus, wordt die bedekking weggenomen. vers 16.

We lezen ook in Hebreeën 8, over de beide verbonden... geweldig mooi uitgelegd. Als het O.V. perfect was geweest... had er ook geen Nieuw Verbond hoeven gekomen. Maar... zoals er staat...als God iets verouderd heeft verklaard, staat het op punt van verdwijnen. En pas in Christus is die verdwijning van het Oude Verbond een feit.

Alles onder het Oude Verbond was onvolmaakt... God is volmaakt... maar de mensen konden het nooit houden.

Maar God heeft alles samengevoegd in Zijn Zoon Jezus Christus. Het Oude Verbond wéés naar Christus... het Nieuwe Verbond is vervuld in Christus.

Maar... zolang men de boeken van Mozes leest, het Oude Verbond, blijft die bedekking op hun hart.

Het Oude Verbond IS die bedekking...

En dankbaar, dat velen ... in Christus Jezus, bevrijd worden van die bedekking die op het hart ligt.

Er is eigenlijk nog héél veel over te schrijven... maar met Christus Jezus... is de hele geschiedenis door midden gespleten.

Niet meer op steen Oude Verbond... maar in het hart, Nieuwe Verbond. Niet meer dierenoffers... maar het kostbare offer van Christus, die tot in eeuwigheid Zijn waarde behoud. Niet meer God de Vader van buiten, maar in ons hart door de Geest.

Wat lazen we in korinthiërs 3: 17, 'De Heere is nu de Geest;...' Het is Christus Zelf die in een mensenhart wil worden.

Wat een rijkdom en genade, terwijl ik en wij het niet verdiend hebben.

Fijne dag Goodmorning, en natuurlijk voor allen... de zon schijnt uitbundig, heerlijk. Gauw even de was naar buiten.

Lieve groet van mij, Esther.

anora op 16-03-2017 12:56

Hai Goodmorning

Volgens mij wordt er wel onderscheid gemaakt tussen het spreken in tongen ter opbouw van jezelf als individu en controleloze uitingen tijdens een samenkomst. Ik denk dat we dit onderscheid ook echt wel moeten maken. Het is echt jammer om kindjes met badwaters weg te gooien, en dat moet ook niet.

Als je wilt, valt het uit te zoeken hoor. Heb nu even geen tijd.

anora op 16-03-2017 13:04

(maar wat tongen betreft is ook iedereen daar vrij in, het is geen verplichting of extra geestelijk pluspuntje, dat is echt onzin)

Michaël ;-{> op 16-03-2017 16:21

@ goodmorning op 16-03-2017 00:00

Ik had nog nooit van Gert A. van de Weerd gehoord. Hetgeen je plaatste sluit af met 2 bijbelcitaten die ik op de vorige pagina gebruikte. Ik vind leuk.

Zie Michaël ;-{> op 11-03-2017 21:10

Over - Daniël 12:4 (NBV) ''Maar houd deze woorden geheim, Daniël, en verzegel het boek tot de eindtijd. Velen zullen op zoek gaan en de kennis zal toenemen.'' - zou ik iets wonderbaarlijks kunnen vertellen, maar dat bewaar ik voor een later tijdstip.

Met vriendelijke groet, Michaël

Vrede op 16-03-2017 19:08

Beste allemaal,

ik verbaas me er toch een klein beetje over dat Perry Stone blijkbaar zoveel stof doet oplaaien hier.

Ik denk dat dit een beetje het probleem van Jozef is.

Jozef had een hele krachte roeping van God gekregen en kreeg behoorlijk heftige dromen.

In zijn enthousiasme en mischien ook wel wat naiviteit vertelde hij dit aan zijn vader en aan zijn broers.

Zijn broers konden het niet zo waarderen en / of begrijpen en vatte het waarschijnelijk zodanig op dat Jozef behoorlijk zweverig en/of trots was.

Jozef was zich van geen kwaad bewust en vertelde zijn dromen met alle beste bedoelingen aan zijn broers.

Ik denk dat dat hier bij Perry en zijn vader ook een beetje het geval is.

Ik zie niet in wat er onbijbels aan is in de dingen die ze zeggen,

maar ik kan wel begrijpen dat het bij sommige mensen wat zweverig overkomt.

En met alle respect hoor,zonder iemand te veroordelen en met de vinger te wijzen naar mensen,

ben ik toch van mening dat dit voortkomt uit een beetje gebrek aan kennis van Gods woord.

Kijk,ik vind dat het mischien toch verstandiger was geweest van Perry en zijn vader om deze uitzonderlijke ervaringen michien toch niet met het grote publiek te delen,omdat veel mensen dit gewoon verkeerd zullen opvatten.

Maar tegelijkertijd zie ik echt niet in wat er nu onbijbels is aan deze ervaringen.

Je moet niet vergeten dat er in de hemel bij God een grote schare is van zielen die bij God horen.

En vergeet niet dat er in de eindtijd 2 getuigen zullen zijn die door God gezonden worden.

En vergeet niet dat Mozes en Elia op een bepaald moment met Jezus aan het praten waren.

Dus blijkbaar gebruikt God soms (al dan niet bij hoge uitzondering) ook mensen in plaats van engelen om bepaalde boodschappen te brengen.

Mattheüs 17,3

plotseling verschenen aan hen Mozes en Elia,die met Jezus in gesprek waren.

Petrus nam het woord en zei tegen Jezus: 'Heer het is goed dat wij hier zijn,als U wilt zal ik hier 3 tenten opslaan;

Een voor U,een voor Mozes,en een voor Elia.'

Je kunt de ervaringen van Perry zijn vader natuurlijk niet vergelijken met een 'bekende geest' (familiar spirit) die de gedaante aanneemt

van een bekende en vervolgens je sexueel probeert aan te randen.

Dat is natuurlijk iets compleet anders.En spijtig genoeg hoor je dat soort verhalen steeds vaker tegenwoordig.

Het valt mij op dat zowel Perry zijn vader,alswel de verschijning,toch God de eer geven.

Er is in deze ervaring ook totaal geen sprake van intimidatie of lastig vallen door de verschijning.

Daarnaast is de vrucht van deze ervaring ook dat Perry zijn vader, in zijn door God gegeven roeping terecht komt,

een roeping ter ere van God,juist door deze ervaring.

Dat zijn allemaal dingen die we ook horen mee te wegen.

Ik hoop dat ik hiermee het verhaal rond Perry zijn vader een klein beetje in een ander perspectief heb gezet voor jullie.

Maar ook al is niemand overtuigd door wat ik hier heb geschreven,

voor mij persoonelijk weet ik gewoon zeker dat er een zalving van God rust op Perry,

en ook op zijn vader vroeger.

Ook moeten wij niet vergeten dat Jezus nog veel meer wonderen heeft gedaan dan de dingen die zijn opgeschreven in de bijbel,

en dat God veel groter is dan ons kleine denken.

Jezus heeft nog veel meer gedaan:Als al zijn daden een voor een opgeschreven zouden worden,

zou de wereld,denk ik,te klein zijn voor alle boeken die dan geschreven moesten worden.

Johannes 21:25

Jullie willen een tempel voor mij bouwen waar ik kan wonen.

Maar dat kan niet,

want ik ben groter dan jullie denken.

Jesaja 66:1

Gods zegen allemaal,

de Heer zegene jullie geest en jullie ziel.

En de vrede en rust van de Heer op jullie nachtrust.

El op 16-03-2017 20:47

Vrede,  deut 18:10  10 Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.

11 Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt.

12 Want al wie zulks doet, is den Heere een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de Heere, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting

 

Je denkt toch niet dat God een dode op iemand afstuurd of wel? Dan zou Hij van zichzelf een leugenaar maken, en God kan niet liegen.

 

en kom niet met  Mat 17:3 aan, dat is toch iets heel anders , of wil je de vader van Perry met Jezus vergelijken 

 

Als ik jou was zou ik iets minder op "gevoel " uit gaan ,👍

Michaël ;-{> op 16-03-2017 20:56

@ Vrede op 16-03-2017 19:08

Bedankt voor de zegeningen!

Goodmorning op 17-03-2017 00:08

Hallo allen,

Klopt helemaal Esther@,...Jezus heeft alles overwonnen en dankzij zijn offer heeft een ieder die in hem geloofd eeuwig leven.

Maar voordat hij wederkomt moet er nog veel gebeuren en die geheimenissen staan beschreven in openbaringen en komen langzaam aan het licht. Het Joodse volk/israél dan wel de gelovige in Jezus zullen vervolgt worden. Tot een bepaalde hoogte die alleen God bepaald.

Zoals Michaél@ zijn gedachten al eerder liet vallen op een aantal bijbel versen over weteloosheid die toe zal nemen in deze wereld, daar tegenover dat wij gelovigen ons meer en meer verbonden voelen met de waarheid die komen gaat. Heiliger/gelouterd. Als ik hier goed over nadenk, dan gaat dit geheel vanzelf. Je ziet de wereld van nu schreeuwen in geschreven openbaringen. Tastbaar/Voelbaar en Waarneemnaar

Die dag komt steeds dichter bij Esther en de oogschellen zullen bij heel veel mensen afvallen, ook van het "Joodse volk"

groet aan allen....

Hoopvol op 17-03-2017 00:53

Sorry vrede, het ging hier om een gestorven iemand die verscheen aan perry's vader en geen engel ( ik heb t filmpje nog eens moeten bekijken, omdat je het over een verschijning had,  dacht ik dat je een engel bedoelde, die in het filmpje verschenen was )

 dan moet ik El helemaal gelijk geven. 

en zoals el zegt ivm Mozes en Elia .... Wij zijn uiteindelijk Jezus niet. 

De bijbelteksten die El aangaf is duidelijk ! 

Wij kunnen geen contact hebben met overledenen !! En mogen die ook niet opzoeken !!!! God verbied het ons  ! En als er n gestorvene geest zich aandient is die uit de koker van Satan. 

maar in welk verband dan die twee getuigen ( overledenen of engelen ) zijn ??? Zou ik moeten opzoeken. .. heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, Vrede ?!?!

En ook de vrede en nachtrust van de Heer voor jouw Vrede .... Dank je wel hoor ... 

Vrede op 17-03-2017 08:02

Met alle respect hoor.

Maar de mensen die in de hemel zijn met God,kan ik om te beginnen al geen doden noemen.

Die zijn gewoon levend en wel samen met de Heer.

En de tekst met Mozes en Elia bewijst dat ook.

Dat waren geen zombies of ondoden.Dat waren echt Mozes en Elia,levend en wel.

En Jezus woont in ons.

Jezus heeft zelf gezegd dat wij dezelfde wonderen als hem doen,en zelfs nog grotere.

Dus als het bij Jezus kan,zie ik geen reden waarom het bij ons niet zou kunnen,want Jezus woont ons.

Daarnaast,

als je het orginele filmpje van Perry en zijn vader bekijkt,

het filmpje wat meer als 20 minuten lang is,

dan zie je dat ook zij duidelijk aangeven dat je tot God moet bidden en niet tot mensen.

Dat is ook precies de reden dat God dit soort wonderen bij alleen hoge uitzondering doet,

want de meeste mensen kunnen dat niet aan en vervallen tot engelenaanbidding of in dit geval de aanbidding van een menselijke geest.

Maar ik ga dit onderwerp hierbij laten.

Ik blijf erbij dat Perry gezalfd is en dat de heilige Geest vaak spreekt tot mij via het beluisteren van zijn preken.

Dat is voor mij persoonelijk.Ieder het zijne.

Vind het jammer dat er zoveel weerstand is tegen Perry,had ik niet verwacht,maar dat geeft niet.

Ik weet dat ik er zelf heel veel aan heb,mijn geloof is er in ieder geval niet door aangetast.

Ik blijf gewoon Perry luisteren.

Ik wens jullie Gods zegen en Gods vrede toe.

anora op 17-03-2017 09:13

Hai Vrede, 

Ten eerste: fijn dat je zo onderzoekt en dergelijke. Nu kom ik er ook achteraan en dat is zeker niet met de bedoeling om je een onprettig gevoel te geven. Er is zoveel wat ik er over zou willen zeggen. 

Aan de ene kant is het fijn dat je iets hoort dat aanspoort, bemoedigt en stimuleert. En we weten allemaal dat we soms even iets extra's nodig hebben, jaja, ook al hebben we de Bijbel. Net iets wat iemand noemt, wat je leest, waardoor je weer die aansporing krijgt. Ook onmisbaar. Wel is mijn ervaring: zoek je echt wat omdat je iets mist, dan kan misleiding op de loer liggen. Zoek je iets vanuit het woord omdat je er meer over wilt weten (bijv een bep thema) dan gaat het meestal wel goed, zoek je iets op omdat je het in het Woord ook niet gevonden hebt, dan liggen de jakhalzen en woudossen klaar. 

Soms moet je radicaal zijn. Een voorbeeld: Zo luisterde ik naar dingen van iemand, die precies zei hoe ik er ook over dacht en wat mij aanspoorde. Ik bestelde een boek, en nog eens een boek. Toen las ik dat hij schreef: de duivel liegt nooit. Eén klein zinnetje. Het was de laatste keer dat ik ooit nog iets van die man gehoord/gelezen heb. Zijn boeken heb ik verwijderd (ereader) ....En dan kan ik wel zeggen: ja maar de rest is zo goed. Nee, dat éne, dat laat veel zien. 

Dat is slechts een voorbeeld, zo zijn er meer. 

Je zegt: " Je kunt de ervaringen van Perry's vader natuurlijk niet vergelijken met een bekende geest die de gedaante aanneemt van een bekende en je vervolgens sexueel probeert aan te randen."

Waarom kan dat niet Vrede?

Even buiten beschouwing gelaten of die geest sexueel probeert aan te randen. Waarom is die gedaante anders dan een geest die de gedaante van een bekende aanneemt? En hoezo, gedaante van een bekende? Het gaat er om dat het een geest is, een demon, die een gedaante aanneemt, of die gedaante nu van een bekende of onbekende is. Demonen verschijnen niet alleen in gedaanten van bekenden, maar op allerlei manieren en ook gewoon als zichzelf. Wat betreft bezoekingen van overledenen: overledenen komen niet meer op aarde. Dat is klaar. 

Waarom is het belangrijk om radicaal afstand te nemen van dingen die niet kloppen? Omdat demonen zeeer brutaal zijn. Ze dringen zich gewoon op, welkom of niet en pakken elke gelegenheid. Vandaar een rechte wandel en een heilig leven. Wat onszelf niet zo goed lukt, gelukkig hebben we het Bloed van Jezus en Zijn nalatenschap. 

De andere kant is, ieder heeft het recht te onderzoeken, en ieder is hierin weleens iets tegen het lijf gelopen wat niet klopte. Het zou wat zijn als we allemaal op dezelfde tijden dezelfde conclusies trokken en dezelfde leringen hadden getrokken. 

 

Hoopvol op 17-03-2017 10:59

Over de twee getuigen : 

De twee getuigen - Hij komt!
www.franklinterhorst.nl/De twee getuigen.htm
 
ik heb het nog niet volledig kunnen lezen, maar dit is een prachtige bijdrage 
!
 
ik zie nu de twee getuigen als apart gezet voor God (vermeld in de bijbel ) met hun specifieke opdracht In de verdrukkingsperiode ! ( specifiek voor Israël ) 
 
Dus al de andere gestorven mensen hebben geen opdracht ( niet vermeld in de bijbel ) dus kunnen zich ook niet geestelijk aandienen. ( in opdracht van God ). Dus wees waakzaam, een gestorven aandienende geest komt niet van God !!!!! 
 
Xander ik probeer nog eens hoor ... Ik kom er niet door ! 
 
 
U komt er wel door, er staan nu weer 2 postings in het spamfilter. 1x posten is genoeg. Mod.
Hoopvol op 18-03-2017 10:37

Mooie uiteenzetting Anora, klopt helemaal wat je zegt. 

En vrede, ik mag ook graag naar Perry luisteren, dat van die joodse bruiloft in context met de opname is prachtig van hem. 

En klopt er zijn mensen geroepen tot speciale opdrachten ( grote geestelijke groei ), maar een geest van een gestorvene kan nooit van God komen ( zie boven de waarschuwingen ). 

Maar we zijn allen nog niet volmaakt en hebben nog veel te leren. Ik ben ook van mening dat Perry oprecht is . Was mss een klein foutje.... Heb we allemaal !!! 

Lieve Groeten 

Hoopvol op 18-03-2017 11:09

Oh vergat er bij te voegen ; ik hoop dat Perry reeds heeft ingezien dat het geen bijbelse waarheid was, wat z'n vader is overkomen. Want nogmaals ik geloof wEl dat hij een oprecht kind is vd Heer . 

El op 18-03-2017 23:05

Hoopvol,nou hoopvol ik denk dat Perry Stone behoorlijk misleid is,en mensen misleid.

https://youtu.be/EZe1m96oFy8

Groetjes

Vrede op 19-03-2017 02:32

Ik wil hier een liedje delen wat ik op mijn hart heb.

Het is niet om te zeggen een christelijk liedje.maar ik kan het evenmin een onchristelijk liedje noemen.

Het gaat over de Israelieten die in gevangenschap werden genomen door de Babyloniers.

Vandaag de dag zijn er ook vele mensen die gevangen zitten onder duistere Babylonische krachten.

Dan brengt de Heer hen mischien tot inkeer, zodat zij de Waarheid leren kennen,

en ontsnappen uit de valstrik van de duivel,

die hen levend gevangen heeft genomen,

en hen dwingt zijn wil te doen. - 2Timotheüs 2:25

Ik bid dat de Heer Zijn licht laat schijnen op deze mensen en ze bevrijd van het juk van de duivel.

In de naam van de Here Jezus spreek ik bevrijding uit over dit soort mensen,

dat de Heer de deuren zal openen van hun gevangenis en ze zal wegleiden uit hun duistere grot.

Moge de Heer hun Zijn grote genade schenken,zowel de Jood als de niet-Jood,

en Zijn grote liefde in hun harten doen ontkiemen.

En waar Gods liefde verschijnt,angst voor de vijand verdwijnt.

De liefde laat geen ruimte voor angst.Volmaakte liefde sluit angst uit,..

1 Johannes 4:18

Hoopvol op 19-03-2017 09:42

Oei El, oh wat erg !!! Dit filmpje spreekt boekdelen .... Ik heb het zelf niet af kunnen kijken. Maar 1 ding is zeker, Perry kunnen we nu toevoegen aan de lijSt. : valse profeten !!! 

Vrede ik hoop niet dat je je hierdoor aangevallen voelt, wat dat is ons niet om te doen. Maar jij wenst ons het allerbeste en dat wensen wij jouw velen malen terug ! 

ook in het filmpje komt terug datgene over z'n Vader. 

Vrede ik hoop dat je doorziet dat de enige weg tot de Vader is door ( de deur ) Jezus Christus. Alle andere poorten/ deuren en wegen kom je uit bij de tegenstander. 

Wees aub waakzaam vrede. Moeten wij ook doen, voor je het weet trappen we ergens in! Dank je wel el voor weer je alerte opmerking 👍. je bent n echte waarheidsstrijder 😍. 

Vrede, Ik wens jouw alle inzicht en wijsheid toe In Jezus naam ...

lieve groeten 

Anora op 19-03-2017 13:25

Soms is "kennis" of " inzicht" ook de aanzet tot een verkeerde afslag.

Als je daar trots op wordt, eventueel.

Je ziet het vaak: het begint goed -  er komt mss bekendheid voor je persoontje zoals bij p- maar toch komt er ergens een kink en vervolgens de foute afslag. 

Vrede dank je voor t liedje : van bonney m? Nooit geweten dat het daarover ging. De rest is ook mooi wat je schrijft. En ik hoop evenmin dat je je aangevallen voelt ( is geenszins de opzet!!)

Hoopvol op 19-03-2017 23:52

ja hee , vrede ook ik heb dit liedje als kind uit volle borst mee gezongen. Maar ook nooit geweten dat het zo'n diepgang had. Leuk... !!!

voor allen die interesse hebben ; http://franklinterhorst.nl/Schrikbarende%20misleidingen%20binnen%20het%20christendom.

zeer goede uiteenzetting ! Vind ik trouwens van al z'n artikelen ! 

Hoopvol op 20-03-2017 07:14

Nu ik toch bezig ben : hier ook n zeer interessante bijdrage over de derde tempel. Is een serie van 4 delen. 

erg interessant ; 

http://franklinterhorst.nl/Uit%20het%20nieuws%2020-03-2017.htm

Hoopvol op 21-03-2017 12:36

Hoezo pope Franciscus geen valse profeet ????

https://m.youtube.com/watch?v=xR-ax1Z6o10#

islamitische gebeden in Vaticaan.... ?!?!

Hoe meer Bewijs wil je ????

Noorderlicht op 21-03-2017 15:25

@Hoopvol op 21-03-2017 12:36

Het Luciferisme is toch wat anders dan de Islam hoor. Het Christelijke geloof in Europa (overwegend katholiek) is ook iets heel anders dan het Orthodox Christelijke geloof in Rusland en Midden-Oosten, oftewel hecht geen enkele waarde wat er uit het Vaticaan vandaan komt want de paus is namelijk de vervanger van de Romeinse keizer in een ander jasje;-)

Hoopvol op 21-03-2017 22:33

Hee noorderlicht , leuk je hier weer te treffen. 

Maar je bedoeld dat de orthodoxe kerk zich niet laat beïnvloeden door de paus ( in een ander jasje :-)  ) 

oei ja zou kunnen, maar ben je dat zo zeker ???  ; https://m.youtube.com/watch?v=28r8jwBu1a8#

ik moet zeggen ; ze lijken mekaar stevig te omarmen :) 

Dewevoga op 22-03-2017 09:32

@Hoopvol op 21-03-2017 22:33

Ik ben het met Noorderlicht eens en dat werd nog eens bevestigd door een gesprek met iemand uit de Grieks orthodoxe kerk.

Noorderlicht op 22-03-2017 09:50

@Hoopvol op 21-03-2017 22:33

De Orthodoxe kerk heeft zich dus blijkbaar laten omkopen door het Vaticaan, dit stinkt!

Hoopvol op 22-03-2017 22:51

Dewevoga.. Ik kwam dit onlangs gemaakte filmpje tegen en t eerste deel spreekt boekdelen ( 2 e deel is wat rommelig ). https://m.youtube.com/watch?v=9z1T_4qykDw#

Maar hierdoor krijg je n beeld wat er daadwerkelijk achter de coulissen zich afspeelt. De Bijbel spreekt over dat er in de eindtijd 1 wereldreligie zal gevormd worden : 

Wereldreligies op weg naar eenheid.   franklin ter Horst. 

Hij schrijft als laatst op zijn artikel : In de wereldkerk is geen plaats meer voor de Here Jezus. Ze hebben Hem buiten de deur gezet! ....

dit is wat El een paar reacties terug voor waarschuwde; ook evangelisten brengen hun valse boodschap, ten voordele  voor de nieuwe wereld kerk. Wees aub alert !!! 

Dewevoga op 23-03-2017 09:35

@Hoopvol op 22-03-2017 22:51

Hoopvol, Bedankt voor uw reactie. Ik ben me zeer bewust van de vorming van Chrislam en ik houd mij er verre van. En velen in de Grieks orthodoxe kerk zijn zich dit ook bewust. En we zijn er zo vaak voor gewaarschuwd in het OT en NT. En waarom ik op FvD gestemd heb is te lezen in 2 Johannes 1:7-13. Ik ben al jaren bekend met de site van FtH en de uitdrukking die ik daar tegen kwam: na de zaterdag mensen komen de zondag mensen. En vele zondag mensen zien dit gevaar niet.

Noorderlicht op 23-03-2017 13:55

@Hoopvol op 22-03-2017 22:51

Als dit in de bijbel is voorspelt hoe kan het dan gebeuren dat de kerk hiervoor valt?

Wat ik mij ook afvraag, zoals het er nu uitziet lijkt de Islam de nieuwe wereldreligie te gaan worden, maar in het NWO systeem zal dat het Luciferisme zijn, dat betekent dat ook de moslims er in worden geluisd en ondertussen worden de moslims en andersgelovigen tegen elkaar uitgespeeld.

Anora op 23-03-2017 17:37

Die twee bijten elkaar wel ja, dat is ook mijn vraag_gedachte, al enige tijd. Het een is natuurlijk het middel voor de ander, zoals bekend. Maar erin geluisd? Normale moslims wel -k noem ze even gemakshalve zo- tuurlijk net als iedereen. Maar sommigen lopen graag en makkelijk mee in het geweld en dat hoeven ze niet te doen. Net als dat erdogan niet op zijn specifieke manier hoeft op te roepen tot geweld un europa " geen europeaan zal veilig zijn op straat" zei hij. Hij had op kunnen roeoen tot het brwaten van rust en kalmte. Mensen maken keuzes, is geheel id lijn vd bijbel en zouden we dus niet over het hoofd moeten zien  -- Hoopvol; is eigenlijk ook een beetje oude discussiie tussen ons, weet je nog ?

Hoopvol op 23-03-2017 22:27

Noorderlicht : omdat de instelling ( RK ) kerk hun eigen leer volgt en daardoor de bijbelse waarheid mist ! 

Anora en Noorderlicht ; ik weet natuurlijk ook niet hoe alles precies zal gaan. Maar persoonlijk denk ik dat de islam/ Chrislam langzaam zal overgaan in een soort van  new age religie.

Omdat de islam ook een Jezus heeft,  weliswaar een nep- Jezus, kan de valse profeet uit Rome makkelijk het  christendom met de Islam verbinden. En idd de Paus heeft volgens bep. bronnen al een vorm van islamitische dienst gegeven In het Vaticaan !!! 

Maar Langzaam zal m.i alle soorten religies  overgaan naar een soort van new age religie. 1 wereldkerk  met als basis respect en liefde en langzaam, maar zeer geniepig Jezus buiten de deur zetten ! 

Wat de uitkomst is van de nieuwe wereldkerk en de valse wereldverbeteraar is jullie wel bekend hè !

De gruwel die plaats zal nemen in zijn ( derde ) tempel in Jeruzalem .  Uit het nieuws 20-03-2017 franklin ter horst ... 

Hoopvol op 23-03-2017 22:37

Oh en ik vergat nog te zeggen ( m.i hoor ) natuurlijk worden er kampen tegen mekaar opgezet... Natuurlijk !!!   de ( valse ) wereldverbeteraar moet toch de wereld kunnen verbeteren en waar nodig kunnen ingrijpen... Kunnen ( vals ) verbinden met elkaar in liefde en respect ( met n nieuwe religie ) !! 

En dat hij nu er op los slaat ... hij is tenslotte  n moordenaar van den beginne .... 

Noorderlicht op 24-03-2017 00:31

@Anora op 23-03-2017 17:37

Toch begrijp ik wel waarom sommige moslims zich geroepen voelen om hun mede-moslims te gaan helpen gezien wat Amerika (en Europa) in die Islamitische landen hebben aangericht (miljoenen doden), en het was niet eens legitiem aangezien 9/11 een inside job was. Wat betreft Syrië is het zo dat IS en al die andere aanverwante legers gecreëerd zijn door o.a. Amerikaanse inlichtingendiensten omdat er een gaspijplijn door Syrië moet zodat Europa niet meer afhankelijk is van Russisch gas, omdat Amerika wil dat er in dollars gehandeld blijft worden maar dan moet eerst Assad aan de kant. Die rebellen die eerst geprobeerd hebben om Assad te verdrijven werden aangestuurd en bewapend door Qatar en waarschijnlijk ook betaald. Die gaspijplijn loopt vanaf Qatar straks door o.a. Syrië naar Europa, dus Qatar heeft daar ook belang bij. De Europese strijders zijn als je het mij vraagt gebrainwashed en denken daar echt voor een goed doel te strijden gezien wat er is gebeurd in al die andere Islamitische landen, maar dat ze eigenlijk ten gunste van hun vijand vechten, namelijk het Westen.

En volgens mij is het oproepen van geweld door Erdogan precies zoals het is bedoeld in lijn met de NWO en hebben onze politici hier ook weet van. Het nare van zo'n oproep van een moslim is dat er moslims zijn die hiervoor gevoelig zijn en wellicht een stoornis hebben, want vergeet niet er lopen meer gekken op straat dan er in een gesticht zitten, en met een aanslag echt denken iets goeds te doen voor de Ummah, maar dat die Erdogeit in het kamp van de NWO zit dat weten ze niet en daarom zie ik het inderdaad zo dat moslims er worden ingeluisd, maar wij natuurlijk ook;

Noorderlicht op 24-03-2017 09:28

@Hoopvol op 23-03-2017 22:27

De Rooms Katholieke kerk is in den beginne opgericht om bewust die bijbelse waarheid te missen, want de toenmalige keizer, de Christen moordenaar, heeft het toen op een akkoordje gegooid met de Christenen dat er een nieuw Christelijk systeem zou ontstaan waar hij het hoofd van zou zijn (de RK dus) en dat hiermee de Christen vervolgingen zouden stoppen. De Christenen aldaar hebben zich daar toen maar bij neergelegd met de gevolgen dat het niet meer het zuivere Christelijke geloof was. En uiteindelijk heeft de paus de functie van de keizer vervangen.

Ik ga nu even de gruwel lezen van Franklin ter Horst betreffende die derde tempel in Jeruzalem;

anora op 24-03-2017 10:09

En ineens weet ik het niet meer. Staat dat eigenlijk in de Bijbel van die ene wereldreligie?

Iedereen volgt straks die (geest/stroming van de) antichrist, nou ook weer niet iedereen schijnt het, maar hoe zit het met een wereldreligie, staat dat er eigenlijk wel?

anora op 24-03-2017 10:14

Jullie begrijpen natuurlijk dat strevers naar een groot islamitisch / of ottomaans rijk hier niet akkoord mee zullen gaan, dus ja, dat klopt, ik denk dan toch echt dat dit niet dé uiteindelijke grote bedreiging is. Voor nu wel, kort maar krachtig. Maar kort. Denk ik. Iets in mij zegt al jaaaren, dat houdt geen stand. (maargoed ik kan er voor 99,9% net zo goed helemaal naast zitten> die kans is zeer aanwezig :)  .

Dewevoga op 24-03-2017 10:32

@Hoopvol op 23-03-2017 22:27

Ik las van de week in Breaking Israel News dat het Sanhedrin een Iranse minister heeft uitgenodigd om samen met Israel de 3e tempel te herbouwen. Dit naar aaleiding van een uitspraak van Israelische premier over Esther. Die minister reageerde daarop met de opmerking dat Persie (Iran) al 3 maal geholpen had. Zelfs met de herbouw van de 2e tempel. Zoals ik het zie moet dit gebeuren om de profetieen uit te laten komen. En ook velen in Iran zullen gered worden. Helaas ben ik niet zo Bijbel vast dat ik de verwijzing even snel te voorschijn haal.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld