Headlines



-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


05-09-17

-  Nieuwste leugen Europese elite: AZC's vergelijken met Nazi concentratiekampen
 


03-09-17

- Minister Defensie VS dreigt Noord Korea met totale vernietiging

-  Flashback 1994: President Clinton kondigde trots einde kernwapens Noord Korea aan
 


02-09-17

- Petitie tegen 'terrorist' George Soros, partner van de EU, al 100.000 x ondertekend
 


01-09-17

-  Analisten vrezen nog deze maand uitbreken oorlog met Noord Korea
 


31-08-17

- Strategic Culture Foundation: Uiteenvallen EU is niet meer te stoppen
 


30-08-17

-  Honderden migranten verstoren Duits volksfeest met aanrandingen en geweld - media zwijgen
 


29-08-17

- National Defense Magazine: VS en EU houden rekening met beperkte kernoorlog in Europa

-  Paus eist zelfde rechten illegalen als Europeanen; Merkel haalt nog eens 1,5 miljoen migranten op
 


28-08-17

- Migrantencriminaliteit: Duitse politie adviseert burgers geen verzet te bieden
 


27-08-17

-  Rusland roept in september 100.000 soldaten en reservisten op, NAVO zeer bezorgd
 


26-08-17

- ISIS lanceert succesvol tegenoffensief in Syrië en Europa
 


25-08-17

-  'Westen op rand financiële instorting en uitbreken terreuroorlog'
 


24-08-17

- Duitse media vergelijken Trump met Hitler; Charlie Hebdo haalt opnieuw hard uit naar islam
 


23-08-17

-  Arabische filmmaker: 'Als Europa niet snel handelt, zal islamisering 300 jaar lang jullie toekomst vernietigen'
 


22-08-17

- Absurd maar waar: Regering Merkel test hormonale neusspray om mensen politiek-correct te maken
 


21-08-17

-  NASA komt meer zeer riskant plan tegen uitbarsting Yellowstone supervulkaan
 


20-08-17

- Marokkaans ISIS terroristen netwerk ook in Nederland actief
 


19-08-17

-  Roemenië wil 2000 migranten opnemen, maar die willen naar rijkere EU-landen
 


18-08-17

- Inlichtingendiensten: Zeker 50 door ISIS getrainde Europese moslims staan klaar voor nieuwe aanslagen

-  Aanslag Barcelona: Europeanen steeds bozer over huichelachtige reacties politiek
 


17-08-17

- Bevestigd: Geweld Charlottesville was geplande agitprop voor burgeroorlog
 


16-08-17

-  Politieagent: Wij hebben streng bevel criminaliteit migranten te negeren - UPDATE 16.40 - 18.40
 


15-08-17

- Zweden op drempel van eerste land waar contant geld is verboden
 


14-08-17

-  Werknemers arbeidsbureau: Maximaal 1 op de 1000 migranten geschikt voor werk
 


13-08-17

- 'Rellen Charlottesville door links op touw gezet om rassenoorlog tegen blanken te starten'

-  'Een seconde later': Wat te doen na een aanval met een EMP bom
 


12-08-17

- WO-3 angst in VS: Stormloop op survival winkels
 


11-08-17

-  China waarschuwt VS: Wij zullen aanval op Noord Korea tegenhouden

- Vrije pers? Journalist die niet positief over migranten schrijft keihard aangepakt
 


10-08-17

-  Grootste Britse kranten waarschuwen burgers voor kernoorlog
 


09-08-17

- VN-sancties omzeild: Noord Korea en Iran sluiten militair samenwerkingsverdrag
 


08-08-17

-  Putin: 'Paus Franciscus is geen man van God'
 


07-08-17

- Ex hoofd Turkse nationale politie: Erdogan steunt en bewapent ISIS
 


06-08-17

-  Duitse Politie Vakbond: We hebben de controle over het land verloren
 


05-08-17

- 'Trump effectief gesaboteerd als vredespresident, wordt nu oorlogspresident'
 


04-08-17

-  Justin Bieber, Katy Perry, Brad Pitt: Entertainment industrie gecontroleerd door ergste pedofielen
 


03-08-17

- Topjournalist Hersh: RussiaGate is leugen van CIA, wraak op Trump
 


 
















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

anora op 09-03-2017 08:39

@Vlinder,

Dat is niet het soort werken waar het om gaat.

We zijn verlost, uit genade, door geloof, het is een gave. Efeze 2:8. Inderdaad.

Wij zijn geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat we hierin zouden wandelen. Efeze 2:10.

(Dat soort werken wijst m.i. op Jezus en niet op ons onszelf, zoals de werken der wet)

Pier op 09-03-2017 10:42

Beste Brisbane (00.23 e.a.) zal ik nou eens in rond Rotterdams zeggen wat je met die website moet doen? Wegpleuren die handel! Foute boel! Ik vermoed (weet het niet zeker) dat die freak van gospelmachine (of zoiets) ben z'n naam even kwijt, iets met Benjamin, erachter zit. Die krijgt elke dag een 'engel' op bezoek, met elke dag weer een andere zelfverzonnen naam. Dit is nog erger. Degene die dit in elkaar heeft geflanst is volkomen de kluts kwijt. De Heer heeft ons gewaarschuwd voor dit soort misleiding. Ik proef bij jou iets van interesse en bijna overtuigd zijn, gevaarlijk! Dit is ernstig. Neem van een ouwe Jesusfreak aan: afkappen!

Dewevoga op 09-03-2017 11:46

@Vlinder op 08-03-2017 23:19

Jakobus, een dienstknecht van God en van den Heere Jezus Christus.... aan de twaalf stammen,....die in de ...verstrooiing...zijn; zaligheid.

Zijn wij dat dan?  Ik dacht het niet.

De geschienis is niet zo als ons op school geleerd is. Er is veel weggelaten. Onze cultuur zou van de romeinen afstammen, maar dat waren toch eigenlijk barbaren.

In Jezus" tijd wist men precies waar de 10 stammen van het huis Israel waren. Dit waren de Parten en de Scythen die in de omgeving van Armenie en de Kaukasus leefden. Zij zijn van daaruit naar het westen getrokken. Ook via de westelijke scheepvaart routes zijn zij naar Ierland, Engeland en Denemarken getrokken. Zij hebben via streeknamen hun afkomst nagelaten. Bijvoorbeeld Danmark (Denemarken) Dardanellen. En het is onderbouwd uit de Bijbel.

In een prachtig boek Israel Van David tot vandaag van SM Collins wordt de verspreiding van het volk Israel tot de uiteide van de aarde weergegeven. De geschiedenis van Kelto-Saksicch Israel van WH Bennet geeft er nog een andere kijk op. Isaac komt ook veel voor in volkennamen b.v. Saksisch.

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

Drossaard op 09-03-2017 12:31

@Brisbane, als jij echt getuigt dat het supergoed in elkaar zit dan moet je haast wel zelf de schrijver zijn. Noem jij jezelf Uriël of ken jij die man persoonlijk? 

Als ik delen van deze site lees dan vermoed ik dat het het werk is van een zeer narcistische man die de weinige kritiek uit zijn omgeving volledig wegwuift. Er worden een hoop echte Bijbelteksten gegeven, ja dat wel, afgewisseld met de meest waanzinnige claims (God zou vrouwen dieren noemen, bij Vlaardingen ligt een tweede verzonken stad Jeruzalem😲). Dat alles verteld in de meest vreemde zinsconstructies. Met menuoptie die nergens naar verwijzen.

Geen aanrader, XN-lezers, pure tijdverspilling. 

El op 09-03-2017 13:30

Pier, die van de gospelachtige hahaha, die ken ik, die is echt heeeeeel erg, en toch zijn er mensen die het geloven, echt triest.

Anora op 09-03-2017 13:48

Ja ik dacht ook direct aan benjamin, of iemand die erdoor aangestoken is.

anora op 09-03-2017 17:11

@El, over laten waaien, (weet tijd en datum niet meer) ja is goed hoor! En anders hoor ik het wel! :-)

@Xander, ja, ik denk dat het een probleem met mijn verbinding is, want zo ver kwam mijn bericht nog niet eens (mob bleef steken). Nou ja geeft niet, vaak kom je er dan achter dat het toch niet zo belangrijk was, en dat heeft ook wel weer wat. :-) 

anora op 09-03-2017 17:16

Ik zoek dat topic met oma & de zgn entiteiten, maar waar stond dat ook alweer? Kan iemand mij  helpen. 

Ik had daar nog iets te melden

Brisbane op 09-03-2017 17:54

Beste Pier (10.42) daar ben ik vierkant op tegen. Daar je dit totaal niet weerlegt met bijbelteksten en/of logica. Ik zie er geen enkele misleiding in terug. Je dient dit op grond van het Woord van de Heer te weerleggen. Neem dat van een super Jesusfreak aan: je weerlegt het. Of je dient iemand christelijker, intelligenter en meer waarheidsgetrouwer dan jezelf te vinden (Fil.2:3-4).

El op 09-03-2017 18:02

Anora 17:16 het topic, Franse regering zegt dat deradicalisering fiasco is,  succes

Michaël ;-{> op 09-03-2017 21:42

@ Brisbane op 08-03-2017 22:29

Het woord 'aartsengel' komt in de Bijbel enkel in het enkelvoud voor, wat weer impliceert dat er maar één aartsengel is. In Judas 1:9 wordt de aartsengel bij zijn naam genoemd, en zijn naam is niet Uriël ...

Pier op 09-03-2017 22:46

Brisbane, het is de bedoeling dat je groeit in je geloof, dat je leert onderscheiden, dat je je gezonde verstand gebruikt. Wat zegt mijn gezonde verstand, na één blik op deze site? Flauwekul! Wat onderscheid ik dan? Verkeerde geesten! Op grond waarvan onderscheid ik dit? Doordat ik in de loop van de jaren ben gegroeid in mijn geloof en doordat ik al ik weet niet hoeveel van deze wargeesten ben tegengekomen, enzovoort.

Dat is bijbels onderbouwen Brisbane, zonder één bijbeltekst aan te halen. Dat kan ook namelijk.

Maar even serieus: hou op man, dit soort rommel serieus te nemen! Lees je bijbel, bid elke dag, doe recht, heb getrouwheid lief en wandel ootmoedig met de Heer. 

Brisbane op 09-03-2017 22:47

Beste Drossaard

1) ik heb mezelf niet de naam Uriël gegeven. 

2) Aan je vermoedens heb ik niks. 

3) Als jij vindt dat als iemand God naspreekt, dit een waanzinnige claim is. Dat vind ik dat pas echt een waanzinnige claim.

4) Wat betreft de tweede verzonken stad Jeruzalem. Ook hier weerleg je de vele genoemde bijbelteksten niet. Je dient van God deze schrijver trouwens christelijker, intelligenter en waarheidsgetrouwer te vinden dan jezelf (Fil.2:3-4). Alleen kinderen van de Satan zien dit niet zo.

5) Het gaat niet om zinsconstructies, maar om het feit of de boodschap overkomt. En daar heb je het niet over. 

6) Als je op zijn website kijkt, dan zie je dat hij pas enkele maanden computerervaring heeft. Daarnaast is hij doelwit nummer 1 van de heerser over het internet, genaamd de Satan (zie zijn website). En die kan natuurlijk makkelijk zijn site verpesten (Ef.6:12). 7) De website lijkt me aanrader, XN-lezers, een waardevolle tijdsbesteding.

anora op 09-03-2017 23:09

Hallo Brisbane

Valse profeten /profetieën zijn te herkennen aan het feit dat ze iets toevoegen aan het Woord, iets nieuws. Zoals uriel, dan hadden we wel over hem gelezen en dan was er wel wat over te vinden. Het blijft dan dus bij suggeren en zo zit God niet in elkaar. En dan is er ongeveer 1 in NL, en hoeveel in de hele wereld die het over een uriel hebben?

Wat mij betreft is het dus geen discussie. Heb wel even gekeken overigens om te kijken of er iets stond bij 'over ons'. Maar helaas, niks, geen idee wie er achter zit. Niet dat dat wat zou uitmaken, maar ik was toch wel benieuwd om te weten wie dit schrijft. Ik zal er verder niet meer kijken, heb er niks te zoeken. 

Hoopvol op 09-03-2017 23:24

pier, El en Anora bedoelen jullie Benjamin Creme ? Die de komst van de Maitreya voorspelt. Leraar voor alle religies .... Bedoelen jullie deze ???? 

zoja, gevaarlijk goedje ....!!! 

Brisbane op 09-03-2017 23:28

 

@Michaël

De aartsengel waar jij het over hebt is de Vorst der vorsten uit het boek Daniël. Wat impliceert dat er nog meer vorsten zijn, waartoe Gabriël behoort, die wel in de Bijbel staat. In het christendom is het een gegeven, dat er vier aartsengelen zijn. Zie bijv. Ezech.1:10 en Opb.5:6 nbg, hier vindt men deze voor 3/4 dierachtige aartsengelen in terug. Daarnaast staan ze als vier onderscheiden Yhwh's gecodeerd in de Bijbel, ---


Brisbane: gelieve niet meer op de XN forums te posten. XN wil geen boodschappen van geleide geesten op de forums ontvangen. Mod. 10-03-2017 16.30 u

anora op 10-03-2017 00:24

@Hoopvol, 

Nee, ene Benjamin C (andere achternaam) die zo'n rare website heeft (ik zal m hier niet noemen, denk ik, ik twijfel, is dat wel netjes, nou vooruit): de evangelische tijdmachine. Vreemde dingen kom je daar tegen. Het misleidt helaas velen. 

anora op 10-03-2017 00:27

Merci El

Brisbane op 10-03-2017 09:49

 

@Pier: 

 

Je keert voor de 2e keer God finaal de rug toe op basis van Fil.2:3-4. Je dient ervan uit te gaan dat ik het hoogste, het 7e geloofsniveau in de Bijbel al heb behaald.

Als jij geen enkel verstandelijk argument hiertoe aanvoert, dan laat jij je door beestachtige gevoelens leiden. Op het niveau van de honden en zwijnen uit Mat.7:6. Ik dien me door de goddelijke Logica te laten leiden (Joh.1:1 grondtekst).

 
Brisbane: gelieve niet meer op de XN forums te posten. XN wil geen boodschappen van geleide geesten op de forums ontvangen. Mod.  10-03-2017 16.30 u
Dewevoga op 10-03-2017 10:27

@anora op 09-03-2017 23:09

Het klopt dat er in de Bijbel weinig over engelen geschreven wordt, maar de naam Uriel is wel een naam van een engel. Deze naam, en nog vele anderen worden genoemd in het boek van Henoch. Dit werd geschreven voor de zondvloed en verhaalde reeds over onze laatste dagen van de eindtijd en dat de wereld nog slechter zou zijn dan voor de zondvloed Bijgaand een link naar dit boek:

.http://wimjongman.nl/artikelen/henoch-nl.html

Pier op 10-03-2017 11:10

Anora, dank voor je indrukwekkende verhaal en getuigenis aan Oma. 

Pier op 10-03-2017 11:36

Brisbane, nog even over Fil.2:3-4 die jij steeds aanhaalt: Paulus schrijft hier aan degenen die de Heer toebehoren, de gemeente. Hij schrijft niet dat wij een valse leraar uitnemender moeten achten dan onszelf of, zoals jij steeds schrijft:'christelijker, intelligenter en meer waarheidsgetrouw'. Zou wat moois wezen. 

Wat ik me afvroeg, Brisbane, ga jij naar een kerk? Een waarheidsgetrouwe kerk met positieve, wijze dienaren en een betrouwbare, integere voorganger? Ik bedoel dit: ik denk dat jij de bescherming van de gemeente nodig hebt. Dat je je vragen aan een verstandig iemand in de gemeente zou moeten kunnen voorleggen, dat je via de dienaren van de gemeente toeneemt in wijsheid en onderscheiding. Da's overigens bijbels wat ik nou zeg Brisbane. Efeze 4:11-15. Met de nadruk op die wind van leer, waar Paulus het over heeft. 

Ik ben bang dat je anders zomaar zou kunnen wegwaaien in deze tijd, door het geblaas van al die valse windbuilen om ons heen.

Pier op 10-03-2017 12:53

Brisbane, toen ik mijn berichtje van 11.36 uur schreef, was ik nog niet op de hoogte van jouw schrijven van 10-3 9.49 uur, hierboven. Het is veel erger met jou gesteld dan ik dacht. Het lijkt me nu waarschijnlijker, dat je zelf die site, waar we het over hebben, hebt opgesteld, zoals Drossaard al vermoedde. Een tijdje geleden schreef iemand op deze site trouwens al over 'het zevende geloofsniveau' en dat soort dingen. Iemand die zich zoiets als JvS o.i.d. noemde. 

Die had ook een eigen site, waarop hij zijn verderfelijke dwaalleer verspreidde. Ik zeg verderfelijke dwaalleer, omdat hij over Jezus Christus beweerde, dat die begonnen was als engel, als schepsel van God. Nog veel meer onzin, maar dat was het ergste. Hij loochende de Godheid van de Zoon.

Of jij bent dat, of je bent in de leer van die dwaalleraar verstrikt geraakt. 

anora op 10-03-2017 13:02

@Pier graag gedaan, ik hoop dat het wortel mag schieten. Misschien niet nu, maar later. Zo is het met mij ook gebeurd: als je bereid bent de dingen op te slaan die anderen je willen vertellen -al doe/wil je er op dat moment (nog) niks mee of denk je, dat is niks voor mij, dan gaat het toch een keer wortel schieten. Het is een wonder. Er moeten wel mensen voor mij gebeden hebben, denk ik wel eens.

El op 10-03-2017 13:41

Nou Anora ik sluit me bij Pier aan dat was zeker indrukwekkend, jou verhaal, goed gedaan👍

Hoopvol op 10-03-2017 13:43

Van mij ook n dik compliment Anora. Beter en duidelijk kan het eigenlijk niet omschreven worden. Het hakt er als het ware in... 

Ik blijf het daarom belangrijk vinden dat we de vele maskers waarachter de tegenstander zich verschuilt,  proberen op te lichten,  want de misleiding is ontzettend groot ! 

Mooi ook dat je zei,  is het niet voor nu dan is het hopelijk voor later, want geloof me dit blijft hangen Anora. Jouw woorden ( en andere ) zal ze  zich heus wel herinneren.... Ze zal zeker nog wel eens denken aan De oude bejaardjes :) 

En bedankt voor de de tip hierboven, zal eens kijken ... ! Want de leugen Is geniepig ....

En pier vond jouw ook erg dapper hoor..... Je zette er je tanden in...  Van mij ook n compliment !!! 

El op 10-03-2017 14:24

Dewevoga, er zijn zeer veel bijbelgeleerde die zeggen dat het boek van henoch, niet door henoch geschreven is maar door iemand , die zich voordeed als henoch , 200 jaar voor Christus, en is daarom ook niet in de Canon opgenomen, ik zeg dit maar als aanvulling.

Daarbij moet ik zeggen, dat als mensen in dwaalleer zitten zoals brisbane, of benjamin c, e.t.c, bijna altijd zie je dat boek weer naar boven komen

ik zou daar mee uitkijken,en zeker voor jonge Christenen👍

Pier op 10-03-2017 15:34

Reactie op Oma van 13.29 onder 'Frans Fiasco': 

Ik had al gekeken Oma, naar wat de Akasha kronieken precies inhouden. En inderdaad, het lijkt erg veel op elkaar. U denkt dat het hetzelfde is waar we over praten. Nee. Integendeel. Oma, u zult er moeite mee hebben, maar er zijn twee 'kanten' in de geestelijke wereld. Twee domeinen, gebieden, misschien kun je wel zeggen koninkrijken. Het ene Koninkrijk is het Koninkrijk van het Licht, van degene die Zichzelf het Licht der wereld noemt, Jezus Christus.

Het andere is het rijk van de vorst der duisternis, die zich voordoet als een engel des lichts en dat is Lucifer. 

Jezus zegt van Zichzelf:  "Ik ben de Waarheid."

Van Lucifer, de duivel, zegt Jezus: "hij is de vader der leugen. Als hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want er is in hem geen waarheid."

Oma, we hebben te maken met geestelijke machten. 

Ik heb op een bepaald moment in mijn leven gekozen voor Jezus Christus. Die is in mij komen wonen met Zijn Heilige Geest, de Geest van Jezus Christus, die alle machten en krachten openlijk heeft tentoongesteld en zo over hen heeft gezegevierd. Hij die in mij is, is sterker dan die in de wereld is. 'Die in de wereld is', daarmee wordt de duivel bedoeld.

U hebt uzelf op een bepaald moment in uw leven afgesloten voor Jezus Christus en u opengesteld voor het andere domein, voor de geestelijke invloed van een geestelijke macht, waar je als mens in eigen kracht niet tegen opgewassen bent. Die geestelijke macht, die de vader der leugen wordt genoemd, zal zichzelf niet aan u voordoen als een rode figuur met een staart en horens. Nee, hij doet zich voor als een engel des lichts. Alles wat hij u leert, lijkt op licht, op wijsheid, op vrede. Maar het is duisternis, want door zijn leugens bent u weggelokt, weggevoerd van uw Schepper. Van Jezus. En dus van de Waarheid. En van het eeuwige leven in Zijn Koninkrijk, van Zijn echte vrede en waarachtige liefde. Jezus Christus heeft u geschapen, Hij heeft u lief als geen ander, Hij wil dat u behouden wordt voor de eeuwigheid.

Dit is de harde werkelijkheid, dat u bent misleid door de tegenstander, de vijand die wil dat u voor eeuwig verloren gaat.

Twee wegen Oma. Twee bestemmingen. 

Ik denk persoonlijk dat God u roept, dat Hij naar u op zoek is en u wil redden. Dit geschrijf over en weer is niet zomaar iets. Dit gaat werkelijk over leven of dood.

Kies voor Jezus Oma, vraag Hem of Hij in uw leven wil komen, u wil vergeven, u wil vervullen met Zijn Geest, u wil redden voor de eeuwigheid. Hij zal het onmiddellijk doen, want Hij houdt van u.

Tot zover mijn reacties Oma. Moge God u genadig zijn.

Pier.

Esther op 10-03-2017 16:58

Anora, dank je wel, voor jou reactie aan oma. Heb het een paar keer gelezen, en was zó onder de indruk. Maar ook dat je iets van jezelf liet zien, je eigen belevenis in die dingen. Dat is bepaald niet mis.

Zo fijn dat je de Heere Jezus in jou leven hebt gelaten... Hij klopte ook aan jou deur... en je deed open en liet Hem binnen. Geweldig hoor. Ik geloof ook zeker dat er voor je gebeden is... God roept mensen of raakt gelovigen aan... dat er voor een bepaald iemand gebeden moet worden. Er gebeurd zoveel wat God de Vader en Jezus doen... dat wij er soms niet eens bij stil staan.

Het is zo waar... wij mogen zaaien, bidden, maar het zaad heeft tijd nodig om te ontkiemen. En juist dát is zo mooi, dat is voor onze Vader en Jezus onze Heer. De verborgenheid van het groeien... is voor ons niet te zien.

Maar ook alle andere reacties mooi.

Hartelijke groet, Esther.

Dewevoga op 10-03-2017 16:59

@

El op 10-03-2017 14:24

Dewevoga, er zijn zeer veel bijbelgeleerde die zeggen dat het boek van henoch, niet door henoch geschreven is maar door iemand , die zich voordeed als henoch , 200 jaar voor Christus, en is daarom ook niet in de Canon opgenomen, ik zeg dit maar als aanvulling.

Bedankt voor uw reactie. Ik ben me er van bewust dat dit boek niet echt door Henoch geschreven zou zijn. Maar hij heeft deze teksten nagelaten aan zijn kinderen en er wordt niet voor niets uit gerefereerd meerdere malen door de dicipel Judas. En als men in de tekst kan lezen dat men een steen zou aanbidden (de Kaaba) dan kan die schrijver die u aanhaalt dat zo'n 85-00 jaar daarvoor niet geweten hebben. Het doet niets af aan de Bijbel waar ik mijn grootste inspiratie uit haal.
Ik vind het interessant om ook nog enige kennis op te doen van de voortijd (voor de zondvloed) en die 1000 jaar er na. Daar zijn de afgelopen tientallen jaren toch best veel vondsten over gedaan. En de grootste tragedie aller tijden wordt in de bijbel als een krantenverslag weergegeven. Dus hoe slecht moet de wereld geweest zijn En Henoch schreef dat in de laatste dagen van de eindtijd de wereld nog slechter zou zijn. Er was toen sprake van kannibalisme en nu doet ISIS hetzelfde. Genetische manipulatie van mens, plant en dier, er is niets nieuws onder de zon. Wij mogen dankbaar zijn dat de Here Jezus onze zonden op zich genomen heeft, waardoor wij van het eeuwige leven mogen genieten.
Maitreya op 10-03-2017 17:00

Ik heb oprecht mijn hele leven gedacht dat er geen enkele toekomst is zonder Christus aanwezig op een materieel vlak, alleen heb ik het er niet vaak over gehad met mensen bij wie het nodig is omdat ze je dan betichten een slappeling te zijn. Gezegd moet daarbij dat alle verantwoordelijkheid voor de misstanden die ik zag ontstaan en die zich aanscherpten op mijn eigen persoon steeds op dezelfde manier op mezelf werd afgewend. En daarmee werd zelfs het ‘geloof in jezelf’ gepopulariseerd tot eigenliefde. In omstandigheden waar ik geleden heb als in een criminelenkamp, was nog de enige reactie dat ik niet gehard genoeg ben. Het enige waarmee ze van hun hardheid verlost konden worden was de directe confrontatie met hun einde (bron van inkomen van de kranten) vanuit dezelfde sluwe intelligentie om te overleven die de oorzaak was van twee wereldoorlogen waarmee bibliotheken vol zijn geschreven, aan universiteiten onderwezen met het recept ervan af te komen: alles illusie: het lag aan de klotementaliteit waarvoor niemand verantwoordelijkheid wilde nemen. En dan denk je dat die minne toestanden niet bestaan bij intellectuelen, nee als ze even vrij zijn dan blijkt van zelfs mensen die in hun carrière posities hebben gelijkwaardig aan of boven die van een minister-president dat ze zich des te meer op het minne vlak van pubers proberen te bewijzen, en dat die kanten juist des te sterker zijn aangescherpt om dat punt te hebben bereikt waar ze de maat kunnen leggen voor de rest. Hoe kun je zo bestaan? Maar op dat vlak denken de mensen een wonder te krijgen van een ‘superman’ die ze met alle mogelijke moeite van die eigenwaan probeert te verlossen.

Anora op 10-03-2017 17:17

Zeer goed @pier want alleen Hij is Waarachtig en (de brenger van) Waarheid.

Verder; bloosbloos. God is geweldig. Hij zegt : zoek en je zult vinden. Hij is getrouw!

Drossaard op 10-03-2017 17:34

Een paar weken terug was ik er nog weer eens aan begonnen, met het lezen van the Book of Enoch. Maar inmiddels ook al weer halverwege gestrand. Enerzijds lijken er meer aanwijzingen over de eindtijd in te staan, anderzijds voelt het niet helemaal koosjer.

Ik geloof wel in het bestaan van de aartsengel Uriël en ook dat hij binnenkort nog een belangrijke rol moet vervullen  (1 Tess.4:16). In Henoch 10:1-4  staat hoe Uriël Noach moest waarschuwen voor de zondvloed. Best mogelijk dat hij moet terugkeren aangezien we nu weer leven als in de dagen van Noach. Broeder Johan Huibers heeft immers een 1:1 ark nagebouwd!

Maar van de echte Uriël zou ik wel een totaal andere boodschap verwachten dan die ik lees op de theofaction-blog. Zou hij niet waarschuwen tegen alle bandeloosheid en sodomie?

Als ik in Google de zoekwoorden 'Brisbane' en 'Uriel' intik, kom ik uit bij een sodomitisch kerkclubje. Kun je daar niet eens tegen optreden, Brisbane? Om Uriëls naam te zuiveren?

Michaël ;-{> op 10-03-2017 17:37

@ Brisbane op 09-03-2017 23:28

Hetgeen u aanhaalt gaat over 'wezens' niet over 'aartsengelen' in het meervoud. Zoals ik u eerder schreef staat het woord aartsengel enkel in het enkelvoud geschreven - en enkel in het nieuwe testament - waar het slechts 2 keer voorkomt.

Judas 1:9 ''Zelfs de aartsengel Michaël waagde het niet de duivel te beschuldigen en te veroordelen toen hij met hem twistte over het lichaam van Mozes. Hij zei alleen: 'Moge de Heer u straffen.'''

1 Tessalonicenzen 4:16 ''Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen.''

En ja, het klopt dat hij de grote vorst uit Daniël 12:1 is. In Openbaring 12:7 gaat hij de strijd aan met de draak en verslaat deze.

Ik heb dus meer vertrouwen in Michaël dan in Uriël. Ik wens u God's wijsheid en vrede toe.

Michaël ;-{> op 10-03-2017 17:49

@ Brisbane op 10-03-2017 09:49

De toon die u aanslaat tegen Pier, zegt genoeg over u. Ik heb een tip voor u. Verhef een ander boven uzelf.

Met vriendelijke groet, Michaël

 

Allen: Gelieve de discussie met Brisbane nu te stoppen, hij mag niet meer posten en kan geen weerwoord geven. Mod.

El op 10-03-2017 20:13

Dewevoga. Ik begrijp het👍🤗

Michaël ;-{> op 10-03-2017 23:30

@ Moderator

Ik ging er vanuit dat Brisbane niet meer over zijn site mocht posten, ik begrijp nu dat hij helemaal geen weerwoord kan geven. Duidelijk. Bedankt voor de extra uitleg. Met vriendelijke groet, Michaël

Oma op 11-03-2017 16:56

@Pier &co

Dat in deze Nieuwe Tijd nog steeds zulke warhoofden ronddwalen en met hel en verdoemenis dreigen daar zakt mijn broek van af.

Blijf lekker mekaar blaaskes wijsmaken en ronddraaien in nutteloze semantiek, zeveren met oeverloze, lege en dode woorden en bidt vooral tot je nog een ons weegt - de mens zal het zelf moeten Doen, en niet erover blijven jammeren. En bovenal: respecteer andere visies.

Breng de bijbel die jullie als leidraad nog nodig hebben beter in de praktijk ipv je tijd te verliezen om zieltjes te winnen en te bekeren zoals de missionarissen eeuwen geleden deden bij de arme zwartjes, die nu massaal verhongeren.

"Oma, u zult er moeite mee hebben, maar er zijn twee 'kanten' in de geestelijke wereld. "

euh....'maar' twee kanten? Niet enkel simplistisch maar vlakaf naïef in een tijd waar deze twee uitersten reeds lang en wetenschappelijk achterhaald werden.

Ik ga er niet verder op ingaan want blijkbaar is zwart-wit het enige dat reli-blinden nog kunnen zien.

Ik heb medelijden met jullie want de schok zal des te groter zijn naarmate de tijd vordert en mysteries waarover jullie nu speculeren zich zullen ontvouwen.

"U hebt uzelf op een bepaald moment in uw leven afgesloten voor Jezus Christus en u opengesteld voor het andere domein, voor de geestelijke invloed van een geestelijke macht, waar je als mens in eigen kracht niet tegen opgewassen bent."

Gelieve je te onthouden van enig commentaar op wat jij dénkt te weten over mij, nogmaals: pas toe wat je bijbel je leert: Niet te oordelen en veeg voor je eigen deur want daar hebben jullie meer dan nood aan.

"Ik denk persoonlijk dat God u roept, dat Hij naar u op zoek is en u wil redden. Dit geschrijf over en weer is niet zomaar iets. Dit gaat werkelijk over leven of dood.

Kies voor Jezus Oma, vraag Hem of Hij in uw leven wil komen, u wil vergeven, u wil vervullen met Zijn Geest, u wil redden voor de eeuwigheid. Hij zal het onmiddellijk doen, want Hij houdt van u.

Tot zover mijn reacties Oma. Moge God u genadig zijn."

Denk persoonlijk maar liever voor jezelf, jij hebt dat broodnodig, ik heb geen redding of vergeving nodig, ik doe niet aan zelfkastijding en ja: dit geschrijf heeft als doel om ogen te openen, verstarde geesten wakker te maken en bewust te maken dat niet enkel hun bijbelse gewauwel irritant, voorbijgestreefd en nietszeggend zijn maar schadelijk en elke spirituele groei (die onvermijdelijk is voor elk mens) stagneert, poogt te verdrinken met nutteloos gepalaver over het verleden, dat geen enkele relevantie heeft in het dagelijkse leven en de menselijke realiteit.

Zie maar dat jullie jezelf redden voor het te laat is en je niet aan 'bijbelse plagen' ten onder gaat door de duivel die zich vermomt als engel....onvoorstelbaar in 2017....

Op mijn eerdere vragen wordt wél niet geantwoord, nietwaar?

Wagen jullie je er niet aan of wat? Met welke leeftijden hebben we hier te maken? 

Hoe passen jullie al deze, in het ijle, zwevende uitspraken en bijbelcitaten toe in je dagelijkse leven?

Enkel elkaar pogen te overtroeven wie het best de bijbel kent en citeert om dan jezelf een pluim te geven? Gaat het daarover?

Hoe staat het met in praktijk te brengen, in daden omzetten van al jullie geleuter?

Of maakt dat niet uit? 

Gaat het erom anderen te bekeren om ook oogkleppen op te zetten, je macht weg te geven aan een oude, grijze man in de hemel zodat je telkens een perfecte zondebok hebt om naar te verwijzen, om je eigen verantwoordelijkheid op af te wentelen voor alles wat in je leven gebeurt?

Dient dan, voor het 'kwade', de duivel daar ook nog steeds voor? Weigeren de verantwoordelijkheden van jezelf, je eigen keuzes onder ogen te zien en de gevolgen van je daden te dragen?

Geef Daar eens concreet antwoorden op zonder bijbelcitaten?

goodmorning op 11-03-2017 19:45

Oma@

U heeft duidelijk moeite van een aantal geschreven berichten. Waarschijnlijk een verkeerd antwoord hierin ontvangen.

Kent u God, ik ook niet!

Kent u Jezus, ik ook niet!

Gelooft u in Jezus, ik wel!

Gelooft u in de dood, wij weten dat die voor ons allen komen gaat.

Vandaar die oude zeerollen met zoveel kostbare informatie waar u en ik de kennis uit kunnen vergaren, van hoe het werkelijk in elkaar zit.

Ik geloof in het leven Oma@... Haal eens adem en blaas die uit, eens komt die dag dat die adem stopt. Is het mijn adem, dan geef ik de geest en ben dan blij dat na alles wat ik heb geleerd of ondergaan in dit leven Jezus heb mogen leren kennen omdat Hij de enige is tot eeuwig leven.

Verheug mij er eigenlijk nu al op.

Hoop dat jij er ook bent.

Groet 

Anora op 11-03-2017 20:05

@oma

U bent de zoveelste die zgn vragen stelt mr absoluut geen boodschap heeft aan antwoorden. Omdat u ze zelf wil geven. -nog altijd vol vooroordelen denkende het wel in te kunnen vullen- Wat mijzelf betreft, ik pas daarvoor. Voor echte ge interesseerdheid pas ik nooit. Ik hou van echtheid en oprechtheid.

Lynx op 11-03-2017 20:45

Oma een perfect staaltje humanisme!

Michaël ;-{> op 11-03-2017 21:10

 

@ Oma op 11-03-2017 16:56

Wow Oma, wat een openbaring. Uw afkeer en spot is overduidelijk. En dat maakt Christenen alleen maar standvastiger. Dank u. Ik voelde mij aangesproken, daarom speciaal voor u, mijn reactie met Bijbelcitaten:

Openbaring 22:11 ''Wie onheil aanricht zal nog meer onheil aanrichten, wie onrein is zal nog onreiner worden. Wie goeddoet zal nog meer goed doen en wie heilig is zal nog heiliger worden.''

Daniël 12:10 ''Velen zullen zich laten reinigen, zuiveren en louteren, maar de wettelozen zullen wetteloos handelen; en geen van de wettelozen zal het begrijpen, maar de verlichten zullen het wel begrijpen. ''

Wie de schoen past, trekke hem aan …

Wees gegroet, Co ;-{>

p.s. ''En bovenal: respecteer andere visies.''

zoeker op 11-03-2017 23:14
Beste oma
Je hebt helemaal gelijk dat uit je daden blijkt wie je bent en waar je voor staat. Wat ieder van ons doet gaan we alleen niet over uitweiden, ieder heeft iets dat specifiek is voor diegene, qua gegeven talent en levensdoel en het is tussen die persoon en de Eeuwige- niet aan anderen om over te oordelen. Wie veel gegeven is heeft over veel verantwoording af te leggen.
Je hebt ook gelijk dat we graag over ons geloof en het Woord spreken: het is ook zo bijzonder wat ons gebeurd is.Velen van ons waren zoekende- mijn 'naam' zegt dat ook al. We wisten dat ons iets ontbrak- we hadden een 'gat' in ons hart- een grote leegte en niets kon dat vullen.Als ik voor mezelf spreek: ik heb gezocht en onderzocht het boeddhisme, hindoeïsme, esoterie, spiritualiteit, new-age en het paranormale. Engelen channelling/galactic channellings, Federation of Light, andere geloven, algemene wijsheden, aliens, ufo's, Atlantis, lichtkinderen, Sumerische kleitabletten, Sitchin, Blavatsky en nog veel meer.
Steeds verder kwam ik bij God vandaan en dank ik Hem dat Hij me niet heeft losgelaten: Hij heeft mij in al mijn verlorenheid en eigen wijsheid gevonden en niet ik Hem.
Bijzonder is mijn weg geweest naar Hem toe en ik weet dat mijn Verlosser leeft !
Vergeving heb ik gevraagd, ook voor dat ik Hem verloochend had en wonderwel heeft Hij me gered uit mijn verlorenheid: niets van mezelf bleef er over, alles wat ik had en heb geef ik aan Hem. Wie zijn leven zal verliezen die zal het vinden zegt Yeshua/Jezus en zo is het.
En als je dan weet hoe rijk je dan wordt: niet te beschrijven gewoon.
Zijn rust en vrede, Zijn shalom komt in je hart en je weet dat je thuis, echt thuis bent gekomen.
Je ziel geneest Hij en je leven verandert: Zijn Ruach haKodesh/Heilige Geest leidt je het leven door en geen mens kan je nog raken of van je stuk brengen, want je weet je geborgen in Hem.
Zijn Woord, de Bijbel hebben we lief, Hij spreekt tegen ons daardoor.
Er staan veel profetieën in die voor een groot deel zijn uitgekomen, die nog resten zullen zeker ook gebeuren. Zijn plan met de mens en de wereld zoals daarin beschreven is gaat zeker door.Hij Die Is voorzegt het einde vanaf het begin en het is niet alleen voor 2017 en daarvoor, maar Hij is voor de eeuwigheid: Hij is onze toekomst, ons leven en onze liefde en we mogen Hem, de Almachtige, de Alomtegenwoordige  onze Vader noemen ! In Hem en door Hem bestaan we en mogen we zijn zoals Hij ons bedoeld heeft te zijn, tot eer van Hem.Hoe bijzonder is dat.
Ik wens je alle goeds toeen bovenal Zijn shalom, heelheid naar geest, ziel en lichaam

hartelijke groet van mij

Esther op 12-03-2017 14:43

@ Hallo Oma, u had ook nog een vraag naar mij... ik moest eerst wel helemaal terugkijken... maar heb uw vraag even gekopieerd.

@Esther, en wát precies was JC en zijn kostbare offer voor de mensheid?

En over wélke 'zonden' heb je het dan? 

Mijn antwoord: Wat precies was Jezus Zijn offer voor de mensheid.... dát was Hijzelf. Jezus gaf zichzelf aan het kruis op Golgotha. Jezus droeg de straf van de hele mensheid. Hij alleen was de plaatsvervanger voor ieder die zowel Hem, Jezus als ook Zijn offer aanneemt in zijn/haar leven, in geloof.

Dat was het grootste offer wat iemand gaf, om de mens te redden van de toorn van God. Jezus kreeg de toorn van God over zich heen, Zijn lijdensweg, Zijn verschrikkingen aan het kruis... maar de grootste verschrikking was in die drie uur duisternis. Hij was zonder God... we kunnen wel stellen dat Jezus als het ware in de hel zat. Om mij en ieder mens te redden van het oordeel van God. Maar de dood kon Hem niet vasthouden... Hij stond na drie dagen en nachten op. Wij geloven in een gekruisgde en opgestane Heere Jezus Christus. Jezus leeft tot in eeuwigheid.

Begrijpen wij dat???  Nee, niemand begrijpt het... ook wij gelovigen in Christus Jezus, begrijpen dat niet. Maar... God vraagt ook niet begrijp al deze dingen... néé, God vraagt alleen geloof in deze wondere redding, door middel van Jezus Christus.

Hoe wij dat weten... ik kan daar niets anders op zeggen dat het door de Heilige Geest van God en Christus afkomt. Zodra Gods Geest een mensenhart aanraakt... dan kan zo'n dood hart, wat geestelijk dood is, wat geen belang heeft bij de wondere dingen van God en Christus... springlevend worden. Wat niet te begrijpen is... wordt door geloof een zekerheid...

U vroeg ook nog welke zonden... dat is een hele grote lijst... hoogmoed, liefdeloosheid, hebzucht, trots, waar vele verschrikkingen uit voort komen... stelen, liegen, moorden enz. enz. enz. maar de grootste zonde is juist als iemand géén geloof heeft in Jezus Christus... en Zijn kostbare offer... mensen die zich willens en wetens afkeren van het reddingsplan van God in Christus Jezus.

Ook wij, de gelovigen onder ons... waren niets beter als u, en wij zijn nog steeds niets beter als u, oma... het verschil is dat wij allen zijn geraakt en hebben Christus Jezus in onze levens aangenomen.

Maakt dat ons betere mensen... néé, maar wel geredde mensen. Niet meer ik, maar Christus in mij. Alleen met Hem, met Jezus... kunnen wij al die vreselijke zonden steeds meer overwinnen. Je krijgt een hekel aan bepaalde gewoontes, en wil het niet meer. Met Christus Jezus alleen kunnen we dat overwinnen. En dat duurt ons hele leven...

Het belangrijkste is, naar HEM opzien... met Hem leven, en Hem, Jezus, die ons zo lief had om voor ons te sterven. Die ware rust komt van Hem alleen.

En ja... we zijn ook wel gek... wie kiest er nu voor Jezus... terwijl je weet dat je hele leven een aanfluiting is in de ogen van ongelovigen. Men bespot ons, lacht ons uit, maar eigenlijk maken ze Jezus belachelijk.

De Heere Jezus is er ook voor u oma... meer kan ik er niet van zeggen. Ik wil u niet bekeren... dat kan alleen God en Jezus. ZIJ alleen weten wat er in een mensenhart leeft.

Ik wens u alle goeds toe, en hartelijke groeten van mij, Esther.

Michaël ;-{> op 12-03-2017 19:17

@ zoeker op 11-03-2017 23:14

Gezien uw curriculum vitae, doet u inderdaad uw naam eer aan. Was mooi om te lezen. Nog mooier is waar u op uitkwam.

@Esther op 12-03-2017 14:43

Mooi geschreven Esther, en ook zo waar. Mijn complimenten!

Met hartelijke groet, Michaël

Crash Bandicoot op 12-03-2017 20:59

Uw post is uit het spampfilter gehaald en gepubliceerd. Mod.

Daarom ga ik het kort houden en wil ik hier gewoon een filmpje delen waar ik zelf vandaag veel aan heb gehad.

Het maakt mij niet uit wat anderen ervan denken,maar ikzelf heb altijd heel veel gehad aan de preken van Perry Stone.

Het is een van de weinige predikanten die God echt heeft gebruikt om tot mij persoonelijk te spreken.

Nogmaals,wat anderen hiervan denken moet men zelf weten.

Maar ik herken de zalving die op Perry Stone rust,de heilige Geest borrelt regelmatig in mij op terwijl ik naar hem luister.

Daarnaast staat Perry ook heel sterk achter Israel en is in zijn preken vaak heel sterk Israel of Judisme georienteerd,en vaak ook heel sterk archeologisch georienteerd.

En hoewel ik mij allang niet meer op het hele eindtijd-verhaal fixeer,heeft Perry ook behoorlijk wat profetische eindtijd preken op zijn naam staan.

Enfin,ik wil dit filmpje gewoon even met jullie delen,mischien heeft iemand er wat aan,zoals ik er ook wat aan heb gehad.

 

Hoopvol op 12-03-2017 21:45

Ja inderdaad Michael , leuk gezegd, waar Zoeker op uit kwam, mooier kan inderdaad niet. 

twee mooie bijdragen ( zoeker/ Esther ) : raakt het Oma niet, hoop ik dat het andere lezers Raakt! 

want een groter geschenk bestaat er niet ; jezus Christus van Nazereth ....!!!  Hij vervult alles in je leven, je hebt in principe niets anders meer nodig .... Heerlijk !!! 

Hoopvol op 12-03-2017 23:19

Oh crash bandicoot.   Ik zeg zeker ook amen tegen deze Perry Stone. Ik vond deze persoonlijk  ook zo indrukwekkend van hem : https://m.youtube.com/watch?v=4aCAj69lRo8

Ik ga kijken naar jouw filmpje. Weet je dat je nog eens 1 van je lievelings liedje hier noemde. Maar ik kon het filmpje niet openen. Was eigenlijk wel nieuwsgierig welk liedje jouw uit je dak liet springen. 

mag ik het nogmaals een keer hebben ??? 

Beste groet 

Crash Bandicoot op 13-03-2017 00:32

Hartelijk dank moderator.

 

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de aandacht,ik wens jullie allemaal Gods zegen en vrede toe.

Maar ik ga toch weer stoppen op deze website.

Het is bijna onmogelijk voor mij om hier te communiceren en iets te schrijven.

Of ik nou iets korts of iets langs schrijf,met of zonder bijbeltekst,de spamfilter heeft het gewoon op mij voorzien,

en dan moet ik maar hopen dat de moderator mijn bericht opmerkt en uit de filter haalt,als het uberhaupt wel in de filter zit en niet gewoon in het niets is verdwenen.

Ik neem niemand iets kwalijk,maar je moet begrijpen dat dit echt gewoon geen doen is zo voor mij.

Ik heb ook geprobeerd een punt/domein profiel aan te maken,

maar blijkbaar kan je tegenwoordig ook niet meer ingelogd reageren hier.

Ik vind het heel jammer,in het verleden heb ik hier ook vaak geschreven op deze website,jaren geleden,onder een andere nickname, Wat was uw andere nickname ? Mod.

toen ik ook op een ander adres woonde,

maar tegenwoordig krijg ik het gewoon nauwelijks meer voor me kaar om er hier door te komen.

Mischien is dat ook wel de reden waarom er nog zo weinig bekende namen hier aanwezig zijn.

Mischien moest het wel gewoon zo zijn,en is het Gods hand die mij wegleidt naar andere plekken.

Nogmaals dit is geen doen zo.

Heel jammer,maar het is niet anders.

Ik wens iedereen Gods zegen,

het ga jullie goed.

Moge de Heer jullie vasthouden in Zijn hand,

en het werk voltooien wat Hij in jullie is begonnen.

 

Ik heb in het verleden veel voor jullie gebeden,

en sommige mensen staan permanent op mijn bidlijstje,

nu zie ik allemaal vreemde nicknames,

maar ik heb de afgelopen tijd ook voor de vreemde nicknames hier en alle bezoekers hier gebeden.

Wat kan ik er nog over zeggen?

Gods zegen,voor jullie allemaal.

 

Aharon

 

(en nou maar hopen dat deze reactie niet ook in de spamfilter beland)

Crash Bandicoot op 13-03-2017 00:35

Sorry hoopvol,