Headlines


16-10-17

- 28 jarige ooggetuige meerdere schutters aanslag Las Vegas plotseling overleden
 


14-10-17

- Hongaarse premier waarschuwt Europa voor toekomstige christenvervolgingen
 


12-10-17

- 'Spanje dreigt Catalaanse leider impliciet met executie, stuurt duizenden troepen'
 


10-10-17

- Hackers kraken via SMS authenticatie simpel uw email en bitcoin
 


08-10-17

- Waarom de officiële mediaversie van aanslag Las Vegas louter nepnieuws is
 


 














































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

El op 27-02-2017 15:40

Vader Jacob, o nee? Zing, lach , huil , bid ,werk , stem en bewonder, 🤗 Psalm 151

goodmorning op 27-02-2017 22:04

Hallo Esther@ en natuurlijk ieder op deze site...

Het stukje wat ik gekopieerd hebt komt van..... Israëlendebijbel.nl......het zoeklicht heeft  ook geweldig mooie verklaringen omtrent het Israël. Toets bedeling in en er is genoeg materiaal te vinden wat goed onderbouwd is.

Wat ik vooral mooi vind, is dat dit uitverkoren volk door de hele geschiedenis heen Godsvruchtig is, ze zijn als het ware gezegend met een bepaalde wijsheid. Kijk vooral naar beklede functies, de manier van zaken doen. Het gaat dit uitverkoren volk in grote lijnen voor de wind. Hitler gaf niet voor niets de Jood de schuld want zij leefden toen ook in rijkdom.

Het feit alleen al, dat er tot op de dag van vandaag jacht gemaakt wordt op de Israëlische bevolking dat moet zelfs een ongelovige aan het denken zetten. Waarom is dit zo, wat is de oorzaak/reden hiervan?... Is het niet omdat uit dit volk de Messias is geboren...

God heeft een band met Israël, Hij is er als het ware mee getrouwd. Een verbond verbreek je niet, alleen de mens doet dit. Maar de schepper van hemel en aarde is getrouw tot aan het einde.

Groet...

Hoopvol op 27-02-2017 22:51

oke Anora, wil je wel geloven dat ik eigenlijk niet helemaal je punt begrijp ????

ik neem aan dat als je dit soort sites bezoekt, dat je min of meer op de hoogte wil gehouden worden van de eindtijd- signalen die zich op wereld - niveau afspelen.  Ik ga er dan ook automatisch vanuit dat als iemand deze site bezoekt ook in de eindtijd gelooft en de daarbij behoorden Anti-Christ en zijn voorbereiding tot een systeem van totale controle : 1 wereld regering , 1 wereld munt, 1 wereld leger, maar vooral 1 wereld religie.

ik neem dus aan dat allen die deze site bezoeken op deze eindtijd-signalen  extra letten en mekaar er op te attenderen, Van hee wat denk je, let daar eens op !! 

Ik neem aan dat je hier niet voornamelijk in de eerste plaats zit om te evangeliseren, want dan raad ik aan om een andere site te nemen. Want deze site heeft een hele andere insteek.

Wat ik wel belangrijk vind is, nu we mekaar toch treffen inzake het eindtijd gebeuren is mekaar opbouwen. En daar bedoel ik mee geestelijk opbouwen. 

Wat ik persoonlijk belangrijk vind en daar hoef een ander het niet mee eens te zijn is de werken van de boze ontmaskeren: ef 6 . Door dat Jezus de boze ontmaskerde zijn wij tot inzicht gekomen wat in het oude testament verborgen was. Toen kwam zowel kwaad als goed van God. Nu weten we wel beter!!!

Maar je weet dat de boze zich graag verschuilt en dat zie je ook in de wereld om ons heen. Het sinistere kwaad zit diep verborgen. Daarom en dat komt recht uit mijn hart ben ik zoooo blij dat mensen zich er voor inzetten om dat verborgene naar boven te krijgen. Zoals sommige de Islam proberen te ontmaskeren, zoals anderen hier de leugen in de Rooms katholieke weer op hun beurt probeert bloot te leggen, zoals Andere weer voor valse evangelisten waarschuwen enz enz .... Ja ben ik erg blij mee .... Want het behoed ons tenslotte om achter de verkeerde aan te lopen. Want geloof me de misleiding zal zeer sinister zijn. 

Ik geef net zoals velen andere hier mijn reacties op het wereldgebeuren en ik geef daar vaak een link of een filmpje bij... Ja een youtuber. Want deze kunnen voor een goed verstaander heel veel te zeggen hebben en ik zeg er altijd bij ; kijk kritisch en oordeel zelf. 

Ik zie niet in wat het verschil is tussen mij en velen die hier min of meer een zelfde soort reactie geven. Er zijn er genoeg die op dezelfde dingen wijzen als waar ik op tracht op te wijzen. Dus snap ik eerlijk gezegd niet zo jouw betoog. En als je je ergert, ik heb het dan niet over mekaar scherp houden ( dat zijn twee verschillende dingen) dan zeg ik : sla mij over..... Als je me dus te veel vind mopperen. 

En Anora, ik zie duidelijk en als het goed is met al de goed gefundeerde  informatie die je leest, weten we zo onderhand wel dat er duidelijk een agenda zit achter de coulissen. Dus daarom dat het vertrouwen in de politiek voor mij geen zin meer heeft, want alle goed bedoelde mensen krijgen toch geen kans. Daarom dat ik me vertrouwen op een koninkrijk zet die zoals vader Jacob zegt niet van deze wereld is. En ik kan je garenderen geeft een hoop innerlijke rust . 

Maar ook ik hou het hierbij.... Want het is voor mij geen win win spelletje ... Zo zit ik niet in mekaar ... En ik geef toe dat ik ook mijn fouten hebt en dat ik zeker niet volmaakt ben. Lukt me toch niet zonder Hem .... !!!

Esther op 28-02-2017 00:14

Dank je wel hoor Goodmorning, voor jou beide reacties. Ik reageer zelf een beetje laat. Morgen reageer ik wel iets uitgebreider. Ben erg moe momenteel.

Veel sterkte en liefs aan jullie allemaal, en groeties van mij, Esther.

Anora op 28-02-2017 00:33

@hoopvol

Laat maar. 

Je 4e alinea over evangeliseren. Heb je me toch niet goed gelezen..ik héb t niet over evangeliseren op deze site. Hoe kom je erbij. 

Het was -ook voor de rest- vrij duidelijk wat ik schreef. 

lk wil ermee besluiten dat het toch van belang is te weten waar iets over gaat als je stellig roept: het is zo en zo, die is een satanist en dat is een antichrist enzenz.En er dan ook nog van overtuigd bent dat het jouw missie is. Als je dat denkt zoals je hierboven liet weten dan kan er een gevaar in zitten.  Zo bouw je niet op, zo strooi je zand. Ik begrijp niet waarom je er steeds anderen bijhaalt, want ik spreek jou aan. Ik zou je graag willen zeggen; wees bedachtzamer, bescherm jezelf ( en soms ook anderen) Als Jezus nr 1 is Hoopvol dan gaat het niet om doem en gloem in de 1e plaats. En ja we zijn allemaal feilbaar; een reden om beter na te denken wat we (na) roepen.

Dat was dus mijn punt. 

Ik sluit het hiermee af. Zo denk ik erover en nogmaals, leuker kan ik het even niet maken. 

Pas op jezelf.

 

Rebellio op 28-02-2017 09:16

Ik plaats deze opmerking maar hier omdat we het op deze site al weer een tijdje niet over het feitelijke midden-oosten hebben gehad: Turkije is een half jaar geleden een offensief begonnen in Syrie. Eerst, officieel, om een buffer te creeren van beperkte omvang, maar later om toch iets meer dan dat.

Op bijgaande link wordt dagelijks, of vaker, bijgehouden wat de vorderingen zijn van de strijdende partijen. Op de kaart is goed te zien dat Turkije een soort koridoor heeft gemaakt door, op IS veroverd, Koerdisch gebied.

Toen Aleppo uiteindelijk viel en Asad, samen met Rusland, de plaatselijke winnaar bleek, sloegen hun legers oostwaards-af. Richting Ar-Raqqah. Tot nu was IS de hoofd-vijand voor iedereen. Er waren wel enkele kleine schermutselingen onderling, maar daar bleef het bij. Echter sinds gisteren heeft Asad de weg afgesneden van de opmars van de Turken.

Nu zijn er nog maar twee opties over, wat de Turken betreft: Stoppen of Asad direct aanvallen. (Een derde optie is uiteraard nog dat de politieke situatie veranderd: Bijvoorbeeld wanneer Asads troepen zich terug trekken of wanneer Asad zelf vermoord wordt.) http://mideast.liveuamap.com/en/2017/27-february-euphratesshield-forces-took-3-more-villages-in

goodmorning op 01-03-2017 00:07

Rebellio@

Jij gaf al aan, dat er al een tijdje geen berichtgeving is over het midden oosten. Om je eerlijk te zeggen weet ik het op dit ogenblik ook niet echt. Het blijft een hachelijke situatie en elk denkbaar senario kan je er op los laten. Net wat je zegt, als Asad vermoord zou worden wat doet Rusland, Iran of  Turkije.  Wij leven in het Jubeljaar en daar hoor je toch steeds meer en meer over.

Als je de gedachten laat gaan over de berekeningen die hierin worden meegenomen uit eerdere jubeljaren dan is 2017 toch best bijzonder. Koppel je dit aan bewindvoering/ politiek  dan is het bijna onmogelijk om te zeggen dat er niets gaat gebeuren. Met andere woorden het is en blijft speculeren., maar hoorde iemand zeggen dat dit wel erg goed speculeren is.

Er moet dit jaar eigenlijk iets groots op ons af komen, een gebeurtenis waarvan je versteld moet staan. Maar wat, het kan alle kanten op, zeker in het midden-oosten. Zal dat het misschien zijn, " verwarring"   want een bepaalde strategie zie je niet in Syrië. Daarnaast een totaal ander geluid uit Amerika  Trump doet toch net iets anders van wat Obama wilde voortzetten.

Brengt dit vrede of juist een oorlog dichterbij. Ik weet het echt niet op dit moment, maar zie meer onrust en ben bang dat nog dit jaar iets vreselijks gaat plaatsvinden. Damascus zou zomaar eens in as geschoten kunnen worden. Welk senario je ook bedenken kan dit moet eens gebeuren volgen de geschriften. 

 

Groet

 

Flower op 01-03-2017 14:58

Zolang het nog niet onze tijd is voor ontlichaming en hereniging met de Vader, moeten wij de tijd volmaken. Ieder heeft hierin een roeping, taken en verantwoordelijkheden. Dit heet spirituele rijping, voorbereiding..Wij dienen ons niet kinderlijk op te stellen, maar volwassen te worden, vooruit te gaan. Onze Vader wil juist dat we ons niet onttrekken aan onze plichten - ook al zijn zij aards (even ruw gezegd, ga dan gelijk maar een gat graven en erin liggen) - maar dat we hier doorheen gaan, er lering uit trekken en betere beslissingen gaan nemen, die leiden naar betere acties en resultaten.

Ook hierop zullen wij worden beoordeeld. Dit klinkt allemaal heel statisch, maar in al onze beperkingen is dit onze weg. En God ziet ons levenspad, de strubbelingen, en het verlangen om bij Hem en met Hem te willen zijn. En zal ons daar nu al - in het aardse - voor zegenen. Zegeningen komen van handelingen (via geloof). Ik heb het reeds eerder gezegd, een plaats aan de tafel bij de Vader hebben wij straks als gelovigen al, maar dan komt het aan op onze tafelmanieren.

Deze manieren zijn ons gegeven, het staat opgeschreven. En dat is denk ik de wereld waar we naar terug gaan. Bewijs je geloof door je handelingen, of dat nu in het onderwijs, de politiek, het bankwezen, justitie, de bouw, retail, de kerk, het gezin of waar dan ook is. Je kunt elke minuut van de dag aan je (geestelijke) houding werken. Ik weet haast wel zeker..Het zal niet onopgemerkt blijven.

Dewevoga op 01-03-2017 17:37

@Hoopvol op 27-02-2017 22:51

Toen kwam zowel kwaad als goed van God. Nu weten we wel beter!!! Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar volgens mij schuit er alleen goedertierendheid in God. Ik vat het kwaad zoals u misschien bedoelt op als de straffen die Israel kreeg omdat zij zich niet aan de wetten en geboden hielden. Als u  Kanaan bedoeltd hij en zijn nakomelingen waren vervloekt. En uit Cush kwam Nimrod voort en die was geweldadig.

Hoopvol op 01-03-2017 22:01

Goodmorning : Amen 

flower: mooi.... Erg mooi : Je kunt elke minuut van de dag aan je (geestelijke) houding werken. Ik weet haast wel zeker..Het zal niet onopgemerkt blijven.

daar wil ik even op inhaken: een stukje terug ging t over bid en werk En Zonder werk is ons geloof dood... 

Tja geloof en werken , daar gaan we weer. We weten dat we door werk alleen niet gered zijn. Ik denk persoonlijk dat God hiermee bedoeld werken aan de vruchten van de Geest ; lankmoedig, geduldig, enz enz , zodat mensen Zijn afspiegeling door ons zien.. 
En dan nog kun je dat niet altijd alleen, heb je Hem voor nodig om hierin te overwinnen. Ik zie werk altijd als dicht bij Hem blijven en het Hem laten overnemen. Als het ware Je eigen - ik kruisigen. Kan je verzekeren dat alleen al is een dagtaak 😄. 

Hoopvol op 01-03-2017 22:30

Dewevoga: hey,  nee natuurlijk is er in onze liefhebbende vader geen spoor van kwaad te vinden. Integendeel.... 

Maar in het oude testament was er nog geen volledig inzicht in de hemelse gewesten. Er werd voornamelijk aangenomen dat zowel het goede als het kwade van God kwam.

Een citaat : In Klaagliederen 3:38 vinden we de gedachte dat zowel het goede als het kwade uit de mond van de Allerhoogste komt. 

Er hing als het ware een geestelijke sluier over inzicht van goED en kwaad in het OT. 

Maar Jezus lichtte deze sluier op : Hij heeft de geestelijke overheden en machten ontwapend en openlijk tentoon gesteld en over hen gezegevierd. (Kolossenzen 2:15) Jezus zit boven alle overheid en macht en kracht en heerschappij en alle naam. (Efeziërs 1:2)

ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft ....

Hoopvol op 01-03-2017 23:31

Voor de geinteresseerden : 23 september 2017 : kijk eens wat ze erover te zeggen hebben ! 

( El, er zijn er zelfs die zeer overtuigd zijn 😉) 

Hoopvol op 01-03-2017 23:57

Rebellio 9:16 

deze vind ik erg toepasselijk op jouw verhaal http://youtu.be/0Cq340CtbW4

Cees op 02-03-2017 00:21

@goodmorning op 01-03-2017 00:07Wij leven in het Jubeljaar en daar hoor je toch steeds meer en meer over.Als je de gedachten laat gaan over de berekeningen die hierin worden meegenomen uit eerdere jubeljaren dan is 2017 toch best bijzonder.

Eh ..... een ogenblijkje graag.Waarom neem je aan dat we nu een Jubeljaar beleven ???? (dus van sept/oct 2016 tot sept/oct 2017).Je hebt, neem ik aan, getoetst wat er daaromtrent zoal beweerd wordt.Zou je willen uitleggen waarom je deze visie (2017=Jubeljaar) juist vindt?Het is namelijk heel belangrijk om te weten hoe het chronologisch met de Jubeljaren zit om zo te weten te komen hoe laat het is op Gods klok.We bevinden ons nu dus in het eerste jaar van het 1000-jarig Koninkrijk?Ik vind van niet en om nu aan te nemen dat het Koninkrijk een aanvang neemt in sept/oct 2066 is zeer, zeer onwaarschijnlijk.grt. Cees. 

Hoopvol op 02-03-2017 09:41

Oh dewevoga: ik vergat nog iets toe te voegen. Omdat je iets over geweld vroeg in het OT 

In het OT was er nog geen geestelijke overwinning en moest God ingrijpen ( niet dat Hij t  zo plezierig vond ... Integendeel ) in het natuurlijke  ( met vernietiging ).

Er was toen nog geen geestelijke overwinning mogelijk ( in naam van Jezus Christus ) en als God zijn volk moest beschermen tegen vooral occulte invloeden van anderen was hij genoodzaakt in te grijpen met geweld. Zijn volk moest geestelijk zuiver blijven omdat zij als uitverkorenen waren om uit hun geslacht, zijn Zoon Jezus Christus te kunnen baren. Alles is vanuit God een noodzaak ( niet een vernietigen ) om zijn reddingsplan door te kunnen voeren ; onze redder Jezus Christus. 

Er is duidelijk een gevecht tussen Goed en kwaad en God heeft niets maar dan ook niets met het kwaad te maken. Hij wil er ons alleen maar voor beschermen en vooral voor waarschuwen ( profetieen ) 

Waarom zou Hij waarschuwen voor iets waar Hij een hand in zou hebben. Hij laat wel de dingen ten goede komen. Want Hij is almachtig en heeft ( gelukkig ) het laatste woord !!!

Met vriendelijk groet 

Hoopvol op 02-03-2017 09:51

Nog even een aanvulling op geloof en werken; 

( Voor mij persoonlijk ) werken is werken aan je geloof ..werken aan je geestelijke ontwikkeling ( zoals Flower min of meer zegt ) werken naar de volmaaktheid waar Jezus ons opdracht toe gaf. 

'Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is'.

dat is waar de bijbel ons toe roept ....dus zondEr werken is je geloof inderdaad dood. 

anora op 02-03-2017 10:01

@Flower

Allerlei organisaties, van hen die meisjes uit kindprostitutie bevrijden tot aan Open Doors: ze werken in het fysieke. En dat is maar goed ook! Betrokkenheid en van hieruit handelen, het is ons door de Geest gegeven.

El op 02-03-2017 16:11

Anora, duizenden organisaties die goede werken doen zijn niet christen,sterker nog ik werk in de zorg,en er is geen 1 christen die ik daarvan ken, wat is het verschil dan?

El op 02-03-2017 16:17

Hoopvol, 23:31 mensen moeten bijna ongelovig zijn,als ze het niet zien, ik zeg misschien geen opname , maar op zijn minst een ernstige waarschuwing👍

goodmorning op 02-03-2017 23:20

Cees@,

 

http://www.vriendenvanisrael.nl/?p=574

Stukje  van het net. Het blijft natuurlijk speculeren, maar mag graag onderzoeken.

Daarnaast neem ik als extra thermometer de huidige toestand van onze aarde in oogschouw. Wat gebeurd er werkelijk om ons heen. Een voorbeeld is het lekkende Fukushima, wat in een rap thempo aan het verslechteren is. Ock 2066 lijkt mij door dit al zeer onwaarschijnlijk. De hitte om Israël heen, de enorme invasie van vluchtelingen. Aleppo in puin, zo waarom niet Damascus 2066 lijkt mij erg ver weg. Hoe ziet Zweden er uit in 2066, of Parijs,.nu al een puinbak. Structureel worden alle normen en waarden op de schop genomen. Zonder dat de mens het beseft steven wij op een Sodom En Gomora af. 

Dat klinkt toch wel aardig richting einde, kan ook zomaar nog 50 jaar duren. Ik weet de tijd niet als jij een idee hebt?

De wereld is niet die van 20 jaar terug. Ligt dit aan mij, of proef ik een wrange smaak en die gaat maar niet weg.....

 

Groet 

Lynx op 03-03-2017 21:03

Hoopvol allemaal prachtig de tekenen met Loofhuttenfeest,maar het klopt niet.Een simpele rekensom leert ons dat eerst de twee getuigen uit Openbaring 11 nog moeten komen.

vr groet zuster.

Goodmorning we zijn al wat verder hoor,het homohuwelijk konden ze niet in sodom,en de abortuspil ook niet.

vr groet.

El op 03-03-2017 21:45

Lynx , openbaring is niet in chronologische volgorde geschreven, dus het klopt niet wat je zegt

El op 03-03-2017 21:47

O en lynx het homohuwelijk bestond toen wel degelijk, niks nieuws onder de zon

Anora op 03-03-2017 23:13

Lynx,

Je kan gelijk hebben.

Dat dacht ik. Wel degelijk.

Anora op 03-03-2017 23:17

El je uitspraak naar Lynx toe. Als dat voor openb 11 geldt, dan kan dat voor 12 niet gelden? Dat bepaal jij zo eventjes? 😁😁

Anora op 03-03-2017 23:20

Vergeten: homohuwelijken ten tijde van s & g. El, waar kan ik dat vinden wat je zegt? 

Lynx op 04-03-2017 00:08

EL  wel kijk maar hoe de Here Jezus tegen de 7 gemeentes spreekt.

Er waren toen geen homohuwelijken.

vr groet.

Cees op 04-03-2017 00:29

@goodmorning op 01-03-2017

www.vriendenvanisrael ken ik.

Daar heb ik meermaals wat gepost.

Ook over de timing van de Jubeljaren, gelegd langs onze kalender.

Jezus' doop in de Jordaan wordt in de artikelen van Dhr. G.J. Plas steevast gedateerd plaatsgevonden te hebben in het najaar van ons kalenderjaar 27.

En dat is juist!

Ook Robert De Telder (www.creabel.org) komt na een gedegen onderzoek (25 jr.) tot deze conclusie en vond bovendien dat het eerste jaar van Jezus' optreden, een Jubeljaar betrof.

Direct na Zijn doop leest de Heere Jezus in de synachoge voor uit de Jesaja-rol en proclameert het Jubeljaar (durende dus van sept/oct 27 tot sept/oct 28).

Zowat iedereen gaat eraan voorbij dat Hij het Jubeljaar aankondigde!!

Dat Jubeljaar zou het 1e jaar kunnen zijn geworden van het Koninkrijk ........... wanneer de Joden Hem tijdens Zijn doop in de Jordaan hadden aanvaard als de Messias.

Lees de zin hierboven nog eens rustig opnieuw en denk er dan aan dat Jezus enkel kwam voor het Joodse volk om het aan hen beloofde Koninkrijk op te richten.

Ze (de Joden) hadden Mozes en de profeten en ten laatste het optreden van Johannes de Doper die de komst van de Messias aankondigde.

En ondanks dat nam men Hem, Wiens komst in de Schriften geprofeteerd was, toen niet aan als de Messias.

De Heere God wachtte, nadat de Joden Jezus als de Messias verwierpen, een geduldsperiode van 40 jaren en toen werd de 2e Tempel (in het jaar 67) verwoest en het volk Israel werd weggevoerd in ballingschap. Dat was het begin van de 'tijden der heidenen'.

Tijdens Jezus' bediening, die aanving direct na Zijn doop, dus nadat de Joden Hem niet hadden aanvaard, predikte de Heere Jezus het evangelie van het Koninkrijk. Hij sprak met opzet (!) middels gelijkenissen tot het Joodse volk en deed de wonderen die bij het Koninkrijk horen, opdat ze Hem alsnog zouden herkennen.

Let wel! Jezus zei niet (nadat ze Hem verworpen hadden als de Messias) alsnog tot de Joden dat Hij de Messias was!

(de discipelen zeiden juist wel tot Hem dat Hij de Gezalfde was, de Messias, waarop Hij hen scherpelijk gebood dat zij dat aan niemand zouden zeggen)

Daarom sprak Jezus tot de Joden: "Gelooft Mij dan om de werken die Ik doe" en "Het Koninkrijk is binnen ulieden" erop doelende dat hun de Woorden waren toebetrouwd om, wanneer ze daar acht op zouden geven (denk aan: 'Het openen van Uw Woorden geeft licht' en 'Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad') zij de Messias konden herkennen en aanvaarden.

De Heere God had er dus voor gezorgd dat alles gereed was om op Zijn tijd (precies 4000 jaren na de zondeval) het Joodse volk de aan hen beloofde Messias, uit het huis van David, te schenken Die na door het Joodse volk te zijn aanvaard, het Koninkrijk zou oprichten.

Maar ...... het liep anders. En ook dat was geprofeteerd. In Hosea 6 lezen we dat de Heere God, Israel na 2000 jaren zal doen oprijzen, overeind helpen, nadat ze eerst struikelden (zoals Paulus zegt) toen ze de Messias verwierpen toen Hij zich (voor de 1e maal zoals we nu begrijpen) openbaarde als de Messias tijdens Zijn doop in de Jordaan in sept/oct van ons kalenderjaar 27.

De timing van Jezus' openbaring als de Messias was perfect (De Heere God doet alles perfect).

En ....... het Jubeljaar was er ook ....... om dan het eerste jaar te worden van het Koninkrijk.

We begrijpen hieruit dat de vestiging van het Koninkrijk 2000 jaren verlaat is.

Het eerstvolgende, toekomstige Jubeljaar begint een veelvoud van 50 jaren later dan het Jubeljaar dat in sept/oct 27 aanving.

In het najaar (sept/oct) van ons kalenderjaar 2027 begint dus een Jubeljaar. Dat wordt het 70e Jubeljaar dus.

Dan zal de Heere Jezus wederkomen op de Olijfberg en Zich voor de 2e maal als de Messias openbaren aan het Joodse volk (het evangelie van het Koninkrijk is dan voorafgaand aan dit heilsfeit opnieuw gepredikt) en dan zal het Joodse volk hun Messias herkennen en Hem aanvaarden (Zach 12:10).

Door deze gebeurtenis 'De 2e komst' te noemen missen we het zicht op wat deze gebeurtenis werkelijk inhoudt.

Het is dan namelijk, in het verlengde van wat eerder in het najaar van ons kalenderjaar 27 plaatsvond, de tweede maal dat Jezus Zich aan het Joodse volk zal openbaren als de Messias.

Sept/oct 2027, aan het einde van de 70e jaarweek, begint dus het 1000-jarig Koninkrijk onder heerschappij van onze Heere Jezus als de Messias van het Joodse volk.

Naar mijn overtuiging zullen we dus niet eerder dan sept/oct 2027 een Jubeljaar hebben.

Dit Jubeljaar valt dus precies 2000 jaren later dan het Jubeljaar dat aanving in het najaar van ons kalenderjaar 27.

Dat wordt dus het Jubeljaar !!!

Namelijk het eerste jaar van het 1000-jarig Koninkrijk.

De opname van de gemeente is, eveneens naar mijn overtuiging, wanneer we oog hebben voor de symbolische perfectie in tijd zoals die ontdekt kan worden in het handelen van de Heere God, in 2020 te verwachten rond het Joodse Pentecost (13x153 jaren na het ontstaan (de geboorte) van de gemeente).

Tussen de opname van de gemeente en het begin van de 70e jaarweek verlopen dus een aantal maanden.

Die 13x153 jaren als de verblijftijd van de gemeente op aarde, dat hoop ik later eens apart uit te leggen.

Nu gaat het over het wanneer van de Jubeljaren.

Ik hoop van harte dat mijn bijdrage jou en ieders interesse mag wekken tot een beter verstaan van de tijd die ons nog rest om geliefden, vrienden en kennissen te bewegen tot het aanvaarden van de Heere Jezus als hun Verlosser en Redder.

Shalom!

Cees.

El op 04-03-2017 11:03

Anora, ik zeg openbaringen is niet in chronologische volgorde, dus b.v 11 vind waarschijnlijk ook al vanaf het begin plaats, en toch staat het in het midden , en zo zou het ook met openbaring 12 kunnen zijn, dat is niet dat ik dat bepaal, dat is gewoon een qwestie van logisch nadenken,Johannes zag meerdere dingen en je kan nu eenmaal niet alles in 1 keer opschrijven.

Lynx , ik heb geen idee wat je bedoelt met de zeven gemeentes, Sodom en Gomorra , vond 2000 jaar voor Christus plaats, (ruwe schatting) als je het boek van jasar leest (wat geen geinspireerd boek is maar je wel informatie uit kan halen , ook omdat Joshua wel naar dit boek verwijst) kan je zien hoe ongelooflijk corrupt de rechters toen waren en dat daar zo ongeveer alles plaatsvond wat verboden was, nu ik kan niet bewijzen dat het homohuwelijk bestond , maar ook niet dat het niet bestond, (maar het lijkt wel erg op wat er nu allemaal plaats vind)

Wat ik wilde aangeven dat er voor God niks nieuws onder de zon is, en dat de maat eerdaags vol is.👍

Lynx op 04-03-2017 17:20

EL de zeven Gemeentes worden door de Here Jezus beoordeeld(allemaal in Klein-Azie)maar het is ook vanaf de eerste Gemeente,een aanloop naar nu.

Cees een mooie bijdrage,denk zelf ook aan 2027.Als je het sluipende vergif zie,nu weer met Plouben,geld ophalen voor abortus.Onder de dekmantel van humanisme,kindermoord.

Anora bedankt.

vr groet allen.

El op 04-03-2017 18:56

Sorry hoor lynx, maar je antwoord slaat echt sereus nergens op, maar dat weet je denk ik zelf wel👍

Hoopvol op 04-03-2017 22:36

Goodmorning : ik proef diezelfde wrange smaak en gaat bij mij ook niet over ! Ik rommelt mij ook teveel en je hoort als het ware het trommelgeroffel in de verte. Voor mij is 2017 ook n bijzonder jaar. 

En dat de maat eerdaags vol is El dat gevoel heb ik ook erg sterk. 

Cees, ik heb me nog niet volledig verdiept in jouw reactie, maar waarom voor mij 2017 een belangrijk jaar is oa is deze : een citaat van Arie Goedhart over de 6000 joodse jaren ; 

Als we de geschiedenis bekijken, weten dat het volk Israël 430 jaar in ballingschap in Egypte verbleef, waarvan 215 jaar als vrij mens en 215 jaar als slaaf. De latere Rabbijnen oordeelden echter dat de 215 jaar als slaaf niet als ‘leven’ kon worden aangemerkt en daardoor namen zij die 215 jaren niet mee in hun jaartelling.

 

Dat betekent dat uitgaande van het Joodse jaar 5777 er dus 215 jaren bijgeteld moet worden, waardoor we komen op 5992, op 23 september 2017 komt daar een opnieuw een jaar bij, hetgeen inhoudt dat dan het totaal op 5993 jaren komt.

 

Tellen we daarbij op de 7 jaren van de ‘grote verdrukking’, dan blijkt aan het einde van de ‘grote verdrukking’ dat we uitkomen op:

 

het Joodse jaar 6000. En wat staat ons, de mensheid, de wereld de komende jaren te wachten?

Hoopvol op 04-03-2017 22:45

El weet je nog dat jij zei dat Steven Ben Noon een valse profeet is 

hier nog eens het bewijs ( voor de geinteresseerden ) boinnk.nl

Cees op 05-03-2017 03:30

@Hoopvol

Het is toch niet zo moeilijk om te concluderen dat dat (uit het Engels vertaalde) verhaal van Arie Goedhart niet klopt?

Allerlei terug-geredeneerde 'bewijzen' om op 2017 uit te komen.

De maximale duur van een generatie is 80 jaar en geen 70!'Onze dagen van Noach' worden getypeerd door het geduld dat de Heere God met de mensheid heeft (ook hier gerepresenteerd door de 2x40=80 jaren voor een generatie).

En over die 120 jaren:

Jezus zei toch immers duidelijk dat onze 'dagen als van Noach' nu niet geheel zullen aflopen maar dat ze onderbroken zullen worden zodat het totaal-oordeel (dat zal komen na de volle 120 jaren) waarbij geen vlees behouden zal bljven, ons nu niet zal treffen.

Lees wat er in het Grieks staat geschreven!

Ik ben van mening dat 'onze dagen van Noach' pas volledig af zullen lopen na het 1000-jarig Koninkrijk.

Satan wordt dan voor een korte tijd weer losgelaten waarna een vuur-oordeel de aarde zal treffen.

De Heere God heeft dan sinds Hij ging bouwen aan Zijn volk Israel (1917), in totaal 3x een periode van 40 jaren geduld gehad met de mensheid.Noach bouwde aan de ark die als de 'wijzer' op God Zijn klok van geduld fungeerde doordat men aan de voortgang in de totstandkoming van de ark kon zien hoezeer het aangezegde oordeel (de zondvloed) naderbij kwam.

Sinds 1917 bouwt de Heere God aan Zijn volk Israel en nu is de mate waarin het volk Israel tot herstel komt, de 'wijzer' op God Zijn klok van geduld.

De Balfour Declaration betreft een Goddelijk ingrijpen in de geschiedenis.

Het door mensen belegde congres in 1897 is dat niet.

In 1917 klonken voor het Joodse volk de voetstappen van de Messias en dat is waar de gelijkenis van de 5 wijze en dwaze maagden over gaat.

1917 is 5920 (160x37) jaren na de schepping.

En de gematria van de uitroep: "Ziet, de Bruidegom komt, gaat uit Hem tegemoet!" is eveneens 5920 !!

Het aanstaande Jubeljaar, het eerste jaar van het 1000-jarig Koninkrijk is het 6031e (163x37) jaar na de schepping.

Het laatste jaar van het 1000-jarig Koninkrijk is het 7030e (190x37) jaar na de schepping.

De verwoesting van de 2e tempel bijvoorbeeld vond plaats 4070 (110x37) jaren na de schepping.

En zo zijn er meer veelvouden in 37 jaren aan te wijzen die als markeringen in God Zijn tijdplan blijken voor te komen.

De 6000 jaren moeten niet geteld worden vanaf de schepping maar vanaf de zondeval!

En dat is volstrekt logisch.

Het paradijs duurde 30 jaren.

Met sept/oct 2027 zijn de 6000 jaren van de 6000+1000 jaren precies 'vol'.

De eerste Adam werd op zijn 30e verzocht door de Satan en zondigde.

De tweede Adam (Jezus Christus) werd ook op Zijn 30e verzocht door de Satan en zondigde niet !!!

God Zijn plan tot wederoprichting van alle dingen getuigt van een (symbolisch) perfecte orde.

grt. Cees

@Mod. Ik hoop dat u mij de 'vet' gemaakte uitdrukking en enkele 'vette' cijfers kunt vergeven. Ik heb me daarin bewust beperkt.

El op 05-03-2017 12:51

Hoopvol 22:45 ik zie daar ook Rob Skiba , tussen staan ook zoiets.

interresant trouwens ,van die 215 jaar , ik wist dat niet😀

goodmorning op 05-03-2017 21:49

Zo zie je maar Cees, tal van berekeningen. Wat belangrijk is, we staan aan de vooravond en vooral blijven onderzoeken. Wel mooi vind ikzelf. Jaren terug had ik geen enkele gedachte over een e.v.t wederkomst van de Messias. Het is nu bijna voelbaar.

Alleen God weet de dag en het uur, bedankt voor jou goed onderbouwde bericht. Het enige wat wij kunnen doen is scherp blijven onderzoeken en toetsen met het woord. Eens komt die dag en waarschijnlijk maken wij dit mee.

Groet aan allen

Lynx op 06-03-2017 00:02

EL als je het niet snapt,de site bijbel en geloof-de kerk geschiedenis.

Rebellio op 06-03-2017 14:19

@Pier, bedankt dat je tussen 'Jack' en mij gesprongen bent bij "Franse regering erkent dat deradicalisering moslims ‘totaal fiasco’ is". Een goed verwoorde benadering, ja... Hij riep bij alleen maar agressie op.

El op 06-03-2017 14:20

Nou lynx, ik denk dat jij het niet snap, en dat je gewoon iets uit je👍 Aan het zuigen bent😜

Crash Bandicoot op 06-03-2017 17:24

Wat jammer.Ik heb vanacht lang bezig geweest aan het schrijven van een bericht op dit forum. 

Maar blijkbaar is het er niet doorgekomen.

Ik heb toch niks verkeerds geschreven hoop ik.

Of misschien is het nog in de spam filter blijven hangen?

Aangezien ik nu op mijn mobieltje ben kan ik niet veel schrijven nu.

Maar ik wens iedereen de vrede van Jezus Christus toe.

Er waren 2 postings in het spamfilter en eruit gehaald maar niet verschenen op de lijst van reacties. Mijn Domein is weer aan het upgraden,mogelijk dat daar het probleem zit. Mod.

Anora op 06-03-2017 18:39

He El moet dat nu zo. Licht dan gewoon even wat toe. 

Had ik ook @crash bandicoot - reactie aan El: op gegeven moment dacht ik laat maar. Sorry El mss komt het nog, had wel ff een krabbeltje gemaakt omdat ik zag dat het moeilijk ging met verzenden. 

Kan ook aan mijn mob/verbinding te maken hebben hoor

El op 06-03-2017 19:39

Anora, ik heb mijN Antwoord toch toegelicht, over het homohuwelijk in Sodom en gemorra, en ik krijg tot twee keer toe te horen , nee want kijk maar naar de zeven gemeente, daar is niks te vinden , en vervolgens zegt lynx, kijk maar naar de kerkgeschiedenis, , wat een onzin zeg, ben eens eerlijk, wie moet hier iets toelichten

anora op 07-03-2017 16:25

@El

Dit is eigenljk nu niet meer zo relevant denk ik, maar mijn boodschap naar jou was toen niet verzonden, ergens een paar dagen geleden. Vandaar zo laat nu.

Vond je vergelijking met de zorg niet zo denderend. Want daar kun je geen conclusies aan verbinden, of je wel/niet mensen kent die bij jou in de zorg werken. Ik ken er bv betrekkelijk veel, maar dat is toevallig zo in deze regio qua werkgelegenheid en opleidingsmogelijkheden. Dat zegt natuurlijk ook niet veel. En daarbij alsof 'de zorg' een ijkpunt voor 'goed werk' is, er zijn vele branches, vele roepingen. Ook dekte het niet de lading van de issue waar het omging, dat was:   de betrokkenheid en het evt wel/niet onttrekken van een christen waar het even om ging.

Ik zou je dit een pr dagen geleden geantwoord hebben, dus laat het voor mijn part maar waaien.

Xander: gaat nog steeds niet helemaal lekker met verzenden. Tegenwoordig kopieer ik mn reactie maar even (mss een tip ook voor anderen)

U zat niet in het spamfilter. Als u verzonden heeft, krijgt u een mededeling dat de reactie in afwachting van moderatie staat, heeft u dat gezien toen u uw reactie heeft verzonden ? Mod.

El op 07-03-2017 21:02

Anora, laat maar waaien, ik ben daar zelf niet helemaal uit,vandaar👍

Pier op 08-03-2017 16:00

Rebellio op 6-3 14.09: ik lees je berichtje nu pas. Graag gedaan! Ondertussen heeft zich onder dat topic al een hele discussie ontsponnen, niet alleen tussen JackvdV en anderen en ook mij, maar vooral tussen Oma en anderen en ook weer mij. Best wel heftig. Moet soms.

Groet, Pier.

Brisbane op 08-03-2017 22:29

Volgens aartsengel Uriël begint de eindtijd in april 2018. Zie website: theofaction.wordpress.com

Cees op 08-03-2017 23:14

Ja hoor, en ik ben Napoleon!

😊

Vlinder op 08-03-2017 23:19

vader jakob 27-02-2017  10:10

Bid en werk komt niet uit de Bijbel.

Als antwoord kreeg u van Mod. Jakobus 2:26 Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, alzo is ook het geloof zonder de werken dood. zie ook vers 24. En dat staat hier ook. Maar zoals Moderator het hier schetst, dan zou de Bijbel zichzelf tegen spreken.

Romeinen 4:5

Doch dengenen die...niet werkt...maar gelooft in Hem, Die den goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot rechtvaardigheid,

Efeze 2:8,9

Want uit genade zijt gij zalig geworden...door het geloof...en dat niet uit u, het is Gods gave...Niet uit de werken..., Opdat niemand roeme.

Spreekt de Schrift zich dan toch tegen?   Nee hoor.

Gelaten 2:9 En als Jakobus en Cefas (Petrus) en Johannes die geacht waren pilaren te zijn, de genade die mij (Paulus) gegeven was, bekenden, gaven zij mij en Barnabas de rechterhand der gemeenschap, opdat wij tot de...heidenen en zij tot de...besnijdenis (Joden) zouden gaan.

Dus Jakobus, Cefas en Johannes gingen naar de Joden die in de Messias geloofde maar nog ijveraars der wet, besnijdenis enz waren.

Maar bij Paulus doen deze werken...niet... terzake. Want het Joodse volk is terzijde gesteld en nu zijn de natien de norm, dus de...onbesnedenen.

En daarom (ook beste Mod.) begint Jakobus 1:1 met deze woorden......

Jakobus, een dienstknecht van God en van den Heere Jezus Christus.... aan de twaalf stammen,....die in de ...verstrooiing...zijn; zaligheid.

Zijn wij dat dan?  Ik dacht het niet.

Vr gr Vlinder

Brisbane op 09-03-2017 00:23

Beste Cees, er kunnen gewoon engelen op aarde rondlopen (Hebr.13:8). Het lijkt me niet, dat jij die site hebt gelezen, want anders zou je wel anders piepen. Deze persoon toont met circa 60 bijbelteksten aan, wie hij is. En dat zit supergoed in elkaar, op een volkomen bijbels niveau. En op basis van Fil.2:3-4 dien je minimaal hier neutraal tegen aan te kijken.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld