Headlines




13-09-17

- Politie Zweden erkent onhandelbare verkrachtingsexplosie sinds massaal toelaten migranten
 


12-09-17

-  Een week asielterreur: Dagelijks mishandelingen en verkrachtingen door migranten
 


11-09-17

- Palestijnse terreurgroep mag officieel deelnemen aan Duitse verkiezingen
 


10-09-17

-  China waarschuwt Trump opnieuw Noord Korea militair te steunen bij aanval VS
 


09-09-17

- ARD redacteur bevestigt Westerse mediadictatuur: 'Burgers worden totaal bedrogen'
 


08-09-17

-  Strategic Intelligence verwacht binnen 6 maanden aanval op Noord Korea
 


07-09-17

- 'Noord Koreaanse chemische wapens in door Israël aangevallen complex in Syrië'
 


06-09-17

-  ISIS gaat moslims in Europa inzetten om voedsel supermarkten te vergiftigen

- Islamisering: LIDL verwijdert christelijke kruizen van verpakking Grieks product
 


05-09-17

-  Nieuwste leugen Europese elite: AZC's vergelijken met Nazi concentratiekampen
 


03-09-17

- Minister Defensie VS dreigt Noord Korea met totale vernietiging

-  Flashback 1994: President Clinton kondigde trots einde kernwapens Noord Korea aan
 


02-09-17

- Petitie tegen 'terrorist' George Soros, partner van de EU, al 100.000 x ondertekend
 


01-09-17

-  Analisten vrezen nog deze maand uitbreken oorlog met Noord Korea
 


31-08-17

- Strategic Culture Foundation: Uiteenvallen EU is niet meer te stoppen
 


30-08-17

-  Honderden migranten verstoren Duits volksfeest met aanrandingen en geweld - media zwijgen
 


29-08-17

- National Defense Magazine: VS en EU houden rekening met beperkte kernoorlog in Europa

-  Paus eist zelfde rechten illegalen als Europeanen; Merkel haalt nog eens 1,5 miljoen migranten op
 


28-08-17

- Migrantencriminaliteit: Duitse politie adviseert burgers geen verzet te bieden
 


27-08-17

-  Rusland roept in september 100.000 soldaten en reservisten op, NAVO zeer bezorgd
 


26-08-17

- ISIS lanceert succesvol tegenoffensief in Syrië en Europa
 


25-08-17

-  'Westen op rand financiële instorting en uitbreken terreuroorlog'
 


24-08-17

- Duitse media vergelijken Trump met Hitler; Charlie Hebdo haalt opnieuw hard uit naar islam
 


23-08-17

-  Arabische filmmaker: 'Als Europa niet snel handelt, zal islamisering 300 jaar lang jullie toekomst vernietigen'
 


22-08-17

- Absurd maar waar: Regering Merkel test hormonale neusspray om mensen politiek-correct te maken
 


21-08-17

-  NASA komt meer zeer riskant plan tegen uitbarsting Yellowstone supervulkaan
 


20-08-17

- Marokkaans ISIS terroristen netwerk ook in Nederland actief
 


19-08-17

-  Roemenië wil 2000 migranten opnemen, maar die willen naar rijkere EU-landen
 


18-08-17

- Inlichtingendiensten: Zeker 50 door ISIS getrainde Europese moslims staan klaar voor nieuwe aanslagen

-  Aanslag Barcelona: Europeanen steeds bozer over huichelachtige reacties politiek
 


17-08-17

- Bevestigd: Geweld Charlottesville was geplande agitprop voor burgeroorlog
 


16-08-17

-  Politieagent: Wij hebben streng bevel criminaliteit migranten te negeren - UPDATE 16.40 - 18.40
 


15-08-17

- Zweden op drempel van eerste land waar contant geld is verboden
 


14-08-17

-  Werknemers arbeidsbureau: Maximaal 1 op de 1000 migranten geschikt voor werk
 


13-08-17

- 'Rellen Charlottesville door links op touw gezet om rassenoorlog tegen blanken te starten'

-  'Een seconde later': Wat te doen na een aanval met een EMP bom
 


12-08-17

- WO-3 angst in VS: Stormloop op survival winkels
 


11-08-17

-  China waarschuwt VS: Wij zullen aanval op Noord Korea tegenhouden

- Vrije pers? Journalist die niet positief over migranten schrijft keihard aangepakt
 


10-08-17

-  Grootste Britse kranten waarschuwen burgers voor kernoorlog
 


09-08-17

- VN-sancties omzeild: Noord Korea en Iran sluiten militair samenwerkingsverdrag
 


08-08-17

-  Putin: 'Paus Franciscus is geen man van God'
 


07-08-17

- Ex hoofd Turkse nationale politie: Erdogan steunt en bewapent ISIS
 


06-08-17

-  Duitse Politie Vakbond: We hebben de controle over het land verloren
 


05-08-17

- 'Trump effectief gesaboteerd als vredespresident, wordt nu oorlogspresident'
 


04-08-17

-  Justin Bieber, Katy Perry, Brad Pitt: Entertainment industrie gecontroleerd door ergste pedofielen
 


 
















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Piet 1 op 12-09-2017 22:02

Piet 1 op 10-09-2017 08:28,

'Sola Scriptura' dus..

anora op 13-09-2017 10:30

Beterschap Vrede!

Esther op 13-09-2017 22:32

Hallo allemaal... nog niet weggewaaid... gelukkig, de storm wordt minder.

Vrede, ook van mij beterschap. Heel vervelend, je kan er echt wel ellendigst onder voelen... Geniet maar van de Israëlische muziek.

Anora, en Michaël... ja, ik vind het zelf ook steeds weer boeiend om te horen, dat filmpje/link. Het voelt alsof je bij jezelf naar binnen gaat kijken. Wij de klei, en onze hemelse Vader de pottebakker... Soms voel ik mij ook wel eens een tegenstribbelend  stukje klei... maar de Heere weet het toch het allerbeste hoe Hij ons moet vormen.

Mooie, bijpassende tekst Jesaja 43:7. Altijd weer zo bijzonder, dat je elkaar zo mooi kunt aanvullen.

Piet 1, alles vanuit de Bijbelse geschriften. Als we dat maar vasthouden, en vandaar elkaar aansporen en bemoedigen... samen met de Heere. 

Nog ééntje van Francis Chan, bij dit korte filmpje voel ik mijn eigen tekortkoming, maar ook weer herkenbaar. Kort, maar hoop dat jullie er ook door aangemoedigd worden.   https://www.youtube.com/watch?v=UdFoyud4I5Y 

Vaders zegen om jullie allen heen, en hartelijke groeten, Esther.

goodmorning op 14-09-2017 00:45

Hoi Esther@,

Geweldige man die Francis Chan. Wat een mooie geest heeft hij. Wat hij ook verteld het komt uit zijn hart en dat is duidelijk te zien. Via YouTube  heb ik er al een aantal gezien en daar ga ik mee door. Kan er geen genoeg van krijgen....smile...

Het lijkt mij ook de juiste persoon die niet alleen gelovige raakt, maar ook de niet gelovige en vooral de jeugd aan het denken kan zetten. Hij brengt alles op een ongedwongen, uitgesproken, beleving dat mensen moet raken en dat is zuiver.

Zelf al aardig wat van hem gegoogled, zoals ...het leven is een zucht.en ....the real Jesus...etc..

Mocht jij nog mooier vinden die vooral de jeugd kan raken, dan zie ik dit graag tegemoet. Probeer mijn kinderen, Zoon van 17 en Dochter van 19 iets mee te geven en wat is dan niet mooier dan een boodschap via Youtube met inhoud. 

Heb mijn Zoon en Dochter een lange tijd moeten missen  en  nu een aantal maanden zie ik ze weer. Dat is mooi en ben de Here hier dankbaar voor. Merk dat ze dit erg leuk vinden en het gaat relaxed. Als ik dan Francis hoor spreken, dan voel je ėėnwording in woorden. Gewoon fantastisch, kan niet anders zeggen. Een feest om aan te horen. Dus niet alleen mijn kids, maar elk persoon die mij vraagt, van waarom geloof jij. Die krijgt een ...link..via YouTube  van Francis, want hij verteld exact hoe het leven in elkaar zit.

Dus hierbij voor iedereen.....google ...het leven is een zucht...van Francis Chan.

Groet

Michaël ;-{> op 14-09-2017 12:05

@ Vrede op 12-09-2017 00:14

Hoi Vrede,

Ik heb ondertussen je muziek opgezet, heeft wel wat, klinkt vrolijk. Leuk om te lezen dat je Hebreeuws aan het leren bent, lijkt mij een moeilijke taal en een hele uitdaging. En ja, dan is het leuk om daar ook de muziek bij te beluisteren en films te bekijken in dezelfde taal als ondersteuning. Succes ermee!

Leuk om weer eens van je gehoord te hebben, en ik wens je natuurlijk ook beterschap!

Hartelijke groeten, Michaël

Piet 1 op 15-09-2017 09:45

Esther >> op 13-09-2017 22:32,

Wat opvalt aan Jesaja 43:7 is, dat het in het geheel (context) een passende betekenis heeft, zoals bv. vers 6-9-18-19-20-25.

Daarbij betreft vers 14 niet alleen het toenmalige Babel want dat wordt in 52:10-11 duidelijk, het Babel in de eindtijd. Ook hoofdstuk 44 geeft zo zijn aanvulling en  dan heb ik het over het messiaanse tijdperk van vrede.. bv. vers 3 en 5 dewelke ook in andere eindtijd profetieën zijn te vinden.

En natuurlijk staat het er niet letterlijk bij dat deze passages de eindtijd betreffen of impliceren maar dan kunnen we de Bijbel leraren en theologen, exegeten beter naar huis sturen, daar die dan ook overbodig zijn, daar onze eigen studie dan al voldoende zou wezen.   ..Ook al is hun studie niet volmaakt, hun geleerdheid en onderzoek zijn niet te missen voor onze eigen afwegingen.

Wardje op 15-09-2017 22:48

Verwijderd

Wardje: wat wilt u nu zeggen, gelieve helder te formuleren wat u bedoelt.Mod.

Esther op 16-09-2017 18:13

Hallo Goodmorning 14-09-2017 00:45  Ja, geweldig hé, die filmpjes van Francis Chan. Ik geniet er ook altijd weer van. Het raakt je, zo verneem ik dat zelf ook altijd. Maar het zet je ook aan het denken, en kijkt meer bij jezelf naar binnen. Zo ervaar ik dat altijd wel.

"Het leven is een zucht...", heb ik ook even opgezocht, wat een diepe boodschap zit erin. Ik zet het even hier neer... dan kan ieder het aanklikken. https://www.youtube.com/watch?v=DkOwgDdCgoE 

"Jou leven als een touw...", ook zo indrukwekkend, https://www.youtube.com/watch?v=VtwIMIoXpmo   Deze broeder heeft een boodschap die zo sterk en kostbaar is.

En heerlijk hoor Goodmorning, dat je je kinderen weer ziet... Koester dat maar, zo kostbaar en dankbaar. Onze kinderen, van ons allemaal, zijn ook zo kostbaar in de ogen van onze Heere Jezus. En hebben wij eens niet de goede woorden, laten we het brengen bij de Heere. De Heere weet en ziet het allemaal wel. Hij doorgrond harten, zowel de onze als van onze kinderen... en Hij helpt en leid ons erin, daar mogen we op vertrouwen. En zulke korte filmpjes zijn geweldig om te laten zien.

Hallo Piet 1, ik heb eerst nog even die teksten gelezen. Al die teksten hebben een hele diepe betekenis. Een aantal gaan over de eerste komst van de Christus... andere teksten zijn weer als een bemoediging, maar ook over het 'water', meestal wijst dat op de Heilige Geest. De genade van Christus... even zo neer gezet.

Jesaja 52 : 10-11,... ja, dat geloof ik ook wel. We lezen over het oude Babel, ( Babylon) ... maar in Openb. lezen ook over het grote Babylon. Daar lezen we de zelfde woorden... 'Gaat uit van haar Mijn volk...".

Veel woorden, uitspraken wat we lezen in Openb. is veel symboliek, vanuit het oude Testament. Daar lezen we over Izébel, de Eufraat, het grote Babylon... e.d. Alles is alleen groter, wereldwijd. Veel symbolische taal... maar wel herkenbaar, als we de oude geschiedenissen kennen.  

Maar... wij kunnen ook lezen over de grootste Overwinnaar. Onze Heere Jezus Christus... laten we daar steeds meer gericht op blijven... Wij zijn zo kwetsbaar, alles wat we zien en horen... Grote delen van Openb. en de profetieën, komen steeds meer tot vervulling.

Het is beter om heel dicht bij de Heere te blijven, er gebeurd zo veel in de wereld... Hij alleen is onze Schuilplaats. En alleen met Hem kunnen we staande blijven... met en door Hem alleen, krijgen we de goede woorden om te spreken.

Voor allemaal, een fijne avond en Vaders zegen om jullie heen... en hartelijke groeten, Esther. 

Michaël ;-{> op 17-09-2017 12:34

@ goodmorning

Het leven is een zucht (Francis Chan)

@ Esther

De hel verwijderen - Ware gemeenschap - Jouw leven als een touw (Francis Chan)

De korte boodschappen van Francis Chan zijn een plezier om te horen, bedankt voor de attentie en links.

@ Piet 1

In zijn gehele context of op zichzelf staand blijft Jesaja 43:7 een hele mooie zin. Ik voel me in ieder geval aangesproken door de tekst, die zeer toepasselijk is in mijn leven.

Ik wens jullie allen een hele fijne zondag en Gods liefde toe.

Hartelijke groeten, Michaël

Piet 1 op 17-09-2017 13:53

Esther op 16-09-2017 18:13,

Zelf is het je dus ook duidelijk dat het eindtijd Babel wereldwijd is.    Het oudtestamentische Babel was niet wereldwijd, zoals je kunt weten en weet.   Over Jesaja 52, vanaf vers 7 tot en met vers 12, is te weten dat daar gesproken wordt over het eindtijd Babel door simpele constateringen in vers 9 en 10 >voor het oog van alle volkeren< ..het een en ander betreft het 6e zegel dat de mensheid zal reinigen en louteren dat leidt tot het wegnemen van de zonden, Jesaja 43:25. (Door de verdiensten op het kruis)

Op die 2 Babels volgt dan ook vanaf vers 13 de vermelding van de lijdende diensknecht als de Verlosser, komende in de tijd tussen de beide Babels in.

En wat zien we in 52:8-9.. de wachters zien met hun ogen (van de geest) de terugkeer van de Here om Jerusalem te verlossen en hoe Hij verlost zien we in vers 10..de Here ontbloot zijn Heilige arm ...hetgeen we ook in 66:14, zien, daar is het de hand van de Here die geopenbaard wordt aan zijn dienaars, maar zijn toorn aan zijn vijanden.  De wachters in 52:8 en hun stem zien we nu al in de berichten van over de gehele aarde over de wederkomst..ook al kan dat nog vele jaren duren.

Omdat ik onderscheid opmerk kan ik ook verbanden leggen, wat ik hier aantoon en daarom sta ik dan ook tenvolle achter de eenvoud van mijn conclusies, die niet ingewikkeld zijn.

Vele onderzoekers dragen informatie aan waaruit wij weten dat de EU (en Amerika)  'dochter' van Babel is, hun occulte inslag is duidelijk en wordt openlijk ten toon gesteld.   Als Nederland dus massaal zich zou ..zal bekeren zal vers 12 van toepassing worden.

Jerommeke op 19-09-2017 13:29

 

Hallo Esther,

 

Ik vind uw commentaar altijd bijzonder interessant en u schrijft ook erg duidelijk en helder.

 

Mijn dank daarvoor.

Esther op 19-09-2017 21:44

Hallo Jerommeke op 19-09-2017 13:29... dank u wel hoor. En zegt u maar gewoon jij tegen mij hoor.

En hoe gaat het met jullie allen... hier bij ons een beetje rommelig, even weer een beetje met alles in het ritme komen.

@ Hallo Michaël, Jesaja 43 : 7, is een hele mooie tekst. Zo bijzonder, woorden die al zo oud zijn, en toch ook weer zo nieuw. Tijdloos... net zo als onze Heere tijdloos is. Ook wij mogen er intens door bemoedigd worden... het is óók voor ons. Elke keer lees je weer iets bijzonders. Ik las vandaag Psalm 31 : 2, "Tot U Heere, heb ik mijn toevlucht genomen, laat mij niet beschaamd worden, voor eeuwig; bevrijd mij door Uw gerechtigheid". Het hele stuk is mooi. Toen dacht ik, dank U Heere... David schreef dit, maar het is ook voor ons. Wij mogen al die kostbare teksten ook op ons zelf van toepassing brengen. Wat een rijkdom hebben wij toch... de liefde en genade van onze hemelse Vader doormiddel van Jezus Christus onze Heere en Verlosser.

@ Piet 1, ja, Jesaja 43 : 25, héél duidelijk... en ook heel mooi. Daar wordt gewezen naar de Heere Jezus, die de zonden droeg. Heel bijzonder zoals het er staat, "IK, Ik ben het Die uw overtredingen uitdelgd omwille van Mijzelf, en aan uw zonden denk Ik niet". Hele bijzondere tekst. 

Ook over die twee Babylons... veel in Openbaring, vind je symbolisch, vaak terug in het O.T. maar dan in het klein.

Maar, Piet 1, er zijn nog genoeg punten die ik nog niet allemaal kan plaatsen, vanuit het O.Testam. naar het N. Testam. Zoveel kennis heb ik daar niet over. Er zijn ook wel profetieën uit het O.T. dat ik niet helemaal weet hoe ik het zien moet.

Ik heb ook mijn vraag over Openbaring 7, een totaal ander onderwerp... over de verzegelden uit de stammen Israël. De 144.000. Als ik het lees... zit de stam Dan er niet tussen... daarvoor in de plaats Manasse. Dat zijn dingen die ik niet weet... waarom de stam Dan er niet tussen staat... zij waren toch óók één van de stammen van Israël... en toch staat de stam Dan er niet tussen. God zal er wel een bedoeling mee hebben gehad... Hij weet precies wat Hij doet, en waarom één stam er niet tussen staat.

Ik heb wel bepaalde gedachten erover... maar zolang ik het niet kan vinden waarom dat zo is, vertrouw ik mijn eigen gedachten erover ook niet.

Misschien dat iemand dat weet, of eens ergens gelezen heeft in de Bijbel, waarom dat zo is. Ik denk dat we allen wel eens vragen hebben... hoe zit dit of dat.

Ik ga eerst even stoppen, ik ben moe, en typ steeds de verkeerde letters in. Gelukkig is de computer een mooi hulpmiddel.

Een fijne avond allemaal... Vaders liefde en zegen om jullie allen heen, en liefdevolle groet van mij, Esther.

Piet 1 op 20-09-2017 10:17

Esther op 19-09-2017 21:44,

Esther wat openb.7 betreft..die vraag kun je toch gewoon googlen, bv. ..studie openb.7 en dan kom je op google pagina's met vele opties.. dus als je een of andere vraag over de Bijbel hebt of over wat dan ook ..het is te googlen.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld