Headlines




20-06-17

- Twee mislukte islamitische aanslagen op Britse kinderen en station Brussel

- Vredesmars 'tienduizenden' Europese moslims compleet debacle: Slechts 250 deelnemers
 


19-06-17

- 'VS legt enorme voorraden aan voor komende grote wereldcrisis'
 


18-06-17

- Wetenschappers vrezen spoedige uitbarsting Yellowstone supervulkaan VS
 


17-06-17

- 10 Amerikaanse staten scheiden zich officieus af van VS om klimaatbeleid
 


16-06-17

- Breekt Trump na Parijs ook met riskante klimaatmanipulatie door chemtrails?
 


15-06-17

- Omvolking Europa komt op stoom: Immigratie in jaar tijd met 48% gestegen
 


14-06-17

- Global warming wetenschappers poolcirkel geblokkeerd door extreem veel ijs
 


13-06-17

- Golfstaten overwegen militaire actie tegen Qatar, dat beschermd wordt door Turkije
 


12-06-17

- Verkoop elektrische auto's stort zonder torenhoge subsidies compleet in
 


11-06-17

- Het Vierde Keerpunt: Westen op rand van periode vol chaos en geweld
 


10-06-17

- Bizar toeval? Auto rijdt op mensen bij Amsterdam CS in, 8 gewonden

- Terreuroorlog in Duitsland: Dagelijks 10 aanvallen met messen door migranten
 


09-06-17

- Europa krijgt rekening van $ 2,5 biljoen om klimaatbeleid India te betalen
 


08-06-17

- Oud FBI directeur Comey geeft toe zelf Witte Huis memo's naar de pers te hebben gelekt

- Jihadleger in Europa telt dankzij immigratie al 66.000 toekomstige terroristen
 


07-06-17

- Zweedse kliniek mag slachtoffers verkrachting niet meer behandelen, enkel nog migranten

- Campagne 'Cultuur onder Vuur': Teken petitie om verplicht moskeebezoek schoolkinderen te stoppen
 


06-06-17

- 'Nederlanders binnen één generatie in minderheid bij huidige jaarlijkse immigratie'
 


05-06-17

- Putin in gesprek met NBC: 'Zijn jullie soms allemaal je verstand kwijtgeraakt?'
 


04-06-17

-34 doden in 3 maanden: ISIS heeft dankzij immigratie vrije hand in Engeland

- 'Dit is voor Allah': Opnieuw terreuraanslagen in Londen
 


03-06-17

- Justitie onderzoekt opnieuw Wilders om 'islam is haatideologie' uitspraak
 


02-06-17

- Trump blokkeert droom van globalisten: een totalitaire VN wereldregering
 


01-06-17

- Trump uit Klimaatakkoord Parijs: Dit is waar de VS nee en de EU ja tegen zegt
 


31-05-17

- Italiaanse maffia verklaart migranten de oorlog
 


30-05-17

- De instorting van Frankrijk: Wordt Macron door globalisten gebruikt voor oorlog tegen Rusland?
 


29-05-17

- Ramadan bloedbad: Christenen Egypte afgeslacht na weigeren bekering tot islam
 


28-05-17

- Merkels CDU in 2002: Nog meer immigratie zal burgeroorlog veroorzaken
 


27-05-17

- Poolse premier over moslimterreur: Europa, sta op, of jullie kinderen zullen dagelijks worden vermoord
 


26-05-17

- Paus geeft Trump klimaat encycliek die miljarden mensen wil doen verdwijnen
 


25-05-17

-  Vorming EU leger onder Duitse leiding in alle stilte begonnen
 


24-05-17

- Regering Catalonië dreigt met onmiddellijke afscheiding van Spanje
 


23-05-17

-  Trump over aanslag Manchester: Tijd om deze ideologie totaal te vernietigen

19 doden bij aanslag in Manchester; Politie vermoedt zelfmoordterrorist - UPDATE 02.40 uur
 


22-05-17

-  EU kijkt toe terwijl Saudi Arabië en Turkije op de Balkan het Kalifaat oprichten
 


21-05-17

- Moslim verkrachtingsbende gooide Britse kinderseksslavinnen in vleesvermaler
 


20-05-17

-  In sommige wijken Parijs is 100% jonge vrouwen aangerand door migranten
 


19-05-17

- Dorp bij Wenen weigert migranten na groepsverkrachting 15 jarig meisje
 


18-05-17

-  EU sponsort deze propaganda video die moslims oproept naar Europa te komen
 


17-05-17

- Deep State en massamedia gaan vol voor staatsgreep tegen Trump
 


16-05-17

-  Rusland: 'Absolute onzin' dat Trump geheime Israëlische info naar ons gelekt heeft

- 'Amerikanen verantwoordelijk voor verspreiding WannaCry gijzelvirus'
 


15-05-17

-  Facebook begonnen met blokkeren kritische berichten over islam
 


 













































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Piet 1 op 22-06-2017 19:29

@ Rebellio op 20-06-2017 17:26

Lynx op 22-06-2017 19:35

Piet 1 schuld word niet door het vagevuur uit gewist.Dit zijn menselijke tradities,en rituelen.Schuld kan alleen weg genomen worden door de Here Jezus in je leven aan te nemen.En de Here Jezus gaat in ons leven door de Heilige Geest.Vaak hoor ik wereldleiders zeggen dat ze christen zijn,en verkopen in dezelfde zin voor miljarden aan wapens.

vr groet allen.

Cees op 23-06-2017 00:23

Cees op MaartenB 22-06-2017 17:57Beste Maarten,Je schreef naar aanleiding van de in Genesis 5:5 op opmerkelijke wijze vermeldde leeftijd van Adam: 'Overigens wordt in Gn 5 hetzelfde patroon gevolgd bij de vermelding van de leeftijden van zijn nakomelingen'.Dat is namelijk niet zo.Ik heb, denk ik, niet voldoende nadruk gelegd op de speciale wijze waarop Adams leeftijd wordt vermeld.Ivm de site-regels ben ik wat terughoudend mbt het gebruik van vette tekst.Ik had dat beter wel kunnen doen want bij de leeftijdsvermelding van Adam gaat het er juist om dat we opmerken dat al de dagen dat Adam leefde, een totaal van 2 op elkaar aansluitende aparte perioden, betrof.Namelijk een periode gelijk aan negenhonderd jaren en een periode gelijk aan dertig jaren (zowel na 900 als na 30 volgt de aanduiding 'jaren').En dat is bij Adams nakomelingen niet het geval.Die leeftijden worden gewoon vermeldt als 1 periode.Bijvb. Gen. 23: 'Zo waren al de dagen van Henoch driehonderd vijf en zestig jaren'.Driehonderd vijf en zestig, gevold door 'jaren'. Niets bijzonders mee aan de hand. Gewoon logisch.We zien hoe geweldig precies Gods Woord de feiten weergeeft maar we moeten daar natuurlijk wel oog voor hebben.Ook ik heb daar altijd overheen gelezen maar nadat ik er achter gekomen was dat het paradijs 30 jaren geduurd moest hebben, viel deze 'hint' in Gen. 5, me direct op.Een bevestiging dus dat mijn sterke vermoeden, aangaande die 30 jaren, klopt.grt Cees.

Piet 1 op 23-06-2017 00:25

Lynx op 22-06-2017 19:35,

De Here Jezus in je leven aannemen is een ding, het ontslaat je niet om verdere zonde te belijden en te berouwen, maar als je sterft met wat voor onbeleden zonden dan ook, dan worden ze niet zomaar weggedaan op Christus' kruis...en daar had ik het over.

En geloof me, als het vagevuur bestaat dan komen daar niet alleen katholieken in.    In Matt.5:23-26 is een gelovige ook op weg naar het altaar, maar in vers 26 zie je een toestand, een situatie wat een 'soort' vagevuur doet concluderen en als je door wat dan ook zonden niet belijdt, dan ben je op de wijze van vers 26 dan wel niet verloren, zoals dat ook in 1Kor.3:15 in een andere context staat, maar moet je door vuur, om je ziel in de juiste condities te krijgen, de hemel waard-ig.     Met menselijke traditie en rituelen heeft dat niets mee van doen, maar de Schrift zelf doet dat, ons begrijpen.

Wat opvalt is dat reacties vaker te weinig echt inhoudelijk zijn en te weinig diepgang en daarbij zich bedienen van een enkel punt en dan zo in zo'n algemeenheid dat het een beeld oproept van zelfgenoegzaamheid in zijn eigen standpunt en zelfs toelichtingen minimaal zijn...dat doe jij hierboven ook, maar daar is iedereen natuurlijk vrij in, maar ik vraag me af: "waar sta ik hierin".

De oorzaak zal misschien zijn dat het een en ander niet speelt, wat ik hier te berde breng tegenover jullie denken in exegetische standpunten...dan moet ik mij dus op mezelf bezinnen en wat ik verder hier wil, zodat het van mijn kant geen opdringen wordt...want dat geeft geen zin. 

Dolphin op 23-06-2017 04:59

@piet1 : wel bij het zeggen dat je onbeleden zonden (nog)niet vergeven zijn/worden maakt in elk geval je hele geloof in Yashua en Zijn werk ronduit waardeloos en komt dan ook recht uit de koker van bangmakerij veelal om "eigen" bestwil , wie het je ook maar verteld(heeft).

Dat men oprecht door het leven wil gaan in de ogen van God is een logisch gevolg waar men voor kiest vanwege het lijden en sterven en vooral opstaan van Yashua , maar geenszins een ticket to heaven or hell , op geen enkele wijze kan men de hemel verdienen of mislopen door eigen werken , maar Puur door genade vanwege het feit dat Christus dit ca 2000 jaar geleden gedaan heeft voor iedere sterveling die Hem aanneemt , en de rest is allemaal pure nonsens en haarkloverij en kan je met gerust hart naar het land van farizeeers en machtuitoefenaars verwijzen.

Halleluja , Yashua nam ons juk op , en dan zullen wij hem onderling weer verzwaren/opleggen omdat we ook voor godje willen spelen zeker , helaas het barst van dat soort discussiezieke types in kerken , maar gelukkig zit de ware kerk in 's mensenhart en niet in een gebouw of instituut , dit maakt meteen ook een einde de zieke discussies aan wie meent naar de "enige ware kerk" te gaan !

 

de bijbel is een boek die je op vele manieren kan lezen en interpreteren , is het oog boos dan ook de bijbel en je ziet een wraakzuchtig God , is het hart verlicht dan volgt een blij en dankbaar geloof.

 

dolphin

Wardje op 23-06-2017 06:40

I-Kor. en vagevuur . Piet 1 op 23-06-2017 00:25 . Een van de belangrijkste vooroordelen tegen het katholicisme betreft de (niet) door Christus ingestelde kerk en 'rots', paus . Het vagevuur is niet zo centraal als leerstuk , maar even hardnekkig bevooroordeeld kijkt men ertegenaan. Ik ben blij , Piet , dat je althans een bijbels aanknopingspunt vindt .  Vaak wordt ook geciteerd"Daar zal men niet uitkomen , voordat de laatste cent is betaald".      Pater Hub. van Dijk ORC z.g. , een van de vier of vijf geloofsverdedigers op het onheilvolle Pastoraal Concilie van Noordwijkerhout  heeeft een stuk geschreven over "dat het niet de bedoeling is dat je erin komt"  en dat is ook niet nodig , zo vond de zg. kleine Teresia van Lisieux (eind 19e eeuw).  Het artikel is niet genoeg aan te bevelen . Oorsponkelijk is het in het nederlands geschreven en tamelijk onopgemerkt gebleven; met veel moeite zou ik het nog kunnen vinden . In het engels is het op het net gezet . De vertaler vond het terecht een belangrijk stuk en heeft nog voor zijn dood contact gezocht en gevonden met de auteur . Zelf heb ik altijd gevonden dat het zeer dicht aanligt tegen de manier waarop geande en verlossing gevoelsmatig wordt beleefd en beleden in het protestantisme . Wie het leest , en even zijn gedachtes en wrevel over de 'mensenuitvinding' van het vagevuur tussen haakjes kan zetten , zal dat naar mijn verwachting  beamen .het artikel van Dr van Dijk:  http://healwithgrace.blogspot.nl/2011/11/teaching-of-st-therese-of-lisieux-on.html

Wardje op 23-06-2017 06:49
Lynx op 22-06-2017 19:35 . Wedergroet.   "Schuld word niet door het vagevuur uit gewist."  Daar heb je volkomen gelijk in . Het is een straf , eerder nog een zilvering , die de berouwvolle en vergeven ziel berouwvol , vrijwillig en uit liefde tot God ondergaat . 
MaartenB op 23-06-2017 11:05

Hi Cees,

Het is mooi als we elkaar scherp houden! Dat leidt beslist tot meer inzicht.

Dus heb ik opnieuw naar Gn 5 gekeken, en er blijkt idd verschil te zijn in de wijze waarop de levensjaren van Adams nakomelingen worden vermeld, echter subtiel anders. En ik weet (nu nog) niet of het betekenisvol anders is.

In ieder geval worden bij allen, precies zoals bij Adam, steeds twee perioden in jaren vermeld.

Zie 5:8; 5:11; 5:14; 5:17, etc. En ook bij Henoch (5:23).

Vergelijken we een en ander nogmaals met 5:5, dan constateren we dat bij Adam het honderdtal (900) voorop staat en vervolgens de overige jaren (30) vermeld worden. Bij zijn nakomelingen is dat precies omgekeerd:

Seth 2+10 jaar en 900 jaar.

Enos 5 jaar en 900 jaar.

Kenan 10 jaar en 900 jaar.

Mahalalel 5+90 jaar en 800 jaar.

Henoch  5+60 jaar en 300 jaar.

Wellicht dus dat Gods Woord in die andere volgorde bij Adam ons, de lezers, een speciale indicatie wil geven, t.w. Adam leefde 900 jaar binnen de Zevende Dag, maar 30 jaar binnen de Zesde Dag.

Voor hen die niet weten dat de scheppingsdagen elk 7000 jaar duurden, en dus ook de Rustdag, verwijs ik naar Het verloop van de Rustdag.

Rebellio op 23-06-2017 13:27

@Piet 1, sprakeloos, met stomheid geslagen of stilte voor de storm? hahaha

Esther op 23-06-2017 16:21

Dolphin op 23-06-2017 04:59... heel mooi en dankbaar. Ware woorden.

Lynx, ook net zo... alleen het kostbare bloed van Jezus red ons van zonden. We moeten het aanvaarden en geloven. Wat een rijkdom... die persoonlijke relatie met de Heer.

Liefs, Esther

Qromwel op 23-06-2017 20:38

Benieuwd wanneer dit vervuld gaat worden. Tot dusver bestaat Damascus namelijk nog.

171De last over Damascus.

 

Zie, Damascus houdt op een stad te zijn,

het zal een puinhoop worden, een ruïne.

2De steden van Aroër zullen verlaten worden,

ze zullen voor de kudden zijn.

Die zullen daar neerliggen, en niemand zal ze schrik aanjagen.

3Dan zal de vesting uit Efraïm weggedaan worden,

en het koninkrijk uit Damascus,

en ook de rest van de Syriërs zal verdwijnen.

Het zal hun vergaan als de luister van de Israëlieten,

 

spreekt de Heere van de legermachten

Qromwel op 23-06-2017 20:43

@ Sommigen hier. Lees eens "'t Was anders". Een andere kijk op Willibrord en Bonifatiuss. Van A. Snijders. Uitgeverij 'Jeruzalem of Rome'.

Piet 1 op 24-06-2017 14:08

Qromwel op 23-06-2017 20:43,

Dat boek ('t was anders, van A.Snijders) brengt heel wat te berde tegen de RK, iets gelijkaardigs kom je ook tegen op veel sites, maar met dezelfde Bijbel in de hand blijkt uiteindelijk dat het onder te brengen is de rij van complottheorieën en afkeer jegens de leeropdracht van Jezus aan Petrus.

Een heldere kijk brengt uitkomst, om te beginnen met een citaat op blz.15: .."Daarna bouwden de Apostelen verscheidene tabernakels (!!!!) overal waar ze konden heengaan, tot op de eilanden van de Oceaan bouwden zij verschillende Godshuizen".    En ook op deze zin is van toepassing wat bovenaan bladzijde 15 staat met: "en dat zinnetje spreekt boekdelen".

Het apart noemen van het bouwen van tabernakels is als verwijzing naar het centrum van die te bouwen Godshuizen,  waarvan het tabernakel en altaar elkaar impliceren.   Het tabernakel als bewaarplaats van de geconsacreerde Hosties, het lichaam.. (1Kor.10:14-17 >>Maleachi 1:7 en vers 12 cq. ontkennen vanaf de reformatie).. van Jezus Christus en de tafel des Heren (vers 21>>18) het altaar, plaats van de offerande 

Tabernakels en Godshuizen,  zijn te onderscheiden, waarvan het Tabernakel dus niet naar de Joodse eredienst wijst, maar naar de plaats als waar het altaar-sacrament in werd geplaatst en dat tot op heden aan toe.

De Joodse offerdienst wordt "voortgezet" in de reine offerande van Christus en ingesteld op het laatste Avondmaal (Maleachi 1:10-13).   Naar 1Kor.11:20 bestond de maaltijd des Heren uit twee delen, eerst een gemeenschappelijk maal als teken van onderlinge liefde en eenheid en aan het einde ervan dan de eredienst van de reine offerande, vandaar ook de vermaning in vers 27.

A.Snijders refereert aan geschriften uit de eerste eeuwen en wat blijkt dat die informatie juist hem tegenspreekt..

Op blz.16 hebben de vroegste bisschoppen informatie van vroegere mede bisschoppen in het ambt en dat vanaf het begin altijd priesterlijk was en nog steeds is.   De genoemde passages veronderstellen dan ook niet genoemde verdere informatie, zijnde als hartelijke herinneringen aan de Apostelen zelf en staand in een ononderbroken lijn en een bemoediging zijn voor hun verantwoordelijkheid door de eeuwen.

En ook andere geschriften afkomstig van de Apostelen en vroegste bisschoppen tonen aan dat de praktijk van de sacramenten er al was van met de Apostelen, maar dat het verstaan en de leer van en over de sacramenten zich heeft moeten ont-wikkelen, ontvouwen doorheen de eeuwen.. de reine altaar offerande is als sacrament, dus altijd sacramenteel.t

De reformatie gaf een overeenkomstige invulling aan Johannes 6:52 en vers 60 dus in niets anders als de Joden toen, de 3e partij zijn veel -moderne- katholieken die met de Joden in Maleachi 1:7, zeggen: "des Heren tafel is zoveel bijzonders toch niet, (minderwaardig, verachtelijk) ..en in vers 13: " wat een last, een moeite.

Niemand is dus onschuldig en daar veel katholieken nu ook !! in hun geest veronderstellen dat: -dit brood- betekent.. Mijn lichaam en betekent Mijn sterven, terwijl Jezus zei volgens Paulus in 1Kor.11:23-24: ..dit is !! mijn lichaam, enz. en dus niet betekent zoals de 'Reformatie' begrijpt, het -is- veronderstelt het sacramentele.

Nu..en het is zo dat de koud katholiek-en aangestoken zijn door de lauwe katholieken, waardoor de koud katholieken wegblijven in onverschilligheid, want met de Joden zeggen ze in Maleachi 1:2..waaruit blijkt dan Uw liefde tot ons ??!!.

En de lauwe katholieken lezen Johannes 6:52-58 niet meer en dat doen ze niet meer omdat de priesters zijn als de Joodse priesters in Maleachi 2:1-11.      

Wij christenen, staande buiten de moederkerk moeten ons dus afvragen of Jezus Christus maar ten dele in ons leeft en aangaande Johannes 6:52-54 nog in ons ont-breekt.  

Rome heeft altijd gezegd dat de andere christenen terug naar de moederkerk moeten bewegen, maar de huidige paus franciscus wil éénheid met alle gelovigen...maar dat is de wereldkerk, de Bijbelse grote boeleerster.    Deze niet paus heeft verklaard dat de broodvermenigvuldiging symbolisch is en daarmee is hij zelf zich tot ketter en hoef ik hem niet meer serieus te nemen, want hij is een andere rattenvanger van Hamelen en andere judas.

Spyfromthesky op 25-06-2017 14:19

We zien veel aankondigingen van evangelisch/charistmatische / pinkster gemeenten dan bepaalde (speciale) dagen waarop er blijkbaar wonderen (moeten) gebeuren. Het kan ook niet anders meer zou je haast denken. Ook van de eerdere diensten die geweest zijn, wordt superlatieve woorden gebruikt dat in de diensten genezingen waren en wonderen.

Je zou dan bijna geloven dat elke dienst dan wel zo moet zijn. Waarschijnlijk is de praktijk van alle dag voor de gelovigen die al langer meegaan dat het allemaal wel meevalt. Heel vaak niet te bewijzen feitelijk bewijzen van genezing zijn aanwezig.

Vaak worden in dit soort diensten eerst heel veel liederen gezongen en herhaald met ook inbrenging van een bepaald ritme dat de inleiding moet zijn om het ontvankelijk te maken voor wat komen gaat. In ieder geval lees ik in mijn Bijbel dat Jezus meteen genas, door het uitspreken van zijn woord, zonder één of ander rituele inleiding om daartoe te komen.

Ik kan het mis hebben en wellicht drijf ik er nog wel de spot mee ook, maar vaak zijn 80% van de geclaimde genezingen iets vaags als hoofdpijn, pijn in de rug, verschil in lengte van benen enz. die blijkbaar hoog scoren in de genezingen.

Zo wie zo is het denk ik wel goed om dankbaar te zijn voor de dag die je is gegeven en ook dankbaar voor de gezondheid (voor zover je het feitelijk weet) en voor het eten en kleding. Maar ik zie het ook zo dat we verstand hebben gekregen om te weten hoe we een beetke moeten leven. Juist het feit dat je mogeljk qua erfelijke genen en mogelijk niet getroffen zou kunnen hebben, dat geeft volgens mij juist een verantwoordelijkheid om juist met eten, drinken en bewegen juist goed op te letten zodat je het wat langer vol zou kunnen houden.

Blijkbaar is de periode van wonderen, genezingen en tekenen enz. enz. het sterkst aanwezig in de maanden mei t/m september. Een verklaring daarvoor heb ik niet, maar er kunnen zoveel wonder activiteiten dan zijn, dat ze een beetje verbleken met de andere maanden van het jaar. Natuurlijk is dit ook wel in de andere maanden, maar niet met die mate dan de warmere maanden.

Voorbeelden:

https://www.mcwe.eu/

http://www.royalmission.nl/activiteiten/wonderlijke-zondag/

http://www.bestlifechurch.nl/item/1318-genezingsdiensten.html

http://houseofworshipalmere.nl/2017/02/08/genezingsdienst-met-evangelist-jan-zijlstra-vrijdag-19-mei-2017/

https://www.vrijzijn.nl/conferenties/vrij-zijn-weekend/

Eigenlijk gloreert het van de christelijke (kleinere) organisaties die vaak nog Engels items in zich hebben. Wie het zegt hoeveel er bestaan, die mag het zeggen. Ik zou al bijna zeggen dat het niet te tellen is.

Je hebt ook onderwijs, een school waar je leert over wonderen. Wouw, wie wilt dit nu niet?

http://www.nieuwlevenmaastricht.nl/Calendar/eventDetails.aspx?id=3180310

 

Het Kingdom Now, o.a. bij Royal Mission is ook bij andere organisaties aanwezig.

http://kingdomministries.nl/seminars-conferenties/koninkrijk-van-kracht/

Uitstappen in geloof hoort daar natuurlijk bij.

 

https://www.dedonk.com/missie

We hebben ook proferenscholen, profetenraden enz.

http://profetischeraad.nl/2016-het-jaar-van-gods-verbond-en-van-de-glorie-van-god-op-de-aarde/

Je kunt je uitleven op eerdere gedane profetische uitspraken.

Aan conferenties is er geen gebrek:

https://fathershouse.nl/event/de-fhm-strengthen-your-brethren-conferentie/

http://www.profetenschool.nl/

 

Het wereldje is door zelfgenoemde leraren divers. Het gewone goedgelovige kudde, die kan naar de ene leider, naar de ander leider luisteren. In hoeverre de dingen die ze beweren in de Bijbel terugkomen in de context en periode en voor wie het bedoeld was en is, dat hoor je niet.

Het zijn vaak sprekers die naast nooit genoemde item in de Bijbel deel wat Bijbel teksten eromheen rijgen waardoor het nog een echte boodschap lijkt.

De profeten hadden gesproken over de komst van de Zoon, het plan met Israël. In het laatst heeft God gesproken door zijn Zoon. Paulus had de taak om de heidenen te bedienen door middel van de blijde boodschap, het evangelie. Paulus ervaarde dat het Koninkrijk van God nog niet aanstaande was. Zijn ervaringen en de dingen die opgeschreven staan in Handelingen, die veranderen. De laatste hoofdstukken van Handelingen kom je al niet of nauwelijks nog wonderen tegen.

Er is nog wel in Efeze, Korinte en Handelingen te lezen van apostelen en proferen, leraars enz., maar dat is het fundament waarop alles werd gebouwd. Dat is afgesloten en niet meer voor de gemeente van nu. Dat was de overgang van de profeten die er nog waren en die tot geloof gekomen waren. Voor ons geldt dat alles is beschreven in het Woord. En Jezus is het Woord.

Spyfromthesky

MaartenB op 25-06-2017 15:54

@Spyfromthesky

 

De Schriftuurlijke zienswijze mbt de charismata vind je uiteraard in 1 Kor 13.

En die is verrassend anders dan de meesten denken.

Zie: 1 Korinthe 13, in het bijzonder vanaf het commentaar op de vv 8 tm 10.

 

Qromwel op 25-06-2017 16:07

Piet 1 op 24-06-2017 14:08: Het imperialistisch streven van de RKK door de eeuwen heen (ook heden ten dage nog met de EU?) was voor mij naarmate ik meer van de geschiedenis afwist voldoende om afstand te nemen van kerkelijke leer/ideologie. Haar rijk is overduidelijk van deze wereld. Daarnaast beschouw ik de marialogie als volslagen afgoderij. Men heeft daarmee een geestelijk drogbeeld zonder weerga gecreëerd.

anora op 25-06-2017 16:48

Hoe staat het eigenlijk met geloiof? Bestaat dat nog wel? Of is het alles kritiek en graverij dat regeert? Ik lees er niks over.

De Heilige Geest is trouwens Onderdeel van ons gerespecteerd God. En aangezien God dezelfde is en nooit veranderd.

Dat is een feit. Zo eenvoudig is het echt.

Begint een beetje kakkineus te worden soms. Dus waar is het geloif?

Dewevoga op 26-06-2017 11:11

Beste Esther,

Bedankt voor uw reacties en sorry voor de late reactie, ik denk dat ik het niet helemaal goed verwoord heb.

Over Henoch bedoel ik inderdaad de Henoch van Genesis, Dit was nl. de 7eaartsvader en de grootvader van Noach, waarvan via de afstammingslijn Sem tot Abraham (ook de 7ein lijn vanaf Noach) welke de aartsvader van de Israëlieten was. Dus het heeft er wel degelijk mee te maken. Hij was al een profeet voor de zondvloed en schreef/waarschuwde ook al voor de dag des oordeels. De Messias Yeshua stamde af van Juda, David etc. dus was een Jood en alle stammen bij elkaar het volk Israël, dus waarom zouden er alarmbellen moeten gaan rinkelen. Door het offer van Messias Yeshua zijn de zonden van alle mensen vergeven. Ik schreef ook over Romeinen 9, 10 en 11 dus zal ik er 1 uitlichten

Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat, Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot alle heidenen zijn toegetreden. Dan zal heel Israël gered worden, zoals ook geschreven staat: 'De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jacobs nageslacht. Dit is mijn verbond met hen, wanneer ik hun zonden wegneem. Romeinen 11:25-27 De vervolg verzen heb ik maar gekopieerd:

  • Zo zijn zij wel vijanden aangaande het Evangelie, om uwentwil, maar aangaande de verkiezing zijn zij beminden, om der vaderen wil;

  • Want de genadegiften en de roeping Gods zijn onberouwelijk.

  • Want gelijkerwijs ook gijlieden eertijds Gode ongehoorzaam geweest zijt, maar nu barmhartigheid verkregen hebt door dezer ongehoorzaamheid;

  • Alzo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geweest, opdat ook zij door uw barmhartigheid zouden barmhartigheid verkrijgen.

  • Want God heeft hen allen onder de ongehoorzaamheid besloten, opdat Hij hun allen zou barmhartig zijn.

Ik ben niet alleen maar gericht op Israël, Ik ben alleen niet gericht op het instituut kerk die met haar regeltjes en dogma de Joden als Gods volk vervangen hebben. En daardoor sta ik ook niet achter de zinnen in de geloofsbelijdenis:

1, Ik geloof in een heilige algemene christelijke kerk en 2, nedergedaald ter helle.

De eerste is de vervanging van de Gods volk door het instituut kerk en de tweede kan ik niet achterstaan omdat het al aan het kruis volbracht was.

Ik weet wel dat Jeruzalem en dus ook Israël de nieuwe woonplaats is in het Messiaanse Rijk.

Dat ik heidenen als onbesneden schreef, was om aan te geven dat het Huis Juda en het huis Israel zich aan de wet hielden en zich lieten besnijden en de omringende volken niet. Het was niet meer nodig door het offer van het Lam en dus ook de offeranden in de Tempel waren niet meer nodig, maar zo'n gebod verander je niet van de een op de andere dag na meer dan 1500 jaar deze wet nageleefd te hebben. De besnijdenis van het hart gaat er volgens mij om wanneer men tot geloof gekomen is.

Zouden die grote scharen niet alle volgens de belofte van God terugverzamelde Israëlieten kunnen zijn tezamen met alle andere gelovigen?

Ik denk dat “de kerk” een grote schuld heeft bij de Joden, denk maar aan de inquisitie, die zette Joden op de brandstapel en hield hun kruis onder hun neus met de keus bekeer of sterf. Of de pogroms of dat tijdens de holocaust SS-officieren naar de kerk gingen om kerst te vieren en de Joden in de kampen lieten creperen.

Het ging Nederland en Engeland goed (Gouden eeuw) toen zij de Joodse vluchtelingen uit Spanje en Portugal opnamen. En kijk eens hoe het tegenwoordig gaat (Genesis 12:3)

Als ik door deze instelling verwijderd ben van Messias Yeshua dan zij het zo, ik probeer te onderzoeken en het goede te behouden en niet voor me te houden.

Esther op 26-06-2017 13:36

Hallo Anora, 25-06-2017 16:48...daar zeg je wat... waar is het geloof??

Toen ik zo jou stukje las... dacht ik aan de woorden van Jezus, "Zal ik nog geloof vinden op aarde als IK terugkomt"?

Wat is eigenlijk geloof?? Dat betekend toch dingen aannemen die we niet zien. Zien wij God en Jezus???  Nee, die zien we niet... Ik heb nooit gezien dat Jezus op aarde liep, of op het moment dat Hij aan het kruis hing... en toch zit het diep in mijn hart gegrift, dat ik dat volledig geloof.

Is ook niet 'geloof', één van de vruchten van de Geest. Het geloof wordt ook nog door God gegeven. Heel bijzonder allemaal.

Hebreeën 11 : 1, "Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet".  Geweldig al die geloofsgetuigen.

Tja, Anora... waar is het geloof??

Liefs, Esther.

Piet 1 op 26-06-2017 16:32

Qromwel op 25-06-2017 16:07,

De Bijbelse zuivere leer over de Menswording van Jezus Christus impliceert juist !!  zuivere marialogie, vandaar ook de twistgesprekken heen en weer..zo'n 500 jaar.

Aangaande Lucas 1:31-38, wilde ik juist attent maken op wat de Bijbel Schriftuurlijk zegt en onderscheid onderscheidende Maria in verhoudende tot de Menswording, zodat de zuivere leer helder verkondigd kan worden en juist daardoor en daarmee vrij maakt van onjuiste beeld-vorming!! ..aldoende zo van God beeldvormende.

In het boek: 't was anders..staat op blz.38 het getuigenis dat de auteur het Bijbelse: >is< (dit is mijn lichaam) verandert in ..dit betekent mijn Lichaam.   Hij schrijft: "de uiterlijke (gedaante) tekenen, brood, wijn,         be-tekenen  niet alleen iets (zoals in de reformatie) maar bewerken (zoals in de Rk) ook iets.

Over het avondmaal, op diezelfde blz. heeft hij het over gemeenschap ervaren met de Here en gelovigen en ook dat is een forse dwaling, want 1Kor.7:14-22 heeft het over deelgenootschap door het brood aan het lichaam van Christus.  Als gelovige hebben we zo bij zo, al gemeenschap met Christus. 

Als we tot de verstandigen behoren in vers 15 dan behoeven we geen melk opgedikt met mayzena tot stevigheid.  

De eerste christenen hadden de Apostelen en hun eerste opvolgers en geloofden ze hetgeen wat de Schrift zei.      Op diezelfde blz. heeft hij het ook over de betekende zaak van dit sacrament ( als naar wezen en betekenis) zoals op aarde als in de hemel bij Mozes en Ezechiël want in Maleachi 1:11 is Gods naam groot onder de volken met deze reine offerande.   De reformatie verviel weer in het ongeloof van de leerlingen in Johannes 6:60...dit woord is hard, wie kan naar zo iets luisteren, na hun was Luther als priester de eerste die dit stuk geloofsverkondiging niet aankon en huwde iemand anders.

Toen de Apostelen niet meer door hun getuigenis en hun aanwezigheid konden bemoedigen aangaande dit mysterie is dit geloofspunt in de loop van de tijd geformuleerd samengevat tot het transsubstantiatie, twijfelt iemand persoonlijk dan kan hij toch steunen op het geloof van gans de kerk....dus in het persoonlijk geloof worden we gedragen door het geloof van de gehele kerk en gemeenschap.  

Daar ook de moderne mens veronderstelt dat hij persoon is wordt de gehele mensheid geijkt, gewet in het VUUR van de Heilige Geest, zoals de Bijbel leert, want de mens is zodanig persoonlijk als hij vrij is van zonden en optimaal leeft in Christus. 

Waar is het geloof..vroeg anora..

In Johannes 6:66-67 vraagt Hij dat in bijzonder aan de christenen van de reformatie, ieder moet dan dus toezien hoe hij staat in dat persoonlijk geloof.....

De werking van de sacramenten is .. "uit kracht van het  voltrokken heilswerk”. De werking van de sacramenten berust op het heilswerk van Christus, niet op de vroomheid, de morele staat of de kracht van de bedienende persoon of op subjectieve gevoelens van de bedienaar of de ontvanger. De priester die in staat van zware zonde leeft, bedient toch geldige sacramenten, zolang hij zich aan de wezenlijke voorwaarden ervan houdt.

anora op 26-06-2017 16:35

Ja ik vind het jammer, geloof lijkt ondergeschikt. Kennis lijkt hoger aangeslagen, terwijl er niet geschreven staat dat het kennis is die rechtvaardigt.......oja er staat wel, mijn volk gaat verloren door gebrek aan kennis. Een vrijbrief vaak, om jezelf dan maar in kennis te onder te graven. Want ja er staat ergens geschreven...........  Om wat voor soort kennis zou het hier daadwerkelijk  gaan...? Het lijkt me zeer akward, om uiteindelijk....beschaamd te staan.

anora op 26-06-2017 16:40

Jammer van de spelfouten weer, soms zijn ze er en soms niet. Het is niet anders.

MaartenB op 26-06-2017 16:57

Hi Esther en Anora,

Mijn weergave van Hb 11:1 luidt:

Geloof nu is vaste grondslag der dingen waarop wordt gehoopt; bewijs der zaken die niet worden gezien.

De Brief aan de Hebreeën blijkt bij nader onderzoek vooral bestemd te zijn aan de Joodse mensen van de Eindtijd, de periode dus waarin een gelovige Joodse Rest op het religieuze toneel van deze wereld zal verschijnen, Zij in het bijzonder zijn dan in de gelegenheid om in het befaamde hoofdstuk 11 een blik te werpen op hun vele voorouders die alle eeuwen door werden geroemd om hun geloof. Ja, God zelf legde ten aanzien van hun geloof een gunstig getuigenis af.

In Hb 12:1 duidt de apostel die gelovigen van vroeger aan als zo’n grote wolk van getuigen rondom ons:

Welaan dan - hebbend zulk een wolk van getuigen die ons omringt; afgelegd hebbend elk gewicht en de zonde die [ons] zo gemakkelijk insluit - laten ook wij de voor ons liggende wedloop met volharding blijven lopen.

Wat bedoelde de apostel daarmee?

Dat die grote menigte van Oudtestamentische geloofsgetuigen als het ware 'toeschouwers' zullen zijn bij de 'wedloop' die de Eindtijdgeneratie nog met volharding zal moeten lopen.

Door hun voorbeeld van vroeger zullen die voorvaders, vanaf Abel, een krachtige aanmoediging zijn voor het Overblijfsel dat nog door de Grote Verdrukking moet en daarbij in het bijzonder de vijandschap van de Antichrist en van hun eigen ongelovige joodse ‘broeders’ te verduren zullen krijgen.

Groet.

MaartenB

 

 

Esther op 26-06-2017 23:34

Hallo Dewevoga op 26-06-2017 11:11... Dank hoor voor uw reactie... en zeg maar gewoon jij hoor, ik ben ook een beetje brutaal om jij te zeggen. Eigenlijk ook niet helemaal netjes.

Als bij mij de alarmbellen gaan rinkelen... komt het alleen ik het zo lees of iets of iemand meer op de voorgrond staat als de Heere Jezus.

Het is ook niet mijn bedoeling om er zo boven op te springen, of u aan te vallen. Er zijn genoeg punten die ik zo lees waar ik ook zo over denkt. En natuurlijk ook wel hier en daar wel...  dat ik het net even weer anders ziet.

Ik geloof ook zeker dat juist onze relatie met de Heere het allerbelangrijkste is. Wat zijn wij zonder Hem... niets.

U haalt één zinnetje aan, dat vond ik echt mooi... Zouden die grote scharen niet alle volgens de belofte van God terugverzamelde Israëlieten kunnen zijn tezamen met alle andere gelovigen?

Ik heb daar zelf ook al vaak, veel langer over gedacht, met alleen dit kleine verschil... alleen alle gelovige Israëlieten samen met alle andere gelovigen. Dat dát die grote schare is. Gods volk, onder Jezus Christus.

We lezen toch ook dat de niet Joden deelgenoten zijn en ook medeerfgenamen zijn door geloof in Jezus Christus. In de Heere Jezus wordt het één... Ik persoonlijk vind het zo bijzonder, dat wij, 'heidenen', zijn toegevoegd aan het trouwe en gelovige deel van Israël door alle eeuwen heen.

Dat nog velen door de Deur mogen gaan, naar de Heere Jezus Christus. En God vervuld al Zijn beloften, en al die kostbare beloften vinden Zijn vervulling in Zijn Zoon, Jezus.

Blijf stevig vasthouden Dewevoga aan de Heere... daar ligt ons leven... en mogen we steeds meer groeien... in Hem ter ere tot de Vader...

Vaders Zegen en lieve groeten van mij, Esther.

anora op 27-06-2017 12:31

Hallo Maarten,

Dank voor de uitleg.

Geloof nu is vaste grondslag der dingen waarop wordt gehoopt; bewijs der zaken die niet worden gezien. Ik denk niet dat het uitmaakt aan wie de brief destijds gericht is, omdat dit voor allen geldt. Het is een definitie van geloof.

Piet 1 op 27-06-2017 16:13

MaartenB op 26-06-2017 16:57,

Anderen zeggen aangaande het beloofde in Hebreën 11:39 en het niet zonder ons tot volmaaktheid komen (vers 40) wordt begrepen de kruisdood en de afdaling in de onderwereld om de zielen uit "de schoot van Abraham) op te halen, want door het kruis kunnen ook wij tot volmaaktheid komen...met die uitleg kan ik alleenmaar instemmen.

Hb.12:22-27 wijst in bijzonder inderdaad naar de eindtijd.

Vers 26 & 27 impliceren Haggai 2:7+8 en 22-24 ..Zerubbabel is de stamvader en ook type van de Messias.

In vers 8 wordt gesproken over alle volkeren, heenwijzend over de tijd van de verlossing naar het 6e zegel, ook vers 22 is zo'n heel korte verwijzing...te dien dage.

In Hb.12:22 zie je dat die berg Sion niet in Israël is gesitueerd.

En wat vers 1 betreft ..niet alleen de oudtestamentische geloofsgetuigen maar alle hemelingen zullen volgens de RK niet alleen toeschouwers zijn, maar ook bidders, bij-dragen, medewerken uiteraard dan in de mate van hun persoonlijke glorie, ook dat sluit ik niet uit. 

Sun op 27-06-2017 18:57

Even iets anders,

De allegorie van de grot van Plato, voor hen die verder willen lezen hierbij de link.

https://verbodengeschriften.nl/html/plato-de-allegorie-van-de-grot.html   Alle goeds J.57.

MaartenB op 27-06-2017 21:07

Hi Piet 1,

Hb 12:22-27 is zeker bijzonder interessant en idd vooral onthullend mbt de Eindtijd, wanneer het volk Israël (de Hebreeën) voor een laatste, beslissende uitdaging komt te staan. Zoals je hier kunt lezen.

Sun. op 27-06-2017 22:50

Dit bericht  ( Sun op 27-06-2017 18:57)  was niet bedoelt voor het geloofsfoorum 

Maar voor even wat anders. sorry

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld