Headlines



-  Hongarije opent frontale aanval op linkse organisaties globalist George Soros

'Trump wil ambassade Jeruzalem pas opgeven als Palestijnen haatcampagne tegen Israël stoppen'
 


10-01-17

-  Democraten geven FBI geen toegang tot servers om 'Russische' hacks verifiëren
 


05-01-17

-  VN wist Israël compleet van de kaart in Palestijnse schoolboeken
 


03-01-17

Julian Assange herhaalt: Russen 1000% zeker niet achter hacks

-  Syrische migrant gearresteerd voor plannen grote bomaanslag in Nederland
 


02-01-17

-  Turkse overheidsbrochure adviseert mannen hun vrouwen te slaan 'als medicijn'
 


30-12-16

Putin wil wel met Trump, maar niet met Obama over vrede praten

-  Italiaanse overheid: 400 geharde ISIS strijders als vluchtelingen in Europa gearriveerd
 


29-12-16

'Trump zal ieder land dat anti-Israël resolutie uitvoert straffen'

-  Iedere 6 minuten 1 vermoord: Christenen opnieuw meest vervolgde gelovigen ter wereld
 


28-12-16

-  'De VN verklaart de oorlog aan de Joods-christelijke beschaving'
 


26-12-16

EU-president Juncker: Grenzen moeten ondanks terreuraanslagen open blijven

-  Duitse media bevestigen dat aanslagplegers bevelen kregen uit Saudi Arabië
 


25-12-16

-  'Wilders vervolgd omdat Saudi Arabië met sancties dreigde'
 


23-12-16

Obama laat anti-Israël resolutie door VN Veiligheidsraad passeren

-  'In Milaan doodgeschoten Amri lid van islamitisch terreurnetwerk dat nieuwe aanslagen voorbereidt'
 


22-12-16

-  Immigratie: Politie Wenen geeft duizenden vrouwen zak-alarms tegen verkrachting
 


20-12-16

-  Aanslag op kerstmarkt Berlijn: 9 doden en 50 gewonden - UPDATE 22.35 uur

Russische ambassadeur na 'Allahu Akbar!' kreet neergeschoten in Ankara

-  'ECB volgens eigen regels crisisbank, veroorzaakt ondergang eurozone'
 


18-12-16

-  Italië dwingt ziekenhuizen patiënten weg te sturen om plaats te maken voor migranten
 


16-12-16

-  Italiaanse journalist: Nederland in doodsspiraal, nachtmerrie voor vrijheid meningsuiting
 


 





































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

Piet 1 op 13-01-2017 11:29

@ Pier op 11-01-2017 11:04,

Wat ik er zelf van denk.. (Jouw vraag  over  -Piet 1 op 10-01-2017 23:15-) is dat ik dus blijkbaar Bijbelse gegevens vermeld, er van uitgaande dat die gegevens van een betreffende deskundige/n komt en ik het dus daarom als een Bijbels gegeven er-ken.

Pier op 13-01-2017 12:07

Sonja, lieve zuster, dank voor je openhartigheid. Nee, je praat hier niet tegen een muur. Je praat tegen je onvolmaakte broertjes en zusjes, die verkeerd op jou hebben gereageerd, maar, (tot op de letter heb ik het niet gevolgd, misschien vergis ik me) jij begon! Met de toonzetting bedoel ik. Ik las ineens een stukje van je, aan Hoopvol meen ik, waarin je tamelijk bittere opmerkingen maakte over blabla-filmpjes kijken en dat soort dingen. Toen ik het las -en nu zal ik eens openhartig zijn- dacht ik: "Sonja zit op de grens van instorten. Ze draagt de ellende van de wereld veel te veel zelf." Dat is wat ik dacht. 

Omdat we mensen zijn, riep jouw toon reactie op die nog scherper van toon was. Zo gaat dat en dat zou anders moeten (en die andere reacties waren er gelukkig ook) en dat moeten we leren en ik denk dat we het leren in de praktijk. Dit is die praktijk en ik meen dat verootmoediging van beide kanten goed zou zijn. 

En als er iets is Sonja, dat die verootmoediging een handje helpt, dan is het wel jouw laatste schrijven hierboven. Wat een getuigenis inderdaad! Wat weten we van elkaar? Bijna niets! En wat worden we klein als we ineens wel iets weten! Dit zijn de echte dingen Sonja. Dit zijn de dingen die voor de troon van God openbaar zullen worden. Tot in ons merg zullen we bewogen worden, huilen, ons schamen, klein worden, onnoemelijk blij worden, bij het openbaar worden van de waarheid. En dit alles zal ons brengen tot verootmoediging, voor de Heer en voor elkaar. En tot liefde.

Jij bent misschien begonnen, maar je hebt ook een begin gemaakt voor dit laatste. En dat is geweldig. Hij doet alle dingen medewerken ten goede voor degenen die Hem liefhebben. Zelfs jouw vreselijke lijdensweg. Hij heeft het beloofd en Hij doet het nu al. Jouw schrijven getuigt daarvan.

Schuil bij Hem.

Pier

El op 13-01-2017 12:53

Hoi Sonja , dat is heel triest dat jij dat ongeluk hebt meegemaakt,  ik heb 25 jaar gewerkt met mensen met een niet aangeboren hersenletsel , dus zoals je zult begrijpen heb ik honderden van dit soort verhalen gehoord, dus ik weet wat voor een gigantische impact dit op mensen heeft,en ik hoop echt vanuit het diepst van mijn hart dat jij er boven opkomt.

Succes met je tentamens , Groetjes

Tom Hendrix/Seneca op 13-01-2017 16:13

@Sonja: 00.27. uur. Wat een geweldig mooie reactie van U Sonja. Wat een bemoediging. Vooral de zin: " Ik ben een zondaar", maakt op mij diepe indruk, omdat ik ook mezelf zie als zondaar. En inderdaad Jezus is het antwoord voor alles, wat we tegenkomen in ons leven. Vaak schaam ik me voor mijn eigen gedachten, en uitspraken. Dan realiseer ik me, dat ik absoluut geen volkomen mens ben, maar dat ik ook vaak struikel in mijn dagelijks leven, door boos te worden, of onredelijke gedachten te koesteren. Wat geweldig is het dan, dat onze Heiland Jezus, me dan vasthoudt met zijn grandioze liefde en genade. En terecht zegt U ook, dat we onrecht nooit kunnen goedpraten, of er van wegkijken. Maar voorop staat dat we de gerechtigheid zijn voor God, door onze Verlosser Jezus Christus.

Pier op 13-01-2017 16:35

Piet1 op 11.29: oke Piet, ik snap het. 

Tom Hendrix/Seneca op 13-01-2017 16:48

O ja Sonja, heel veel sterkte, en succes met je tentamens.

sonja op 13-01-2017 17:46

@Pier (lieve Pier) 

Ik kijk altijd naar je reacties uit je raakt mij altijd op een goede manier. Dank je wel voor je mooie reactie. Maak je geen zorgen; Sonja staat nooit op instorten. Ik heb al zoveel meegemaakt en zoveel overwonnen. Nee, waar het mij om gaat, en misschien ben ik daarin inderdaad heel onhandig geweest of bot en dan spijt mij dat oprecht, is dat ik zoveel reacties lees, zie, hoor (niet alleen hier) van mensen -ook christenen- die zich het leed van hun medemensen niet aantrekken.

Letterlijk bedoel ik dat, die wanneer ze horen dat er afgelopen jaar alleen al 90.000 christenen vermoord zijn om hun geloof daarop reageren met een: "waarom doet de kerk niets hé?", terwijl ik denk: Wij zijn de kerk. Samen. Of die zich ervan af maken met de woorden of het idee dat Jezus maar gauw moet komen en het allemaal even oplost. Maar wij mensen hebben die rotzooi gemaakt en Hij kan alles, maar wij hebben ook verantwoordelijkheid.

Eigenlijk staat het ook in de Bijbel dat er een tijd komt waarin mensen gevoelloos zullen zijn/worden voor de pijn van een ander. En daar doelde ik op. In 2 Timoteus 3 wordt bijvoorbeeld daarover gesproken en gewaarschuwd, Ook in 1 Johannes 3. Wanneer we met elkaar praten over de eindtijd moeten wij dit denk ik ook meenemen. Zoveel als het leed nu is (en Hoopvol heeft natuurlijk gelijk dat het er altijd is geweest) en maar blijft groeien, maar helaas lijken mensen nu haast geen empathie meer te voelen voor de ander helaas.

Heel erg. Je zou er ook soms moedeloos van worden, maar dat is nu juist wat de tegenstander wil! Daarom begon ik erover, maar misschien heb ik inderdaad de juiste snaar niet geraakt daarbij. Gelukkig heb ik jou om mij daarvan bewust te maken; dank je wel daarvoor. Daar ben ik zo blij mee, dat iemand oprecht is en goedbedoeld me daarop wijst maar vanuit liefde. Heel erg bedankt nogmaals.

En bidden doe ik uiteraard ook zeg ik tegen Hoopvol en El en Esther en Anora en jullie allen. Maar wat ik bedoelde -en ik hoop zo dat ik het nu beter heb uitgelegd- is dat het niet, nooit, daarbij alleen kan blijven. Ook ik studeer Theologie en dan kun je ook helemaal in je boeken duiken en daarin (blind) staren. Maar dan juist aan de kern voorbij gaan, tentamens willen halen (heel begrijpelijk overigens) maar het verhaal (het mooiste verhaal ooit verteld, het enige dat echte hoop geeft) dan missen.

Ook die waakzaamheid moeten we allemaal hebben. Dus ik denk dat het goed is ons bewust te zijn dat wij in een speciale tijd leven, dat wij mogen bidden dat de Heer ons wil zien/horen en dat Hij maar gauw mag komen! Maar ook juist daarom -wetende wat een ellende er is en er nog gaat komen voordien- te weten welke valkuilen er zijn voor ons allen. De tegenstander, Hoopvol heeft het al eens gezegd, bedenkt alles; harteloosheid is er één van.

En nee, voor iemand het verkeerd begrijpt; ik bedoel niet dat Hoopvol of een van jullie harteloos is hiermee. Maar dat ik zoveel ervan zie momenteel, het negeren van de media van de christenvervolging totaal (gelukkig wel op Xander), de gewenning van sommigen bij de afschuwelijkste beelden, de brute, wrede misdaden tegen al wat leeft momenteel, de uitbuiting van wat kwetsbaar is.

Mijn bedoeling is daarin juist mens te blijven, laten wij alsjeblieft mens blijven, kind van God die dezelfde mens zo liefheeft. En elkaar willen blijven zien, horen, liefhebben. En nooit, nooit harteloos, gemakkelijk of apatisch worden van leed pijn verdriet van een ander, want dat is nu juist wat de tegenstander wil!! Dan zijn wij namelijk niet meer de kinderen God's. 

Ik hoop dat ik het zo wat beter heb uitgelegd? Pier; dank je wel dat je mij ziet. Zo bijzonder als een ander je wil leiden, het betere in je ziet en naar boven wil roepen. Mod; dank u wel voor alle vertrouwen die u altijd in mij/mijn woorden heeft!!! Ook u weet vaak beter wat ik bedoel te zeggen dan ik zelf. 

Zonder zielig te willen doen; ik verga inmiddels van de pijn (typen doet pijn) en ga stoppen. Weet dat ik al jullie reacties enorm waardeer en zo blij ben dit gesprek aan te gaan met elkaar. Dank voor alle gebeden (Hoopvol) begrip (El) en steun Tom Hendrix, Anora, Esther en allen die ik vergeten ben. Liefs, voor ieder, Sonja

sonja op 13-01-2017 18:22

Allen; Even boodschappen wezen doen en op de fiets dacht ik het volgende; weten of proberen te bedenken wie de anti-christ zal zijn of wie de hoer van Babylon is/zal zijn, wanneer de Heer gaat komen, al die dingen (waakzaam zijn ) zal ik niet overbodig verklaren. Wat ik in mijn reacties wilde zeggen, kort, is eigenlijk; laten we bij dit alles niet vergeten mens te zijn en te blijven. De Ander ontmoeten/zien, want God is ook in de Ander (misschien wel juist). En wij zijn zelf de Ander. Niet wanhopen, we kunnen met Hem al die dingen aan!

Anora op 13-01-2017 19:07

@Sonja, prima uitgelegd, ja ik snap het hoor.

Doe rustig aan en nogmaals: sterkte met je tentamens !

Hoopvol op 14-01-2017 00:20

Pier bedankt voor je bemiddeling... En Sonja leuke reactie hierop... Valt ook allemaal niet mee, zeker niet in jouw situatie. 

sterkte nog met je tentamens ... ! 

en je weet je staat er niet alleen voor hè !

Grtjes  

sonja op 14-01-2017 01:34

@Mod; Heeft u trouwens ook meegekregen (ik dacht dat ik het bij Open Doors gelezen heb?) dat Saoedi - Arabie voorzitter is van de VN-raad voor de rechten van de mens? En welke andere landen die de mensenrechten schenden (en bovendien niet accepteren als ze niet stroken met de Sharia) nog meer daar onderdeel van uitmaken? Ik geloof Pakistan zelfs, maar dat weet ik niet meer zeker. De laatste tijd (maanden) komt als ik de wereld van nu zie steeds de tekst van Jesaja in mij op: "Wee hen die het kwaad goed noemen, en het goede kwaad". Alles lijkt wel op zijn kop te staan. Ik weet dat u al vaker posts over Saudi Arabie heeft geplaatst, maar dit was toch ook (weer) zo'n item waarvan ik denk 'hoe is dit toch mogelijk". En de MSM zeggen;schrijven niets erover, want het land is onze handelspartner en 'mede-strijder' tegen IS (u weet dat ze juist deze organisatie financieel ondersteunen). Wanneer u meer weet hierover of andere bronnen hebt (over de rol van Saudi Arabie in de raad voor de mensenrechten) hoor/lees ik dat graag. Ik ben benieuwd waarover zij precies uitspraken doen, welke zaken zij zelf misschien aan zullen leveren in de nabije toekomst. Gaat nog heel erg worden, schat ik zo. Zeer zorgelijk.

 

 Saudi Arabië en de VN mensenrechtenraad zijn in meerdere artikelen aangehaald, ook recent. Mod.

anora op 14-01-2017 02:10

Ha Hoopvol!

Over: dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten. Ik dacht dat het in werkelijkheid om ongeloof gaat: dat las ik laatst. Ik vond het aannemelijk (het was van een betrouwbaar iemand, maar ik weet helaas niet meer wie, een 'oudje' in ieder geval, iemand die allang overleden is. Ik vertrouw de oudjes -die er allang niet meer zijn- het beste wat dit betreft, haha. Daarna brouwen ze er soms maar wat van denk ik weleens). Vooraf staat het stukje: De discipelen hadden de duivel niet uit kunnen werpen omdat zij zich hadden laten leiden door hun ongeloof. Jezus zegt hen dat als zij een geloof als een mosterdzaadje zouden hebben, ze bergen zouden kunnen verzetten. Na die zin zou volgens sommige vertalingen staan: Met dit geslacht, wordt de duivel bedoeld.

Toen ik het op ging zoeken, bleek dat 'Met dit geslacht wordt de duivel bedoeld"   helemaal niet in de griekse grondtekst staat!

Wat is dat nou?

Het lijkt er dus op dat dat gewoon is toegevoegd. Lekker is dat.

In dat geval denk ik dat het idd over ongeloof gaat.

Hoopvol op 14-01-2017 12:34

Sonja ik bedoel natuurlijk een zeer mooie reactie op Pier. ( leuk is niet het gepaste woord ) Ik heb nog eens rustig je reactie overgelezen en natuurlijk heb je  gelijk! 

Maar ik herken me niet in die Christenen die wegkijken. Integendeel al het ernstige wereldgebeuren en vooral ook de grote leugen beroert ons ten zeerste !  Ik kan me er ook erg boos om maken en ik herken ergens het fanatieke wat jij min of meer ook bezit. 

Maar en dat wil ik je even zeggen : de onrust, boosheid en vooral onmacht kan ik op de schouders van mijn Heer geven, want ik kan het onrecht absoluut niet dragen. En daar ben ik zo blij om, anders had ik net zoals vader jacob slapeloze nachten ( en ik heb die genoeg gehad ) 

Mooi dat je er ons op wil attenderen dat we wel iets kunnen betekenen, maar maak je absoluut niet bezorgd ; de ander beroert mij altijd ten zeerste 

alleen en dat is even wat ik kwijt wil, zodat misverstanden uit de weg zijn. ; 

matth -6 ; 3-4 

 
3Als u goed voor iemand bent, houd het dan geheim. Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet.4Uw Vader ziet wat er in het verborgene gebeurt en Hij zal u ervoor belonen.
 
zo sta ik erin.... god ziet mijn hart aan ! 
 
En ff voor de christenen die in de stress schieten, want ikzelf heb daar ernstige verhalen van gehoord...God werkt met een zachte hand, dringt niets op, verplicht niets, alles gaat vanuit de liefde en naar jouw vermogen. 
Het is de tegenstander die hard duwt..   Wilde ik nog even kwijt 
alleN nog een plezierige dag.    Hier valt het mee met de sneeuw. En Anora waar blijft dat verhaal van de Duitsers ...zit hier met smart te wachten 😜
Anora op 14-01-2017 19:09

En nu weer over tot de orde vd dag,  on geloofstopic, voordat men zich gaat irriteren  ;-)

sonja op 14-01-2017 19:17

Ha Hoopvol, Dank je wel voor je laatste reactie. Fijn dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Ik bedoel zeker niet dat wij -daarom zeg ik ook nogmaals dat wij niet moeten wanhopen- alle leed op onze schouders moeten nemen. Natuurlijk, de Bijbel zegt immers dat de strijd van God is. Maar wij moeten wel de wapenuitrusting van God, het harnas van de gerechtigheid aantrekken. En ik weet gewoon dat wij ten diepste elkaar 'gevonden' hebben nu; immers, anders zou je niet zoveel moeite genomen  hebben hierover te praten met mij. Dus je hoeft dat echt niet uit te leggen. Ik zie ook je betrokken reacties immers naar mij en naar anderen hier? Het is goed. We mogen gelukkig zijn dat we tot het uiterste zijn gegaan met elkaar te spreken, van elkaar te leren, naar elkaar te  luisteren, elkaar willen begrijpen. Dat is de essentie. 

Zeker ben ik met jou van mening dat we geheim moeten houden wat we doen voor een ander. ik bedoelde dit https://www.youtube.com/watch?v=MS4WmBonQzc 

Zoals ik het zie, is dat de tegenstander God's mensen wil verwarren, onthechten, ontvreemden, ontwapenen (geestelijke strijd) op alle mogelijke manieren. Hij duwt, trekt, briest, enfin, je weet het. En daarom, lieve Hoopvol, is het zo belangrijk dat wij niet wanhopen, ons niet laten verwarren, ons niet laten ontmoedigen, ons niet lten onthechten (niet van God en niet van elkaar) en dat wij blijven staan en blijven getuigen wie wij zijn; de kinderen van God. Dat wij dat ook laten zien, niet om op te scheppen, dat bedoel ik daar niet mee, maar door Zijn licht door ons te laten schijnen als door een raam heen als het ware. Dat Hij weerkaatst wordt door ons heen, dat Hij door ons zichtbaar wordt. Zijn hoop, belofte, liefde, rechtvaardigheid, kracht, barmhartigheid en zoveel meer in ons gestalte mag krijgen zodat Hij zichtbaar is. Maar ook dat de tegenstander weet dat wij Hem niet zullen verloochenen. Er is een liedje van Jewel dat deze zin heeft (sorry Mod voor het Engels): "I gather myself around my faith, for light is the darkness most fear." Ik concentreer mezelf om mijn geloof heen, want licht is waar de duisternis het meest bang voor is. Wanhoop nooit, lieve zuster, want de duisternis is banger voor jou dan jij voor hem. Vergeet dat nooit. Daarom durf ik dingen te zeggen, te benoemen, te handelen, hij is banger voor mij dan ik voor hem. Dat is dat harnas van gerechtigheid, dat is de geestelijke bewapening volgens mij. Nou ja, ik druk mezelf misschien niet goed uit, ben nog maar theoloog in opleiding zoals je weet, maar zo zie ik het. 

Goed weekend, 

Sonja

Harold op 14-01-2017 19:30

In Genesis 10 start de verdeling van de volkeren van de wereld. Het aantal van deze volkeren is 70, een zeer Bijbels getal.

Morgen 15 januari starten 70 volkeren een conferentie in Parijs t.g.v. Israel. Zouden de woorden van Joël 3 duidelijk zichtbaar gemaakt gaan worden? 'Mijn land hebben zij verdeeld'

Grote kans dat er een vredesregeling 'opgelegd' gaat worden die ook nog voor de benoeming van Trump door de VN via een resolutie bekrachtigd gaat worden. De steen die getild moet worden door alle volkeren wordt steeds zwaarder. 

vlokje op 14-01-2017 20:08

Ja harold gaat mij net zo, spannend morgen,  als de een boer met kiespijn zo spannend,

 ben benieuwd voor hoeveel jaar.

7 ?

Anora op 14-01-2017 20:24

Ah mn laatste post: er mist er eentje (hoorde er nog een voor). Nu lijkt het of ik mensen tot de orde roep. Is niet zo hoor! 

? al uw postings zijn gepubliceerd. De voorlaatste is van 19.09 u Mod.

El op 14-01-2017 20:42

Harold, dat word een spannende dag morgen , ben benieuwd😳

Anora op 14-01-2017 22:57

Hallo Xander, ja ervoor zat er nog een, die was offtopic, vandaar mijn post van 19.09 u. 

Er ging dan wat mis, wss met verzenden. Ach, was ook niet zo belangrijk, hoor.

Hoopvol op 14-01-2017 23:05

Sonja zo is dat ; je zegt ; en dat wij blijven staan en blijven getuigen wie wij zijn; de kinderen van God. 

Daar mag je vAn mij over opscheppen hoor, ik hoor niet liever :) 

Je zegt ;  Wanhoop nooit, lieve zuster, want de duisternis is banger voor jou dan jij voor hem. Vergeet dat nooit. Daarom durf ik dingen te zeggen, te benoemen, te handelen, hij is banger voor mij dan ik voor hem.

super Sonja : vasthouden....  Daar ligt de overwinning door Hem Jezus christus ! Je mag proclameren : wij zijn overwinnaars in uw naam Jezus Christus ... ( en de boze vluchten ) 

Hee meisje, worden spannende tijden, maar als iedereen zo blijft staan en getuigen van onze Heer als jij doet; komt t dik in orde... ! 😘

Inderdaad Harold, ik hou mijn hart ook vast.. Ik denk dat Joël 3 heel reeel wordt !! 

En Anora : ik wilde je vragen hoe groen je was ?  :)  ik kom nog even terug op dat vasten hoor...  Want interesseert me !

Maar ga eens vroeg slapen, heb t ffkens nodig ... 

Trusten ... 

vlokje op 15-01-2017 14:28

2de man van trump: Betekenis naam jim = jakob = hielhouder, mad dog = dolle hond, mattis = mattheus = geschenk van jahweh  ,namen zijn van joodse afkomst.

Geschenk van jahweh als cadeau of als straf ?

Eerste man van de wereld: betekenis naam donald = wereldleider, trump = troef

namen van engelse afkomst , dit zijn wereldse namen dus, troef van wie ?

Ik geloof niet in toeval

vlokje op 15-01-2017 14:48

Nog 1

Vladimir is een tweedelige naam. De naam is samengevoegd uit de woorden "waltan" (heersen, heerser) en "mari" (bekend, beroemd). In het moderne Russisch bestaat er een gelijkenis met het woord "Мир"; mir wat vrede, en in hethuidige Russisch ook wereld betekent. Volgens volksetymologie zou de naam dus staan voor door heersen de vrede (bevestigend) of wereldbeheerser.

Harold op 15-01-2017 17:02

Zoals de berichten nu zijn is de 'vredesconferentie' in Parijs uitgelopen op een totale mislukking en voor niets geweest. 

Zou haast zeggen: uiteraard 

Op dan naar de volgende (explosieve) hoogtepunten betreffende Israël, nl volgende week om deze tijd heeft USA een nieuwe president die beloofd heeft de ambassade te verplaatsen naar Jeruzalem. Als hij woord houdt kunnen we vanuit de Arabische wereld idd wat gaan beleven.

Anora op 15-01-2017 19:38

Vlokje

Er zijn vele mira's, miroslav's, miroljub's, uitverkorenen en zelfs gezalfden volgens hun naam and so on. . Net zo gebruikelijk als 'jan'.  

Hoopvol op 15-01-2017 19:49

bedankt voor je info Harold .... Wilde net even kijken of ik iets te weten kon komen ! 

vlokje op 16-01-2017 00:36

@Anora tis wel frappant wereld leiders met "wereldleider" als naam, zijn dit bv misschien de uitverkorenen van de "elite" of vindt de "elite" hun kroost wereld leiders? Of geeft God hun onbewust in welke hun kind moet hebben, als dat zo is, helpt het ons herkennen van de vijand.

vlokje op 16-01-2017 00:53

........en kunnen we het misschien terug vinden in de profetieën,  en wattie uit gaat spoken, om voorbereid te zijn, en niet op het laatste moment er weer achter komen dat je  op het verkeerde paard gewed hebt, zoals duitsland vanaf 1918 tot 1945

vlokje op 16-01-2017 01:50

In de schaduw groep achter alle regeringen geld : het recht van de sterksten

Daarom ondanks met de basis overtuiging en sturing uit deze groep , kan men onderling oolog voeren, en moord en leugen beoefenen,  ook onder eigen "parochianen"

"niemand klaag over de methoden van de overwinnaar" (A.H.) niet mijn favoriete citaat, maar tis wel kern van deze oorlog indoctrine

Deze regel geld minimaal  zins de Middeleeuwen met de pausen, en Daarna WO I en WO II

Zo kon amerka nazi duitsland groot maken en later bevechten, zo kunnen heden Amerika en rusland elkaar het leven zuur maken en toch het zelfde einddoel hebben een vereenigde wereld met 1 centrale regering. 

Atina op 16-01-2017 06:10

ik kwam deze tekst tegen wat die vereniging van naties betreft gisterenin parijs :

exodus 15 staat het al  :

9 De vijand zeide: Ik zal vervolgen, ik zal achterhalen, ik zal den buit delen, mijn ziel zal van hen vervuld worden, ik zal mijn zwaard uittrekken, mijn hand zal hen uitroeien.

10 Gij hebt met Uw wind geblazen; de zee heeft hen gedekt, zij zonken onder als lood in geweldige wateren!

11 O Heere! wie is als Gij onder de goden? wie is als Gij, verheerlijkt in heiligheid, vreselijk in lofzangen, doende wonder?

12 Gij hebt Uw rechterhand uitgestrekt, de aarde heeft hen verslonden!

13 Gij leiddet door Uw weldadigheid dit volk, dat Gij verlost hebt; Gij voert hen zachtkens door Uw sterkte tot de liefelijke woning Uwer heiligheid.

14 De volken hebben het gehoord, zij zullen sidderen; weedom heeft de ingezetenen van Palestina bevangen.

15 Dan zullen de vorsten van Edom verbaasd wezen; beving zal de machtigen der Moabieten bevangen; al de ingezetenen van Kanaän zullen versmelten!

16 Verschrikking en vrees zal op hen vallen; door de grootheid van Uw arm zullen zij verstommen, als een steen, totdat Uw volk, Heere! henen doorkome; totdat dit volk henen doorkome, dat Gij verworven hebt.

17 Die zult Gij inbrengen, en planten hen op den berg Uwer erfenis, ter plaatse, welke Gij, o Heere! gemaakt hebt tot Uw woning, het heiligdom, hetwelk Uw handen gesticht hebben, o Heere!

18 De Heere zal in eeuwigheid en geduriglijk regeren!

anora op 16-01-2017 10:08

Vlokje,

Met dit heb ik iets van: mmwwwaah (zo-zo). Soms hoor je iets en denk je: hee, maar dat heb ik met dit niet. Angela Merkel is ook geen engel met een bijbehorende missie, en Mark Rutte zal wel niks te maken hebben met the mark of the beast. :-) Hoewel het best heel goed zou kunnen wat je zegt dat de elite hun 'uitverkorenen' kiest en alles volgens regel en ritueel gaat. Tja wie weet Vlokje, de tijd zal het leren.

Hoewel mir poetin betreft, w.b. Trump, wereldvrede is dichterbij door hem. De aartsvijand zal ineens de aartsvijand niet meer zijn en met dit vooruitzicht heeft de elite de grootste moeite. Ze spartelt, kronkelt, spuwt en doet spastisch. Dat is interessant.

Als hij straks daadwerkelijk president is (je houdt je hart vast), zal dit niet stoppen, maar doorgaan. Ze blijven alles doen om deze man te loopen, tot het allersmerigst aan toe.

De elite is gewend haar zin te krijgen en accepteert niet alles. 'you can't always get what you want' wordt hopelijk wel werkelijkheid. Want het is de vraag of deze man zijn tijd als president wel kan uitzitten.

vlokje op 16-01-2017 14:03

@anora Wereld vrede georganiseerd door de wereld leiders en politici is altijd valse vrede, satan is nog altijd overste over deze wereld

Er is maar 1 die vrede kan brengen, en dit zit er nog niet bij, en voor die komt krijgen we eerst nog met een eerste klas oplichter als "Messias" te maken.

Dus je moet niet de eerste "trein" nemen, maar die daarna komt ;-)

vlokje op 16-01-2017 14:08

Betekenis naam angela, : bode engel van goed of slecht nieuws?

Tom Hendrix/Seneca op 16-01-2017 15:55

@Anora: 10.08. uur.  Inderdaad Anora. De politieke elite, van " links tot rechts", deze dienaren van het ultieme kwaad; gaan net als satan zelf, briesende te keer. Onder leiding uiteraard, van geheel de linkse bende! Ze willen slechts het kwaad dienen. Misleid is deze hele politieke kliek.

vader Jakob op 16-01-2017 17:09

Misschien een schot voor open doel hier op XN, of is het bewegen op glad ijs? ;-)  Wat ik in toenemende mate om mij heen hoor in gesprekken met medegelovigen, is dat ze met het gevoel rondlopen dat dit jaar een een heel belangrijk (cruciaal) jaar gaat worden, in de zin van grote gebeurtenissen en veranderingen op het wereldtoneel. Ik merk op dat ik dat gevoel al jaren heb, maar ik heb tegelijk ook ondervonden dat het beter is niet primair naar mijn gevoel te luisteren, want dat is voorzichtig gezegd nogal aan wisselingen onderhevig :-(

Toch denk ik tegelijkertijd dat het bijna geen toeval kan zijn, als dat al bestaat. Er is zoveel gaande. Neem alleen het nieuws over christenvervolgingen, en over het midden Oosten, waar Rusland, Turkije en Iran steeds meer toenadering in zoeken. En de staat Israel die steeds meer alleen komt te staan tussen de machtigen der aarde.

Dan ook nog, wat het ook te betekenen heeft, hebben we een nogal bijzondere constellatie op 23 september as.  https://www.youtube.com/watch?v=AGkaSXIrss0

Wat en óf er ook wat gaat gebeuren; ik maak me geen zorgen. Maar ik ben zooo nieuwsgierig :-)

Rebellio op 16-01-2017 17:18

Walid Shoebat in zijn ‘zondagspecial’:

“…Sommige mensen beseffen dat populisme in Europa, niet zoals wordt beweerd over moslim-immigratie gaat, maar over de inleiding van het fascisme als een waarde ter vervanging van de huidige Christelijke waarden met behulp van het excuus "Islamitische immigratie". Bijvoorbeeld, het Vlaams Blok verkondigt het principe "eigen volk eerst", wat leidt tot een volledige scheiding van België-Vlaanderen van Wallonië, de Walen (de Franstaligen) en het Europa van de Europeanen (blanken). Het gaat dus niet over de bestrijding van islamitische immigratie en haar gevolgen. In essentie is het eigenlijk het tegen gestelde van wat er wordt gezegd in Romeinen 10 vers 12 (Want er is geen verschil tussen Judeeër en Helleen; want hij is aller Heer, rijk jegens allen die hem aanroepen). De populist zegt: Er is WEL onderscheid tussen joden en Grieken…. Terwijl de trend van de rechtse populistische partijen is: het aan de kaak stellen van de islam als het “andere” kwaad, is er onder de populisten in Europa ook verzet tegen traditionele religies en kerkleiders. Net als toen er bij de nazi’s samenkomsten rond vreugde vuren waren om de kracht van pre-christelijke Europa te vieren zijn er nu vreemde uitspattingen naast de conservatieve katholieken welke betrokken zijn bij de oprichting van het Franse Front National…. Europa’s populisme zal dus de grote motor worden van vervolging. Gelijkwaardig aan het Russische populisme van de revolutie, dat was anti-tsaristische-elites en anti-industrialisatie van het eind van de negentiende eeuw. Pas in de jaren 1860 kwam het pre marxistische socialisten dat uiteindelijk het communisme bracht, welke ook miljoenen christenen vermoorde. Vergelijkbaar was de Armeense Genocide, waar de populaire rasverbeteraars "Jonge Turken", net zoals in nazi-Duitsland miljoenen christenen afslachten... We hebben het over dat wat de opkomst van de antichrist altijd heeft geblokkeerd. Wat we vandaag zien in de laatste golf van het populisme, in zowel Oost als West, is de vervanging van de huidige christelijke waarden….

 

…Wanneer er bijvoorbeeld een probleem is met een NAVO-natie, laten we zeggen Turkije, dan schreeuwen de westelijke populisten "ontbinden die NAVO" en "gooi Turkije uit de NAVO". En dat klinkt allemaal goed voor het algemene publiek van ongetrainde patriot. Maar het zijn simplistische oplossingen. Wat ontbreekt is de kennis dat de NAVO werd opgericht om juist greep te blijven hebben op landen als Turkije, om ze onder westerse controle te houden.

 

De NAVO werd werd opgericht met deelname van de Verenigde Staten om de militaire macht van de Sovjet-Unie tegenwicht te bieden en om te voorkomen dat er oplevingen van nationalistische militarisme zouden plaatsvinden.

De Ottomanen hebben ooit in haar eerste opzet, gefaald om het Vaticaan te veroveren en “het verbond van het heiligdom" te vernietigingen. Maar nu ze een tweede kans heeft gekregen, zal dit wel lukken als het haar lukt om te liëren met deze andere elementen in Europa. Om samen de gevallen kerk in Europa aan te vallen die heeft "verlaten het verbond van het Heilige der heiligen" (Daniël 11:30). Populisme is niet wat het beweert te zijn. Het heeft weinig te maken met 'mensen' en meer te doen met het vertegenwoordigen van waarden die pretenderen superieur te zijn aan de huidige Christelijke waarden. http://shoebat.com/2017/01/14/the-coming-beheading-of-christians-will-spread-globally-as-the-masses-of-the-world-follow-the-antichrist-and-desire-for-the-destruction-of-christianity/

Zal de uiteindelijke uitkomst kunnen zijn dat de baby (het Christendom) met het badwater (de islam) wordt weggegooid?

Anora op 16-01-2017 17:40

@TomdeSeneca, ja grif gezegd is de elite krankjorem en hooo ik dat ze op hun plaatje gaan ( dit laatste mild gezegd) 

@vader jacob, obama heeft veel veranderd op het toneel, een serieus afschot of hoe noemen ze dat, onset.

@Vlokje, dat is zo, wat je zegt over die engel.

Al met al denk ik dat de elite alles, incl de afschot van obama, zwaar bedreigd ziet met Trump als president.

Hopelijk gaat hun wereld nu eens flink geschud worden. 

In die zin o.a. kan het een belangrijk jaar worden ja!

Drossaard op 16-01-2017 17:57

Het zou kunnen, Rebellio,  maar ik zou niet zover op zaken vooruitlopen. Natuurlijk zitten er bij de PVV en aanverwante groepen echte antichristenen en antisemieten, soms regelrechte neonazi's. Bij de rechtbank Amsterdam tijdens het eerste Wilders-proces heb ik dat volk wel zien rondlopen en ervan gebaald.  Maar het is een zeer kleine minderheid, wat ik ervan weet. Voorlopig zijn VVD/PvdA/D66 veel schadelijker voor joods-christelijke belangen. Direct door hun wetsontwerpen maar ook indirect door de ongeremde instroom van mohammedanen. Ik steun PVV zodat ze moslimimmigratie kunnen stoppen, daarna zien we wel weer verder.

El op 16-01-2017 19:07

Vader Jacob , ja he? 😊 Heb je het laatste filmpje van Scottie Clark bekeken , over de fullniss of the gentles. Erg interresant zo had ik het nog niet bekeken👍

Rebellio op 16-01-2017 19:36

@Vader Jacob, bijna elke Christen heeft ook op z'n minst het gevoel dat de terugkomst van Jezus Christus niet lang meer kan duren. 

Maar dat kan ook een natuurlijke oorzaak hebben. Als je een aantal ratten in een (te) kleine ruimte zet, dan krijgen ze stress en daaraan verwante verschijnselen en ziektes. Tegenwoordig is 'de maatschappij' zo dominerend en veeleisend, wonen we met zoveel mensen op en naast elkaar. Hier zijn we niet voor gebouwd. En deze verschijnselen kunnen deze onrust gevoelens ook oproepen en dan doet onze fantasie de rest... 

Maar openbaringen 12, het is letterlijk een sterrenbeeld wat omschreven wordt. Maar een verbeelding die je nooit zou kunnen zien i.v.m. die zon. En nu kunnen we die Wel 'zien'. We weten precies hoe en wanneer deze verbeelding plaats kan vinden. Ik vind het ook meer dan fantastisch!

Wardje op 16-01-2017 21:06

@Rebellio. "conservatieve katholieken die betrokken zijn bij de oprichting van het Front National" . Veel van de lui ten tijde van  de oprichting van het Front National waren bewust of onbewust doordrenkt van de ideeën van Charles Maurras en de Action Francaise. Maurras was sterk beinvloed door Comte en zag de kerk sociologisch als een middel tot grootheid van de natie . Aug. Cochin zegt dat hij zelfs de kerk stelde in plaats van God . Maurras werd geexcommuniceerd en de Action Francaise ook in de ban gedaan . De invloeden daarop waren zo divers dat die volgens lessen van Dimier aan het Instituut van de A.F. - als leermeesters van de contrarevolutie -  Sainte Beuve , Balzac, Taine , Renan (apostaat) en zelfs Proudhon omvatten.

De Kardinaal van Bordeaux veroordeelde de AF (het leerde atheisme, was anti-christelijk, leerde anti-katholicisme, amoralisme van individu en maatschappij). Die veroordeling werd bevestigd door Benedictus XV. Een veroordelingsdecreet van veel eerder van Pius X, werd gepromulgeerd . Op straffe van excommunicatie en ontzegging van de sacramenten moest men breken met de beweging (decr 8-3-1927).

https://books.google.nl/books?id=rJW5p1vDs4UC&pg=PA134&lpg=PA134&dq=Maurras+excommunic&source=bl&ots=zDyMB2uauq&sig=AvfU8QrQXASR3NCA_ZLfWgckWyA&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwjrw7yItsfRAhWmBsAKHRHEDMcQ6AEIOjAD#v=onepage&q=Maurras%20excommunic&f=false

https://books.google.nl/books?id=ADzOkEKiDgYC&pg=PA209&lpg=PA209&dq=action+francaise&source=bl&ots=-TAy74sWXd&sig=PjlW6xdm0qWORNYk_SqsBNNT9ng&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwjrq4zLuMfRAhUDIMAKHXCTCkUQ6AEISzAF#v=onepage&q=action%20francaise&f=false

Hoopvol op 16-01-2017 22:39

Vlokje 14;03. Helemaal met je eens . 

Vader Jacob dat onderbuik gevoel heb ik ook, dat 2017 een ander jaar wordt dan andere jaren ( zeker weten die ik natuurlijk niet ) maar ik hou voornamelijk Israël in de gaten, de navel van de wereld. Je filmpje is vAn Scott Clark welke El hier al eerste introduceerde. Maar kan idd een groot teken zijn van God voor ons aan de hemel.

Een citaat : Jezus heeft een hele rede gehouden om te wijzen op de tekenen, die op Zijn komst zouden wijzen !  En onder deze tekenen nemen de hemellichamen een belangrijke plaats in. Zie Matteὒs 24:29,30; Lucas 21:25-26.

atina weer bedankt voor de passende bijbelteksten op het wereldgebeuren ( met Israël centraal )  Lees ik graag ! 

Anora ik hoop morgen even terug te kunnen komen op t vasten. Mijn batterij is weeeeer op ! 

 

Hoopvol: max. 3 vetgedrukte woorden per posting, dat is u bekend, aangepast. Gelieve u aan de siteregels te houden. Mod.

 

Wardje op 16-01-2017 22:42
Correctie. Pius X's decreet van excommunicatie van 1914 werd uitgesteld , maar uiteindelijk gepromulgeerd door Pius XI in 1926. Eerst aangegeven bron , p. 134 noot 139.
vlokje op 17-01-2017 12:05

Betekenis namen:

Benjamin is een Hebreeuwse naam voor jongens. De betekenis van de naam is ` Zoon van mijn rechterhand, en zoon van het geluk.

Netanyahu is afkomstig van de Bijbelse naam Netaniah , wat 'geschenk van God' betekent. Het is verwant aan de naam Matteüs.

vlokje op 17-01-2017 12:13

Door mijn onderzoek naar de betekenis van namen, begin ik langerzamerhand het gevoel te krijgen, dat je met de betekenis van de namen, de deelnemers van dit "aardse-poker-spel" in de "kaarten" kan kijken.

Rebellio op 17-01-2017 16:57

Interview met Scott Clarke van 16 januari, gisteren. Enkele nieuwe dingetjes https://www.youtube.com/watch?v=gk2L6dkLB8U

vader Jakob op 17-01-2017 17:44

Even een tip, als je een lange url zoals van google books wilt linken, kort m dan even in met een" url shortener" zoals deze bijvoorbeeld: http://tinyurl.com/pzlbmbe

Staat zo rommelig,een link die zelfs het breedbeeld uitloopt ;-)
vader Jakob op 17-01-2017 17:55

@El op 16-01-2017 19:07 Ja ik ben al jaren op Scottie's youtube kanaal geabonneerd. Hij was het afgelopen jaar wat stil :-( Een van de favorieten hier, ook muzikaal is ie trouwens getalenteerd :-) Boekentip over het teken in Openbaring 12, nog legaal en gratis ook: https://goo.gl/Hoad7U

En sorry voor evt al eerder vermelde links. Ik mis weleens wat :-)

El op 17-01-2017 18:51

vader Jacob / Rebellio, ik ga het bekijken,

Ja Scottie is een tijdje uit de running geweest,z'n computer was gecrached en toen had hij het ff helemaal gehad volgens mij, en nu met dit teken(openbaring 12) is ook niet makkelijk voor hem aangezien er natuurlijk ook veel tegenstanders zijn(,want ja niemand weet de dag of het uur)  maar ik vind dat hij toch een goed punt heeft, goed bijbels onderbouwt.

trouwens bijna alle pastoren die voor een opname zijn voor de openbaringen, worden aangevallen,door christenen, ik heb altijd het gevoel dat de tegenstander niet wil dat erover gepraat word, m.a.w maak vooral geen haast en vertel er niemand over,stap vooral niet in de ark.en blijf vooral gericht op deze wereld net als de vrouw van Lot.

🚢⛵️👍 groetjes

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld