Headlines


'Dader aanslag Londen vermoedelijk moslim haatprediker Abu Izzadeen'

-  Overheidsonderzoek: 1/3 jonge moslims in Europa achter geweld en terreur voor islam

Europese Commissie gaat lidstaten dwingen nog meer moslimmigranten op te nemen
 


21-03-17

Afgelopen week opnieuw tal van moslim aanslagen en misdaden in Europa
 


17-03-17

Flashback: Ankara dreigde al in 2012 Turkse bevolking in Europa te mobiliseren
 


11-03-17

-  Vijf Duitse kerncentrales ontruimd om mogelijke aanslag met vliegtuig
 


10-03-17

Getuigen: Daders aanslag Düsseldorf waren 3 Afrikaanse migranten die met bijlen op jongeren inhakten
 


09-03-17

-  Linkse premier deelstaat Thüringen vergelijkt christelijk kruis met hakenkruis

Russische kolonel: Wij verbergen kernraketten in zeebodem voor Amerikaanse kust
 


08-03-17

-  Zweedse oorlogsjournaliste: Stockholm voor vrouwen nog gevaarlijker dan Mosul
 


07-03-17

Bank der banken erkent dat Zuid Europa met Duitse en Nederlandse miljarden overeind wordt gehouden
 


06-03-17

-  Na debat gisteren: Lijsttrekkers, mogen wij u nog wat vragen?
 


05-03-17

Bouwrevolutie: 3D printer maakt in 1 dag compleet huis voor € 9500,-
 


04-03-17

-  Voormalige officials regering Obama suggereren dat Trump inderdaad werd afgeluisterd

Democraten weigeren moslim die Joodse scholen met bomaanslagen bedreigde te veroordelen
 


03-03-17

-  Deep State valt Trumps minister Justitie aan om onderzoek Pedo-pizzagate te saboteren
 


02-03-17

Positief nepnieuws moet u verleiden toch weer op gevestigde partijen te stemmen
 


01-03-17

-  Franse regering erkent dat deradicalisering moslims 'totaal fiasco' is
 


28-02-17

Franse presidentskandidaat Macron vindt dat Europa nog miljoenen moslims moet toelaten
 


27-02-17

-  Parlementsleiders Frankrijk, Italië, Duitsland roepen op tot onmiddellijke Federale Europese Unie
 


26-02-17

Officiële cijfers: Migranten 9,5% van bevolking, maar verantwoordelijk voor 33% verkrachtingen, 36% moorden en 43% diefstallen

-  Car jihad: Auto rijdt op voetgangers Londen in; Foto dader Heidelberg
 


25-02-17

Aanslag Heidelberg: Getuigen zien Afrikaan, maar politie noemt dader een Duitser

-  Heksen wereldwijd vervloeken Trump; christenen gaan voor hem bidden
 


24-02-17

China dreigt met oorlog bij komst Amerikaans vliegdekschip
 


23-02-17

-  Verkiezingen 15 maart: Wat willen de politieke partijen met Nederland? (deel 1: de VVD)
 


22-02-17

Migrantenprofessor: Verbond linksgroen met islam is grootste vijand van Europa

-  Trumps vijanden proberen in Oekraïne alsnog oorlog met Rusland te forceren
 


21-02-17

Terwijl Zweedse regering boos is op Trump breken in Stockholm migrantenrellen uit
 


20-02-17

-  Westerse media liegen over Trumps 'verzonnen' aanslag in Zweden
 


19-02-17

'Radioactieve deeltjes over Europa na geheim gehouden nucleair incident in januari'

-  Angela Merkel en paus Franciscus: Moslim terrorisme bestaat niet

Advocaat hooggerechtshof VS: Obama verantwoordelijk voor soft coup tegen Trump
 


 









































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Ik Geloof... (Geloofsforum 31)

Reacties

zoeker op 30-03-2017 08:33

@ Vrede

dank je voor je openhartige schrijven- ik begrijp wat je vertelt, maar inderdaad zal niet iedereen het zo zien.

En dat hoeft ook niet, wat aan jou gegeven is is voor jou om aan te gehoorzamen. Het is wel een grote taak die je hebt- en het vraagt heel veel inzicht en dat je sterk staat in je geloof.

Blijf wel altijd toetsen en bidden of je zelf in de wil van de Eeuwige staat, er kan zomaar iets van onszelf tussen komen.

Misschien is het ook belangrijk als je bidt voor mensen om dat samen te doen met iemand of meerdere anderen:

Yeshua/Jezus stuurde Zijn discipelen erop uit om twee aan twee te gaan.

Samen sta je sterker en met Hem samen kan een drievoudig snoer niet verbroken worden (Prediker 4:9)

Yeshua/Jezus zegt ook:

19 Wederom zeg Ik u: Indien er twee van u samenstemmen op de aarde, over enige zaak, die zij zouden mogen begeren, dat die hun zal geschieden van Mijn Vader, Die in de hemelen is.

20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.

Matth 18: 19, 20

Wat ik je nog wel kan raden is om niet een profetisch woord te vragen over deze twee mensen die zo op je hart liggen:

als er iets over hun leven wordt uitgesproken zal de tegenstand van s'tan alleen maar erger worden want hij weet nu waar hij ze in tegen moet houden en de strijd zal des te erger worden- ik heb zelf meerdere mensen met een profetie over hun leven neergeveld zien worden omdat ze niet standvastig genoeg waren tegen de vijand.

Misschien goed om met andere gelovigen samen te gaan hierin en te delen wat de Geest/Ruach hierover tegen jullie zegt, elkaar te bevragen en elkaar te toetsen, samen sta je sterker.

Hou wel altijd ook in gedachten dat we ook zelf heel onvoorzien kunnen vallen en in valkuilen kunnen stappen- dat is nog zo'n truc van de 'tuinslang' zoals iemand die ik ken de tegenstander noemt  :-)

Blijf maar dicht bij Hem en vraag naar Gods wil en sterkte-

groet van mij en Zijn zegen en shalom

anora op 30-03-2017 09:32

Vrede,

Over jouw 'Gods wil is..'  Ben ik het mee eens zoals ik je al uitgebreid hebt laten weten. Hoe kan het ook niet? Het is waar God voor staat.

"Zij die het diepst gevangen zijn,in het donkerste duister,zij zijn het waar Gods hart mischien wel het meest naar uit gaat." Zeg je. Ja en dat zijn er veel hoor, op allerlei gebied.

Hou jouw roeping vast, ook dat heb ik gezegd: wil ik niks aan afdoen. Want ik neem je heus wel serieus hoor, met de dingen die je schrijft. Ik respecteer dat.

Waar ik wel erg veel moeite mee heb, is toch het min of meer 'bepalen' welke /hoe de weg voor een ander gaat, en daarbij gebruikend; Want Gods wil is.......en dan interpreteer ik: 'dat wij het op dezelfde manier doen als jij'

En dat is niet okee.

Andere mensen hebben ook een roeping, ook iets op het hart, net als jij-want je bent hierin natuurlijk geen uitzondering- andere mensen die in de verdrukking zitten: want er zijn vele facetten van het onderdrukt, verbrijzeld zijn en het zitten in diepe duisternis, veeeele facetten. Als we allemaal dezelfde groep op het hart zouden hebben he..........Het is maar goed dat God ons roept voor zijn wil, en dat ook telkens weer een beetje anders invult.

Begrijp dat je vol bent van wat je op het hart ligt, maar hoop toch ook dat je dit kunt respecteren.

Stel ik heb een extra passie voor de homo's, dan kan ik dit niet aan mijn medechristenen opdringen. Die hebben weer een andere extra passie en dat is wel zo slim van God.

Verder: het is toch inderdaad normaal om voor te bidden voor mensen, en zouden we dit zo moeten uitmeten? 

Ik hou van getuigenissen, en de 'belevenissen' van een anderen. Maar soms -en ik dit wordt eigenlijk niet zo begrepen denk ik- kan het onderscheid gemaakt worden van wat voor jou persoonlijk is, tussen jou en God. Zorgvuldig en bedachtzaam omgaan met je dromen en discretie bewaren. HEb je een huwelijk dan doe je dat ook. Dan is iets tussen man en vrouw zeg maar. Daar is onderscheid in te maken. Als je man/vrouw iets deelt uit liefde en vertrouwen met je dan hou je het ook tussen elkaar. Uit loyaliteit, vertrouwensband.

Ik zeg dit, met goede bedoelingen, omdat ik ook een "dromer" ben en het in het begin ook met Jan en alleman deelde (hier is geen Jan en alleman maar broeders en zusters natuurlijk), helemaal enthousiast, en er vol van. Maar ik heb dat geleerd: discretie bewaren, onderscheiden wat is voor 'het publiek'  en wat is wat God alleen met jou deelt, voor jou, uit liefde voor jouw. Dat is niet om zo 'op straat' te gooien. En zo wel: afwachten wanneer de tijd rijp is, want heel veel wordt niet begrepen.

anora op 30-03-2017 09:38

Hoe ik mijn laatste zin had moeten formuleren: als je iets al deelt voordat de tijd rijp is, kan het zijn dat het niet begrepen wordt en loopt het zn doel mis. Zou jammer zijn. Denk dat God ons hierin wil trainen. Hoe gaan we met zijn zeer waardevolle info om? - zeg ik, iemand die ook alles door vallen en opstaan leert.

El op 30-03-2017 15:41

 

Vrede ik heb geen idee wat voor een bijbel je hebt

dit zegt jou bijbel

 

2 Timotheüs 2,25

zodat zij de Waarheid leren kennen en ontsnappen uit de valstrik van de duivel,

die hen levend gevangen heeft genomen,en hen dwingt om zijn wil te doen.

 

dit zegt de statenvertaling

 

2 Timoteüs 2:25Met zachtmoedigheid onderwijzende degenen, die tegenstaan; of hun God te eniger tijd bekering gave tot erkentenis der waarheid;

 

2 Timoteüs 2:26En zij wederom ontwaken mochten uit den strik des duivels, onder welken zij gevangen waren tot zijn wil.

m.a.w dit gaat over de mensen die verloren zijn, of je bent een kind van God, of niet, meer smaken zijn er niet.

Flower op 30-03-2017 17:54

Hallo allemaal, een tijdje niks gelezen en geschreven door drukte. En gelijk weer een boel te lezen :-)Anora, bedankt voor je advies over te stellig overkomen! Ik ben het met je eens; enige vorm van voorzichtigheid en terughoudendheid is raadzaam, we kunnen uit geloof enkel proberen te begrijpen wat er in de Bijbel staat en wat de taal van onze Heer is - zodat we de tekenen zullen (her)kennen en zijn karakter leren kennen - en hopen dat dat juist is. Ik heb mezelf in het verleden erop betrapt (als ik bijvoorbeeld mijn vorige posts op dit forum teruglees) dat mijn opgeschreven woorden wellicht ook te stellig waren. Uit enthousiasme. Te snel, niet bedachtzaam genoeg. Een leerproces. Niemand heeft de waarheid in pacht behalve Yeshua. Met die wetenschap zal ik mijn uiterste best doen om voortaan wat zorgvuldiger met woordgebruik om te gaan.El, je hebt een punt. Ik denk dat God zwart-wit is (je bent een kind van Hem of niet). Ik heb gisteren een film op youtube bekeken van Jim Staley (even buiten beschouwing gelaten wat menigeen van hem vindt of niet) over identiteitscrisis. Persoonlijk zou ik deze film (ik zeg bewust film, want hij duurt 2,5 uur) aan iedereen aanraden.

Te vinden onder "Jim Staley Identity Crisis". De reden is dat hij naar mijn mening heel duidelijk aangeeft hoe helder, consequent en zwart-wit God is en wie God's kinderen zijn. Tegelijkertijd loopt hij de Bijbel door, van Genesis tot Openbaringen. Ik vind het tamelijk knap hoe je zoiets groots toch enigszins in 2,5 uur kan vangen. Ik heb de film meermaals gezien en grijp er eens in de zoveel tijd naar terug. Een kleine tip van de sluier; Jim geeft aan dat er in de loop der tijd zoveel smaken in geloof zijn bijgekomen dat velen heden ten dage niet meer weten wie zij zijn. Identiteiscrisis voortgekomen uit een combinatie van (valse) leraren, doctrines en dwaalleer en het niet open willen staan voor verbetering of nieuwe inzichten, uit angst dat de uitkomst leidt naar dingen die ze liever niet hadden willen zien (erachter komen dat je het mis had) of naar een totaal hernieuwde zienswijze (meer assertief/agressief, dus diepgravender). Kortom; niet open willen staan voor evaluatie. Zijn stijl spreekt me wel aan; direct en toch luchtig met wat humor tussendoor. Velen slingeren vaak allerlei 'one liners' uit de Bijbel in de rondte: "ik geloof, dus ik ben er al (gered)", "het gaat goed met mij, wat een zegen", "we zijn allemaal God's kinderen".

Maar hij stelt deze gedachtes op de proef. Hoe weet je wat zegeningen zijn? Is dat enkel voorspoed? Weet je dan niet dat je daardoor misschien wel een hoop dingen mist en de op dat-moment-in-jouw-ogen-grootste-vloek wellicht een zegen voor je had kunnen zijn? Dat je meer had kunnen zijn dan je denkt dat je nu bent als je God maar door je heen liet werken (en dat is niet altijd even fijn)? Hoe weet je of je het goed doet (Anora, hier komt jouw punt, dus "bescheidenheid" om de hoek kijken, je mag wel hoop en vertrouwen hebben, maar laconiek zeggen dat je er al bent..)? En de misvattingen over Hebreeers, Joden en de gelovigen uit het volk. Jezelf de Bijbel "inlezen" (dus aan de achterkant beginnen en aan de voorkant eindigen...?? Of passende passages uit de voorkant halen die het Nieuwe Testament ondersteunen..Ik bedoel..Hoe Dan??). Of de voorkant, het grootste deel notabene, helemaal overslaan. De film was voor mij tamelijk confronterend, maar zo'n fijne eye opener. Ik heb nu meer eerbied dan voorheen voor onze liefdevolle Hemelse Vader, Zijn Enige Zoon en de Heilige Geest. En de volgelingen die het getrouw hebben opgeschreven. God is het Levende Woord. Alles. Niet het Halve Woord o.i.d.   :-)

Hoopvol op 30-03-2017 20:24

Vrede ondanks dat je hele goeie adviezen hebt gekregen, zoals van Zoeker ( is erg goed advies )  en anderen, snap ik jouw verhaal wel. Je uitspraak :  dan had ook ik in termen van daders en slachtoffers gedacht,en in termen van onschuldigen en kwaadaardigen, vindt ik zeer opmerkelijk ! 

. Ik heb in mijn leven een soortgelijke ervaring met iemand, die als kind al geroepen werd om dingen te doen, waarvan hij dacht dat het van God kwam. Een sterke stem in zijn hoofd gaf hem leiding en hij volgde ze lijdzaam op. 

Inmiddels is hij een volwassen man maar totaal geestelijk ziek. Aan de buitenkant niets aan te zien, slim, zeer goeie baan, gezin enz enz . 

maar hij zit op n troon, is occult en is uit op macht ; kortom de tuinslang heeft hem op n enorm voetstuk geplaatst en helemaal gevormd. Nou wil het dat ik zo af en toe met hem te maken heb en ik gruwel van hem. Maar toch zit er een gedachte in mij : van hij was maar n kind toen hij zwaar misleid was. Hij is er groot mee geworden met die vreselijke misleiding. En dan probeer ik toch voor hem te bidden. Maar mijn gebed is koud, ik krijg het niet voor mekaar om met warmte voor hem te bidden. Want hij is echt geen leuk persoon.  'Maar door de woorden van Vrede was het of God tegen mij sprak. Van hee meid : ik  hou van hem. Bid voor dit kind, bid met liefde. 

Daarom dat ik blij met met de woorden van Vrede, want ik weet dat God van hart tot hart spreekt en dat je zijn stem moet leren herkennen. Maar dit is zo mooi wat vrede zegt dat t voor mij geen twijfel is dat dit rechtstreeks  van God Komt.... Dit is voor mij pure liefde .... 

Lynx op 30-03-2017 20:41

Flower he he eindelijk weer eens puur onderzoek,heb Jim hier ook eens genoemd,maar het blijf hier vaak bij de traditie.Was net bij de Gemeente van God-Topic-De bijbel verbied christelijk pasen.

Esther de inkt was op-lieve groet Zuster.

El op 30-03-2017 21:06

Flower   Wat denk je ik zet het  er maar vast bij  " even buiten beschouwing gelaten wat menigeen van hem vind "

Jim Staley, berooft niet alleen mensen  van geld ( zit zeven jaar cel uit voor het oplichten van oudere mensen)maar ook van de waarheid

jij zegt dat hij zegt  Velen slingeren vaak allerlei 'one liners' uit de Bijbel in de rondte: "ik geloof, dus ik ben er al (gered)", "het gaat goed met mij, wat een zegen", "we zijn allemaal God's kinderen". Maar hij stelt deze gedachtes op de proef

Nou dan gelooft hij het Woord van God niet,want dit is wat het zegt.

1 Korintiërs 15:1Voorts, broeders, ik maak u bekend het Evangelie, dat ik u verkondigd heb, hetwelk gij ook aangenomen hebt, in hetwelk gij ook staat;

15:2 Door hetwelk gij ook zalig wordt, indien gij het behoudt op zodanige wijze, als ik het u verkondigd heb; tenzij dan dat gij tevergeefs geloofd hebt.

15:3Want ik heb ulieden ten eerste overgegeven, hetgeen ik ook ontvangen heb, dat Christus gestorven is voor onze zonden, naar de Schriften;

15:4 En dat Hij is begraven, en dat Hij is opgewekt ten derden dage, naar de Schriften;

Romeinen 10:9Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

maar wat doen deze mensen, juist ,twijfel zaaien, en je onder de wet willen trekken

O ja en dan word hij ook nog bezocht door een engel,die met een geheel andere Gospel komt

ff kijken wat het Woord van God daarover zegt

Galaten 1:8Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

Hoopvol op 30-03-2017 21:46

El... Tjonge als we jouw niet hadden ! Ik ken heel deze man niet, maar ik heb maar 1 conclusie :elke evangelist hier zowat genoemd, is ( bijna ) een valse profeet!

Dus wat ik doe is  dicht bij God ( Jezus )  blijven en bij zijn woord : de bijbel. 

niet op mensen leunen of steunen.   En heb je iemand nodig : mijn advies is vraag het God; hij brengt je iemand op je pad ! 

Want hoeveel zijn er hier wel niet genoemd door El waar een reukje aan zit !  Ik kan ze onderhand niet meer tellen ! 

Bedankt El, een gewaarschuwd man telt voor twee ! 

Vrede op 31-03-2017 00:51

Beste Zoeker,en alle anderen,

deze dingen die ik nu schrijf komen niet uit de lucht vallen.

Ik ben heel vaak gevallen voordat ik hier op dit punt terrecht kwam.

Ik ben vaak misleid geweest door de duivel,maar de Heer haalde mij er iedere keer weer uit.

En juist door al deze misleidingen,ben ik extra kritisch geweest met alle dromen en profetieën en openbaringen.

En ik leg nog steeds iedere gedachte bij de voeten van de Heer.

2 Korintiërs 10,5

Want wij breken valse redeneringen af en elke hoogte die zich verheft tegen de kennis van God,

en wij nemen elke gedachte gevangen om die te brengen tot de gehoorzaamheid aan Christus.

Soms krijg ik dromen,en ik heb echt geen flauw idee wat ik ermee aan moet.

Andere keren krijg ik dromen,maar de interpretatie ervan is zo ongeloofelijk,dat ik het gewoon niet kan geloven.

en dan val ik terug op wat ik wel zeker weet,dan val ik terug op Zijn woord.

Zo krijg ik bijvoorbeeld zeer regelmatig dromen die op een of andere manier met antartica ascioceren.

Geen flauw idee wat ik daarmee aan moet.

Dus die leg ik gewoon naast mij neer en onderzoek gewoon Zijn woord,en bid altijd voor dit soort gedachten en openbaringen.

En tot nog toe heb ik nog geen antarctica in de bijbel gevonden en weet dus nog niet wat de betekenis ervan is.

Dus ik ga gewoon verder met wat ik wel zeker weet.

1 Tessalonicenzen 5,22

Onderzoek alle dingen en kijk of iets goed of slecht is.

Ga dan verder met het goede,en houd je niet bezig met het slechte.

Mijn intentie voor mijn schrijven hier is niet zozeer om medestanders te vinden hoor.

Ik begrijp dat het best een zwaar onderwerp is en dat niet iedereen hetzelfde ziet als mij,

en dat inderdaad ieder zijn eigen roeping van God gekregen heeft.

2 Timotheüs 1:9

Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak,

niet op grond van onze daden,maar omdat Hij daartoe uit genade besloten had.

Daarnaast word een roeping van God meestal op bovennatuurlijke wijze gegeven aan de mens.

Vaak ook door middel van persoonelijke profetie,zoals bijvoorbeeld Paulus dat deed door middel van handoplegging bij Timotheüs.

Zo heb ik ook veel profetieën gekregen die mij hebben gelanceerd in mijn bestemming,

en in combinatie met dromen en bidden en het horen van Gods stem begin ik nu een steeds duidelijker beeld te krijgen van de roeping die de Heer voor mij heeft.

Amos 3:7

Zo doet God de Heer niets zonder dat Hij Zijn plan heeft onthuld aan Zijn dienaren,de profeten.

Ik schaam mij niet of voel mij niet schuldig of zwak omdat ik nu in mij eentje ben.