Headlines



-  Werknemers arbeidsbureau: Maximaal 1 op de 1000 migranten geschikt voor werk
 


13-08-17

- 'Rellen Charlottesville door links op touw gezet om rassenoorlog tegen blanken te starten'

-  'Een seconde later': Wat te doen na een aanval met een EMP bom
 


12-08-17

- WO-3 angst in VS: Stormloop op survival winkels
 


11-08-17

-  China waarschuwt VS: Wij zullen aanval op Noord Korea tegenhouden

- Vrije pers? Journalist die niet positief over migranten schrijft keihard aangepakt
 


10-08-17

-  Grootste Britse kranten waarschuwen burgers voor kernoorlog
 


09-08-17

- VN-sancties omzeild: Noord Korea en Iran sluiten militair samenwerkingsverdrag
 


08-08-17

-  Putin: 'Paus Franciscus is geen man van God'
 


07-08-17

- Ex hoofd Turkse nationale politie: Erdogan steunt en bewapent ISIS
 


06-08-17

-  Duitse Politie Vakbond: We hebben de controle over het land verloren
 


05-08-17

- 'Trump effectief gesaboteerd als vredespresident, wordt nu oorlogspresident'
 


04-08-17

-  Justin Bieber, Katy Perry, Brad Pitt: Entertainment industrie gecontroleerd door ergste pedofielen
 


03-08-17

- Topjournalist Hersh: RussiaGate is leugen van CIA, wraak op Trump
 


02-08-17

-  Umvolkung: Afgelopen 2 jaar wilde slechts 3% migranten taal van gastland leren
 


01-08-17

- Nieuwe documentaire over Jodenhaat door moslims in Europa gecensureerd
 


31-07-17

- 'Nieuwe sancties tegen Rusland net zo crimineel als Hitlers leugen over Poolse inval in 1939'
 


30-07-17

- 'Pentagon bronnen: Trump beveelt binnen jaar militaire aanval op Noord Korea'

- Italië is het zat en wil migrantenboten met marineschepen tot omkeren dwingen
 


29-07-17

- Boek 'Controleverlies': Vrijheid Europeanen dreigt dankzij EU en Merkel te verdwijnen
 


28-07-17

- Hamburg: Opnieuw een dodelijke 'Allahu Akbar' steekpartij

- 'Islamitische terreuroorlog tegen Europese bevolking barst in september los'
 


27-07-17

- Facebook censureert kritiek op islam, maar laat Jodenhaat gewoon staan
 


26-07-17

- Europees Gerechtshof: Lidstaten niet verplicht asielzoekers op te nemen
 


25-07-17

- Vorige CIA directeur roept op tot staatsgreep tegen Trump
 


23-07-17

- Europese pro-migranten magazines en video's beloven gratis wonen, auto's, geld en seks
 


22-07-17

- Superrijken kopen massaal bunkers voor mogelijke wereldramp
 


21-07-17

- Open brief agent aan Angela Merkel: U maakt Duitsland en Europa kapot
 


20-07-17

- NAVO-lid Turkije provoceert Griekenland, koopt Russische afweerraketten, verraadt Amerikaanse bases in Syrië
 


19-07-17

- Parlement Israël stemt in met wet om Jeruzalem ondeelbare hoofdstad te houden
 


18-07-17

- Sovjet dissident: EU superstaat met onbeperkte massa immigratie is al 30 jaar oud links complot
 


17-07-17

- 'Italiaanse overheid houdt ebola uitbraak door migranten achter voor publiek'
 


16-07-17

- VN wil tienduizenden Afrikaanse migranten uit Italië per bus naar Duitsland en Nederland sturen
 


15-07-17

- Vaticaan verkettert blanke evangelische christenen als onwetende eindtijd fanatici
 


14-07-17

- Kerk neemt illegale asielzoeker op: Mogelijk meer dan 50 kinderen besmet met TBC
 


13-07-17

- 'Mogelijk arrestatiebevel Erdogan wegens genocide na officiële aanklacht Zweedse politici'
 


12-07-17

- NAVO chef Stoltenberg dreigt Rusland impliciet met oorlog over Oekraïne
 


11-07-17

- Ranglijst beste landen voor immigranten: Zweden nr. 1, Nederland 8e
 


10-07-17

- Paus Franciscus: 'Gevaarlijke alliantie' VS en Rusland bedreiging voor immigratie

- 'Russische advocate die Trump info wilde geven ingezet door Democraten'
 


09-07-17

- Na ruim 1100 aardschokken: Zorgen over uitbarsting supervulkaan Yellowstone nemen toe
 


08-07-17

- G20 Hamburg: Links wil dit geweld en deze anarchie over heel Europa verspreiden
 


07-07-17

- Trump in Polen: Fundamentele vraag is of Westen wil overleven en opstaan tegen islam
 


06-07-17

- Turkse overheid neemt ruim 50 christelijke kerken in beslag, Westen zwijgt
 


05-07-17

- Bizar: Franse president Macron zegt te gaan regeren als Romeinse god Jupiter

- 'VS, Rusland en China maken neutronenbommen klaar voor aanval op Noord Korea'
 

 















































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Even wat anders... (Praatcafé 102)

Reacties

Pagina<<<838485
Witte Veder op 11-08-2017 21:52
 @Oma 09-08-2017 / 20:32 uur.

U schrijft: "kunst is om er goed mee om te gaan en jezelf te beheersen en jal je angsten hierover of over de kerk en in de wereld bij God te brengen"

Dat doe ik ook, zo nu en dan, mijn angst en zorgen bij God brengen. Kennelijk niet goed genoeg. In acceptatie ligt het geluk, heb ik mij laten vertellen. Zwijgen doe ik al lang niet meer, maar men wil dat ik zwijg.

De eerste Christenen lieten zich trouwens wel afslachten door de leeuwen. Toen greep ook niemand in.

Overigens vind ik wel dat een land zich mag verdedigen. Maar Amerika trekt Europese landen mee en laten elders bommen vallen en dan noemen ze het ook nog zelfverdediging. Ik kan dat niet helemaal volgen. De hamvraag is: Als ons land nu aangevallen wordt, hebben we dan genoeg mankracht en genoeg wapens om ons eigen land nog te verdedigen? Er is overal op bezuinigd, ook op defensie. Het ministerie van defensie is er rijkelijk laat mee om nu weer nieuwe soldaten te werven. Ik ben er al te oud voor, dat gaat niet meer lukken. En ik ben ook niet zo'n vechtjas, alleen wel met woorden tegenwoordig.
Witte Veder op 11-08-2017 21:57

@Cromwell, 10-08-2017 / 09:31 uur Schrijver Nowee schrijft geen boeken meer over deze twee personages. Arendsoog en Wiitte Veder zijn een stille dood gestorven.

Witte Veder op 11-08-2017 22:08

Singleman 11-08-2017 13:14 uur en 13:19 uur / Nederland gaat ten onder omdat zij haar identitteit al was kwijtgeraakt al lang voordat de moslimvluchtelingen hier kwamen.

Vaticaan geheimen & Islam?? Dat gedemoniseer over en weer ben ik zo langzamerhand wel zat, hoor! Christendom v.v. Islam / Islam v.v. Jodendom / Jodendom v.v. Christendom etc. etc. / Wat Geert Wilders zegt klopt ook niet altijd.

God YHWH staat boven elke religie en elk volk. Er is overal wel wat en nergens is het volmaakt.

Singleman op 11-08-2017 23:59

W Veder, in de film is het ook een vrouw...

Qromwel op 12-08-2017 10:44

Kunnen EMP-wapens gericht ingezet worden?

Qromwel op 12-08-2017 11:13

Witte Veder op 11-08-2017 22:08Vader en zoon 9Jan & Paul) zijn beiden overleden. Google 'Nowee' 

Singleman op 12-08-2017 13:34

W Veer, Wilders is wel de enige buiten Pegida met een anti-islam agenda, dat is wel belangrijk om te weten... Of vindt je dat moslims niet gevaarlijk zijn voor ons, een geloof zoals alle geloven? Dan zal je toch meer moeten zien te weten te komen over islam & moslims, bijvoorbeeld wat kafir wil zeggen & wie dat zijn.... Wat is sharia, jahid, halal, ramadan, (Ramadan (Arabisch: رمضان ,ramadhan) is de negende maand van de islamitische maankalender. Volgens Mohammed de beste tijd om de kafir een kopje kleiner te maken) moskee, de zuilen, de verplichte gebeden voor heel de wereld, ook niet moslims zijn het verplicht of kop af! Wie staat centraal in islam, Allaah of Mohammed, wie is het perfecte voorbeeld voor heel de wereld? Filosofie is verboden in de islam, gewoon Mohammeds bevelen uitvoeren moet heel de wereld doen, er is geen andere God dan Allaah & vooral zijn laatste profeet (dictator, sadist, verkrachter, moordenaar, leugenaar, smeerlap, crapuul, kannibaal, pedofiel, fantast, warlord) Allaah is maar de Djinn uit de lamp van Aladin die al hun wensen zal vervullen denken ze. De jihad is eeuwig tot de laatste kafir van de aarde is vermoord! Dan pas zal er vrede zijn voor hen, & zal er een kalifaat geinstalleerd worden, zoals Poetin in zijn land ook heeft laten gebeuren, de moskee is de basis van het kalifaat, met andere woorden een IS staat!

Michaël ;-{> op 12-08-2017 15:27

Item uit 1982 van een theatervoorstelling  van Jasperina de Jong & Eric Herfst, waarin we kennis maken met de Islam

https://www.youtube.com/watch?v=4Yk_BOuW4ic

35 jaar geleden kon dat nog op deze ‘komische’ manier.

Oma op 12-08-2017 16:00

@Witte Veder: "Overigens vind ik wel dat een land zich mag verdedigen. Maar Amerika trekt Europese landen mee en laten elders bommen vallen en dan noemen ze het ook nog zelfverdediging. Ik kan dat niet helemaal volgen. De hamvraag is: Als ons land nu aangevallen wordt, hebben we dan genoeg mankracht en genoeg wapens om ons eigen land nog te verdedigen? Er is overal op bezuinigd, ook op defensie. Het ministerie van defensie is er rijkelijk laat mee om nu weer nieuwe soldaten te werven. Ik ben er al te oud voor, dat gaat niet meer lukken. En ik ben ook niet zo'n vechtjas, alleen wel met woorden tegenwoordig."

Wie noemt wat zelfverdediging? Amerika lokt telkens (vaak met drogredenen zoals onbestaande massavernietingswapens of de bevolking 'bevrijden' om democratie te brengen waarna een puinhoop en chaos overblijft) in andere landen zoals irak, zelf de oorlog uit (wapenindustrie is zeer lucratief, vooral voor de bush clan en dat moet opbrengen via oorlogen, enkele invloedrijke en machtige hebzuchtigen hebben er dus alle belang bij dat er oorlog blijft gevoerd worden!) en dwingt dan bondgenoten mee te doen, echter in het midden oosten werd ook al door landen zélf militaire steun gevraagd aan de internationale gemeenschap dus het is te kort door de bocht om te zeggen dat 'wij' ginder gaan bommen droppen zondermeer! Blijkbaar zoekt amerika weer opnieuw boel door een nieuwe oorlog, deze keer tegen noord korea - de oorlogsindustrie moet blijven draaien en winst maken...

en natuurlijk werd, onder het mom van besparingen, in de meeste europese welvaartstaten het leger afgebouwd: de bedoeling is immers één eu-leger in aanloop naar nwo en 1 wereldleger..dat is reeds láng en breed bekend....of het realistisch kan zijn, is te betwijfelen...niet elke machthebber of dictator is bereid zijn macht af te staan aan een elite clubje dat lijdt aan hoogmoedswaanzin en heel de wereld in hun greep wil krijgen. Ze proberen het wel op alle mogelijke manieren: monsanto voor de wereldvoedselvoorziening, nestlé voor wereldwatervoorziening, elk land in europa door economisch oorlog te voeren tegen hun eigen bevolking, andere landen door hun onderdanen weg te jagen om de welvaart te kelderen in europa etc....alles is gelinkt aan het politieke steekspel dat boven de hoofden van de burgers wordt gevoerd en waarvan telkens énkel de bevolkingen de dupe zijn...

Witte Veder op 12-08-2017 19:11

@Cromwel 12-08-2017 / 11:13

Is mij bekend. Het heeft in de krant gestaan.

Witte Veder op 12-08-2017 19:19

@Oma op 12-08-2017 / 16:00 uur.

Beste Oma, dat heeft men in Amerika zeker gezegd dat het om 'zelfverdediging' ging.

Verder ben ik het met u eens. De gewone burgers zijn meestal de dupe. Elke oorlog heeft zijn onnodige slachtoffers.

Qromwel op 12-08-2017 20:13

http://www.govtslaves.com/unexploded-world-war-ii-bomb-found-at-fukushima-plant/

Oma op 12-08-2017 23:38

@Witte Veder: in amerika krijgen de mensen ook via reguliere media maar alleen te horen en te zien wat 'goedgekeurd' werd, net als hier, alhoewel soms de waarheid toch zijn weg vindt via sociale media - zoals een belgische/Waalse vader met 2 zoons die in de cel zitten in, tunesië meen ik, omdat ze een hotelmedewerker het ziekenhuis insloegen...'onze' waalse media legt suggestief de schuld bij de tunesiërs terwijl de ware toedracht door toeristen ter plaatse, dus getuigen, gepost werd: de marginale belgen met zatte kop die ruzie zochten en met tafels en tuinmeubilair gooiden...zo zie je maar: media=manipulatie....

Qromwel op 13-08-2017 07:59

Als het gaat om verkleining van het mensdom zet een oorlog tussen China & India het meest zoden aan de dijk. 

Witte Veder op 13-08-2017 12:04

@Oma, 12-08-2017 23:38 | Toch gebeurt het toch ook wel dat men eerlijk berichtgeeft. Zoals met de supporters destijds in Rome die de fontein hadden vernield. Dat kwam wel in het nieuws, maar was dan niet Islam-gerelateerd. Verder kan het ook nog zijn dat in een oorlog de 'vriend' per ongeluk de verkeerde doodmaakt, dus niet de vijand, omdat men meent met een vijand van doen te hebben. Dit is o.a. gebeurt met een broer van mijn vader en nog met anderen in WO-II en niet waren aangesloten bij de NSB. Van deze mensen is er een monument in een naburige plaats bij Nijmegen.

Qromwel op 14-08-2017 16:59

http://russiafeed.com/north-koreas-missile-technology-partly-obtained-ukraine/

Hoe lang speelt dit al? Als het waar is.

Qromwel op 14-08-2017 20:48

http://russiafeed.com/russian-defence-minister-victory-isis-deir-ez-zor-means-end-isis/

Qromwel op 14-08-2017 20:52

http://theduran.com/china-urges-implementation-sino-russian-peace-plan-korea/

Qromwel op 14-08-2017 20:53

http://theduran.com/trump-n-korea-crisis-giving-guam-free-publicity-tourism-will-boom/

Dat zal best! Hoe verzint ie het.

Witte Veder op 14-08-2017 22:14

@Cromwell, waarom plaatst u al die links? We zwemmen er in. Denk aan de vele bomen en het bos niet meer zien.

Witte Veder op 15-08-2017 05:58

Steeds meer machthebbers lijken zich op te gaan maken voor een oorlog. Noord-Korea lijkt al klaar voor een aanval op Guam. Om koud van te worden. Als het niet zo ernstig was zou ik lachen moeten om deze zin: "Laat je niet kisten!" De kisten zijn straks niet aan te slepen.

Galgenhumor :-/

Qromwel op 15-08-2017 07:02

http://www.globalresearch.ca/selected-articles-us-military-madness-and-global-warfare/5604025

Witte Veder op 14-08-2017 22:14: Wat ik gepost heb hangt samen met recente berichtgeving alhier. Wie geïnteresseerd is kan ermee een kijkje nemen. Niks moet. U kunt ze ook gewoon negeren. Ik neem kennis van wat er op Xander staat, maar reageer niet overal op. Als men denkt, interessant, kan men ook zelf een abonnement nemen. 

Qromwel op 15-08-2017 08:44

Witte Veder op 14-08-2017 22:14: Ik denk ook aan die bomen, het kost geen papier.

Qromwel op 15-08-2017 11:09

http://www.haaretz.com/middle-east-news/iran/1.806947?utm_content=%2Fmiddle-east-news%2Firan%2F1.806947&utm_medium=email&utm_source=smartfocus&utm_campaign=middle-east

Witte Veder op 16-08-2017 21:27

Taalweetje:  Het Hebreeuwse 'Shalom Aleichem' is eigenlijk het zelfde als Het Arabische/Perzische 'Sala(a)m Aleikum' 

Harry op 16-08-2017 22:34

@Witte Veder niet hetzelfde maar gejat uit het hebreeuws die moslms zijn goed in het jatten en doen alsof zij het hebben uitgevonden ze jatten regelmatig gezegdes en spreuken uit de talmud/tora .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjalom_aleechem

Taqiyya at the Oscars: The White Helmets vs. the Quran

https://www.youtube.com/watch?v=2-uUOv7UCkQ

Witte Veder op 16-08-2017 23:07

@Qromwel op 15-08-2017 08:44 | Waarvan akte! | Ik geloof ook dat het zinvol is in ons land overtollige bladen zoals Zondagskranten af te schaffen en Weekkranten in te perken tot één blad en reclames per week flink te reduceren en uit te geven per maand (postorderbedrijven/kleding e.d. per kwartaal/halfjaar bijv.)  of  de reclamebladen alleen vanuit de winkel mee te nemen. En acties indammen in Supermarkten. Scheelt een hoop (druk)werk, dus een hoop papier.

De mensen hier krijgen (voor degenen zonder nee/nee- stickers op je bus) krijgen twee Zondagskranten (en dat la jaren!) gewoonweg absurd en dat al jaren en ze worden al vaker slordig bezorgd. En vaak met overwegend hetzelfde nieuws en veel dezelfde reclames. Alemaal papierverspilling. We blijven papier opruimen. Onnodig en onnuttig werk voor alle partijen. Ze houden je wel bezig kun je wel stellen.

Witte Veder op 17-08-2017 08:09

Harry op 16-08-2017 22:34

Beste Harry, Het woord ''jatten' komt, als ik mij niet vergis, ook uit het Hebreeuws.

Over jatten gesproken. Hoeveel woorden hebben wij in Nederland niet al 'gejat' uit verschillende talen? En dat noemt men in Nederland 'leenwoorden'?

  • 'Paraplu' 'brie', 'croissant' - | Franse taal |
  • 'heikel' , 'katenspek', 'langlaufen' - | Duitse taal |
  • 'brunchen', 'finishen'. 'joggen', 'carpoolen' - | Engelse taal |

Men kan ook spijkers op laag water zoeken en dan de moslims alleen beschuldigen van jatten ofwel stelen van woorden uit het Hebreeuws. Niets 'menselijks' is hen dan ook vreemd. En vergeet dan even niet de hand ook in eigen boezem te steken. Zijn Hollanders echt altijd het braafste jongetjes van de klas? Arrogantie is hen niet vreemd, merk ik.

Tegenwoordig schaam ik mij juist om een Hollandse te zijn door het arrogante gedrag van vele Nederlanders de laatste jaren. "Onze identiteit" is zoek zei de toenmalige Prinses Máxima al. Ze krijgt warempel helemaal gelijk, zo ze die al niet had, met haar uitspraak en dat was niet een beetje dom. Ze zag toen al veel verder dan vele kortzichtige Hollanders.

Maar pas op uw eigen uitspraken! Ze worden onder de loep genomen. Het gaat u verder goed, Witte Veder.

P.S. Witte Veder is trouwens een Indiaan!! Een Indiaan met een goed karakter, waarvan akte. (Ik ben zelf niet Witte Veder!)

Qromwel op 17-08-2017 08:53

Via The New Ensign (Niet te verwarren met de Britse New Ensign!!! Deze brengt soms ook 'bedenkelijk' nieuws)

http://www.commonsenseevaluation.com/2017/08/16/antifa-flag-comes-directly-from-the-german-communist-party-in-1932/#sthash.AO70PlFk.4MBwvXGd.dpbs

Qromwel op 17-08-2017 09:00
Witte Veder op 16-08-2017 23:07: Ik heb al zo'n 25 jaar NEE NEE stickers op mijn briefbusklep (eerste druk! behoorlijk verbleekt) en gelukkig houdt men zich er aan. Behalve Ikea. Alleen vakantiebezorgers willen soms kennelijk zo snel mogelijk van de troep af. Alleen de scholen die eens per 7/8 weken papier ophalen worden er beter van. Maar ik ga anderen niet voorschrijven wat ze wel willen hebben.
Qromwel op 17-08-2017 09:04

Harry op 16-08-2017 22:34: Hier nog een:

https://likud.nl/2017/03/medina-een-oorspronkelijk-joodse-stad/

Ik denk dat ordinaire jaloezie en hebzucht een belangrijke rol heeft gespeeld. En vandaag de dag nog!!!

Qromwel op 17-08-2017 09:28

http://www.breitbart.com/big-government/2017/08/16/twelve-memorials-democrats-racist/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_term=daily&utm_content=links&utm_campaign=20170816

Witte Veder op 17-08-2017 14:04

Qromwel op 17-08-2017 09:00

Zelf heb ik ook Nee/Nee stickers. Feit blijft dat er in Nederland zelf veel papierverspilling is op niets af. Wat mij opvalt bij mensen die geen stickers hebben, dat weekbladen/reclamebezorgers de kranten gewoon op de brievenbussen leggen of zelfs een keer op een stapel in de lift. Men kan er alleen een melding van maken. Verder doen ze vooralsnog niets met de klachten die je doorgeeft. Men heeft er zelfs een aparte regel van gemaakt als je belt bij de keuzemenu. Voilà, daar ga je met je goeie gedrag. Je doet er niets tegen.

Pagina<<<838485
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld