Headlines























































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Even wat anders... (Praatcafé 102)

Reacties

Witte Veder op 11-08-2017 21:52
 @Oma 09-08-2017 / 20:32 uur.

U schrijft: "kunst is om er goed mee om te gaan en jezelf te beheersen en jal je angsten hierover of over de kerk en in de wereld bij God te brengen"

Dat doe ik ook, zo nu en dan, mijn angst en zorgen bij God brengen. Kennelijk niet goed genoeg. In acceptatie ligt het geluk, heb ik mij laten vertellen. Zwijgen doe ik al lang niet meer, maar men wil dat ik zwijg.

De eerste Christenen lieten zich trouwens wel afslachten door de leeuwen. Toen greep ook niemand in.

Overigens vind ik wel dat een land zich mag verdedigen. Maar Amerika trekt Europese landen mee en laten elders bommen vallen en dan noemen ze het ook nog zelfverdediging. Ik kan dat niet helemaal volgen. De hamvraag is: Als ons land nu aangevallen wordt, hebben we dan genoeg mankracht en genoeg wapens om ons eigen land nog te verdedigen? Er is overal op bezuinigd, ook op defensie. Het ministerie van defensie is er rijkelijk laat mee om nu weer nieuwe soldaten te werven. Ik ben er al te oud voor, dat gaat niet meer lukken. En ik ben ook niet zo'n vechtjas, alleen wel met woorden tegenwoordig.
Witte Veder op 11-08-2017 21:57

@Cromwell, 10-08-2017 / 09:31 uur Schrijver Nowee schrijft geen boeken meer over deze twee personages. Arendsoog en Wiitte Veder zijn een stille dood gestorven.

Witte Veder op 11-08-2017 22:08

Singleman 11-08-2017 13:14 uur en 13:19 uur / Nederland gaat ten onder omdat zij haar identitteit al was kwijtgeraakt al lang voordat de moslimvluchtelingen hier kwamen.

Vaticaan geheimen & Islam?? Dat gedemoniseer over en weer ben ik zo langzamerhand wel zat, hoor! Christendom v.v. Islam / Islam v.v. Jodendom / Jodendom v.v. Christendom etc. etc. / Wat Geert Wilders zegt klopt ook niet altijd.

God YHWH staat boven elke religie en elk volk. Er is overal wel wat en nergens is het volmaakt.

Singleman op 11-08-2017 23:59

W Veder, in de film is het ook een vrouw...

Qromwel op 12-08-2017 10:44

Kunnen EMP-wapens gericht ingezet worden?

Qromwel op 12-08-2017 11:13

Witte Veder op 11-08-2017 22:08Vader en zoon 9Jan & Paul) zijn beiden overleden. Google 'Nowee' 

Singleman op 12-08-2017 13:34

W Veer, Wilders is wel de enige buiten Pegida met een anti-islam agenda, dat is wel belangrijk om te weten... Of vindt je dat moslims niet gevaarlijk zijn voor ons, een geloof zoals alle geloven? Dan zal je toch meer moeten zien te weten te komen over islam & moslims, bijvoorbeeld wat kafir wil zeggen & wie dat zijn.... Wat is sharia, jahid, halal, ramadan, (Ramadan (Arabisch: رمضان ,ramadhan) is de negende maand van de islamitische maankalender. Volgens Mohammed de beste tijd om de kafir een kopje kleiner te maken) moskee, de zuilen, de verplichte gebeden voor heel de wereld, ook niet moslims zijn het verplicht of kop af! Wie staat centraal in islam, Allaah of Mohammed, wie is het perfecte voorbeeld voor heel de wereld? Filosofie is verboden in de islam, gewoon Mohammeds bevelen uitvoeren moet heel de wereld doen, er is geen andere God dan Allaah & vooral zijn laatste profeet (dictator, sadist, verkrachter, moordenaar, leugenaar, smeerlap, crapuul, kannibaal, pedofiel, fantast, warlord) Allaah is maar de Djinn uit de lamp van Aladin die al hun wensen zal vervullen denken ze. De jihad is eeuwig tot de laatste kafir van de aarde is vermoord! Dan pas zal er vrede zijn voor hen, & zal er een kalifaat geinstalleerd worden, zoals Poetin in zijn land ook heeft laten gebeuren, de moskee is de basis van het kalifaat, met andere woorden een IS staat!

Michaël ;-{> op 12-08-2017 15:27

Item uit 1982 van een theatervoorstelling  van Jasperina de Jong & Eric Herfst, waarin we kennis maken met de Islam

https://www.youtube.com/watch?v=4Yk_BOuW4ic

35 jaar geleden kon dat nog op deze ‘komische’ manier.

Oma op 12-08-2017 16:00

@Witte Veder: "Overigens vind ik wel dat een land zich mag verdedigen. Maar Amerika trekt Europese landen mee en laten elders bommen vallen en dan noemen ze het ook nog zelfverdediging. Ik kan dat niet helemaal volgen. De hamvraag is: Als ons land nu aangevallen wordt, hebben we dan genoeg mankracht en genoeg wapens om ons eigen land nog te verdedigen? Er is overal op bezuinigd, ook op defensie. Het ministerie van defensie is er rijkelijk laat mee om nu weer nieuwe soldaten te werven. Ik ben er al te oud voor, dat gaat niet meer lukken. En ik ben ook niet zo'n vechtjas, alleen wel met woorden tegenwoordig."

Wie noemt wat zelfverdediging? Amerika lokt telkens (vaak met drogredenen zoals onbestaande massavernietingswapens of de bevolking 'bevrijden' om democratie te brengen waarna een puinhoop en chaos overblijft) in andere landen zoals irak, zelf de oorlog uit (wapenindustrie is zeer lucratief, vooral voor de bush clan en dat moet opbrengen via oorlogen, enkele invloedrijke en machtige hebzuchtigen hebben er dus alle belang bij dat er oorlog blijft gevoerd worden!) en dwingt dan bondgenoten mee te doen, echter in het midden oosten werd ook al door landen zélf militaire steun gevraagd aan de internationale gemeenschap dus het is te kort door de bocht om te zeggen dat 'wij' ginder gaan bommen droppen zondermeer! Blijkbaar zoekt amerika weer opnieuw boel door een nieuwe oorlog, deze keer tegen noord korea - de oorlogsindustrie moet blijven draaien en winst maken...

en natuurlijk werd, onder het mom van besparingen, in de meeste europese welvaartstaten het leger afgebouwd: de bedoeling is immers één eu-leger in aanloop naar nwo en 1 wereldleger..dat is reeds láng en breed bekend....of het realistisch kan zijn, is te betwijfelen...niet elke machthebber of dictator is bereid zijn macht af te staan aan een elite clubje dat lijdt aan hoogmoedswaanzin en heel de wereld in hun greep wil krijgen. Ze proberen het wel op alle mogelijke manieren: monsanto voor de wereldvoedselvoorziening, nestlé voor wereldwatervoorziening, elk land in europa door economisch oorlog te voeren tegen hun eigen bevolking, andere landen door hun onderdanen weg te jagen om de welvaart te kelderen in europa etc....alles is gelinkt aan het politieke steekspel dat boven de hoofden van de burgers wordt gevoerd en waarvan telkens énkel de bevolkingen de dupe zijn...

Witte Veder op 12-08-2017 19:11

@Cromwel 12-08-2017 / 11:13

Is mij bekend. Het heeft in de krant gestaan.

Witte Veder op 12-08-2017 19:19

@Oma op 12-08-2017 / 16:00 uur.

Beste Oma, dat heeft men in Amerika zeker gezegd dat het om 'zelfverdediging' ging.

Verder ben ik het met u eens. De gewone burgers zijn meestal de dupe. Elke oorlog heeft zijn onnodige slachtoffers.

Qromwel op 12-08-2017 20:13

http://www.govtslaves.com/unexploded-world-war-ii-bomb-found-at-fukushima-plant/

Oma op 12-08-2017 23:38

@Witte Veder: in amerika krijgen de mensen ook via reguliere media maar alleen te horen en te zien wat 'goedgekeurd' werd, net als hier, alhoewel soms de waarheid toch zijn weg vindt via sociale media - zoals een belgische/Waalse vader met 2 zoons die in de cel zitten in, tunesië meen ik, omdat ze een hotelmedewerker het ziekenhuis insloegen...'onze' waalse media legt suggestief de schuld bij de tunesiërs terwijl de ware toedracht door toeristen ter plaatse, dus getuigen, gepost werd: de marginale belgen met zatte kop die ruzie zochten en met tafels en tuinmeubilair gooiden...zo zie je maar: media=manipulatie....

Qromwel op 13-08-2017 07:59

Als het gaat om verkleining van het mensdom zet een oorlog tussen China & India het meest zoden aan de dijk. 

Witte Veder op 13-08-2017 12:04

@Oma, 12-08-2017 23:38 | Toch gebeurt het toch ook wel dat men eerlijk berichtgeeft. Zoals met de supporters destijds in Rome die de fontein hadden vernield. Dat kwam wel in het nieuws, maar was dan niet Islam-gerelateerd. Verder kan het ook nog zijn dat in een oorlog de 'vriend' per ongeluk de verkeerde doodmaakt, dus niet de vijand, omdat men meent met een vijand van doen te hebben. Dit is o.a. gebeurt met een broer van mijn vader en nog met anderen in WO-II en niet waren aangesloten bij de NSB. Van deze mensen is er een monument in een naburige plaats bij Nijmegen.

Qromwel op 14-08-2017 16:59

http://russiafeed.com/north-koreas-missile-technology-partly-obtained-ukraine/

Hoe lang speelt dit al? Als het waar is.

Qromwel op 14-08-2017 20:48

http://russiafeed.com/russian-defence-minister-victory-isis-deir-ez-zor-means-end-isis/

Qromwel op 14-08-2017 20:52

http://theduran.com/china-urges-implementation-sino-russian-peace-plan-korea/

Qromwel op 14-08-2017 20:53

http://theduran.com/trump-n-korea-crisis-giving-guam-free-publicity-tourism-will-boom/

Dat zal best! Hoe verzint ie het.

Witte Veder op 14-08-2017 22:14

@Cromwell, waarom plaatst u al die links? We zwemmen er in. Denk aan de vele bomen en het bos niet meer zien.

Witte Veder op 15-08-2017 05:58

Steeds meer machthebbers lijken zich op te gaan maken voor een oorlog. Noord-Korea lijkt al klaar voor een aanval op Guam. Om koud van te worden. Als het niet zo ernstig was zou ik lachen moeten om deze zin: "Laat je niet kisten!" De kisten zijn straks niet aan te slepen.

Galgenhumor :-/

Qromwel op 15-08-2017 07:02

http://www.globalresearch.ca/selected-articles-us-military-madness-and-global-warfare/5604025

Witte Veder op 14-08-2017 22:14: Wat ik gepost heb hangt samen met recente berichtgeving alhier. Wie geïnteresseerd is kan ermee een kijkje nemen. Niks moet. U kunt ze ook gewoon negeren. Ik neem kennis van wat er op Xander staat, maar reageer niet overal op. Als men denkt, interessant, kan men ook zelf een abonnement nemen. 

Qromwel op 15-08-2017 08:44

Witte Veder op 14-08-2017 22:14: Ik denk ook aan die bomen, het kost geen papier.

Qromwel op 15-08-2017 11:09

http://www.haaretz.com/middle-east-news/iran/1.806947?utm_content=%2Fmiddle-east-news%2Firan%2F1.806947&utm_medium=email&utm_source=smartfocus&utm_campaign=middle-east

Witte Veder op 16-08-2017 21:27

Taalweetje:  Het Hebreeuwse 'Shalom Aleichem' is eigenlijk het zelfde als Het Arabische/Perzische 'Sala(a)m Aleikum' 

Harry op 16-08-2017 22:34

@Witte Veder niet hetzelfde maar gejat uit het hebreeuws die moslms zijn goed in het jatten en doen alsof zij het hebben uitgevonden ze jatten regelmatig gezegdes en spreuken uit de talmud/tora .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjalom_aleechem

Taqiyya at the Oscars: The White Helmets vs. the Quran

https://www.youtube.com/watch?v=2-uUOv7UCkQ

Witte Veder op 16-08-2017 23:07

@Qromwel op 15-08-2017 08:44 | Waarvan akte! | Ik geloof ook dat het zinvol is in ons land overtollige bladen zoals Zondagskranten af te schaffen en Weekkranten in te perken tot één blad en reclames per week flink te reduceren en uit te geven per maand (postorderbedrijven/kleding e.d. per kwartaal/halfjaar bijv.)  of  de reclamebladen alleen vanuit de winkel mee te nemen. En acties indammen in Supermarkten. Scheelt een hoop (druk)werk, dus een hoop papier.

De mensen hier krijgen (voor degenen zonder nee/nee- stickers op je bus) krijgen twee Zondagskranten (en dat la jaren!) gewoonweg absurd en dat al jaren en ze worden al vaker slordig bezorgd. En vaak met overwegend hetzelfde nieuws en veel dezelfde reclames. Alemaal papierverspilling. We blijven papier opruimen. Onnodig en onnuttig werk voor alle partijen. Ze houden je wel bezig kun je wel stellen.

Witte Veder op 17-08-2017 08:09

Harry op 16-08-2017 22:34

Beste Harry, Het woord ''jatten' komt, als ik mij niet vergis, ook uit het Hebreeuws.

Over jatten gesproken. Hoeveel woorden hebben wij in Nederland niet al 'gejat' uit verschillende talen? En dat noemt men in Nederland 'leenwoorden'?

  • 'Paraplu' 'brie', 'croissant' - | Franse taal |
  • 'heikel' , 'katenspek', 'langlaufen' - | Duitse taal |
  • 'brunchen', 'finishen'. 'joggen', 'carpoolen' - | Engelse taal |

Men kan ook spijkers op laag water zoeken en dan de moslims alleen beschuldigen van jatten ofwel stelen van woorden uit het Hebreeuws. Niets 'menselijks' is hen dan ook vreemd. En vergeet dan even niet de hand ook in eigen boezem te steken. Zijn Hollanders echt altijd het braafste jongetjes van de klas? Arrogantie is hen niet vreemd, merk ik.

Tegenwoordig schaam ik mij juist om een Hollandse te zijn door het arrogante gedrag van vele Nederlanders de laatste jaren. "Onze identiteit" is zoek zei de toenmalige Prinses Máxima al. Ze krijgt warempel helemaal gelijk, zo ze die al niet had, met haar uitspraak en dat was niet een beetje dom. Ze zag toen al veel verder dan vele kortzichtige Hollanders.

Maar pas op uw eigen uitspraken! Ze worden onder de loep genomen. Het gaat u verder goed, Witte Veder.

P.S. Witte Veder is trouwens een Indiaan!! Een Indiaan met een goed karakter, waarvan akte. (Ik ben zelf niet Witte Veder!)

Qromwel op 17-08-2017 08:53

Via The New Ensign (Niet te verwarren met de Britse New Ensign!!! Deze brengt soms ook 'bedenkelijk' nieuws)

http://www.commonsenseevaluation.com/2017/08/16/antifa-flag-comes-directly-from-the-german-communist-party-in-1932/#sthash.AO70PlFk.4MBwvXGd.dpbs

Qromwel op 17-08-2017 09:00
Witte Veder op 16-08-2017 23:07: Ik heb al zo'n 25 jaar NEE NEE stickers op mijn briefbusklep (eerste druk! behoorlijk verbleekt) en gelukkig houdt men zich er aan. Behalve Ikea. Alleen vakantiebezorgers willen soms kennelijk zo snel mogelijk van de troep af. Alleen de scholen die eens per 7/8 weken papier ophalen worden er beter van. Maar ik ga anderen niet voorschrijven wat ze wel willen hebben.
Qromwel op 17-08-2017 09:04

Harry op 16-08-2017 22:34: Hier nog een:

https://likud.nl/2017/03/medina-een-oorspronkelijk-joodse-stad/

Ik denk dat ordinaire jaloezie en hebzucht een belangrijke rol heeft gespeeld. En vandaag de dag nog!!!

Qromwel op 17-08-2017 09:28

http://www.breitbart.com/big-government/2017/08/16/twelve-memorials-democrats-racist/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_term=daily&utm_content=links&utm_campaign=20170816

Witte Veder op 17-08-2017 14:04

Qromwel op 17-08-2017 09:00

Zelf heb ik ook Nee/Nee stickers. Feit blijft dat er in Nederland zelf veel papierverspilling is op niets af. Wat mij opvalt bij mensen die geen stickers hebben, dat weekbladen/reclamebezorgers de kranten gewoon op de brievenbussen leggen of zelfs een keer op een stapel in de lift. Men kan er alleen een melding van maken. Verder doen ze vooralsnog niets met de klachten die je doorgeeft. Men heeft er zelfs een aparte regel van gemaakt als je belt bij de keuzemenu. Voilà, daar ga je met je goeie gedrag. Je doet er niets tegen.

Qromwel op 24-08-2017 14:22

Beste Qromwel, het is niet de bedoeling dat u het praatcafé vol met links plaatst. Mod.

Qromwel op 25-08-2017 11:58

@Mod: Ik speel eea. door. Misschien is er een aanknopingspunt voor gedachtenwisseling. Men kan ze natuurlijk ook gewoon negeren.

Zoals u eerder gemeld, zijn de forums daar niet voor bedoeld. Mod.

vlokje op 28-08-2017 10:27

even mijn hart luchten, lang leve een vrij land, voor de pestkoppen en treiteraars ja

had vanmiddag indringers, kon ze beide nauwenlijks met de deur tegen houden

dus ik heb gedreigd met een tazer (zonder 9 volt batterijtje ) werkt uitstekend, met een mes in het spel waren er ongelukken gebeurt.

nu wil ik aangifte doen van huisvrede breuk en vernielingen,want ze gingen niet voor de deur weg en gebruiken het feit tazer tegen mij, brutaal zeg, bij 112 heb ik aangegeven dat ik ze verjaagt heb met een tazer. eerlijk de agenten vertelt, uiteraard tazer inleveren (was ingecalculeerd na 1x laten zien/"gebruik") maar heeft zijn taak gedaan

nu is het feit ,dat dreigen met een tazer een zwaarder vergrijp is dan huisvrede breuk en vernieling bijelkaar, dus als ik geen aanngifte doet, krijg ik ook geen aangifte aan mijn broek.

wijze les voor vandaag: vecht met blote handen, alleen al dreigen met een wapen en je hebt geen poot om op te staan, een wapen speciaal om je te verdedigen mag niet, (stok,honkbalknuppel) wat je toevallig onderhanden komt wordt je minder zwaar aangerekend

Oma op 28-08-2017 14:11

Vlokje: je mag nooit toegeven dat je een taser of ander wapen hebt...je ziet: dat wordt enkel tégen je gebruikt om crapuul te beschermen, bovendien is een verdedigingsmiddel géén excuus om het eigenlijke misdrijf te vergoelijken! In het vervolg staalhard liegen en blijven ontkennen dat je geen taser had, dat doet crapuul ook..

Ik zou wel aangifte doen en benadrukken dat het om een misdrijf gaat waardoor jij je genoodzaakt zag om te dreigen met taser om erger te voorkomen en jezelf te verdedigen, een beetje advocaat maakt van hun klacht meteen brandhout, zij hadden niks te zoeken bij jou, ze moesten daar niet zijn. De taser was een noodzakelijk gevolg van de misdaad van huisvredebreuk om jezelf te beschermen, niet de oorzaak!

Wie aan mijn deur durft te komen met slechte bedoelingen, die krijgt de koekepan op zijn smoel tot ie blijft liggen! Sterkte want dit is ingrijpend en schokkend om mee te maken, vooral de straffeloosheid en het feit dat het slachtoffer weer maar eens dader wordt gemaakt door de waanzin van gepamper!

Qromwel op 28-08-2017 14:24

vlokje op 28-08-2017 10:27: Wat vindt u van een opgevouwen parapluutje aan de kapstok? Een 'Knirps' is redelijk solide. Wel de pols door de lus, anders pakt de ander hem af.

vlokje op 28-08-2017 14:51

Oma op 28-08-2017 14:11

kan niet, aangifte doen voor huis vrede  en vernieling (boete) betekent voor mij 3 maanden cel, ondanks ik in mijn eigenhuis aangevallen ben, heb de tazer alleen laten zien en ze deinsden al terug, ontkennen ging niet, en de waarheid houdt lang stand, als ik een wapen pak geeft wel aan hoe penibel de sistuatie ik was, maar dat telt niet volgens heer en dame vann de politie

ben een mannetje van 57kg en heb een spier aandoening, sla nog geen deuk in een pakje boter, je moet wat als je omgeven ben van aso's, en verkassen gaat niet.

vlokje op 28-08-2017 15:56

dank Qromwel

heb vanmorgen direkt boodschappen gedaan, heb nu op verscheidene plekken in huis spuitbussen met lucht verfrisser voor het grijpen

Oma op 28-08-2017 16:25

Wel, hiermee zouden ze een zware kluif hebben als dit mij overkwam....in BE mag je have en goed verdedigen in.....huis. Als je een inbreker betrapt die gaat lopen, sleur je die naar binnen en dan sta je in je recht...elke wet kun je naar willekeur interpreteren, daarom worden ook uitzonderingen gemaakt, in apenland BE toch....de kwestie is net die 'logica' te vinden om te gebruiken in je voordeel. Ik trok naar de rechtbank om mijn recht te halen, zeker weten en de politie? Die mochten het verdedigen van misdadigers gaan uitleggen bij comité P....

Misschien een grote hond aanschaffen om crapuul af te schrikken? En leg een haarspray naast je deur, even effectief als pepperspray...in het verleden hebben agenten mij geholpen met rondhangend crapuul...ze werden zo dikwijls opgeroepen, tot zes maal per nacht, dat ze het ook beu werden en die marokkaanse pestjongeren eens hardhandig onderworpen werden aan een 'identiteitscontrole'...dat 'niemand' gezien had...was meteen opgelost. De aanhouder wint...

Qromwel op 28-08-2017 16:55

vlokje op 28-08-2017 15:56: Prima, maar daarna de knirps.

Harry op 28-08-2017 17:02

@Vlokje ga er maar van uit dat je over pakweg een half jaar of langer een uitnodiging krijgt voor verklaring af te leggen .

En daarna wordt vervolgd door justitie vanwege verboden wapen bezit van de tweede categorie en krijg je een strafblad 

Eerlijk tegen oom agent zijn niet slim want het enigste wat die doen is je naaien ze zeggen in je bek dat het bij een waarschuwing blijft en een half jaar later krijg je vanzelf post van justitie .

Dus volgende keer gewoon een houtzaag in de gang en zeggen dat je aan het verbouwen bent .

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/26607142/__700_euro_voor_bezit_taser__.html

Qromwel op 28-08-2017 17:35

Zowel China als Rusland keren zich tegen de VS sancties tegen Venezuela.

Ike op 28-08-2017 21:43

@Vlokje

In je eentje tast je de ozonlaag niet erg aan. Zorg daarom ook dat je een oude hairspray hebt die nog met gasgevuld is en waarop een waarschuwing staat dat deze licht ontvlambaar is. Als je een paar lelijke ringen draagt in je huis en je moet evt. slaan, werkt dat ook. Als je met een sleutelbos naar de deur gaat, kan je ook de ring van de sleutelbos in je handpalm houden en laat je de sleutels tussen je vingers door naar buiten steken. Je hebt dan geen enkel verboden wapen in huis, maar je mag jezelf wel verdedigen met wat je voor handen hebt, als jij aangevallen word. Pas op dat je niet rookt of een aansteker gebruikt als je jezelf verdedigt met een hairspray, anders word het een vlammenwerper.

Ik ben zelf eens bedreigd door zo'n groepje en toen hoefde ik mijn vuisten met de sleutels alleen maar laten zien. Toen dropen ze al af. Het kan ook mis gaan en een ergere reactie veroorzaken.

Je mag in je huis ook rondlopen met een moderne versie van een krabbertje als een Qshave scheermes. Dit is niet zwaar en als het het scheergedeelte op 0,5 staat, snij jij jezelf niet. Maar kan je jezelf verdedigen met het RVS of titanium steeltje van het scheermesje en komt dit veel harder aan. Het scheergedeelte houd jij dus in je vuist en je stoot in nood met het steeltje.Als jij uithaald met het scheergedeelte op de maximale stand snijd jij de ander en kan het dodelijk zijn. Het valt echter net zo min onder de wapenwet als een asbak of een steen waarmee je uithaald.

Als je ergens mee bezig bent mag je ook gewoon met een priem of een fijne schroevendraaier rondlopen. Maar kijk alsjeblieft uit hoe je deze houd als je de deur opendoet. Het is beter om eerst te kijken met een deur op een ketting of een klem die de deur op een kier houd. 

Dewevoga op 29-08-2017 18:02

@Cromwell

Mijn antwoord uit de kroeg op uw vraag waar mijn gedachten waren: nou "verstand" op nul en de spelchecker het werk laten doen. Klikken maar en zonder na te lezen versturen. 

Ps hier kan ik wel ongestoord een biertje drinken. 🍺

Dewevoga op 29-08-2017 18:07

@Cromwel

Ik heb blind vertrouwen in mijn spelchecker want die had de strekking van mijn betoog door. 

Qromwel op 29-08-2017 19:53