Headlines


31-10-14 


30-10-14 


29-10-14 


28-10-14 


27-10-14 


26-10-14 


25-10-14 


24-10-14 


23-10-14 


22-10-14 


21-10-14 


20-10-14 


19-10-14 


18-10-14 


17-10-14 


16-10-14 


15-10-14 


14-10-14 


13-10-14 



12-10-14 


11-10-14 


10-10-14 



09-10-14 










































Actuele Discussies

 

Abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

Advertentiecampagne VS waarschuwt voor spoedige terugkeer Jezus Christus
Advertentiecampagne VS waarschuwt voor spoedige terugkeer Jezus Christus

 
'Hoe voorbereid te zijn op de belangrijkste gebeurtenis uit de geschiedenis.'
 
In een landelijke advertentiecampagne in de Verenigde Staten worden de Amerikanen gewaarschuwd dat Jezus Christus spoedig naar de Aarde zal terugkeren. De campagne duurt al enige jaren en wordt regelmatig aangepast aan de situatie in de wereld. De meest recente versie verschijnt in massa oplage in het blad USA Today en in een groot andere kranten, waardoor vele miljoenen mensen met de waarschuwing worden geconfronteerd. Van de volgens een Bijbelgeleerde 167 aanwijsbare feiten die in deze tijd wijzen op de aanstaande terugkomst van Jezus worden de belangrijkste 8 in de advertentie in het kort opgesomd:
1. De wedergeboorte van Israël
Zoals Jezus profeteerde werden de Joden na de oorlog met de Romeinen en de vernietiging van de Tempel in het jaar 70 over de hele wereld verstrooid. De miraculeuze wedergeboorte van de Joodse staat in 1948 werd eveneens door Jezus voorzegd en is één van DE belangrijkste tekenen van de eindtijd. Israël wordt niet voor niets 'Gods (eind)tijd klok' genoemd.
 
2. Het morele verval
Onderzoeken laten zien dat het sinds het midden van de vorige eeuw pijlsnel bergafwaarts gaat met de moraliteit in de wereld. 'Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn. De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God.' (2 Timoteüs 3:1-4, NBV)
 
3. Hongersnoden, geweld en oorlogen
Jezus zei dat deze tekenen vlak voor Zijn terugkomst als 'geboorteweeën' zouden vermeerderen in aantal en hevigheid - een duidelijk beeld van de huidige situatie op onze planeet. Eén op de zes mensen op Aarde lijdt honger; geweld is overal, zelfs in voorheen rustige plaatsen. Volgens een studie van de universiteit van Warwick komen er sinds 1870 steeds meer oorlogen voor.

4. Veel meer aardbevingen
In Matteüs 24:7 zegt Jezus dat er ook steeds meer aardbevingen zullen komen. Uit een recent onderzoek blijkt dat het aantal wereldwijde aardbevingen precies sinds de wedergeboorte van Israël in 1948 dramatisch is gestegen. Sinds januari 2010 zijn er zelfs meer aardbevingen geweest dan in de 10 jaar ervoor!
 
5. Explosie van reizen en kennis
Twee belangrijke kenmerken van de eindtijd die zo'n 2500 jaar geleden werden voorzegd zijn een sterke toename in reizen / mobiliteit en (wetenschappelijke) kennis (Daniël 12:4, KJV en Living Bible; in Nederlandse vertalingen is 'reizen' vertaald met 'onderzoeken'). Ook deze zaken hebben sinds halverwege vorige eeuw een enorme vlucht genomen, zeker sinds de komst van computers en het internet.
 
6. Valse spiritualiteit en het occulte
Valse spiritualiteit en valse 'christussen' zijn wijd verbreid en overal te vinden, niet alleen in sektarische groeperingen maar ook in de kerken (Mat.24:24). 'Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in de eindtijd sommigen het geloof zullen verlaten, doordat ze luisteren naar dwaalgeesten en naar wat demonen hun leren.' (1 Tim.4:1, NBV). Daarnaast zijn allerlei paranormale en occulte gebruiken en methoden, spiritisme, de aanbidding van de natuur (moeder Aarde / Gaia), de New Age beweging en zelfs regelrechte satansaanbidding al jaren sterk in opkomst.
 
7. De Nieuwe Wereld Orde
De alsmaar toenemende concentratie van geld en macht in de handen van een kleine groep elitairen vormt de aanloop naar een globalistisch één-wereldsysteem in de handen van een wereldleider die in de Bijbel de 'antichrist' wordt genoemd. De antichrist is de incarnatie van satan in een mens, die het grootste deel van de wereld zal weten te verleiden en achter zich zal weten te krijgen (Daniël 7;12; Matt.24;15; Opb.13). Let vooral op de invoering van het 'teken van Beest', zonder welk niemand meer zal kunnen kopen of verkopen.
 
8. Grote afval van het oorspronkelijke christelijke geloof
De Bijbel voorzegt dat in de laatste dagen veel christenen de 'uiterlijke vorm van onze godsdienst' zullen hebben, maar de kern ervan zullen verwerpen (2 Tim.3:5, Groot Nieuws Bijbel). Vandaag de dag zijn er enorm veel christelijke kerken die de eeuwige basiswaarheden van de Bijbel -zoals het bestaan van de duivel en/of de hel, de letterlijke terugkomst van Jezus Christus en het feit dat Hij de Enige Weg tot God is- hebben verdraaid of gewoonweg ontkennen en hebben vervangen door 'politiek correcte' denkbeelden. Tegelijkertijd is er ook een grote opwekking gaande -die door de massamedia wordt genegeerd- waardoor wereldwijd honderden miljoenen tot het geloof in Jezus Christus komen.
 
Het ontsnappings plan
'De dood en opstanding van Christus hebben de weg naar de Hemel en het eeuwige leven met de Vader voor iedereen die zijn vertrouwen stelt op Hem en Zijn grote plaatsvervangende zoenoffer geopend,' gaat de advertentie verder. 'Christus zal spoedig komen en Zijn volk redden van de komende 'Grote Verdrukking' (1 Tessalonicenzen 4;13-18). Later zal Hij heersen over de Aarde en vrede brengen, nadat Hij de wereld en iedere persoon heeft geoordeeld.'
 
'Over deze rebelse wereld zal werkelijk Gods oordeel komen. Hij kan Zijn aard niet ontkennen. Zijn perfecte heiligheid en rechtvaardigheid eisen het oordeel over de zonde, waar wij allen schuldig aan zijn. 'Alle mensen hebben gezondigd en moeten het stellen zonder Gods heerlijke aanwezigheid.' (Rom.3:23, GNB). Het 'loon' van de zonde is de dood (Rom.6:23). 'Loon' is iets wat wij verdienen.'
 
'Maar God is Liefde (1 Joh.4:8). Is deze 'liefde' in strijd met het oordeel? Antwoord: Gods wijsheid heeft dit dilemma overbrugt doordat de Zoon van God het oordeel dat wij verdienen op Zich heeft genomen! 'God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is.' (Rom.5:8 NBG).'
 
'Om Gods oordeel te ontsnappen moet ieder van ons Zijn vrije gift van vergeving en liefde ontvangen. '... maar de genade, die God schenkt, is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Here.' (Rom 6:23). Een gift, een geschenk is iets dat wij niet kunnen verdienen.
 
Hoe Hem te ontvangen?
'Bij iedere gift moet er een gever en een ontvanger zijn,' vervolgt de advertentie. 'God heeft ons reeds de gift gegeven: Zijn Zoon; nu moeten wij Hem ontvangen. 'Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;' (Joh 1:12, NBG). We ontvangen hem door geloof: 'Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan.' (Ef.2:8-9, NBV)

Tevens ontvangen we Hem door een persoonlijke uitnodiging: (Jezus zegt:) 'Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.' (Opb. 3:20, NBV).' De advertentie besluit vervolgens met een voorbeeld van een kort gebed: 'Here Jezus, ik geloof dat U de Zoon van God bent en voor mijn zonden aan het kruis bent gestorven om mij te redden van de eeuwige dood. Ik open de deur van mijn leven en ontvang u als mijn Redder en Heer. Ik geef U mijn leven. Help mij om te zijn zoals U wilt dat ik zal zijn. Amen.'
 
De advertentie wordt betaald door Paul Brown, een christen die jaren geleden door een vergelijkbare advertentie tot geloof kwam. Voor meer informatie verwijst hij aan het einde van de advertentie naar de website JesusSoonReturns.com.
 
Opname
De meeste christenen zullen ongetwijfeld begrijpen dat de 'ontsnapping' waar de advertentie over spreekt de in de Bijbel beschreven 'opname' van de gelovigen is. Veel christenen geloven dat deze opname gezien de gebeurtenissen op de wereld nu op ieder moment kan plaatsvinden. De Keniaanse profeet dr. Owuor, aan wie wij recent een artikel wijdden, heeft volgens eigen zeggen een nieuw visioen gehad waarin hij zag dat de hemel zich aan het openen is. Dat zou volgens hem een signaal zijn dat de opname inderdaad snel dichterbij komt (2).
 
 
Xander
 
 
Zie ook o.a.:
 
17-02: Keniaanse profeet dr. Owuor: 'Het is tijd, bereid je voor op de Opname' 

Reacties

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Laatste Reacties
Rubrieken
Site Info
Email adres Administrator:
xandernieuws@gmail.com
 
Email adres Moderator:
modxnieuws@gmail.com
 
Overnemen eigen artikelen (in blauw en rood onder Headlines) alleen met toestemming.

Reacties, tips en opmerkingen worden erg gewaardeerd en altijd gelezen, maar vanwege het zeer grote aantal ben ik helaas niet in staat om (tijdig) op alle emails te reageren. Graag hiervoor uw begrip!


Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl